Varrn Radio m cd
Fra : Kim

Dato : 23-10-09 05:17

Har andre oplevet dette, at når man har kørt i ca 1½ time,
så bliver radioen eller cd-skiven så varm at den begynder
at "hoppe" ved afspilning ?
Det er en Blaupunkt London MP35, har ellers hørt at Blaupunkt
skulle være gode mht varme og kulde.
Mvh Kim

Fra : oz3bto

Dato : 23-10-09 12:41

"Kim" <nææææ@xxxxxxxxx1234.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at "hoppe" ved afspilning ?
> Det er en Blaupunkt London MP35, har ellers hørt at Blaupunkt

Der har du grunden til at min blev udskiftet med en billig model fra fru
hansen
Når den havde kørt i et stykke tid så begyndte den at hoppe .. Var extremt
følsom overfor ridser

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 23-10-09 18:33

Kim wrote:
> [...]
> at "hoppe" ved afspilning ?
> Det er en Blaupunkt London MP35, har ellers hørt at Blaupunkt

Det er åbenbart en Blaupunkt sygdom - Min DAB52 gør det også og begyndte
på de narrestreger efter et par år - idag er den +5 år. Men når den gør
det kan jeg jo bare spille MP3-musik fra flashkortet.

Det hjælper noget at tage drevet ud, forsigtigt åbne det og rense det
hvilket jeg har haft held med et par gange.
Der er ubeskrivelige mængder af støv i en bil selvom den bliver gjort
rent og det sætter sig desværre også inde i drevet.

/Lars

Fra : Henrik B.

Dato : 25-10-09 21:09

"Kim" <nææææ@xxxxxxxxx1234.dk> skrev i meddelelsen

> Det er en Blaupunkt London MP35, har ellers hørt at Blaupunkt
> skulle være gode mht varme og kulde.
> Mvh Kim

Blaupunkt er generelt dyre enheder, hvor du får gennemsnitlig lydkvalitet og
holdbarhed. Dertil en træls betjening/menu-system, på de fleste modeller....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Kim

Dato : 25-10-09 21:45

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev
> Blaupunkt er generelt dyre enheder, hvor du får gennemsnitlig lydkvalitet
> og holdbarhed. Dertil en træls betjening/menu-system, på de fleste
> modeller....

Hvilke mærke (og model) vil du da anbefale ?

Er der nogen der kan tåle meget varme/kulde ?

Mvh Kim

Fra : Henrik B.

Dato : 25-10-09 22:14

> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev
>
> Hvilke mærke (og model) vil du da anbefale ?

Alpine, Clarion, Panasonic - evt. Pioneer.

> Er der nogen der kan tåle meget varme/kulde ?

Har aldrig oplevet varmeproblemer på de Alpine og Panasonic-enheder jeg har
haft/hørt om. Ej heller i 30 graders sommerhede.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-10-09 22:00

"Henrik B." skriver:

> Blaupunkt er generelt dyre enheder,

Korrekt

> hvor du får gennemsnitlig lydkvalitet og
> holdbarhed. Dertil en træls betjening/menu-system, på de fleste modeller....

Uenig, med en godt og vel 15 års erfaring på bagen.

Klaus

Fra : Kim

Dato : 25-10-09 22:11

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev
> "Henrik B." skriver:

> Korrekt

> Uenig, med en godt og vel 15 års erfaring på bagen.

Hvad mener du med det ?

Og hvad tror du så problemet er med min Blaupunkt London MP35 ?

Mvh Kim

Fra : Henrik B.

Dato : 25-10-09 22:15

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Uenig, med en godt og vel 15 års erfaring på bagen.

Det er du i din go'e ret til. )

Dertil kommer at Blaupunkt nu bliver ENDNU dyrere i DK! Distributionen er
overtaget 100% af datterselskabet af en tysk distributør, som vil hæve
priserne 10 - 15%...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-10-09 22:29

Henrik B. wrote:
> [...]
> Distributionen er overtaget 100% af datterselskabet af en tysk
> distributør, som vil hæve priserne 10 - 15%...

Jeg kan komme i tanke om een god ting ved en Blaupunkt ifht fx en VW: Dens
isostik er integreret ind i enheden sådan at der er bedre plads bag selve
HU.

Ellers har Blaupunkt aldrig sagt mig en disse.

--
/Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-10-09 22:47

"Henrik B." skriver:

> Det er du i din go'e ret til. )

Ja

> Dertil kommer at Blaupunkt nu bliver ENDNU dyrere i DK! Distributionen er
> overtaget 100% af datterselskabet af en tysk distributør, som vil hæve
> priserne 10 - 15%...

Er de ikke næsten helt ud af markedet i forvejen?

Pioneer laver altså federe units til pengene og billigsegmentet tager
kraftigt over.

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 25-10-09 22:52

> Er de ikke næsten helt ud af markedet i forvejen?

Dunno...

> Pioneer laver altså federe units til pengene

Det er jo en del af min pointe. )
Sammen med Alpine, Clarion, Panasonic m.fl.

--
http://www.saabklub.dk/