Stempel meget svært at skrue ind [bagkalib~
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-10-09 02:12

hej ng.

Forleden ville jeg skifte skiver og klodser bagpå min Peugeot 306 HDi
stc.
I den ene side var klodserne meget hurtigt blevet slidt helt væk, den
anden side var der 2-3 mm tilbage.
Så desværre kostede det jo også skiver da skiven i den ene side var
beskadiget.

Den gode siden gik som det skulle, intet problem der.

Den side hvor kaliberen tilsyneladende har hængt drillede noget mere.
Man skal jo skrue stemplet ind for at få plads til klodserne, og det
var MEGET svært og den peb som en stukket gris imens. Så der må jo
være et eller andet i galt. Det lykkedes dog at få det skruet ind, men
noget skal der jo gøres.

Kan man skrue stemplet helt ud og så gøre noget ved det ala. smøre
det ?
Findes der mon et rep. sæt til sådan en kaliber ?
Eller er der ikke andet end en ny/renoveret kaliber ?
--
Christian

Fra : Armand

Dato : 23-10-09 10:32

Christian B. Andresen skrev:

> Kan man skrue stemplet helt ud og så gøre noget ved det ala. smøre
> det ?
> Findes der mon et rep. sæt til sådan en kaliber ?
> Eller er der ikke andet end en ny/renoveret kaliber ?

Jeg havde caliberen adskilt på min 405'er: Der er et helvede af
småmekanik bag dét stempel, og af samme grund er det komplet tosset at
få luftet ud efterfølgende - Så en ombytter kan være let købt!

--
Armand.