Videnskab vs. tro
Fra : Henrik V Blunck

Dato : 23-10-09 09:46

Videnskab vs. tro

Det er ganske morsomt at se hvor mange der IKKE forstår forskellene
mellem videnskab vs. tro. Nogle troende tror deres livssyn kan kaldes
“videnskabelig” alene fordi de selv tror på metoden. Men videnskabelige
metoder interesserer sig ikke for tro. Læs mere om hvordan RIGTIG
videnskab fungerer…

Læs mere her:
<http://www.blunck.dk/kristendommens_mangler/2009/10/videnskab-vs-tro/>

Henrik Blunck
Sådan tjener DU penge på bannerreklamer
http://www.seferim.com/banner

Fra : Dybbøl

Dato : 23-10-09 11:21

Henrik V Blunck wrote:
> [...]
> “videnskabelig” alene fordi de selv tror på metoden. Men videnskabelige
> metoder interesserer sig ikke for tro. Læs mere om hvordan RIGTIG

Mange mennesker gør "videnskab" til deres gud! Ikke bare "mange
mennesker" , men det er faktisk blevet nutidens folkereligion! Og så
adskiller nutidens folkereligion sig overhovedet ikke fra middelalderens
folkereligion: de som ikke tilslutter sig skal kanøfles af
selvhøjtidelige, "bedrevidende" folkereligions-apologeter.

Henrik V. Blunk, der tidligere gav den som kristen, giver den nu som en
sådan nyomvendt folkereligions-apologet!

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-10-09 13:35

Dybbøl skrev i

> [...]
>
> Henrik V. Blunk, der tidligere gav den som kristen, giver den nu som
> en sådan nyomvendt folkereligions-apologet!

Henrik Vestergaard Blunk har aldrig på noget tidspunkt haft nogen faktuel
viden om kristendommen, og har langt mindre nogen sinde haft nogen
forståelse af kristendom.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-09 15:59

"Andreas Falck" <dewnull@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
> Dybbøl skrev i

> Henrik Vestergaard Blunk har aldrig på noget tidspunkt haft nogen
> faktuel viden om kristendommen, og har langt mindre nogen sinde haft
> nogen forståelse af kristendom.

Ja, alle der ikke deler dit formørkede syn på kristendommen, bliver
belært med at de intet ved om kristendommen. Så selvom en kristen præst
skulle udtale sig om den og på punkter er uenig med dig,så vil dit
standardsvar blot være "han ved intet om kristendommen" -ingen
argumenter, ingen henvisninger til andre kilder etc. Blot dette ene: "Du
ved ikke noget om kristendommen".

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 23-10-09 16:21

Arne H. Wilstrup skrev:
> "Andreas Falck" <dewnull@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

Ikke engang stave kan hr. Falck...

> [...]
> standardsvar blot være "han ved intet om kristendommen" -ingen
> argumenter, ingen henvisninger til andre kilder etc. Blot dette ene: "Du

Sådan må det være, og derfor er der ingen grund til at reparere det hak
i pladen. Det kører i samme rille hele tiden...

Henrik V Blunck
Hvor meget véd du om kristendommens mangler?
http://www.blunck.dk/kristendommens_mangler

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-10-09 17:10

Henrik V Blunck skrev i

> Ikke engang stave kan hr. Falck...

Det kan jo være svært at fange alle stavefejl når man rent faktisk er
ordblind.

Men hellere være staveblind end Malka-konvertit.

Fra : Vidal

Dato : 23-10-09 20:05

Arne H. Wilstrup skrev:
> [...]
> standardsvar blot være "han ved intet om kristendommen" -ingen
> argumenter, ingen henvisninger til andre kilder etc. Blot dette ene: "Du

Problemet med Blunck er, at han har været medlem
af en eller anden obskur kristen kult, som han
dog klogeligt har forladt.

Men han anser stadigt kultens 'visdom' for at være
sand kristendom.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 23-10-09 20:44

Vidal skreiv:

> Problemet med Blunck er, at han har været medlem
> af en eller anden obskur kristen kult, som han
> dog klogeligt har forladt.

Kunne du ikke også fortelle navnet på den kristne kulten? Jeg legger
særlig merke til at du både kaller den "kristen" og "kult". Det synes
noe så logisk som "Dansk fjellsmør".

HM

Fra : Dybbøl

Dato : 23-10-09 20:53

Harald Mossige wrote:
> [...]
>
> Kunne du ikke også fortelle navnet på den kristne kulten? Jeg legger
> særlig merke til at du både kaller den "kristen" og "kult". Det synes

Betegnelsen 'obskur' er vel ment på samlebetegnelsen 'kristen kult' !?!
Men så avancerede sammensætninger kender Harald Modsige måske i de
norske fjelde?

Fra : Vidal

Dato : 23-10-09 21:56

Harald Mossige skrev:
> Vidal skreiv:

> Kunne du ikke også fortelle navnet på den kristne kulten?

Jeg har glemt dens navn, måske Henrik selv vil
fortælle om det.

> Jeg legger
> særlig merke til at du både kaller den "kristen" og "kult". Det synes
> noe så logisk som "Dansk fjellsmør".

Man kan deler religiøse bevægelser op i 4 kategorier:
kirke, sekt, overbevisning og kult. Eller rettere, det
kan man gøre meningsfuldt i mit sproglige univers.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 23-10-09 23:45

Vidal skreiv:

> Jeg har glemt dens navn, måske Henrik selv vil
> fortælle om det.

Det er ikke nødvendig for min del. Jeg husker det. Desuten, med noe
bakgrundskunnskap kan vi utfra hans religiøse dogmer trekke egne
sluttninger.

> Man kan deler religiøse bevægelser op i 4 kategorier:
> kirke, sekt, overbevisning og kult. Eller rettere, det
> kan man gøre meningsfuldt i mit sproglige univers.

Takk. Jeg vet i hvilken grad jeg skal legge vekt på ditt mentale univers.

HM

Fra : Vidal

Dato : 24-10-09 00:11

Harald Mossige skrev:
> [...]
> sluttninger.

> Takk. Jeg vet i hvilken grad jeg skal legge vekt på ditt mentale univers.

Du skal læse Meredith McGuires "Religion: The Social
Context", hvis du er interesseret i opdelingerne/
betegnelserne for de forskellige religiøse samfund.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 24-10-09 00:57

Vidal skreiv:

> Du skal læse Meredith McGuires "Religion: The Social
> Context", hvis du er interesseret i opdelingerne/
> betegnelserne for de forskellige religiøse samfund.

Der finnes et utall muligheter for å sortere. Alt etter behov. Jeg
sorterer etter eget behov. Da er det forsåvidt uinteressant at du og AF
kommer i samme gruppe, og at, - nei forresten. Andre skuffer kan
eventuellt komme en annen gang.

HM

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 24-10-09 22:23

Vidal skrev:
> Jeg har glemt dens navn, måske Henrik selv vil
> fortælle om det.

Det var såmænd Armstrong-bevægelsen - Worldwide Church of God.

Interesserede har gratis kunne downloade specialudgaven af EtSectEra om
emnet...

> Man kan deler religiøse bevægelser op i 4 kategorier:
> kirke, sekt, overbevisning og kult. Eller rettere, det
> kan man gøre meningsfuldt i mit sproglige univers.

Et sprogligt univers hvor "man kan deleR" lader meget tilbage at
ønske...

Henrik Blunck
Viden om kristendommens mangler finder du på
www.blunck.dk/kristendommens_mangler

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-10-09 22:36

Henrik V Blunck skrev i

> Det var såmænd Armstrong-bevægelsen - Worldwide Church of God.
>
> Interesserede har gratis kunne downloade specialudgaven af EtSectEra
> om emnet...

Det var da absolut det dårligste sted at hente info hvis det er korrekt info
og fakta man søger. Den slags bliver aldrig leveret fra Malka-seksten.

Fra : Vidal

Dato : 25-10-09 07:52

Henrik V Blunck skrev:

> Det var såmænd Armstrong-bevægelsen - Worldwide Church of God.

Ok. Det er så ikke så underligt, måske, at du hælder
i retning af jødedommen. Som jeg ser det, Henrik, er
du bedre tjent med det, end at være viklet ind i de sære
sammenblandinger hos armstrong(ian)ismen.

Og så er det jo gratis.

> Et sprogligt univers hvor "man kan deleR" lader meget tilbage at
> ønske...

Jo, jeg havde først skrevet 'man deler', men syntes så,
det nok var for hård en kage at tygge for Harald, så
'kan' kom ind som en blødgører.

Men det er selvfølgeligt lidt uheldigt med en grammatisk
fejl, når jeg forsøger at etablere et fælles sprog, så
vi nøjagtigt kan vide, hvad det er vi diskuterer.

Både Harald og den sørgeligt berømte BB afslog dog at enes
om et fællessprog, de vil hellere bruge deres egne private
betegnelser.

Pudsigt nok bruger den wikipedia-artikel, jeg slog op på
for mere nøjagtigt at se, hvad Armstrong-bevægelsen er,
også ordet kult.

http://en.wikipedia.org/wiki/Grace_Communion_International

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bæ9

Dato : 24-10-09 11:48

"Harald Mossige" <haraldm@hkabel.net> skrev

> Kunne du ikke også fortelle navnet på den kristne kulten? Jeg legger
> særlig merke til at du både kaller den "kristen" og "kult". Det synes noe
> så logisk som "Dansk fjellsmør".

hehe - "kristen kult"

hvad kaldes noget der ikke er en kristen kult.......

Fra : Vidal

Dato : 24-10-09 12:49

Fra : Bæ9

Dato : 24-10-09 13:08

> Du skal læse Meredith McGuires "Religion: The Social
> Context", hvis du er interesseret i opdelingerne/
> betegnelserne for de forskellige religiøse samfund.

du mener vel:

"hvis du er interesseret i Meredith McGuires måde at opdele/betegne de
forskellige religiøse samfund"

en kage kan skæres på alle ledder, men som udgangspunkt, en kage vil det
altid være - og sommetider er det nok bare at tale om kagen som sådan

Fra : Vidal

Dato : 24-10-09 13:30

Bæ9 skrev:

> [...]
>
> en kage kan skæres på alle ledder, men som udgangspunkt, en kage vil det
> altid være - og sommetider er det nok bare at tale om kagen som sådan

Jeg tænker blot på, hvis I ikke helt forstår
konteksten, jeg skriver i, kunne I se den her.

Men det er nok lidt meget at forlange, at I kaster
jer ud i studiet af videnskabelige tekster, blot
for at forstå min kommentar.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bæ9

Dato : 24-10-09 13:49

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> konteksten, jeg skriver i, kunne I se den her.
>
> Men det er nok lidt meget at forlange, at I kaster
> jer ud i studiet af videnskabelige tekster, blot

hvorfor studere videnskab når man som lægmand kan se med det blotte øje at
religion er galskab - hvorfor dog alle disse vildledende ord

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-10-09 16:33

Vidal skrev i

[ ... ]

> [...]
> konteksten, jeg skriver i, kunne I se den her.
>
> Men det er nok lidt meget at forlange, at I kaster
> jer ud i studiet af videnskabelige tekster, blot

De der småbørn er helt ikke sikkert slet ikke interesseret i videnskabelige
tekster - og da slet ikke nogen der ikke støtter deres forkrøblede
synspunkter.

Fra : Bæ9

Dato : 24-10-09 16:55

"Andreas Falck" <dewnull@tiscali.dk> skrev

> De der småbørn

jamen du er jo bare *så* elsket og vellidt - farmand

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-10-09 17:00

Bæ9 skrev i

[ ... ]
> jamen du er jo bare *så* elsket og vellidt - farmand

Forhåbentlig ikke af dig. Jeg har dog trods alt bedre smag LOL

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 24-10-09 22:19

Vidal skrev:
> Problemet med Blunck er, at han har været medlem
> af en eller anden obskur kristen kult, som han
> dog klogeligt har forladt.

Sjovt at det skræmmer dig når folk spiller med åbne kort.

Mange tør ikke tage stilling og forbliver derfor samme sted dels af
vane, men også af dovenskab - bange for at blive udfordret åbenbart...

> Men han anser stadigt kultens 'visdom' for at være
> sand kristendom.

Helt forkert.

Jeg kunne sagtens skelne mellem sektens læresætninger og senere
folkekirken, og havde på intet tidspunkt nogen som helst problemer med
at holde tingene adskilt.

Senere afklaring er mindst lige så tydelig.

Det sjove er så blot at flere sagtens kunne diskutere så længe vi var
delvis enige. Da uenigheden blev større blev det så åbenbart *min* evne
til at skelne som svigtede i nogles øjne fordi de ikke kan argumentere
anderledes.

Dét fortæller jo mere end de fleste tør erkende.

Henrik Blunck
Are You In a Cult? -> http://hubpages.com/hub/Are-You-In-A-Cult
Spiller du Mob Wars? -> http://hubpages.com/hub/Mob-Wars-on-Facebook

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-10-09 22:35

Henrik V Blunck skrev i

[ ... ]
> [...]
> argumentere anderledes.
>
> Dét fortæller jo mere end de fleste tør erkende.

Det virkelige problem med dig og det at debatere med dig, er din overfrevne
forvrængning af hvad der er kristendom, og dine urigtige påstande om hvad
den kristne tro og lære går ud på.

Fra : Vidal

Dato : 25-10-09 07:59

Henrik V Blunck skrev:

> Sjovt at det skræmmer dig når folk spiller med åbne kort.

Det gør det ikke, jeg synes, det er fint. Det er
blot en forklaring på, hvorfor du har så underlige
tanker om, hvad kristendommen er.

> Mange tør ikke tage stilling og forbliver derfor samme sted dels af
> vane, men også af dovenskab - bange for at blive udfordret åbenbart...

Hehe.

> Helt forkert.
>
> Jeg kunne sagtens skelne mellem sektens læresætninger og senere
> folkekirken, og havde på intet tidspunkt nogen som helst problemer med
> at holde tingene adskilt.

Jeg har et par gange været inde på din hjemmeside
for et års tid siden, tror jeg, hvor din 'kritik'
af kristendommen tydeligt indikerer, det ikke er
folkekirkens forståelse af kristendommen, du
opponerer imod.

> Senere afklaring er mindst lige så tydelig.

Afklaring er godt.

> [...]
> anderledes.
>
> Dét fortæller jo mere end de fleste tør erkende.

Er der nogen, der ikke vil snakke med dig Blunck?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 25-10-09 19:12

Vidal skrev:
> Det gør det ikke, jeg synes, det er fint. Det er
> blot en forklaring på, hvorfor du har så underlige
> tanker om, hvad kristendommen er.

Jeg henviser til teksterne hver gang jeg udfordrer de kristne, så jeg
kan ikke give dig ret i den anskuelse.

Tværtimod kunne problemet være, at nogle hellere vil bortforklare
kritikken frem for at tage stilling til den. Det var dét som var min
pointe...

> [...]

> for et års tid siden, tror jeg, hvor din 'kritik'
> af kristendommen tydeligt indikerer, det ikke er
> folkekirkens forståelse af kristendommen, du

Er det virkelig et helt år siden du har været inde på bloggen?

Der er sket meget i mellemtiden, så forbavsende du ikke har kigget
forbi...

> Er der nogen, der ikke vil snakke med dig Blunck?

Jeg tager det ikke så tungt... Dejlig ro.

Henrik Blunck
Twitter: http://twitter.com/henrikblunck
Facebook: http://www.facebook.com/henrikblunck

Fra : Vidal

Dato : 25-10-09 21:15

Henrik V Blunck skrev:

> Er det virkelig et helt år siden du har været inde på bloggen?
>
> Der er sket meget i mellemtiden, så forbavsende du ikke har kigget
> forbi...

Har du ændret syn på kristendommen,da?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 25-10-09 22:07

Vidal skrev:
> Har du ændret syn på kristendommen,da?

Fiktionen ændrer sig ikke, men der er både kommet nyt design og en del
nye artikler.

Henrik Blunck
Kristendommens mangler beskrives på bloggen
http://www.blunck.dk/kristendommens_mangler

Fra : Vidal

Dato : 25-10-09 22:09

Henrik V Blunck skrev:

> Fiktionen ændrer sig ikke, men der er både kommet nyt design og en del
> nye artikler.

Så tror jeg mit behov for dine synspunkter er uændret.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 25-10-09 23:24

Vidal skrev:
> Så tror jeg mit behov for dine synspunkter er uændret.

Undrer mig ikke. Men fair nok.

Henrik Blunck
Oversigt over blogs m.v.
http://blunckmeister.googlepages.com

Fra : KaZ

Dato : 23-10-09 22:07

"Henrik V Blunck" <henrik@blunck.dk> wrote in message
> [...]
> “videnskabelig” alene fordi de selv tror på metoden. Men videnskabelige
> metoder interesserer sig ikke for tro. Læs mere om hvordan RIGTIG

helt enig. Du kan også poste den i dk.videnskab...der er masser af stærkt
troende derovre.

Fra : Lars

Dato : 25-10-09 19:12

In article <hbt5to$dfb$2@news.eternal-september.org>, kaz@yahoo.de says...

> helt enig. Du kan også poste den i dk.videnskab...der er masser af stærkt
> troende derovre.

Naturvidenskab og religion/ overtro har intet med hinanden at gøre.
Naturvidenskabelig forskning foretages via observationer/ test's samt udvikling af hypoteser/
teorier, der skal være testbare

Scientific Methods
http://users.rcn.com/jkimball.ma.ultranet/BiologyPages/S/ScientificMethods.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Scientific_method
http://en.wikipedia.org/wiki/Scientific_theory
www.biocab.org/Science.html

Scientific Method Is the Best of All Knowledge Methods
www.scientificmethod.com/bpg03_bestofmethods.html

Vedr. faren ved religion og anden overtro:

Religion as a Biological Neuronal Dysfunction:
www.vexen.co.uk/religion/causes.html

Errors in Thinking
Cognitive Illusions, Wishful Thinking and Sacred Truths
www.humantruth.info/thinking_errors.html

RichardDawkins. A clear thinking oasis:
http://richarddawkins.net/

Richard Dawkins' Root of All Evil ("Den religiøse virus"):
http://www.youtube.com/watch?v=X2epvSAGuLc&feature=related
Den er opdelt i 5 afsnit a ca 10 min.

ZOMGitsCriss's Channel, video blogger (ung kvindelig "Richard Dawkins"):
http://www.youtube.com/user/ZOMGitsCriss
Vælg menu til højre, tryk "see all" under "uploads"

Enjoy

--
Best regards

Lars
science is 10% new data and 90% confirmation!!
religion is 100% superstition and 0% confirmation!!

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-10-09 19:47

Lars skrev i

[ ... ]
> Naturvidenskab og religion/ overtro har intet med hinanden at gøre.
> Naturvidenskabelig forskning foretages via observationer/ test's samt
> udvikling af hypoteser/
> teorier, der skal være testbare

Den moderne naturvidenskabsmænd er rent faktisk grundlagt af personligt
troende hardcore ungjordscreationistiske kristne.

Der er slet intet modstridende mellem naturvidenskab og bibelsk kristentro.

Der opstår først et problem når fundamentalistiske ateister vil forsøge at
omdefinere naturvidenskaben til en ateistisk ideologi.

Fra : Lars

Dato : 25-10-09 21:08

In article <q31Fm.32295$eJ4.17531@newsfe07.iad>, dewnull@tiscali.dk says...

> Den moderne naturvidenskabsmænd er rent faktisk grundlagt af personligt
> troende hardcore ungjordscreationistiske kristne.

En værre gang vildledende vås.
Kunne være sjov at se din "dokumentation", som jeg så nok skal validere for dig

Iøvrigt er "naturvidenskabsmænd" født, ikke "grundlagt"

> Der er slet intet modstridende mellem naturvidenskab og bibelsk kristentro.

Her kan du som sådan have ret, idet naturvidenskab er agnostisk, dvs. termen "gud" på ingen
måde bliver berørt, eftersom termen "gud" intet har med naturvidenskab at gøre.
Hermed bør det være sådan at "bibelsk kristentro" og naturvidenskab ALDRIG NOGEN SINDE berører
hinandens domæner.

Problemet opstår når religiøse bevæger sig ind på naturvidenskabeligt domæne, som f.eks via
bibel og anden overtro, at fortælle hvorledes jorden og livet er skabt

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-10-09 21:53

Lars skrev i

[ ... ]
> Iøvrigt er "naturvidenskabsmænd" født, ikke "grundlagt"

flueknepper

[ ... ]
> [...]
> naturvidenskab at gøre.
> Hermed bør det være sådan at "bibelsk kristentro" og naturvidenskab

Sikke en omgang ævl

> Problemet opstår når religiøse bevæger sig ind på naturvidenskabeligt
> domæne, som f.eks via
> bibel og anden overtro, at fortælle hvorledes jorden og livet er skabt

Du fornægter altså alt hvad hvad den moderne naturvidenskabs grundlæggere
har frembragt af forskningsresultater.

Ja, der kan man da bare se.

Hvis du vil vide noget om disse personligt troende naturvidenskabsmænd og
deres ungjordscreationistiske forskning kan du jo blot slå op i den
relevante faglitteratur.

Eller er undervisningen på de højere uddannelsessteder i dag så
ateismeinficeret at den slags er bortcensureret fra pensum

Fra : Lars

Dato : 25-10-09 22:25

In article <eX2Fm.3489$aD1.2000@newsfe19.iad>, dewnull@tiscali.dk says...

> Du fornægter altså alt hvad hvad den moderne naturvidenskabs grundlæggere
> har frembragt af forskningsresultater.

Naturvidenskab går en del århundrede tilbage.
Galileo Galilei var een af de tidlige.

"Galileo has been called the "father of modern observational astronomy,"[6] the "father of
modern physics,"[7] the "father of science,"[7] and "the Father of Modern Science"

"After 1610, when he began supporting heliocentrism publicly, he met with bitter opposition
from some philosophers and clerics, and two of the latter eventually denounced him to the Roman
Inquisition early in 1615"

Hermed een af de tidlige "sammenstød" mellem kirke og videnskab
Læs resten her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Galileo

Vedr. "frembragt af forskningsresultater"

Vi kan f.eks tage lidt om Big Bang teorien:

Universe 101 Big Bang Theory
http://map.gsfc.nasa.gov/universe/

http://map.gsfc.nasa.gov/m_mm.html

http://map.gsfc.nasa.gov/m_uni.html
http://map.gsfc.nasa.gov/m_uni/uni_101bblimit.html

Tests of Big Bang Cosmology
http://map.gsfc.nasa.gov/universe/bb_tests.html

Evidence for the Big Bang
www.talkorigins.org/faqs/astronomy/bigbang.html

Fra : Vidal

Dato : 25-10-09 23:04

Lars skrev:

> [...]
> Inquisition early in 1615"
>
> Hermed een af de tidlige "sammenstød" mellem kirke og videnskab

Hvor der står han argumenterede ud fra Augustins opfattelse
af biblen. At en reaktionær og snæversynet kirke modsatte
sig udbredelsen er jo ikke rart, men meget har ændret sig
siden.

> Vedr. "frembragt af forskningsresultater"

http://en.wikipedia.org/wiki/Georges_Lema%C3%AEtre

Monsignor Georges Henri Joseph Édouard Lemaître (July 17,
1894 – June 20, 1966) was a Belgian Roman Catholic priest,
honorary prelate, professor of physics and astronomer at
the Catholic University of Leuven. He sometimes used the
title Abbé or Monseigneur.

Lemaître proposed what became known as the Big Bang theory
of the origin of the Universe, which he called his 'hypothesis
of the primeval atom'.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-10-09 07:37

Vidal skrev i

> [...]
>
> Lemaître proposed what became known as the Big Bang theory
> of the origin of the Universe, which he called his 'hypothesis

Lars er slet ikke interesseret i fakta. Han mener at det var kristendommen
mod videnskaben.

Han har slet ikke forstået at det var den tids videnskabelige elite der stod
bag hele hetzen m.v. mod Galileo. Det var den tids videnskabelige elite der
(som ofte i dag) går med skyklapper og ikke vil se ud over deres indsnævrede
forståelsefelt.

Der skulle en personligt troende Galileo, samt en masse personligt troende
videnskabsmænd i de næste par hundrede år til at få få rystet den
"videnskabelige elite" ud af deres selvforblændelse. Der skulle personligt
troende ungjordscreationistiske naturvidenskabsmænd til, før man fik
revolutioneret naturvidenskaben ud af "elitens" middelalderlige mørke.

Fra : Lars

Dato : 26-10-09 19:27

In article <nybFm.76122$lR3.51863@newsfe25.iad>, dewnull@tiscali.dk says...

> Lars er slet ikke interesseret i fakta. Han mener at det var kristendommen
> mod videnskaben.

Nej, som jeg netop skrev tidligere er naturvidenskab agnostisk og vi har et godt eksempel med
Lemaître.

Naturvidenskab beskæftiger sig med teorier og test's af disse.
Hvis en forsker idag siger at gud står bag universets skabelse med Big-Bang/ M-Theory, er der
reelt set ikke noget problem i det.
Han ville f.eks aldrig sige at jorden/ universet er 6.000 år gammel, idet han via sin forskning
godt ved at universet er godt 13,7 mia år gammel.

På samme måde vil en forsker i biologi, der er kristen, aldrig nogensinde anfægte evolutions-
teorien, eftersom han dagligt verificere de naturlove der gælder for ET

> Der skulle personligt
> troende ungjordscreationistiske naturvidenskabsmænd til, før man fik
> revolutioneret naturvidenskaben ud af "elitens" middelalderlige mørke.

Hvor får dog disse sære historier fra?

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-10-09 21:20

Lars skrev i

[ ... ]
> Naturvidenskab beskæftiger sig med teorier og test's af disse.

Ja, netop. Og det var lige præcis de principper der blev grundlagt af den
moderne naturvidenskabs pionerer der var personligt troende kristne
ungjordscreationister.

> [...]

> idet han via sin forskning
> godt ved at universet er godt 13,7 mia år gammel.

Nej, det *VED* han ikke, for hvis der ændres en lille smule i de
forudsætninger der tages for givet, og som slet ikke bygger på
naturvidenskabelige principper, men alenen på ideologi, viser resultat sig
at være temmelig meget anderledes.

> På samme måde vil en forsker i biologi, der er kristen, aldrig
> nogensinde anfægte evolutions-
> teorien, eftersom han dagligt verificere de naturlove der gælder for
> ET

Nøjagtig det samme er her gældende som nævnt overnfor.

> Hvor får dog disse sære historier fra?

Du kan da blot give dig til at læse andet en fundamentalistisk ateistisk
propagandalitteratur, så ville du få en alsidig viden i stedet for den
indskrænkede horisont du bevæger dig inden for.

Fra : Lars

Dato : 26-10-09 21:41

In article <uynFm.14911$6q1.11643@newsfe17.iad>, dewnull@tiscali.invalid says...

> Ja, netop. Og det var lige præcis de principper der blev grundlagt af den
> moderne naturvidenskabs pionerer der var personligt troende kristne
> ungjordscreationister.

Hvorefter de lærte at jorden er 4,6 mia år gammel.

> Nej, det *VED* han ikke, for hvis der ændres en lille smule i de
> forudsætninger der tages for givet

Jo det ved vi, fordi en række forskellige metoder, hver for sig kan give os en ret præcis
datering af universet.

According to the Wilkinson Microwave Anisotropy Probe (WMAP) data, the
universe is 13.7 Billion Years Old.
NASA: WMAP
http://map.gsfc.nasa.gov/m_mm/mr_age.html

How do they know?

=3FTo see the afterglow of the Big Bang is to know the age of the
Universe: 13.7 billion years within a remarkable 1% error.

A new cosmic portrait -- mapping the afterglow of the Big Bang, called
the cosmic microwave background -- was captured by scientists using
NASA's Wilkinson Microwave Anisotropy Probe (WMAP) during a sweeping
12-month observation of the entire sky.

The WMAP image reveals 13 billion+ year old temperature fluctuations
(shown as color differences) that correspond to the seeds that grew to
become the galaxies.=3F Credit: NASA/WMAP

Astrobiology Magazine
http://www.astrobio.net/news/print.php?sid=374

=3FAstronomers estimate the age of the universe in two ways:
1) by looking for the oldest stars;
2) by measuring the rate of expansion of the universe and extrapolating back to the Big Bang.=3F
http://map.gsfc.nasa.gov/m_uni/uni_101age.html

Endvidere har vi også CMB radiation, der nu er så svag at laveste temperatur nu er 2,725 grader
over det absolutte nul, hvorved vi også kan udregne expansion og dermed alder

http://map.gsfc.nasa.gov/universe/

> Nøjagtig det samme er her gældende som nævnt overnfor.

Viden fra ET anvendt praktisk inden for medicin/ AIDS behandling

Structured Treatment Interruption:
www.pbs.org/wgbh/evolution/library/10/4/l_104_10.html

We think of evolution as requiring thousands, tens of thousands or millions of years to make
significant changes - and often, it does. But evolution can also occur in a relative eyeblink.
That's the case when the human immunodeficiency virus (HIV) becomes locked in a survival
struggle in the body of a patient who's taking powerful anti-viral drugs.
It's evolution in fast-forward mode. The virus, replicating billions of times a day, can
acquire new mutations at lightning speed: eventually, some of the genetic changes enable the
virus to resist even the most powerful drugs. These drug-resistant viruses come to dominate the
population and threaten the patient's life.

Se også filmen øverst til højre.

Med andre ord, såfremt nogle af evolutions-teoriens love, falsificerede denne, var ovenstående
nok ikke lykkedes

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-10-09 22:04

Lars skrev i

> In article <uynFm.14911$6q1.11643@newsfe17.iad>,
> dewnull@tiscali.invalid says...

> Hvorefter de lærte at jorden er 4,6 mia år gammel.

Du vrøvler som du har forstand til. Og derfor vrøvler du helt ubegrænset.

[ ... ]

> Jo det ved vi, fordi en række forskellige metoder, hver for sig kan
> give os en ret præcis
> datering af universet.

Nej I *VED* ingen ting. De radiometriske dateringsmetoder er noget at det
aller mest upræcise.

Masser af forsøg har vist, at hvis laboratoriet ikke på forhånd ved hvilken
alder de skal finde, så vil de aldrig nogen sinde ramme rigtigt. Flere
uafhængige laboratorier kan få op til et par mia års alderforskel på
nøjagtig den samme prøve.

Totalt utroværdigt, og bevis for at ateismen er det dårligst mulige
udgangspunkt for troværdig naturvidenskab.
[ ... ]

> Viden fra ET anvendt praktisk inden for medicin/ AIDS behandling

Du vrøvler. Det er ikke viden fra ET. Men fra almindelig medicinsk/biologisk
forskning.

At fanatiske ateister altid forsøger at blande ET ind i alting viser jo blot
hvor useriøse og usaglige disse ateister er.

Og så var ET jo ikke andet end en fantasifigur. Eller er du så overtroisk at
du tror at at ET findes/fandtes i den virkelige verden. Ja ikke at det ville
undre mig spor. Der er jo ingen grænser for hvilke eventyrfortællinger
ateister tror på.

Fra : Lars

Dato : 26-10-09 22:39

In article <o9oFm.14913$6q1.6335@newsfe17.iad>, dewnull@tiscali.invalid says...
> Nej I *VED* ingen ting. De radiometriske dateringsmetoder er noget at det
> aller mest upræcise.

Nej, isotopers halveringstid er absolut konstante.

Halveringstider og anvendelse:
Kulstof-14: 5.730 år
Denne kan bruges op til en alder på 45.000 år

kalium-40: 1,3 mia. år.

Der er mange flere

Vedr. præcision:
The isotope dilution technique and equipment employed at the Lamont Geological Observatory for
the argon analysis are described. The A40/K40 ratio can be determined with an accuracy of
better than ±5 per cent.
http://bulletin.geoscienceworld.org/cgi/content/abstract/68/6/763

> Masser af forsøg har vist, at hvis laboratoriet ikke på forhånd ved hvilken
> alder de skal finde, så vil de aldrig nogen sinde ramme rigtigt.

Er det sådan noget konspirations idioti, nogen har fortalt dig.
Har du aldrig haft fysik???

> Du vrøvler. Det er ikke viden fra ET. Men fra almindelig medicinsk/biologisk
> forskning.

Aha, du accepterer websidens viden vedr. "almindelig medicinsk/biologisk forskning."
Det er første skridt, nærlæs venligst nedenstående udsnit igen!

"We think of evolution as requiring thousands, tens of thousands or millions of years to make
significant changes - and often, it does. But evolution can also occur in a relative eyeblink."

Resten her, incl. video:
Structured Treatment Interruption:
www.pbs.org/wgbh/evolution/library/10/4/l_104_10.html

Skakmat!!

> Og så var ET jo ikke andet end en fantasifigur.

Hvad er årsagen til at du flasher denne himmelråbene stupiditet?

Fra : KaZ

Dato : 27-10-09 10:42

"Lars" <nomail@none.com> wrote in message

[...]
[...]

------------------------------

KaZ: Sjov paragraf. Hvad er et 'relative eyeblink'?
Har du et eksempel på en evolutionsprocess eller mutation som har forøget
genetisk information i en art?

-----------------------------

Resten her, incl. video:
Structured Treatment Interruption:
www.pbs.org/wgbh/evolution/library/10/4/l_104_10.html

Skakmat!!
---------------------

KaZ: Du er nu egentlig meget sød.

Fra : Lars

Dato : 27-10-09 18:55

In article <hc6fb3$58a$1@news.eternal-september.org>, kaz@yahoo.de says...
> KaZ: Sjov paragraf. Hvad er et 'relative eyeblink'?

Nu skal jeg hjælpe dig.
I overført betydning: "relativt hurtigt"

> Har du et eksempel på en evolutionsprocess eller mutation som har forøget
> genetisk information i en art?

Yep

-snip-
"Insertion. Insertions are mutations in which extra base pairs are inserted into a new place in
the DNA."
-snip-

Types of mutations:
http://evolution.berkeley.edu/evolibrary/article/0_0_0/mutations_03

> KaZ: Du er nu egentlig meget sød.

Tak.

Fra : KaZ

Dato : 27-10-09 19:48

> [...]

-snip-
"Insertion. Insertions are mutations in which extra base pairs are inserted

----------------------------------

Fine ord, men det var nok det hele.
Jeg snakket ikke om at forandre DNA, det sker jo ganske klart, men
information er formindsket, ikke forøget.
Evolutionsteorien fordrer at ny information kommer til 'the genome' vha en
eller anden mekanisme.

Desværre har ingen af de fine forklaringer nogen forøgning af information.

Fra : Lars

Dato : 27-10-09 20:07

In article <hc7fgs$e86$1@news.eternal-september.org>, kaz@yahoo.de says...
> [...]
> ----------------------------------

> Jeg snakket ikke om at forandre DNA, det sker jo ganske klart, men
> information er formindsket, ikke forøget.

Er du fakta-resistent, eller er det nok for dig at pudse læsebrillerne og prøve igen??

Det kan som forklaret gå begge veje
"extra base pairs are inserted"
Betyder ekstra base-par er indsat

> Evolutionsteorien fordrer at ny information kommer til 'the genome' vha en
> eller anden mekanisme.

Een eller anden "mekanisme" er mutation

> Desværre har ingen af de fine forklaringer nogen forøgning af information.

Desværre bliver du nødt til at nærlæse mit svar igen.

Fra : KaZ

Dato : 27-10-09 21:13

> [...]

> information er formindsket, ikke forøget.

Er du fakta-resistent, eller er det nok for dig at pudse læsebrillerne og

--------------------------
KaZ: Meget positivt sagt. Forøget information er ikke observeret, såvidt jeg
ved. Tilbageskridt eller neutralitet er altid observeret ved spontane
mutationer.

"extra base pairs are inserted"
Betyder ekstra base-par er indsat
-------------------------

KaZ: Det er ikke det samme som ny information.
Du vil sikkert forklare hvad disse 'extra basepairs inserted' giver af
udslag i fænotypen. Det er jo det som tæller når det kommer til stykket, er
du ikke enig?
Om man på papiret kan lave en nokså god teoretisk afhandling så skal det
kunne verificeres, observeres, eller så er det kun tro og religion vi taler
om hvis du påstår det forøger information.

> Evolutionsteorien fordrer at ny information kommer til 'the genome' vha en
> eller anden mekanisme.

Een eller anden "mekanisme" er mutation
-------
ja bl.a. ifølge teorien

> Desværre har ingen af de fine forklaringer nogen forøgning af information.

Desværre bliver du nødt til at nærlæse mit svar igen.
----------------
det er så gjort

Fra : Lars

Dato : 27-10-09 21:46

In article <hc7k9d$tld$1@news.eternal-september.org>, kaz@yahoo.de says...
> KaZ: Meget positivt sagt. Forøget information er ikke observeret, såvidt jeg ved.

Igen: Tilføjede base-par, som følge af mutation, er ikke noget specielt eller nogen nyhed for
den sags skyld.

> Tilbageskridt eller neutralitet er altid observeret ved spontane mutationer.

Forkert, en mutation, kan have en positiv, såvel som negativ effekt for organismen, ift. det
miljø, den lever i.

> "extra base pairs are inserted"
> Betyder ekstra base-par er indsat
> -------------------------

> KaZ: Det er ikke det samme som ny information.

Hvad pokker kalder du det så?

> Du vil sikkert forklare hvad disse 'extra basepairs inserted' giver af
> udslag i fænotypen.

De giver et udslag i genotypen, og måske fenotypen, ellers blot et spørgsmål om generationer.

> Om man på papiret kan lave en nokså god teoretisk afhandling så skal det
> kunne verificeres, observeres

Exactly, igen tilføjede base-par er på ingen måde noget usædvanligt, ejheller en nyhed.
Vedr. mere dokumentation mht. mutation og "insert"/ tilføjelser.
Googlede lige et par minutter og fandt flg:

"The majority had mutated gene 49 by IS10 insertions which almost exclusively mapped to a
distinct site. When this site was mutated other insertion sites were observed as well as an
increase in other mutational events including large deletions."
http://cat.inist.fr/?aModele=afficheN&cpsidt=901183

"New insertion sequences of Sulfolobus: functional properties and implications for genome
evolution in hyperthermophilic archaea
Analyses of complete genomes indicate that insertion sequences (ISs) are abundant and
widespread in hyperthermophilic archaea"
http://www3.interscience.wiley.com/journal/118659600/abstract?CRETRY=1&SRETRY=0

Google flg. streng:
mutation "observed insertion"
Der er dynger af observationer.

> Desværre bliver du nødt til at nærlæse mit svar igen.
> ----------------
> det er så gjort

Nu har du så noget mere at kigge på.
God fornøjelse

Fra : KaZ

Dato : 27-10-09 23:52

> [...]

> mutationer.

Forkert, en mutation, kan have en positiv, såvel som negativ effekt for
------------------
Kan have ja, det er let nok at sige, men det bliver det ikke sandt af,
desværre, ej heller nogen biologisk evolution som du ønsker.
Så må du hellere præsentere et observerbart eksempel på denne forøgelse af
information.

> [...]
> Betyder ekstra base-par er indsat
> -------------------------

> KaZ: Det er ikke det samme som ny information.

Det er 'extra base pairs inserted'. Ikke nødvendigvis ny information i det,
men det kan være du har religiøs tro på det. Det er ikke helt ualmindeligt i
de kredse har jeg jo allerede sagt.

> [...]
> udslag i fænotypen.

De giver et udslag i genotypen, og måske fenotypen, ellers blot et spørgsmål
----------------------------
Ja se det stiller jo også rimeligt store krav til hvor stærk man er i troen
på det. Du virker som en der har troen i orden da du mener det 'blot er et
spørgsmål om generationer'. Jeg synes det er helt forkastelig videnskab at
henvise til 'blot et spørgamål om generationer' før man ser beviserne af
sine påstande.
Hvad gør man i mellemtiden?

> [...]

ejheller en nyhed.
Vedr. mere dokumentation mht. mutation og "insert"/ tilføjelser.
-------------
hov hov, som sagt, en insert er ikke nødvendigvis det samme som en
tilføjelse til genomen?

[...]

--------------------
Hvad var så præcis disse 'mutational events' bestod af. Kan du forklare det?

[...]
widespread in hyperthermophilic archaeaalene
http://www3.interscience.wiley.com/journal/118659600/abstract?CRETRY=1&SRETRY=0
----------------------
Samme her, hvad er disse mutationers egentlige natur?

Google flg. streng:
mutation "observed insertion"
Der er dynger af observationer.
---------------------------------
Jeg tror ikke du helt fortstår hvad jeg mener med tilføjelser/forøgelse af
genomen. Det betyder helt nye og ukendte egenskaber man ikke har set før
spontant fremkomme i en art.
Det er hvad evolutionslæren kræver af tilfældige spontane mutationer, ikke
bare insertations af allerede kendt materiale.

Det er dit hjemmearbejde at finde disse helt nye egenskaber. Kan du ikke det
så må man konkludere at hele dette scenarie med evolutionsteorien er et
spørgsmål om at have den rigtige tro.

Fra : Lars

Dato : 28-10-09 18:04

In article <hc7tij$lu6$1@news.eternal-september.org>, kaz@yahoo.de says...

> [...]

> desværre, ej heller nogen biologisk evolution som du ønsker.
> Så må du hellere præsentere et observerbart eksempel på denne forøgelse af

Kunne du ikke bare læse de links, jeg gav dig i mit forrige svar:
Gentager:

> [...]

> Det er 'extra base pairs inserted'. Ikke nødvendigvis ny information i det,

Er du fakta-resistent??
I min formodning om at det ikke er tilfældet, vælger jeg at uddybe
DNA-strengen er opbygget af:
A(denine)
T(hymine)
G(uanine)
C(ytosine)

Sekvenserne af disse, er den egentlige "instruktion", om man så må sige.. Når nye base-par
indsættes som følge af mutation, er genotypen derfor ændret, og informationen er forøget i
disse tilfælde.

> [...]
> ----------------------------
> Ja se det stiller jo også rimeligt store krav til hvor stærk man er i troen

Der er ikke noget at tro. Der skal dokumentation til via førnævnte observationer.

> Jeg synes det er helt forkastelig videnskab at
> henvise til 'blot et spørgamål om generationer' før man ser beviserne af
> sine påstande.

Genotypen er som nævnt ændret per omgående, hvilket en DNA-analyse kan påvise, jvf.
observation. Mutationer, behøver ikke nødvendigvis at medføre en visuel/ egenskabs-forandring,
men kan gøre det, heraf fenotype.
Ændring af fenotype, er over en række generationer uundgåelig og vi har masser af eksempler på
det. Jeg bidrager gerne med dokumentation for dette

> [...]
> -------------
> hov hov, som sagt, en insert er ikke nødvendigvis det samme som en

Jo, det er

> [...]
> ----------------------
> Samme her, hvad er disse mutationers egentlige natur?

Du må læse artiklerne for uddybning, dokumentationen er tilgængelig, så hvis du ønsker at lære
mere, er det blot et spørgsmål om at du bruger tid på det.

> Jeg tror ikke du helt fortstår hvad jeg mener med tilføjelser/forøgelse af
> genomen. Det betyder helt nye og ukendte egenskaber man ikke har set før
> spontant fremkomme i en art.

Hvem pokker taler om:
"helt nye og ukendte egenskaber man ikke har set før spontant fremkomme i en art"

> Det er hvad evolutionslæren kræver af tilfældige spontane mutationer

Det har du fuldstændig misforstået

> ikke bare insertations af allerede kendt materiale.

Det er nu engang sådan det foregår.
Du har fået masser af dokumentation, så hvis du vil vide mere, så læs dette!

Fra : KaZ

Dato : 28-10-09 23:00

> [...]

nye base-par
indsættes som følge af mutation, er genotypen derfor ændret, og
Igen, ændring af genotype er ikke nødvendigvis forøgelse af information. Du
forstår stadigvæk ikke hvad jeg mener med *forøgelse*. Se nederst.

> [...]

> -------------
> hov hov, som sagt, en insert er ikke nødvendigvis det samme som en

Jo, det er
-----------------

> [...]

> genomen. Det betyder helt nye og ukendte egenskaber man ikke har set før

Hvem pokker taler om:
> [...]
art"

> Det er hvad evolutionslæren kræver af tilfældige spontane mutationer

KaZ: Nej, jeg har ikke misforstået. Evolutionslæren kræver at en art
udvikler sig, ellers udvikler den sig ikke.

> ikke bare insertations af allerede kendt materiale.

Det er nu engang sådan det foregår.
Du har fået masser af dokumentation, så hvis du vil vide mere, så læs dette!
-----------------------------------

Ok her har vi så noget vi kan være enige om. Er det sådan det foregår? Det
er så bare ikke nødvendigvis *forøgelse af information*. Kan du følge mig i
den observation?

Det jeg efterlyser er NYT materiale, fremkommet af spontan mutation eller
anden evolutionsprocess. Det er hvad en forøgelse af information betyder. Du
fik egentlig lang snor med det da det du fremkom med for det første ikke har
noget med en evolutionsprocess iflg. evolutionslæren at gøre, da det er
designet i et lab af en designer og for det andet ikke er en forøgelse af
information.

Hvis en insert betyder at en ko får to hoveder eller f.x. er det ikke en
forøgelse, fordi DNA for hoved med alt tilbehør ikke er nyt. Det ville efter
al sandsynlighed heller ikke være en fordel for dyret. Forøgelse betyder en
ny egenskab som gør samme dyr mere egnet til at overleve. Kan du følge mig?
Hvis jeg skrev en bog, så kunne jeg f.x.printe hver side to (eller flere)
gange og dernæst påstå der er dobbelt så meget information i bogen. Kan du
se det lidt latterlige i det? Jeg kunne lave en eller flere inserts af
diverse allerede eksisterende sider, men det vill ikke forøge bogens værdi,
tvertimod det ville gøre bogen markant ringere.

Det er bare ikke så enkelt som at sige at information er forøget da de har
lavet en insert, ligemeget hvad den insert fører med sig. For det vides
nemlig ikke.
Jeg har nemlig læst en hel del af det du linker til og intet sted er det
påvist at en given insert fører mere information til genomen, dvs.
fremskridt for individet.
Det er som stort set alt andet i denne boldgade, nogle fine ord og vendinger
med meget lidt essentiel information og stort set ingen videnskabelig
kontrol eller observering. Latterlig reducering og forenkling er af yderste
vigtighed, samt næsten fravær af kritisk holdning er nødvendig for at dine
påstande skal kunne flyve.

Du skal ikke føle dig alene for fælles for stort set alle proponenter af en
biologisk evolution er at de efter min erfaring er temmelig ude af stand til
at udøve kritik overfor nogen del af læren. Det er synd, og grovt
uvidenskabeligt. Jeg kunne derfor ønske for dig at du bliver mere kritisk i
din holdning til disse ting, men jeg nærer ingen illusion om at det kan lade
sig gøre.
Da du ikke virker modtagelig for denne kritik vil jeg nok slutte her.

Fra : Lars

Dato : 29-10-09 00:33

In article <hcahmo$n3t$1@news.eternal-september.org>, kaz@yahoo.de says...
> [...]
> Igen, ændring af genotype er ikke nødvendigvis forøgelse af information. Du
> forstår stadigvæk ikke hvad jeg mener med *forøgelse*. Se nederst.

Ordkløveri:
jeg skriver:
"Når nye base-par indsættes som følge af mutation, er genotypen derfor ændret, og
informationen er forøget i disse tilfælde."

Pyha:
Altså ændring af genotype, kan derfor både være når der som følge af mutation sker flg:
1. indsættelse af base-par
2. reduktion af base-par
3. Ændring af base-par
4. Frame-shift

Kig atter her:
> [...]

> KaZ: Nej, jeg har ikke misforstået. Evolutionslæren kræver at en art
> udvikler sig, ellers udvikler den sig ikke.

Evolutionsteorien, beskriver bla. flg. lovæssigheder

1. DNA indeholder kode for nedarvning, der går videre til kommende generationer, med begrænset
variatation

2. Mutation foregår spontant i alle former for DNA

3. I naturen vil der i hvert niveau blive "født" væsentlig flere organismer af en given art en
der kan overleve i det omgivende miljø, hermed fravælges automatisk "dårlig" DNA for vider-
replikering

Med ovenstående, udvikler arter sig!

> [...]
>
> Ok her har vi så noget vi kan være enige om. Er det sådan det foregår? Det
> er så bare ikke nødvendigvis *forøgelse af information*.

Korrekt! Forøgelse af information, er iøvrigt ikke ensbetydene med en mere "fit" organisme.

> Det jeg efterlyser er NYT materiale, fremkommet af spontan mutation eller
> anden evolutionsprocess.

Dette sker netop for HVER ENESTE generation

> Det er hvad en forøgelse af information betyder.

Ikke nødvendigvis.
Hvis mutationen i istids-perioden, resulterer i øget pigment, der leder til mørk hud, er
mennesket ikke så godt kamufleret, og dermed mere udsat i miljøet.
Got my point?

> [...]
> noget med en evolutionsprocess iflg. evolutionslæren at gøre, da det er
> designet i et lab af en designer og for det andet ikke er en forøgelse af

Øhh, hvad er "designet i et lab af en designer" ?????

> Hvis en insert betyder at en ko får to hoveder eller f.x. er det ikke en
> forøgelse,

Jeg fornemmer at du ikke rigtig forstår processen.
Jeg har postet en del links, som du kan læse hvis det har din interesse. Det er ikke min opgave
at starte en biologi klasse på dette forum.

Hvis en ko får 2 hoveder, som følge af mutation, er den mildt sagt ikke særlig levedygtig i
miljøet.
Jvf. de 3 regler, jeg beskrev, vil organismer med best fit til miljøet førstefremmest overleve
og dermed reproducere.

> Forøgelse betyder en
> ny egenskab som gør samme dyr mere egnet til at overleve.

Fuldstændig misforstået og forkert!
Jeg har forklaret længere oppe.

> Det er bare ikke så enkelt som at sige at information er forøget da de har
> lavet en insert

Også forkert!
Simpel logik
Indsatte base-par, er mere information.
Dette er IKKE ensbetydene med en mere fit organisme

> Jeg har nemlig læst en hel del af det du linker til og intet sted er det
> påvist at en given insert fører mere information til genomen

Det er så simpel logik, undrer mig at du ikke fatter det

> dvs. fremskridt for individet.

Også forkert. Mere information (via indsatte base-par), er IKKE ensbetydene med en mere fit
organisme

> Du skal ikke føle dig alene for fælles for stort set alle proponenter af en
> biologisk evolution er at de efter min erfaring er temmelig ude af stand til
> at udøve kritik overfor nogen del af læren.

Trust me, evolutionsteorien, står sin prøve hver dag bla. inden for medicinal forskning, idet
viden derfra bruges aktivt
Som min signatur siger:
"science is 10% new data and 90% confirmation!!"

Dvs test, test, test, + masser af verifikation. Dette er så umådelig vigtig princip i den
naturvidenskabelige metode.

Derfor, når hypoteser og teorier publiseres bredt i forsker kredse, skal de i deres teori-model
have en matematisk/ logisk beskrivelse der gør forudsigelser, hvormed de kan testes med det
udfald, der hedder support eller falsificering.

Hermed vil en hypotese naturligvis blive skydeskive for kritisk eksamination.
Dette er essensen af naturvidenskab

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-10-09 11:44

"Lars" <nomail@none.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> aller mest upræcise.

Nej, isotopers halveringstid er absolut konstante.

Ja, men den måde det bruges på til datering er det der giver den store
usikkerhed hvor bestemmelsen kan afvige med op til en mia år eller mere.

De radiometriske dateringsmetoder er stort helt ubrugelige til noget som
helst.

Fra : Lars

Dato : 27-10-09 19:09

In article <zeAFm.11562$86.7848@newsfe15.iad>, dewnull@tiscali.invalid says....
> Nej, isotopers halveringstid er absolut konstante.

> Ja, men den måde det bruges på til datering er det der giver den store
> usikkerhed hvor bestemmelsen kan afvige med op til en mia år eller mere..

Er du egentlig bekendt med at man for "langtids-datering" anvender kalium-40's henfald til
Argon-40, netop for at opnå sikkerheden.

Man kan krydsrefere datering, på en række måder, bla. via geologiske lag, i forsk. områder.
Her kan man f.eks chekke for kemiskebindinger fra atmosfæren, som selvf. er ensartet inden for
en given periode. Går man 10 mio år tilbage, eller frem er der en væsentlig ændring.

En anden ting er også bevægelsen af jordens tektoniske plader, her kan vi også krydschekke for
alder.

F.eks var kontinenterne for 250 mio år siden, samlet i superkontinentet "Pangaea"
http://en.wikipedia.org/wiki/Pangea
Så her kan man også regne på hvor hurtigt kontinenterne flytter sig, og dermed regne tilbage.

Iøvrigt!
Vedr. "den moderne naturvidenskabs pionerer der var personligt troende kristne
ungjordscreationister", vil jeg godt vide lidt om, hvor gammel de hævder at jorden er, samt en
beskrivelse at de metoder, der ledte frem til resultatet, tak.

De er jo spændende at diskutere videnskab og de anvendte metoder

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-10-09 11:55

Lars skrev i

[ ... ]
> Man kan krydsrefere datering, på en række måder, bla. via geologiske
> lag, i forsk. områder.

Ja, man "krydsreferer" ved at datere et fosil ud fra et lag man siger er 120
mio år gammel. Når man så spørger hvordan man har dateret det lag, er
svaret: fordi man har fundet et fosil der er 120 mio år gammel LOL

Hver *ENESTE* gang der er lavet blindtest på disse dateringer får man et
spread nogen gange helt op til over 1 mia år.

Det er jo totalt utroværdig.

Fra : KaZ

Dato : 28-10-09 16:22

"Andreas Falck" <dewnull@tiscali.invalid> wrote in message
> [...]
> 120 mio år gammel. Når man så spørger hvordan man har dateret det lag, er
> svaret: fordi man har fundet et fosil der er 120 mio år gammel LOL

Ja det siges at det skal analyseres i den kontekst det er fundet. Det er
helt igennem cirkulær logik.

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-10-09 17:10

KaZ skrev i

[ ... ]

> Ja det siges at det skal analyseres i den kontekst det er fundet. Det
> er helt igennem cirkulær logik.

Det er nemlig helt igennem rendyrket cirkulær argumentation.

Og det har jo derfor heller en dyt med videnskab at gøre.

Fra : Lars

Dato : 28-10-09 18:05

In article <qwVFm.38154$eJ4.37078@newsfe07.iad>, dewnull@tiscali.invalid says...
> Ja, man "krydsreferer" ved at datere et fosil ud fra et lag man siger er 120
> mio år gammel. Når man så spørger hvordan man har dateret det lag, er
> svaret: fordi man har fundet et fosil der er 120 mio år gammel LOL

Hvor er det langt ude og ret useriøst.

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-10-09 18:36

Lars skrev i

> In article <qwVFm.38154$eJ4.37078@newsfe07.iad>,
> dewnull@tiscali.invalid says...
>
> Hvor er det langt ude og ret useriøst.

Nå ja, jeg glemte at fanatikere anser cirkelargumentation helt OK når det
blot støtter den ateistiske fortolkningsmodel

Fra : KaZ

Dato : 29-10-09 13:16

> [...]
> mio år gammel. Når man så spørger hvordan man har dateret det lag, er
> svaret: fordi man har fundet et fosil der er 120 mio år gammel LOL

HA, Den var god. :)

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-10-09 13:45

KaZ skrev i

> "Lars" <nomail@none.com> wrote in message
> [...]

Ekstreme ateister er faktaresistente. De benægter alt hvad der ikke lige
støtter deres egen ateistiske overtro.

De fleste af dem har jeg nu også fået placeret i mit filter så jeg slet ikke
læser deres udgydelser mere.

Fra : Lars

Dato : 02-11-09 18:03

> [...]
> mio år gammel. Når man så spørger hvordan man har dateret det lag, er
> svaret: fordi man har fundet et fosil der er 120 mio år gammel LOL

Studsede lige lidt over dette idiotiske statement.
> "Når man så spørger hvordan man har dateret det lag, er svaret:
> fordi man har fundet et fosil der er 120 mio år gammel"

Æhm, hvorfra skulle forskerne så lige have fået info'en om at fossilet er 120 mio år gl., hvis
ikke det var fra dateringen???

Fra : KaZ

Dato : 28-10-09 16:24

> [...]

Er du egentlig bekendt med at man for "langtids-datering" anvender
kalium-40's henfald til
Argon-40, netop for at opnå sikkerheden.
-----------------------
Der er rigtigt mange antagelser i denne metode, som det er i alle
radiometriske dateringsmetoder. Jeg siger ikke at der ikke kan være
antagelser i videnskab, men man kan ikke bygge ovenpå en antagelse SOM OM
den antagelse var et faktum.

Argon er som gas flygtig (som også potassium er, flygtig), hvilket siger
meget om
usikkerheden her. Men i dateringsøjemed opereres det som om INTET har kunne
påvirke de målinger (af henfald) man foretager over alle de billioer af år
man taler om samt at de forhold man ser i dag er de der altid har været.

Dette er slet ikke videnskabeligt for man har ingen måde at kontrollere
dette på.

[...]

Ingen ved hvad der var for 250 mio år siden. Kontinentaldrift er en hypotese
udenfor videnskabelig kontrol.
Historien om Pangea og Gondwanaland er kun fortællinger og af allerstørste
spekulative natur. Animationer gør det ikke sandt.

[...]

------------------------
Hvis du holder dig til det videnskabeligt beviselige så ville du være så
meget bedre.

Fra : Lars

Dato : 28-10-09 18:19

In article <hc9nn7$sfu$2@news.eternal-september.org>, kaz@yahoo.de says...
> [...]
> -----------------------
> Der er rigtigt mange antagelser i denne metode, som det er i alle

Der er ikke plads til antagelser i naturvidenskab i henhold til ovenstående.

> Argon er som gas flygtig (som også potassium er, flygtig), hvilket siger
> meget om usikkerheden her.

Tænk dig om, hvordan tror du man daterer alderen på ler, klippe etc.???
Hvis du kender lidt til kemi, vil du vide at der er tale om kemisk bundet kalium, hvor kalium-
40 isotopen henfalder til Argon 40

> Men i dateringsøjemed opereres det som om INTET har kunne
> påvirke de målinger (af henfald)

Radioaktive isotopers halveringstid er altid konstant.
Indenfor kvantefysikken er der en lang forklaring på dette.
Under forudsætning af at du vil læse denne, kan jeg godt finde denne til dig.

> Ingen ved hvad der var for 250 mio år siden. Kontinentaldrift er en hypotese
> udenfor videnskabelig kontrol.

Hvor tror du jordskælv kommer fra?
Har du en ide om hvad månens gravitation gør i forhold til tektoniske plader.

> Historien om Pangea

"Additional evidence for Pangaea is found in the geology of adjacent continents, including
matching geological trends between the eastern coast of South America and the western coast of
Africa."
http://en.wikipedia.org/wiki/Pangea#Evidence_of_existence

Har du brug for mere dybgående info?
Kravet er selvf. at du vil læse det.

> [...]
> jorden er, samt en beskrivelse at de metoder, der ledte frem til resultatet, tak.

Vil du lige svare på mit ovenstående spørgsmål?

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-10-09 18:37

Lars skrev i

> In article <hc9nn7$sfu$2@news.eternal-september.org>, kaz@yahoo.de
> says...
>
> Der er ikke plads til antagelser i naturvidenskab i henhold til
> ovenstående.

De raiometriske dateringsmetoder bygger næsten helt udelukkende på
antagelser. Og alt hvad der ikke passer med den datering man på forhånd har
vedtaget, bliver uden videre kasseret.

Fra : Lars

Dato : 28-10-09 19:28

In article <cm%Fm.20293$pl1.3608@newsfe01.iad>, dewnull@tiscali.invalid says...
> De raiometriske dateringsmetoder bygger næsten helt udelukkende på
> antagelser.

Vedr. fysikken bag radioaktiv henfald:

"Developing the Decay Expression
Although radioactive decay involves discrete events of nuclear disintegration, the number of
events is so large that it can be treated like a continuum and the methods of calculus employed
to predict the behavior."

Radioactive Half-Life
http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/nuclear/halfli2.html

Sig til hvis ovenstående skal uddybes.

Brief history of geochronometry

The measurement of geologic time is a long-standing problem of Geology.[1] When geology was at
its beginnings, a major problem for stratigraphers was to find a reliable method for the
measurement of time. In the eighteenth century, and during most of the nineteenth century, the
ideas on the geologic time were indeed so controversial that the estimates for the age of the
Earth encompassed the whole range from ca. 6000 years to 300 millions of years. The longer
estimate came from Charles Darwin, who probably went closer to the truth because he had clear
in mind that the evolution of life must have required a lot of time to take place. The current
estimate of the age of the Earth is ca. 4500 millions of years. The solution of the dating
problem arrived only with the discovery that some natural elements undergo a continuous decay.
This led to the first radiometric datations by Boltwood[2] and Strutt[3]. Today, the
determination of the age of the Earth is not a primary scope of geochronometry anymore, and
most efforts are rather aimed at obtaining increasingly precise radiometric datations. At the
same time, other methods for the measurement of time were developed, so the quantification of
geologic time can now be endeavored with a variety of approaches.

Andre metoder.

Fission track dating
http://en.wikipedia.org/wiki/Fission_track_dating

Thermoluminescence dating
http://en.wikipedia.org/wiki/Thermoluminescence_dating

Cosmic ray exposure dating
http://en.wikipedia.org/wiki/Surface_exposure_dating

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-10-09 20:25

Lars skrev i

[ ... ]
> Radioactive Half-Life
> http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/nuclear/halfli2.html
>
> Sig til hvis ovenstående skal uddybes.

Her er lidt uddybende forklaring, skrevet så selv fanatiske ateister har en
mulighed for at forstå det:
http://jdl.dk/bibelvidenskab/evolutionsteori/biologiske/fossil/lagserie/aldersbestemmelse/radiometriskemetoder.asp

Fra : Lars

Dato : 28-10-09 21:07

In article <2V0Gm.112827$944.52667@newsfe09.iad>, dewnull@tiscali.invalid says...
> Lars skrev i

> Her er lidt uddybende forklaring, skrevet så selv fanatiske ateister har en
> [...]

Hold da kæft den forfatter er idiot, saml penge ind til hans kemi-timer

-snip-
Kun såfremt bjerget/klippestykket indeholder radioaktive stoffer, der lader sig anvende til
sådant formål, kan metoden anvendes, hvilket i de fleste tilfælde slet ikke er gældende.
-snip-

Kort forklaring:
Potassium i kemisk binding, udgør godt 1,5% af jordens overflade, hvormed der også er potassiom
isotop, som henfalder til argon (du har allerede fået links om dette)

-snip-
For det første antages, at en bjergart, såfremt denne har indeholdt et radioaktivt stof, til at
begynde med har bestået af 100% af det radioaktive stofs moderprodukt og 0% af stoffets
datterprodukt.
-snip-

Rystende idioti, forklaring følger

Argon ( http://en.wikipedia.org/wiki/Argon ) er en gas-art, denne fanges selvf. IKKE i smeltet
klippe (lava).
Luft er heller ikke nede i vand, vel?

Hermed er der 0% Argon i smeltet lava, tilgengæld er der potassium i kemisk binding.
Når lava'en størkner til fast klippe, er der i starten noget potassium, men ingen argon.
Det kemisk bundne potassium har en isotop andel, som henfalder til argon

Det er faktisk ret simpelt, omend forfatteren, ikke har fattet det

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-10-09 21:13

Lars skrev i

[ ... ]

> Hold da kæft den forfatter er idiot, saml penge ind til hans
> kemi-timer

Du er jo ganske enkelt så hjerneskadet at du ikke fatter fakta når de bliver
serveret på et sølvfad for dig.

Du kan ganske enkelt ikke bortforklare de fakta der viser hvor usikker disse
dateringsmetoder er. Der er nævnt og dokumenteret række efter række med
evolutionistiske dateringer der viser helt op til ca. 3,3 milliarder år
forkert.

Der er citeret evolutionsfanatikere der klart siger at alle
dateringsresultater der ikke stemmer med det der på forhånd er vedtaget,
skal kasseres og må ikke bruges.

Jeg gider ganske enkelt ikke spilde mere tid på en så idiotisk ekstrem
fanatiker som dig. NÅr du engang kommer over konfirmationsalderen og kan
begynde at bruge nogle få af dine hjerneceller kan de måske være at du kan
begynde at tænke lidt fornuftigt og selvstændigt og ikke kun holde dig til
den mentalt hjerneskadende indoktrinering du har været så massivt udsat for.

EOD

Fra : Lars

Dato : 28-10-09 22:08

In article <BB1Gm.50183$4E.44435@newsfe08.iad>, dewnull@tiscali.invalid says...
> Lars skrev i
>
> [ ... ]

> Du kan ganske enkelt ikke bortforklare de fakta der viser hvor usikker disse
> dateringsmetoder er.

Kom igen, fortæl mig hvorledes Argon, en gas-art kan komme ned i flydene lava.

Prøv om du kan placere en luftboble i vand (flydene), så den bliver der..
Smut du bare ud i badekaret og test efter.

Andreas, du er nu ved at kandidere til at blive månedens fjols, næstefter Jahnu

Du og omtalte forfatter, må være fakta-resistente i astronomisk skala, hvis I på nogen måde vil
hævde at Argon kan lagres i flydene lava!!

Derfor er der 0% argon i størknet klippe, hermed kan det kemisk bundne potassium + isotop
heraf, henfalde til Argon i klippen, og hermed kan potassium-argon daterings metoden anvendes

POTASSIUM-ARGON METHOD OF GEOCHRONOMETRY

Fra : KaZ

Dato : 28-10-09 23:46

> [...]
> skal kasseres og må ikke bruges.
>
> Jeg gider ganske enkelt ikke spilde mere tid på en så idiotisk ekstrem

Ja man tager sig til hovedet af den fanatisme nogle lægger for dagen, selv i
lyset af sund logisk kritik.

Man skal huske på at disse mennesker langt hen ad vejen ikke er skyld i sit
predikament selv...de er et resultat af en fordummingsprocess som har
foregået over lang tid.
Denne velkendte fanatisme og kritikløs accept af dogmatisk lære er een af de
kendetegn herpå, samtidig som de tror de er i særklasse.
Et andet ord man anvender er hjernevask, og et fordummet menneske tror
klippefast på dogmet om at de har sandheden.

Fra : Lars

Dato : 29-10-09 00:35

In article <hcahn0$n3t$3@news.eternal-september.org>, kaz@yahoo.de says...
> [...]
> Et andet ord man anvender er hjernevask, og et fordummet menneske tror
> klippefast på dogmet om at de har sandheden.

Hvilket passer så fint på religion og anden overtro:

Fra : KaZ

Dato : 29-10-09 13:18

> [...]
> klippefast på dogmet om at de har sandheden.

Hvilket passer så fint på religion og anden overtro:
Ja det kan man godt sige.
Det spørgsmålet som nu hænger nu er hvem af
os som er klippefast tilhænger af overtro. I den forbindelse, glem nu
ikke at det netop er din tro som står for skud her, og som du for enhver
pris ikke kan eller vil se noget i vejen med. Kan du se SÅ langt?

Du er tilsyneladende i en rimelig ung alder, hvilket er en sårbar tid, hvor
man veritabelt SKAL have noget ideologi at tro på støtte sig på som man
således vil forsvare for enhver pris. Vi kender mange af os denne trang til
imod al sund fornuft og logik at stå klippefast på en ideologisk
fejlslutning. Men med tiden lærer man måske lidt og man bliver knapt så
sikker i sin sag...

Du kan og vil ikke se disse ting nu, er ude af stand til det, som den gode
Bertrand Russell engang sagde, parafraseret, at en læremesters elev ikke vil
være istand til at tænke rationelt, men VIL være mentalt handikappet, med
andre ord programmeret til at forkaste vigtigt information til fordel for
de cognitive illusioner som man er opflasket med.
Illusioner/ imaginære/tåbelig forenklede forhold og realitet bliver dermed
ikke til at skelne mellem, og det er her en stor del af dagens videnskab
socalled nu er.

Alt dette vil selvsagt prelle af dig som vand af en and, for du er så sikker
i din tro at intet kan rokke ved det du nu anser som sandhed.

Fred være med dig.

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-10-09 07:50

KaZ skrev i

> [...]
> Et andet ord man anvender er hjernevask, og et fordummet menneske tror
> klippefast på dogmet om at de har sandheden.

Derfor gider jeg heller ikke længere beskæftige mig med den slags mennesker.

Det er og forbliver det rene tidsspilde. De er ganske enkelt helt uden for
pædagogisk rækkevidde.

De vil ikke engang forholde sig til de fakta de bliver præsenteret for, og
som tydeligt dokumenterer at deres dateringsmetoder ganske enkelt slet ikke
er brugbare.

Fra : KaZ

Dato : 29-10-09 13:22

> Derfor gider jeg heller ikke længere beskæftige mig med den slags
> mennesker.
>
> Det er og forbliver det rene tidsspilde.

Det må man vel erkende. Men det var nu også næsten forventet.... :(

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-10-09 13:45

KaZ skrev i

> "Andreas Falck" <dewnull@tiscali.invalid> wrote in message

> Det må man vel erkende. Men det var nu også næsten forventet.... :(

Ja, derfor er flere af dem nu også havnet i mit filter.

Fra : KaZ

Dato : 28-10-09 23:36

> [...]
> radiometriske dateringsmetoder.

Der er ikke plads til antagelser i naturvidenskab i henhold til ovenstående.
KaZ: Kære ven da, der er ikke meget andet end antagelser og formodninger i
forb med de forhold som angiveligt ligger 250 mill år tilbage. Selv dig
skulle da kunne være i stand til at indse det.
Har du været der og kontrolleret?

> [...]

Tænk dig om, hvordan tror du man daterer alderen på ler, klippe etc.???
Hvis du kender lidt til kemi, vil du vide at der er tale om kemisk bundet
KaZ: Man antager og formoder at de forhold du ser denne dag er identiske til
de forhold som altid har været, det såkaldte 'uniformitarian principle'.
Derfor er det klippefast dogma indenfor denne lære at den hastighed hvorved
isotoper henfalder NU, præcis således har de altid henfaldt igennem
milliarder af år, dvs de er konstante.

Hvordan kan man vide det?

Man ved det ikke, man formoder bare. Men måske er grunden en anden.

Et er klart at UDEN en sådan dogmatisk lære, så falder alle daterings
metoder der benytter isotopers henfalds halveringstider. Derfor SKAL den
holdes i hævd for enhver pris. Evolutionsteorien står og falder (bl.a.) på
den absolutte dogmatiske lære om isotopers konstante henfald.
Er det videnskab? Døm selv. Den dumper stort til min eksamen. Den er
grinagtig, men folk køber den stadigvæk kan jeg se.

> [...]

> udenfor videnskabelig kontrol.

Hvor tror du jordskælv kommer fra?
Har du en ide om hvad månens gravitation gør i forhold til tektoniske
Vorherrebevares, Nu er den langt ude.
Hvordan linker du så jordskælv i dag med en mulig Gondwanaland og Pangea for
250 mill år siden. Hvor er din logik? Jeg kender godt dit svar, og det vil
nok være godt og grundigt enfoldigt.

> [...]

continents, including
matching geological trends between the eastern coast of South America and
kaZ: dette bliver mere og mere latterlig. det er ikke videnskab at sige at
det ser ud som sydamerika hang fast i Afrika engang ergo slå fast var der en
pangea 250 mill år tilbage.

> [...]

> resultatet, tak.

Vil du lige svare på mit ovenstående spørgsmål?
KaZ: Du må gerne bringe info som kan sandsynliggøre Pangea og med en portion
selvkritik. Men jeg må samtidig sige at jeg meget sandsynlig har været
igennem det allerede. Det er derpå jeg bygger mine meninger herom.

Fra : Lars

Dato : 29-10-09 00:54

In article <hcahmu$n3t$2@news.eternal-september.org>, kaz@yahoo.de says...

> [...]
> KaZ: Kære ven da, der er ikke meget andet end antagelser og formodninger i
> forb med de forhold som angiveligt ligger 250 mill år tilbage.

Det er sent, du får det korte svar.

Man har idag, en lang række observationer, der viser:
Pkt. 1 tektoniske plader, dermed kontinenter flytter sig, heraf jordskælv, ny GPS teknologi,
kan faktisk også dokumentere en regulær forskydning

pkt. Såfremt kontinenterne har været presset sammen, skal dette kunne spores i de geologiske
lag fra tidl. sammensatte områder. Disse observationer har vi også (check mine tidl. emails)

> [...]
> Derfor er det klippefast dogma indenfor denne lære at den hastighed hvorved
> isotoper henfalder NU, præcis således har de altid henfaldt igennem

Kender du til isotoper, kvantefysik og den periodiske tabel?
Jeg kunne uddybe en del mere, men det er sent
Hvis disse konstanter ændrer sig, hvordan skal en stjerne så f.eks kunne skabe en fusion da den
blev skabt for 5 eller 10 mia år siden.

> Et er klart at UDEN en sådan dogmatisk lære, så falder alle daterings
> metoder der benytter isotopers henfalds halveringstider. Derfor SKAL den
> holdes i hævd for enhver pris.

Nej for pokker!
Hvis en forsker, finder noget der kunne falsificere f.eks theory of gravity (tyngdeloven (er
faktisk ved at ske)), er det kun fint, for så lærer vi mere om universet og naturen.
Dette er naturvidenskabens mål

> [...]
> Vorherrebevares, Nu er den langt ude.
> Hvordan linker du så jordskælv i dag med en mulig Gondwanaland og Pangea for

Observationen af jordskælv betyder blot at de tektoniske plader flytter sig.
Andre observationer vedr. geologiske lag i randlinierne viser at "brikkerne" passer sammen.

Da vi ved at de tektoniske plader flytter sig (den er du vel med på)
Syntes du så ikke at det er lidt pudsigt, som kontinenterne visuelt passer sammen?

Og så har vi lige de geologiske lag, enough said!

> KaZ: Du må gerne bringe info som kan sandsynliggøre Pangea

Finder jeg til dig

Fra : KaZ

Dato : 29-10-09 13:21

> [...]

sammen?

Og så har vi lige de geologiske lag, enough said!

KaZ: Hvor er det let at være videnskabsmand i dag. De passer sammen, det
ligner, jordskælv, tektoniske plader, månen, ergo var der et Pangea 250 mill
år siden.
Overfor den overbeviste og korrekt troende kommer selv guderne til kort.

Det er klart påvist at spændinger opstår i undergrunden, mellem
tektoniske plader, men derfra og til med forenklet betontro at konkludere et
Pangea er ikke videnskab. men alt dette vil du finde ud af på et senere
tidspunkt.

Underligt er det ihvertfald I ikke stiller spørgsmål til det.

Færdig her.

Fra : Lars

Dato : 01-11-09 18:16

In article <hcc1e1$7t2$3@news.eternal-september.org>, kaz@yahoo.de says...

> [...]
> Pangea er ikke videnskab. men alt dette vil du finde ud af på et senere

Der er en overvældende mængde observationer, der peger på kontinental drift som f.eks
bjergkæder, samt superkontinentet Pangea.
Såfremt du ikke ser "lyset" er jeg spændt på at få din forklaring på nedenstående
observationer, bla. vedr:
Ensartede fossiler
Magnetic striping
Bjergkæde midt i atlanten, beliggende i en svag zone.

Fra denne side:
http://pubs.usgs.gov/gip/dynamic/historical.html

Wegener's theory was based in part on what appeared to him to be the remarkable fit of the
South American and African continents, first noted by Abraham Ortelius three centuries earlier.
Wegener was also intrigued by the occurrences of unusual geologic structures and of plant and
animal fossils found on the matching coastlines of South America and Africa, which are now
widely separated by the Atlantic Ocean. He reasoned that it was physically impossible for most
of these organisms to have swum or have been transported across the vast oceans. To him, the
presence of identical fossil species along the coastal parts of Africa and South America was
the most compelling evidence that the two continents were once joined.

For example, the discovery of fossils of tropical plants (in the form of coal deposits) in
Antarctica led to the conclusion that this frozen land previously must have been situated
closer to the equator, in a more temperate climate where lush, swampy vegetation could grow.
Other mismatches of geology and climate included distinctive fossil ferns (Glossopteris)
discovered in now-polar regions, and the occurrence of glacial deposits in present-day arid
Africa, such as the Vaal River valley of South Africa.

læs også afsnittet: "Magnetic striping and polar reversals"
på side 2 fra ovenstående, idet quote ud af kontekst alene ikke giver mening

Se også:
Paleomagnetic Facilities
The modern ocean seafloor, which dates back to at most the early Jurassic, carries a magnetic
reversal record that provides robust evidence for the configuration of Pangea just prior to its
break up, i.e., Pangea A type.
Orogenic Related Carbonate Remagnetization
The final amalgamation of Pangea during the late Paleozoic Variscan-Alleghanian orogeny is
widely recognized as having caused global-scale remagnetizations. Although mostly reported in
limestones, this event affected many types of sedimentary rocks in all of Pangea's major
blocks, including but not limited to, North America, Europe, Asia, Africa, and Australia.
http://www.brynmawr.edu/geology/Facilities/Paleomag/PaleomagResearch.htm

Fra : Lars

Dato : 26-10-09 18:55

In article <4ae4cb34$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, vidal@webspeed..dk says...

> Hvor der står han argumenterede ud fra Augustins opfattelse
> af biblen.

Forkert oversat!

"Galileo defended heliocentrism, and claimed it was not contrary to those Scripture passages.
He took Augustine's position on Scripture: not to take every passage literally,"

Dette betyder at Galileo "forsvarede" heliocentrism og "påstod" at denne ikke modsagde
Augustine's holdning til skrifterne.

Der er tale om et naturligt forsvar fra Galileo's side

Fra : Vidal

Dato : 26-10-09 20:47

Lars skrev:
> In article <4ae4cb34$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, vidal@webspeed..dk says...

> Forkert oversat!

?? Jeg har da ikke oversat noget??

> [...]
>
> Dette betyder at Galileo "forsvarede" heliocentrism og "påstod" at denne ikke modsagde

Hvordan adskiller det sig fra det, jeg skriver.

> Der er tale om et naturligt forsvar fra Galileo's side

Hvad er et naturligt forsvar, er det noget videnskabeligt?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Lars

Dato : 26-10-09 21:48

In article <4ae5fcc2$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, vidal@webspeed..dk says...

> ?? Jeg har da ikke oversat noget??

Igen: "Hvor der står han argumenterede ud fra Augustins opfattelse af biblen"
Vi kan godt kalde det din "fortolkning" af det læste, hvis det er bedre for dig.

> Hvordan adskiller det sig fra det, jeg skriver.

Forskellen ligger i:
"argumenterede ud fra"
vs
"claimed it was not contrary to those Scripture passages"
på dansk er det:
"forsvarede" heliocentrism og "påstod" at denne ikke modsagde Augustine's holdning til
skrifterne"

Hvis ikke du forstår forskellen nu, kan dem i dk.sprog.kultur nok hjælpe dig, her rækker min
tålmodighed ikke.

> Hvad er et naturligt forsvar, er det noget videnskabeligt?

Dette vedrører psykologi, som rent faktisk hører ind under videnskab (ikke naturvidenskab)

Fra : KaZ

Dato : 25-10-09 19:52

> [...]

Naturvidenskab og religion/ overtro har intet med hinanden at gøre.
Naturvidenskabelig forskning foretages via observationer/ test's samt
Du misser pointen. Ofte blandes videnskab og tro/overtro. Der er mange
oprigtigt og fundamentalt troende i såkaldte videnskabelige kredse...er du
een af dem?
Prøv at tænke over det istedet for at spilde mere krudt på ubrugelige links.

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-10-09 20:01

KaZ skrev i

[ ... ]
> [...]
> kredse...er du een af dem?
> Prøv at tænke over det istedet for at spilde mere krudt på ubrugelige

Lars er så stærkt troende fundamentalistisk ateist at han ikke formår at at
aflægge sine skyklapper.

Han tror fejlagtigt at ateisme og naturvidenskab har noget med hinanden at
gøre - og han glemmer at det rent faktisk var personligt troende
ungjordscreationistiske kristne der grundlagde den moderne naturvidenskab og
dens grundprincipper. Og disse havde ingen vanskeligheder med deres kristne
skabelsestro og naturvidenskab.

Fra : Harald Mossige

Dato : 25-10-09 20:36

KaZ skreiv:

> [...]
> du een af dem?
> Prøv at tænke over det istedet for at spilde mere krudt på ubrugelige

Du burde heller vise oss slike mennesker, at de er istend til å behandle
religionen på et vitenskapelig vis.

HM

Fra : Lars

Dato : 25-10-09 21:14

In article <hc26p8$u9$1@news.eternal-september.org>, kaz@yahoo.de says...
> Ofte blandes videnskab og tro/overtro.

Hvilket er en eklatant fejltagelse, begået af religiøse
Eksempler tak!

> Der er mange oprigtigt og fundamentalt troende i såkaldte videnskabelige kredse.

Hvad er det ved den naturvidenskabelige metode du ikke forstår, siden du blander "fundamentalt
troende" sammen med videnskab?
Eksempler tak!

Fra : KaZ

Dato : 25-10-09 21:32

> [...]

> kredse.

Hvad er det ved den naturvidenskabelige metode du ikke forstår, siden du

Det jeg ikke forstår, er dine kommentarer, samt spørgsmål. Måske kunne du
omformulere....

Fra : Lars

Dato : 25-10-09 22:31

In article <hc2cp6$ncm$1@news.eternal-september.org>, kaz@yahoo.de says...
> Det jeg ikke forstår, er dine kommentarer, samt spørgsmål.

"Ofte blandes videnskab og tro/overtro. Der er mange oprigtigt og fundamentalt troende i
såkaldte videnskabelige kredse...er du een af dem?"

Med ovenstående quote fra din side, dvs omtalen af:
"fundamentalt troende i såkaldte videnskabelige kredse"

Viser du at du tyedeligvis ikke forstår den naturvidenskabelige metode, hvortil jeg postede en
række links + forklaring, gentaget herunder:

[...]

At disse så er ubrugelige for dig, kan kun have noget med dit uddannelsesniveau at gøre.

Fra : KaZ

Dato : 26-10-09 10:24

> [...]

række links + forklaring, gentaget herunder:

Naturvidenskabelig forskning foretages via observationer/ test's samt

-------------------------------

Bare det var så vel...til det sidste. En mængde naturvidenskabelige (og
andre videnskabelige grene) grundliggende hypoteser kan aldrig testes eller
observeres.
De skal accepteres i tro for at kunne bygge videre på dem, deraf
"fundamentalt troende i såkaldte videnskabelige kredse".

Hvis du ikke kan se et problem i dagens naturvidenskabelige (m.m.)
forskning, så er det ikke noget at gøre ved det.
Du har tilsyneladende stirret dig blind på ord og vendinger,
markedsføringsteknik. Prøv at vende din kritiske syn mere 'indenad'.

Jeg vil ikke beskæfte mig mere her da andre i denne tråd rigeligt har
beskrevet sagens kerne for dig.

De links du bringer har ikke noget med vores debat at gøre.

Fra : Lars

Dato : 26-10-09 19:11

In article <hc3pr8$i3c$1@news.eternal-september.org>, kaz@yahoo.de says...

> [...]
> andre videnskabelige grene) grundliggende hypoteser kan aldrig testes eller

Absolut forkert!!
Hvem pokker fortæller dig sådan en gang nonsens?

> De skal accepteres i tro for at kunne bygge videre på dem

En rungende principfejl af format.
En sådan metodik, kan aldrig fungere i naturvidenskab.

Grundforskning har iøvrigt haft den bi-effekt at vi har den teknologi vi har idag

> Hvis du ikke kan se et problem i dagens naturvidenskabelige (m.m.)
> forskning, så er det ikke noget at gøre ved det.

Jeg kan se et problem i, at du ikke aner hvad du skriver om.

> Jeg vil ikke beskæfte mig mere her da andre i denne tråd rigeligt har
> beskrevet sagens kerne for dig.

Problemet står klart for mig. Der er megen fejl-information (som du også bidrager til), rundt
omkring.

> De links du bringer har ikke noget med vores debat at gøre.

Du må have et decideret læse- og forståelses- problem, eftersom de bragte links beskriver den
naturvidenskabelige metode og krav til testbarhed, osv.
Så jo, disse links er dokumentation for det jeg fortæller dig!

Fra : KaZ

Dato : 27-10-09 10:42

> [...]

En rungende principfejl af format.
En sådan metodik, kan aldrig fungere i naturvidenskab.

KaZ: Ja akkurat. Alt dette er vi helt enige om.

[...]

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-10-09 21:54

Lars skrev i

[ ... ]
> Hvad er det ved den naturvidenskabelige metode du ikke forstår, siden
> du blander "fundamentalt
> troende" sammen med videnskab?
> Eksempler tak!

Se blot på den håndfuld fundamentalistiske ateisttroende i denne gruppe der
blander deres fanatiske ateismetro ind i naturvidenskaben og bilder sig selv
ind at det ikke kan gennemskues.

Fra : Lars

Dato : 25-10-09 22:35

In article <fX2Fm.3490$aD1.1750@newsfe19.iad>, dewnull@tiscali.dk says...
> Se blot på den håndfuld fundamentalistiske ateisttroende i denne gruppe der
> blander deres fanatiske ateismetro ind i naturvidenskaben

Igen:
[...]

Hvad jeg som ateist gør er at jeg forholder mig til at der ikke eksisterer nogen gud, nisse,
trold etc. Udover dette er vi ateister 100% enige med naturvidenskaben

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-10-09 07:42

Lars skrev i

[ ... ]
> Hermed bør det være sådan at "bibelsk kristentro" og naturvidenskab
> ALDRIG NOGEN SINDE berører
> hinandens domæner.

Det gør de da i høj grad.

> Hvad jeg som ateist gør er at jeg forholder mig til at der ikke
> eksisterer nogen gud,

Ja, du prøver at tage din trosbaserede ateisme ind som et grundliggende
paradigme for hvordan naturvidenskabens forskningsresultater skal fortolkes.

Det er dermed ikke længere naturvidenskab, men trosbaseret ateisme.

Du udelukker på forhånd, uden at kunne vide noget om det konkret, at der
overhovedet kan findes en Gud. Du udelukker helt muligheden, hvorfor du så
også vil se bort fra naturvidenskabelige data der kunne pege i retning af at
der faktisk godt kunne eksistere en Gud. Men nej - som fanatisk ateist med
skyklapper vil du forhånd benægte alt hvad der kunne pege på noget der ikke
harmonerer med din trosbaserede ateisme. - Det er ret beset ret ynkeligt.

Fra : Lars

Dato : 26-10-09 19:04

In article <oybFm.76123$lR3.72015@newsfe25.iad>, dewnull@tiscali.dk says...

> Det gør de da i høj grad.

Og heri ligger problemet, da nogle religiøses overtro vedr. emner som:
universets/ jordens skabelse
Livets skabelse / udvikling (abiogenese/ evolution)

Kolliderer med naturvidenskabelige teorier.

En del kristne (ikke dig), holder sig faktisk til naturvidenskaben, jvf. ovenstående emner.

> Ja, du prøver at tage din trosbaserede ateisme ind som et grundliggende
> paradigme for hvordan naturvidenskabens forskningsresultater skal fortolkes.

Forkert. Ateisme tager udgangspunkt i naturvidenskab, der i sig selv er agnostisk.
Ateister siger så: Der er ingen gud, naturlove har skabt alt!

Naturvidenskaben, forholder sig udelukkende til forskning, opbygning af testbare teorier,
hermed dechifrering af naturlove.
Fænomenet "gud" hører ikke ind under naturvidenskabelig termonologi, da man ikke forholder sig
til dette

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-10-09 21:22

Lars skrev i

[ ... ]
> Og heri ligger problemet, da nogle religiøses overtro vedr. emner som:
> universets/ jordens skabelse
> Livets skabelse / udvikling (abiogenese/ evolution)

Overtroen ligger alene hos fanatiske ateister der tror på at livet er
opstået af sig selv oghar udviklet sig derfra i form af en "urcelle" (de ved
ikke og har ingen viden overhovedet om at det er foregået på den måde. Det
er alene en tro, ja en overtro da enhver form for dokumentation glimrer ved
sit totale frævær).

Fra : Lars

Dato : 26-10-09 22:03

In article <vynFm.14912$6q1.13655@newsfe17.iad>, dewnull@tiscali.invalid says...

> Overtroen ligger alene hos fanatiske ateister der tror på at livet er
> opstået af sig selv

Jvf. hypotesen om abiogenese "opstår livet ikke af sig selv", tilgengæld er der beskrevet en
række lovmæssigheder.

> Det er alene en tro, ja en overtro da enhver form for dokumentation glimrer ved
> sit totale frævær).

Jamen, så er det på høje tid at du pudser læsebrillerne og læser lidt om forskningen inden for
abiogenese.

http://users.rcn.com/jkimball.ma.ultranet/BiologyPages/A/AbioticSynthesis.html
-snip-
An RNA Beginning?
All metabolism depends on enzymes and, until recently, every enzyme has turned out to be a
protein. But proteins are synthesized from information encoded in DNA and translated into mRNA.
So here is a chicken-and-egg dilemma. The synthesis of DNA and RNA requires proteins. So
* proteins cannot be made without nucleic acids and
* nucleic acids cannot be made without proteins.
The discovery that certain RNA molecules have enzymatic activity provides a possible solution.
These RNA molecules =3F called ribozymes =3F incorporate both the features required of life:
* storage of information
* the ability to act as catalysts
-snip-
Fra
Kig også under: "The First Cell?" på samme side, så sent som i 2007/ 2008 kom nye interessante
resultater i forskningen omkring Abiogenese.
Igen vi er ikke i mål, men meget tyder på at vi er få år fra at skabe en organisk celle ud fra
uorganisk materiale.

Fra "Creating Life?" på samme side
-snip-
Several recent advances suggest that we may be getting close to creating life. (But note that
these examples represent laboratory manipulations that do not necessarily reflect what may have
happened when life first appeared.)
-snip-

Som du ser arbejder naturvidenskaben resultatorienteret, der er IKKE PLADS til tro.
Der testes og testes osv.

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-10-09 11:48

> [...]

> opstået af sig selv

Jvf. hypotesen om abiogenese "opstår livet ikke af sig selv", tilgengæld er

Faktum er at man ganske enkelt slet intet ved. Man har nogle forestillinger,
nogle ideer, nogle tanker.

Med andre ord, man har en helt igennem UDOKUMENTERET tro på noget.

Det er ikke naturvidenskab. Det er tro, overtro, fantasier og drømme.

Fra : Lars

Dato : 27-10-09 19:21

In article <AeAFm.11563$86.1604@newsfe15.iad>, dewnull@tiscali.invalid says....
> [...]
> der beskrevet en række lovmæssigheder.

> Faktum er at man ganske enkelt slet intet ved. Man har nogle forestillinger,

Æhm, undskyld du kom da vist lige til at overse at man så sent som sidste år (juli 2008), kom
meget længere end Miller's aminosyrer.
Fra uorganisk materiale, nåede man så langt som at skabe RNA (ved du hvad det er ???)

Fra siden, herunder nærlæs "The First Cell"
http://users.rcn.com/jkimball.ma.ultranet/BiologyPages/A/AbioticSynthesis.html

Ovenstående forsøg er dokumenteret, reproducerbart, og fordrer en dyb forståelse af
naturlovene.

Andreas! Det er på tide for dig at sadle om og erkende at skabelsen af liv er en naturlig
proces i universet.

Eller vil du også holde fast i "fladjords-teorien", "jorden i centrum" osv. ??

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-10-09 12:01

Lars skrev i

[ ... ]
> Andreas! Det er på tide for dig at sadle om og erkende at skabelsen
> af liv er en naturlig proces i universet.

Der findes jo slet ikke nogen som helst dokumentation for din påstand.

Der er aldrig nogen sinde observeret at liv er opstået ud af ikke-liv. Alle
foretagne observationer viser at der kun opstår liv ud af noget der i
forvejen er liv.

> Eller vil du også holde fast i "fladjords-teorien", "jorden i
> centrum" osv. ??

Jamen hvor i Bibelen finder du dog belæg for den påstand?

Men du vil sikkert fastholde at jorden er firkantet når man taler om de 4
verdenshjørner. Eller at solen sidder ned om natten for om morgenen at rejse
sig op for vandre hen over himlen??

Men ja, jorden er i centrum - men ikke i astronomisk betydning. I vores
solsystem er det solen der er centrum og solsystemets planeter kredser om
solen.

Fra : Lars

Dato : 28-10-09 18:24

In article <qwVFm.38155$eJ4.32768@newsfe07.iad>, dewnull@tiscali.invalid says...

> Der findes jo slet ikke nogen som helst dokumentation for din påstand.

Når det er påvist at det er muligt at RNA opstår ud af uorganisk materiale, hvad mener du så om
dette faktum?

> Jamen hvor i Bibelen finder du dog belæg for den påstand?

Hov, hov, taler vi ikke videnskab?
Jeg sidder ikke og læser fantasi-fortællinger.
Jeg håber da ikke at du i denne debat referer til bibelen, anders and eller lign.

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-10-09 18:40

Lars skrev i

[ ... ]

> Hov, hov, taler vi ikke videnskab?
> Jeg sidder ikke og læser fantasi-fortællinger.

Du læser da netop i grad fantasi-fortællinger. Din fantasifulde tro på
hvordan livet er opstået er jo ikke andet end fantasi-fortællinger helt på
linie med julenisser og usynlige lyserøde pingviner på Nordpolen.

Vil du vide noget mere om naturvidnskabens pionerer, så søg info vi
http://skabelse.dk. De har megen god info på den side.

Fra : Lars

Dato : 28-10-09 20:38

In article <cm%Fm.20294$pl1.651@newsfe01.iad>, dewnull@tiscali.invalid says....
> Vil du vide noget mere om naturvidnskabens pionerer, så søg info vi
> http://skabelse.dk. De har megen god info på den side.

Jamen, jeg kigger fluks for at finde mere info om "naturvidnskabens pionerer"

Jeg valgte selvf. straks "Skabelsesberetningen"
Hvor jeg finder denne gang pladder:

-snip-
Skabelsesberetningen

Bibelens skabelsesberetning
Teksten fra 1. Mosebog opdelt i de 7 dage
-snip-
http://www.skabelse.dk/artikler.php?emne=skabelse

Ovenstående har intet med videnskab at gøre, snarere "lidenskab" for bablen
Det er dybt useriøst, så kan jeg ligeså godt læse om ændernes liv i Andeby

Så jeg spørger igen:
Vedr. "den moderne naturvidenskabs pionerer der var personligt troende kristne
ungjordscreationister", vil jeg godt vide flg.

Hvor gammel er jorden?
Hvilke metoder blev anvendt til datering og hvorledes blev disse valideret via krydsreference?
Hvordan var jordens overflade beskaffenhed i starten, samt ca. overflade temperatur?

Fra : Vidal

Dato : 25-10-09 21:15

Lars skrev:

> RichardDawkins. A clear thinking oasis:
> http://richarddawkins.net/
>
> Richard Dawkins' Root of All Evil ("Den religiøse virus"):
> [...]

Jeg har hørt, Dawkins siger, det bare er for sjov,
det han har sagt.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-10-09 21:56

Vidal skrev i

[ ... ]
> Jeg har hørt, Dawkins siger, det bare er for sjov,
> det han har sagt.

Dawkins er ikke sjov, han blot en stakkels forvirret rodløs fanatisk ateist,
der ikke kan finde noget fornuft at få tiden til at gå, hvorfor han har
brugt en masse tid på at forsøge at angribe kristendommen.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 28-10-09 19:28

"Andreas Falck" <dewnull@tiscali.invalid> writes:

> KaZ skrev i

> Det er nemlig helt igennem rendyrket cirkulær argumentation.

Ja, det leverer i to gamle nisser, der sidder og bekræfter hinandens
uvidenhed, jo et ganske godt eksempel på.

--
/Wegge

Leder efter redundant peering af dk.*,linux.debian.*

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 28-10-09 21:13

"Andreas Falck" <dewnull@tiscali.invalid> writes:

> Her er lidt uddybende forklaring, skrevet så selv fanatiske ateister
> [...]

Som med så meget andet af dit kreatinistiske pis, så er der en fejl
på side et. Resten af lortet støtter sig til denne eklatante fejl, og
er derfor totalt ubrugeligt.

Ikke sært at du kan få dig selv til at fremsætyte dine sære påstande,
hvis du tager den slags seriøst.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 28-10-09 22:09

"Andreas Falck" <dewnull@tiscali.invalid> writes:

> Anders Wegge Keller skrev i

> Det er i al fald langt mere seriøst og videnskabelig underbygget end
> det gyllepis I lukker ud om at liv opstår sådan helt af sig selv af
> livløst materiale.

Smid nu den gamle stråmand på møddingen, hvor den hører til. Den
radiometriske datering, kosmologien eller for den sags skyyld
evolutionsteorien har intet at gøre med hvor og hvordan livet er
opstået. Så dine religiøse tvangstanker er totalt ligegyldige her.

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 28-10-09 19:45

On 28 Okt., 20:38, Lars <nom...@none.com> wrote:
> [...]
>
> Jamen, jeg kigger fluks for at finde mere info om "naturvidnskabens pionerer"
>
> Jeg valgte selvf. straks "Skabelsesberetningen"

Ja det site er en gang pladder, der vist mest er skrevet for de
allerede troende, for at styrke egen vaklende tro på at have ret.

Hvis du nogen sinde møder en af de mennesker der står bag ævlet i
virkeligheden, og forsøger en ansigt til ansigt diskussion om emnet,
da vil du opdage de hurtigt flygter og ikke tør tage diskussionen.

J.O.

Fra : tkruse

Dato : 28-10-09 19:56

> [...]
>
> Lars
> science is 10% new data and 90% confirmation!!
> religion is 100% superstition and 0% confirmation!!

jeg kunne måske stikke et termometre i en frisk BÆ
og se hvor længe den holder temperaturen
men hvad skal jeg bruge den viden til
men jeg kunne også tørre bæen til støv
og drysse den ud imellem blomsterne
ja det kan jeg bruge til noget
men hvornår kan vi se hvordan tingene virker på forhånd
så vi ikke spilder tid på noget som ikke giver frugt
og at kunne forstå BÆbels undergang
det er måske vigtigt
men jeg kan ikke forklare dig noget om verdens tilblivelse
jeg tror at du selv har skabt solen og jorden fra din drømmeverden og
hukommelse fra tidligere verdener før denne jord
for vis jorden og solen forsvandt i et nu
så er der kun din hukommelse af hvordan det var engang tilbage
og støvet i universet vil brænde sammen til en ny sol at se ved og en
ny jord at stå på,, efter din hukommelse
den er langt ude vil du mene
men vis du rigtig går i dybten med det

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 29-10-09 13:44

"KaZ" <kaz@yahoo.de> writes:

> Alt dette vil selvsagt prelle af dig som vand af en and, for du er
> så sikker i din tro at intet kan rokke ved det du nu anser som
> sandhed.

Du er en religiøs tåbe, der ikke evner at forestille dig andet end
indholdet af din egen lille trosbaserede andedam. Naturvidenskab har
intet med tro at gøre, så din patronisering er uden værdi.

Naturvidenskab handler om viden. Eksempelvis virker tyngdekraften
ens, uanset om man tror på den eller ej. Tilsvarende med den
radiometriske datering, desuagtet dine ligesindede kreationisters
forsøg på at påstå det modsatte.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 29-10-09 13:48

"Andreas Falck" <dewnull@tiscali.invalid> writes:

> KaZ skrev i

> Ja, derfor er flere af dem nu også havnet i mit filter.

Det er så sødt at se en forelskelse udvikle sig :)

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 29-10-09 17:42

"KaZ" <kaz@yahoo.de> writes:

> Radiometrisk datering er baseret på nogle helt grundliggende
> antagelser som du eller enhver anden person ikke ved noget om,
> heller ikke har mulighed for at vide noget om.

På lige fod med tyngdekraften, kan radioaktivt henfald måles og
kvantificeres. Der er ikke flere antagelser involveret der, end der er
i kvantificeringen af gravitationskonstanten.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 29-10-09 21:51

"KaZ" <kaz@yahoo.de> writes:

> "Anders Wegge Keller" <wegge@wegge.dk> wrote in message

> Hvem har benægtet at det kan måles? Inden du går videre så læs hvad du
> svarer på, fjols.

Jeg svarer et religiøst fjols, der er så sat i sin fundamentalistiske
tro, at han ikke ænser at flertallet af verden klarer sig fint uden.

> Her er nogle basics som du burde studere lidt på.
> http://evolution-facts.org/sci-ev-PDF/Sci-Ev-06.pdf

To sider inde er der så mange fejl, løgne og misforståelser at det er
latterligt. Du skal ikke tro på den der har forsøgt at bilde dig ind
at det er seriøst.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 29-10-09 22:35

"KaZ" <kaz@yahoo.de> writes:

> Bliv ved med at læse, det kan være du forstår mere efterhånden. Og
> fremfor alt, husk du skal vende op-ned på masser af díne hidtidige
> illusioner og trosartikler.

Jeg har allerede forstået at jeres tro ikke er stærk nok til at stå
uden et skelet af løgne. Det behøver jeg som sagt ikke læse ret meget
af din propaganda for at indse.

Fra : tkruse

Dato : 11-11-09 08:28

> [...]
> Det er dybt useriøst, så kan jeg ligeså godt læse om ændernes liv i Andeby

er det at kende en kop bitre kaffe
og et stykke sukker
eller kan man tro på vand uden først at havde set det
siger du vand i din drøm så vil der straks være vand
er det videnskab at vide det
nogle kan gøre det i vågen tilstand
så er det ikke værd at forske i sindets evner
hvis du står stille i rummet
og siger
en duft af rose
så vil sindet automatisk lede efter ordets betydning
og det ikke bare ordlyd
men også duft som rosen dufter
så vis du er stærk nok
så kan du måske smide det syntetiske ud
som videnskab og forskning har skabt
men den naturlige duft kommer så også af forskning og videnskab om
sindets evner
din næse er et mikroskop på en anden måde
du kan også give dit syn en kraftig linse
ved at bruge nogle grundpiller i dig selv som forstærker dit syn mange
gange
et syn som ikke bare ser men også føler ,dufter,smager
nogle kan lugte sygdom
men hvordan kan man få den raske lugt ind i det syge og udviske
sygdommen
hvis du står stille i rummet
og siger
en duft af rose
trods det at du har en sur mave som fiser slemt
så er du begyndt at forske i en helende handling
og du er blevet til en videnskabsmand