Hut li hut
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-10-09 20:29

Hvilken sang mener i er den mest kendte og populære foldboldsang. Er det
ikke denne, eller er der andre ideer ?

http://www.youtube.com/watch?v=Z8vLEObfAvc

Ved nogen om det er den første af de mange fodboldsange der kom ?

Hilsen Åge

Fra : Michael Lund

Dato : 22-10-09 22:03

meddelelse news:4ae0b280$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=Z8vLEObfAvc
>
> Ved nogen om det er den første af de mange fodboldsange der kom ?

Ingen tvivl om at det er en klassiker, og formentlig også den første i en
lang række. Oprindelig havde den dog en tekst der handlede om at det var OL
i München landsholdet skulle ned til i 1972. Har stadig den oprindelige
tekst printet så stærkt i hukommelsen at denne version efter min mening
"lyder forkert".

Min bedste fodboldsang er ubetinget denne:
http://www.youtube.com/watch?v=Kvz12iZLla8
Fra en tid hvor der var rigtig rød/hvid stemning i Idrætsparken.

Mic.

Fra : Edward Jensen

Dato : 22-10-09 23:20

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> wrote in message

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=Kvz12iZLla8
> Fra en tid hvor der var rigtig rød/hvid stemning i Idrætsparken.

Åh ja.. det er et rigtig godt nummer.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-10-09 17:24

"Edward Jensen" <edward@jensen.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]

Nårh ja, "Rød hvide farver"´, er jo OL-holdets officielle slagsang. Det er
slet ikke landsholdets. Ved nogen hvilken begivenhed den anden tekst er
skrevet til

Har stadig den oprindelige

Hilsen Åge

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 23-10-09 04:52

On Thu, 22 Oct 2009 21:29:04 +0200, Åge Halldorsson
<aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote:

>Hvilken sang mener i er den mest kendte og populære foldboldsang. Er det
>ikke denne, eller er der andre ideer ?

Dette rædsomme nummer var populært i 80'erne:

http://www.youtube.com/watch?v=lsCMdRciGYs

Fra : Bo Armand

Dato : 23-10-09 11:19

> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=Z8vLEObfAvc
>
> Ved nogen om det er den første af de mange fodboldsange der kom ?

Harald Nielsen aka. Guld Harald, indsang "Bolden ruller" i 1961.
Lidt tam video :
http://www.youtube.com/watch?v=WIYj7BL5q0g

Harald Nielsens kærlighed mødte han i Rudi Hansen aka. Mie, under
indspilningen af filmen "Far til 4 med fuld musik" hvor han spillede med som
fodboldtræner. Parret har forøvrigt holdt sammen siden. Hatten af for det

Hilsen Bo Armand

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-10-09 17:20

"Bo Armand" <bo_armand@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> som fodboldtræner. Parret har forøvrigt holdt sammen siden. Hatten af for

Har den været brugt, som en slags landsholdets fodboldsang som publikum sang
til fodboldbegivenheder, ligesom "Rød hvide farver" ? - eller er det bare at
betragte som et stykke filmmusik.

Hilsen Åge

Fra : Bo Armand

Dato : 23-10-09 17:45

meddelelse news:4ae1d7c1$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> sang til fodboldbegivenheder, ligesom "Rød hvide farver" ? - eller er det
> bare at betragte som et stykke filmmusik.

Jeg ved det faktisk ikke. Jeg har den fra CD'en "Hammerfede Fodboldhits" men
der står kun få oplysninger om de enkelte sange.
Og sangen er fra før min tid.

Hilsen Bo Armand

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-10-09 17:55

CD'en "Hammerfede Fodboldhits"

HOV! - Jacob Haugård da da vist også lavet en fodboldsang, på "Hammer
hamerfedt"-melodien.

Hilsen Åge

Fra : Bo Armand

Dato : 23-10-09 23:13

meddelelse news:4ae1dffb$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> CD'en "Hammerfede Fodboldhits"
>
> HOV! - Jacob Haugård da da vist også lavet en fodboldsang, på "Hammer

Ja den er også på. Hammer hammer fedt (vi vinder li'e om lidt).
Men jeg har ikke fundet en video til den

Hilsen Bo Armand

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-10-09 05:57

> [...]
> sang til fodboldbegivenheder, ligesom "Rød hvide farver" ? - eller er det
> bare at betragte som et stykke filmmusik.

Den skal nok mest ses som en film melodi....

At filmen så for både Rudi & Harald, ikke er slut endnu,
må vel bare bevise Dansk films holdbarhed ))

M.V.H....Benny..

Fra : V

Dato : 23-10-09 13:52

meddelelse news:4ae0b280$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hvilken sang mener i er den mest kendte og populære foldboldsang. Er det
> [...]

Den bedste fodboldsang der er lavet er uden tvivl:
http://www.youtube.com/watch?v=aH9mBB7G7vo

Ellers er der også http://www.youtube.com/watch?v=w-NjG0WbmLs

Fra : Bisse

Dato : 23-10-09 14:23

> Den bedste fodboldsang der er lavet er uden tvivl:
> http://www.youtube.com/watch?v=aH9mBB7G7vo
>
> Ellers er der også http://www.youtube.com/watch?v=w-NjG0WbmLs
og den her:

http://www.youtube.com/watch?v=IcsjNDS5a1k

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-10-09 14:29

"Bisse" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> og den her:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=IcsjNDS5a1k

Hva' var da det for en fejlfarve, der sneg sig ind der

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-10-09 17:26

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Hva' var da det for en fejlfarve, der sneg sig ind der
>
> M.V.H....Benny..

Det var vist en flok hvide negre.

Ved nogen forresten hvilke begivenhed "Og det var Danmark - Og det var
Danmark" oh læææ oh lææ oh læææ" er skrevet til ?

Hilsen Åge

Fra : perhag

Dato : 24-10-09 06:12

On 22 Okt., 21:29, Ã…ge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-
herpost.tele.dk> wrote:
> Hvilken sang mener i er den mest kendte og populære foldboldsang. Er det
> ikke denne, eller er der andre ideer ?
>
> http://www.youtube.com/watch?v=Z8vLEObfAvc

Flemming Anthony - Rød-hvide Farver er den første
fodboldlandsholdssang jeg husker og desuden den mest syng-med-venlige
sammen med Johnny Reimar - Halli Halli Hallo , som ikke kan findes på
Youtube.

Min favoritsang stammer fra Dansk MGP 1985:

Brødrene Olsen - Fællessang i Parken

http://www.youtube.com/watch?v=xR7ERDDrmTc