Det går jo godt for Hyundai.
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 23-10-09 16:04

Indtjeningen i 3. kvartal blev på 4.1 mia. kr., hvilket gør Hyundai
til førsteudfordrer til Volkswagen om at blive verdens mest rentable
bilproducent i år.

I Japan er det kun Honda der forventes at komme ud med overskud.

Kilde: Berlingske Business (Den trykte).

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-09 16:54

folmer@rasmussen.dk wrote:
> [...]
> bilproducent i år.
>
> I Japan er det kun Honda der forventes at komme ud med overskud.
>
> Kilde: Berlingske Business (Den trykte).

Ja padderborn er sgu blevet fæsonabel

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 23-10-09 21:47

On Fri, 23 Oct 2009 17:54:15 +0200, <Just> wrote:

>Ja padderborn er sgu blevet fæsonabel

>--

Der tabte du lige mig i svinget??!!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 24-10-09 00:16

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

> Der tabte du lige mig i svinget??!!

Hint: Paderborn - Tysk dåseøl kendt for at være tæt på udrikkeligt, men
stadig indeholdende alkohol og ufatteligt billigt. Rangerer på linie med
Horsy øl, hvis du ellers kender det.

Jeg tænker, du fanger allegorien, hvis du ønsker.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Niels Bengaard

Dato : 24-10-09 12:42

> [...]
> bilproducent i år.
>
> I Japan er det kun Honda der forventes at komme ud med overskud.
>
> Kilde: Berlingske Business (Den trykte).

Bare synd man ikke kan have meget respekt for det firma,
bestyrelsesformanden er dømt for underslæb og bedrageri for over en halv
milliard i 2007 og fik kun samfundstjeneste som straf pga. hvor vigtig han
var for den virksomhed, yikes for et retssystem. Han skulle have haft
sparket, men virksomheden synes åbenbart den form for moral og etik skal
belønnes, de valgte også at beholde ham.

Mvh Niels

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 24-10-09 13:18

On Sat, 24 Oct 2009 13:42:15 +0200, "Niels Bengaard"
<bengaard@FJERNDETTE850r.dk> wrote:

> [...]
>sparket, men virksomheden synes åbenbart den form for moral og etik skal
>belønnes, de valgte også at beholde ham.

Er det sådan, at du vil bilde mig ind at det er noget enestående for
Hyundai's bestyrelse?

Det kan jeg betro dig ikke er tilfældet.

Du kan umuligt være uvidende om den række skandaler der har været i
indtil flere af de store producenters bestyrelser, også i europæiske
koncerner. Og de er blevetr straffet tilsvarende, eller slet ikke,
sååååeee deeeet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-10-09 14:05

folmer@rasmussen.dk wrote:

> [...]
> indtil flere af de store producenters bestyrelser, også i europæiske
> koncerner. Og de er blevetr straffet tilsvarende, eller slet ikke,

Hvilke tænker du på?

--
/Frank

Fra : Niels Bengaard

Dato : 24-10-09 14:06

> [...]
> indtil flere af de store producenters bestyrelser, også i europæiske
> koncerner. Og de er blevetr straffet tilsvarende, eller slet ikke,

Sådan lad os vælge laveste fællesnævner og svindle så meget som muligt, nej
tak, det gider jeg ikke.
Men umiddelbart kender jeg faktisk ikke til lignende eksempler.

Mvh Niels

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 24-10-09 14:17

On Sat, 24 Oct 2009 15:06:13 +0200, "Niels Bengaard"

>Sådan lad os vælge laveste fællesnævner og svindle så meget som muligt, nej
>tak, det gider jeg ikke.
>Men umiddelbart kender jeg faktisk ikke til lignende eksempler.

>--

Det er ikke det jeg argumenterer for, men nogen mennesker vrider sig
som en hugorm i sprit, hvis de skal sige noget pænt om Hyundai.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Niels Bengaard

Dato : 24-10-09 14:22

> Det er ikke det jeg argumenterer for, men nogen mennesker vrider sig
> som en hugorm i sprit, hvis de skal sige noget pænt om Hyundai.

Forstå mig ret, en virksomhed med en skidt moral kan jo godt lave en
udemærket produkt.

Mvh Niels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-10-09 14:23

folmer@rasmussen.dk skriver:

> Det er ikke det jeg argumenterer for, men nogen mennesker vrider sig
> som en hugorm i sprit, hvis de skal sige noget pænt om Hyundai.

Andre knapt så meget.

Klaus (hvis søster købte en jundaj, på min anbefaling)

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-10-09 23:00

Fra : alexbo

Dato : 24-10-09 21:01

"Niels Bengaard" skrev

> [...]
> sparket, men virksomheden synes åbenbart den form for moral og etik skal
> belønnes, de valgte også at beholde ham.

Mon ikke det skyldes at det er aktionærene der vælger bestyrelsen og ikke
firmaet.
Han og hans venner sidder nok på en stor del af aktierne.

Det er heller ikke nemt at smide Mærsk ud af A.P.Møller
Eller KIRK familien ud af Lego.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kent Nielsen

Dato : 24-10-09 19:38

> [...]
> bilproducent i år.
>
> I Japan er det kun Honda der forventes at komme ud med overskud.

Der blev også solgt mange Skoda 120 i fattigfirserne..
http://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_105/120/125

Sammenligningen er oplagt.

Kent Nielsen