Dagens navn?
Fra : Ukendt

Dato : 22-10-09 21:58

Nu hvor vi nærmer os den mørke tid, skal vi så ikke søsætte en lille leg, i
stil med "dagens år" og "dagens ord" fra sidste år?

Jeg foreslår "Dagens navn", da det er en af de ting der er nok at tage af.
Reglerne er som i de foregående lege, at det fungerer efter
stafet-princippet, hvilket vil sige at stafetholderen ud fra egne subjektive
kriterier vælger en vinder, der skal føre stafetten videre.

Igen skal buddene være op til 3 klip fra http://youtube.com, så vi på den
måde får lov til at høre noget musik, og får noget inspiration i genrer vi
måske ellers ikke ville lytte til.
Hvordan man vælger at få lavet sammenhæng mellem navn og nummer er op til
den enkelte, så kom gerne med en forklaring sammen med klippet.

Jeg vil lægge ud med navnet "Eva"

Først og fremmest er der, den i mine ører smukkeste efterårssang "Autumn
Leaves", fra en af de mest udtryksfulde stemmer nogensinde, nemlig Eva
Cassidy: http://www.youtube.com/watch?v=Gk20o_-LZn8

Dernæst den engelske udtale af Eva, nemlig "Lucifer" fra Alan Parsons' album
"Eve": http://www.youtube.com/watch?v=RWADafgicpI

Så får I ikke mere for den krone, men jeg håber I vil lege med.

/Alex

Fra : Michael Lund

Dato : 22-10-09 22:31

Ahh, endelig et nyt Linaa gameformat

Her er 3 forskellige bud

Eva - Nightwish
http://www.youtube.com/watch?v=gIQoN3m9Uco

Little Eva - The locomotion
http://www.youtube.com/watch?v=C5OoQadZTPk

Eva Madsen - Mormors kolonihavehus
http://www.youtube.com/watch?v=UeiXsPOvWUA

Mic.

Fra : Martin Bak

Dato : 23-10-09 17:23

> [...]
>
> Hvordan man vælger at få lavet sammenhæng mellem navn og nummer er op til
> den enkelte, så kom gerne med en forklaring sammen med klippet.

Taget på ordet

Lou Patch - National Anthem

http://www.youtube.com/watch?v=xK1Ugyo3WEQ

Sammenhængen kan man vel regne ud

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 23-10-09 18:44

On Thu, 22 Oct 2009 22:58:07 +0200, "Alex Linaa" <www.linaa.com>
wrote:

>Jeg vil lægge ud med navnet "Eva"

Her er noget *rigtigt* tungt:

Candlemass - Tale of Creation
http://www.youtube.com/watch?v=sW_IOb7Jw30

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-09 21:21

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Her er noget *rigtigt* tungt:
>
> Candlemass - Tale of Creation
> http://www.youtube.com/watch?v=sW_IOb7Jw30

Wow! Jeg troede jeg kendte det meste symfoniske metal, men det her var godt
nok nyt for mig. Fedt!
"Tales of creation" rammer Eva lige i midten. Jeg havde faktisk besluttet,
at hvis en kom med "In-a-gadda-da-vida", ville vedkommende få stafetten, men
denne rammer lige så rent.

Du får stafetten Thomas, finder på en nyt navn, og starter en ny tråd.

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-09 20:52

> Du får stafetten Thomas, finder på en nyt navn, og starter en ny tråd.

Hmm.. det tyder på at tiden løb fra konceptet. Er der en af I andre der har
lyst til at prøve at føre den videre, så tag frit stafetten, ellers
skrinlægger vi legen, og går i tænkeboks omkring et nyt koncept.

/Alex

Fra : Max

Dato : 25-10-09 21:00

Hej Alex

> ellers skrinlægger vi legen, og går i tænkeboks omkring et nyt
> koncept.

Det var måske en god ide, ligner legen ikke meget dem vi har
haf før ?

Men kan der findes et nyt koncept ?

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-09 21:05

> Det var måske en god ide, ligner legen ikke meget dem vi har
> haf før ?
> Men kan der findes et nyt koncept ?

Der har været indtil flere forsøg siden den første leg, som ikke har slået
an, så jeg tænkte at en ny indpakning måske kunne genoplive den leg der
faktisk kørte næsten et år.

Men tiden er måske bare løbet fra gættelege, eller også skal det i hvert
tilfælde nytænkes

Fra : Max

Dato : 23-10-09 19:49

Hej Alex

> Først og fremmest er der, den i mine ører smukkeste efterårssang
> "Autumn Leaves", fra en af de mest udtryksfulde stemmer nogensinde,

Kan vi så ikke bruge en af de mest udtryksfulde mandsstemmer nogensinde,
nemlig Richard Burdon.

Jeff Wayne war of the worlds - Eve of the war

http://www.youtube.com/watch?v=lqvwxvCOSH4

--
Mvh Max