Væghængte, skrå emhætter er absurd dyre!
Fra : Morten P

Dato : 24-10-09 08:11

Den billigste jeg har fundet er:

http://www.fleggaardshop.dk/pi/AEG_DD_8794_emh%E6tte_9909_.aspx

til 6000.

Er det helt umuligt at få sådan en variant til omkring 2.000?

Fra : Hauge

Dato : 24-10-09 08:33

Morten P wrote:
> Er det helt umuligt at få sådan en variant til omkring 2.000?

Ja og nej... De ses til tider i Ikeas "rodebutik", uudpakkede og helt nye,
til omkring 2500 kr. Der købte jeg én.

Ikeas rodebutik er en gang rod, hvor demovarer og returvarer fra kunderne
ryger hen, også selvom de ikke har været pakket ud. Prisen ryger så ret ofte
ned på omkring 50% af nyprisen, nogle gange meget lavere. Man kan meget tit
gøre en ret god handel.

Mvh Hauge

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-10-09 02:08

On 24 Okt., 09:10, "Morten P" <s...@spam.spam> wrote:
> Den billigste jeg har fundet er:
>
> http://www.fleggaardshop.dk/pi/AEG_DD_8794_emh%E6tte_9909_.aspx
>
> til 6000.
>
> Er det helt umuligt at få sådan en variant til omkring 2.000?

Jeg har en Gorenje væghængt emhætte og i søgen efter en skrå væghængt
synes jeg også de var ret dyre.... Men valget faldte altså på denne
gorenje:

http://www.wupti.com/Produkter/DVG6545AX_(Wupti).html?utm_source=pricerunner&utm_medium=partnersite

Den kan også fås i en 80cm bred variant....

Jeg kan bestemt anbefale den...... Utroelig dejlig emhætte, hvor touch
funktionen virker rigtigt kanon HVER gang og med et lille tryk...
Støjsvag ved styrke 1-3, ved 4 larmer den noget. Ok belysning osv...
solidt bygget....

Ser sådan her ud hos mig: http://img198.imageshack.us/img198/1550/pa240858.jpg

Sorry stort og ikke vendt rigtigt, men sidder lige pt på Ubunto linux
hvor jeg ikke lige ved hvordan jeg vender drejer osv...

Fra : Elmer Fjort

Dato : 24-10-09 09:31

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

funktionen virker rigtigt kanon HVER gang og med et lille tryk...
Støjsvag ved styrke 1-3, ved 4 larmer den noget. Ok belysning osv...

Vi har en tilsvarende i 80 cm, og den er som skrevet meget lydløs.
Vi fandt den på Whiteaway.dk
Den kan muligvis findes et par kroner biligere andre steder, men så kommer
der fragt oven i, det var incl på whiteaway.dk

Elmer

Fra : Morten P

Dato : 24-10-09 10:14

> Vi har en tilsvarende i 80 cm, og den er som skrevet meget lydløs.

Det er også modsat de anmeldeser der er rundt omkring.
Hvordan oplever du den som hele?
Som et super godt køb eller ville du købe en anden en anden gang?

Fra : Elmer Fjort

Dato : 24-10-09 11:14

"Morten P" <spam@spam.spam> skrev i en meddelelse

> Det er også modsat de anmeldeser der er rundt omkring.
> Hvordan oplever du den som hele?
> Som et super godt køb eller ville du købe en anden en anden gang?

Nu er støj og larm jo en meget individuel størrelse. Der der for den ene
larmer som
et vandfald, hører andre næsten ikke.

Helt præcist er denne her vi har:
http://www.whiteaway.com/product/gorenje-dvg8545ax/

Om det er et super godt køb skal jeg ikke kunne sige, men jeg har da ikke
gjort mig overvejelser om
den skal udskiftes.

Sammenligner du med andre modeller/mærker, er specifikationerne da fine.
f.eks denne som koster 4 gange så meget.
http://www.whiteaway.com/product/thermex-magnium-800-mm-med/
Den suger langt mindre og støjer meget.

Det hele er jo en afvejning af pris og behov.
Men prøv da at tage en tur i elgiganten og kig og lyt til den.

elmer

Fra : Morten P

Dato : 24-10-09 10:13

> [...]
> funktionen virker rigtigt kanon HVER gang og med et lille tryk...
> Støjsvag ved styrke 1-3, ved 4 larmer den noget. Ok belysning osv...

Lige præcis den søgte jeg en del på og er du gal den får dårlig kritik!
Stik modsat af alt du skriver.
Hvordan oplever du sugefunktionen og hvor meget/ofte skal den gøres rent?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-10-09 04:33

On 24 Okt., 11:12, "Morten P" <s...@spam.spam> wrote:

> Lige præcis den søgte jeg en del på og er du gal den får dårlig kritik!
> Stik modsat af alt du skriver.

Okay, jeg har haft den i et halvt års tid, og er rigtig godt tilfreds
med den....

> Hvordan oplever du sugefunktionen og hvor meget/ofte skal den gøres rent?

Tror ikke der er noget unormalt rengøringsproblem med den... Filteret
skal da bare vaskes engang imellem, og så tøres af indeni... Er der
meget vanddamp kan den godt dryppe lidt ned fra glasset, da der ikke
er noget kondensholder. Men det er bestemt ikke noget problem.
Suger også meget fint, og er som sagt lydsvag.... Der er et spjæld
der lukker for luft når emhætten ikke er ibrug... Men åbnes døre og er
der meget træk udefra kan den godt klappe lidt... Men så er der vist
ikke de størrere problemer med den..

Fra : Morten P

Dato : 24-10-09 13:49

> Suger også meget fint, og er som sagt lydsvag....

Nu fulgte jeg opfordringen og tog ned i Elgiganten :)

På 3 virkede den ganske lydløs og man kunne mærke ovenpå udsugningen at der
rent faktisk røg en del luft igennem.
Selv indsugningen var det dog næsten umuligt at mærke et sug fra.

Det forstår jeg så ikke helt for skal den flytte tung vand og fedt dampe
skal den vel or pokker kunne suge noget kraftgt!

Hvordan tester man en emhættes suge evne?

Skal den kunne holde et stykke papir?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-10-09 04:35

On 24 Okt., 10:30, "Elmer Fjort" <Whokn...@Whocares.com> wrote:

>  Vi har en tilsvarende i 80 cm, og den er som skrevet meget lydløs.
>  Vi fandt den på Whiteaway.dk

Jeg købte også min hos whiteaway.dk Der var leveringsstid på den da
jeg købte i maj, men den kom hurtigt nok fra Writeaway jeg gav
3200med leveret dengang.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-10-09 07:39

On 24 Okt., 14:49, "Morten P" <s...@spam.spam> wrote:

> Nu fulgte jeg opfordringen og tog ned i Elgiganten :)

Ok, de havde ikke modellen i elgiganten da jeg skulle købe, kun den
gamle model med større stål-kant

> På 3 virkede den ganske lydløs og man kunne mærke ovenpå udsugningen at der
> rent faktisk røg en del luft igennem.
> Selv indsugningen var det dog næsten umuligt at mærke et sug fra.

Ja det er fordi der er en glasplade foran selve indsugningen... så vil
luften bare komme ind et andet sted end der hvor du prøver at holde en
hånd for..
Tag klappen ned, og prøv så på selve fedtfilteret... Det er denne klap
her der er solid også, hvor på nogle andre er det noget daller-værk

> Det forstår jeg så ikke helt for skal den flytte tung vand og fedt dampe
> skal den vel or pokker kunne suge noget kraftgt!

Ja men det gør den også

> Hvordan tester man en emhættes suge evne?
>
> Skal den kunne holde et stykke papir?

Min kan holde en A5 konvulut som jeg lige prøvede med på level 1
(direkte på fedtfilteret) ude på glasset kan den ikke holde noget
fast .. Jeg bruger mest level 2 når jeg laver mad.

Fra : Morten P

Dato : 24-10-09 17:01

[...]

Den del havde jeg nu luret

At den holder en A5 er jo et godt tegn

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-10-09 07:40

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-10-09 07:45

On 24 Okt., 11:12, "Morten P" <s...@spam.spam> wrote:

> Lige præcis den søgte jeg en del på og er du gal den får dårlig kritik!
> Stik modsat af alt du skriver.

Hvor er det den for dårlig kritik henne, og hvad går kritikken på??
har du nogle links?

Fra : S.B.

Dato : 25-10-09 18:17

> [...]

> Stik modsat af alt du skriver.

Hvor er det den for dårlig kritik henne, og hvad går kritikken på??

vi har den her:

http://www.miele.dk/dk/husholdning/produkter/rangehoods_models_22684.htm

trækker et stykke køkkenrulle til sig fra 15 cm afstand, direkte på emhætten
og ikke bare på filteret.
Extern motor der sidder på loftet, så selv ved fuld sugeevne larmer den
ikke, jo udenfor men ikke i huset.
Har nu aldrig haft brug for mere end trin 3 ud af de 4 der er.
meeen....
prisen var heller ikke lige under 4000 kr.
Men bortset fra induktion, er det nok de bedste penge jeg har givet ud da vi
renoverede køkken.
Ellers kan man bare købe en til vandret montering og så selv gøre så den
kommer til at sidde skrå

Søren