Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Er kameraet dødt?
Fra : Jakob Griffel

Dato : 22-10-09 15:19

Hej med jer

Jeg har fundet et Canon S1 IS i containeren på genbrugspladsen (don't tell
anybody), som tager sjove billeder:

http://peecee.dk/upload/view/198843
http://peecee.dk/upload/view/198844
http://peecee.dk/upload/view/198845

Troede at billedchippen var defekt, men hvis jeg optager en video, så bliver
den perfekt med lyd og billede, så helt død er den vel ikke (?).
Jeg kan desværre ikke uploade en .avi-fil på peecee.dk, men den er helt som
den skal være.

Nogen der har oplevet det - eller lignende?

Kan man evt. opdatere firmware eller noget i den retning - eller resette
sådan et kamera på en måde?

--
Hilsen Jakob

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 22-10-09 08:34

On 22 Okt., 16:18, "Jakob Griffel" <NOPEgrif...@NOPENOPEprivat.dk>
wrote:
> [...]
>
> Nogen der har oplevet det - eller lignende?
>
> Kan man evt. opdatere firmware eller noget i den retning - eller resette

Det er ingen hælp, men jeg har netop kasseret mit gamle Samsung 6Mp og
skiftet det ud med et nyt Samsung 14 Mp af samme årsag.
- Det er exakt samme fejl og mit gamle kan osse tage video klip. Jeg
venter spændt på om der er nogle forslag.

Fra : Anders Houmark

Dato : 22-10-09 20:11

<per.corell@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>- Det er exakt samme fejl og mit gamle kan osse tage video klip. Jeg
>venter spændt på om der er nogle forslag.

Du har til dels ret.
Samsung tror jeg ikke har udvidet ccd garanti.. Men det har Canon på visse
modeller, f.eks. S1'eren.

Kontakt CAV Visual Service og hør om de vil hjælpe dig. Vi har fået
repareret mange Canon kamera ud over garantien, pga. udvidet CCD error
garanti

Mvh Anders

Fra : Jakob Griffel

Dato : 22-10-09 15:38

> Kan man evt. opdatere firmware eller noget i den retning - eller resette
> sådan et kamera på en måde?

Hmm, efter lidt søgning har jeg opdateret firmwaren, men desværre uden
resultat.
Andre forslag?

(Jeg ved godt at kameraet kommer fra en container, men det kunne jo være det
kan vækkes til live igen...)

--
Hilsen Jakob

Fra : Mikael Rasmussen

Dato : 22-10-09 20:08

Jakob Griffel wrote:
> [...]
>
> Nogen der har oplevet det - eller lignende?
>
> Kan man evt. opdatere firmware eller noget i den retning - eller resette

Det ligner lidt den her:(Se billidet i midten lidt nede)
http://www.imaging-resource.com/badccds.html

Jeg ved ikke om det sdadig gælder, men her nævner de(2007) at Canon
reparerer fejlen pr. kulance.
http://photo.net/digital-camera-forum/00LElV

Mvh.
   Mikael

Fra : Mikael Rasmussen

Dato : 22-10-09 20:16

Mikael Rasmussen wrote:

> [...]
> http://www.imaging-resource.com/badccds.html
>
> Jeg ved ikke om det sdadig gælder, men her nævner de(2007) at Canon

Jeg glemte den her:
http://www.usa.canon.com/consumer/controller?act=PgComSmModDisplayAct&fcategoryid=221&modelid=8288&keycode=2112&id=29819

Om det stadig gælder ved jeg ikke, men for 3 år siden reparerede Canon
fejlen selvom garantien er udløbet.

Fra : Jakob Griffel

Dato : 22-10-09 23:00

> Om det stadig gælder ved jeg ikke, men for 3 år siden reparerede Canon
> fejlen selvom garantien er udløbet.

Det lyder jo spændende...
Jeg har skrevet til Canon Danmark (tror jeg - det var et eller andet
formular hvor det meste stod på engelsk, men noget af det på dansk), så må
vi se hvad de siger.

--
Hilsen Jakob

Fra : Brian Lund

Dato : 23-10-09 13:57

> Det lyder jo spændende...
> Jeg har skrevet til Canon Danmark (tror jeg - det var et eller andet
> formular hvor det meste stod på engelsk, men noget af det på dansk),
> så må vi se hvad de siger.

Du skal nok ikke fortælle dem at du har fundet kameraet i en container!

Brian

Fra : Jakob Griffel

Dato : 23-10-09 15:16

> Du skal nok ikke fortælle dem at du har fundet kameraet i en container!

Det har jeg sandelig heller ikke tænkt mig...

Men jeg har netop fået en mail fra dem, hvor de beder mig sende kameraet til
reparation - med en kopi af kvittering og garantikort
Den var værre..... Hmm... Sh*t...

Hvem i alverden kan finde en garanti (OG det tilhørende garantikort) på en
elektronikdims der er fra 2004?!

--
Hilsen Jakob

Fra : Bo Bjerre

Dato : 25-10-09 15:53

Jakob Griffel wrote:

> Det har jeg sandelig heller ikke tænkt mig...
>
> Men jeg har netop fået en mail fra dem, hvor de beder mig sende kameraet til
> reparation - med en kopi af kvittering og garantikort
> Den var værre..... Hmm... Sh*t...

intet problem. Du har enten købt det brugt eller arvet det. Hvis du har
talegaverne i din magt, kan man komme langt med at virke troværdig.

Bo //

Fra : Ivar

Dato : 22-10-09 20:55

Jakob Griffel skrev:

> men hvis jeg optager en video, så bliver den perfekt med lyd og billede

Spøjst, hvordan bliver billederne på mindste opløsning?

Ivar Magnusson

--
Liste over objektiver og blitz til Canon EOS:
http://lexinfo.dk/eos/canon.html

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-09 13:51

Hmm Jeg har en Canon a60 med magentastik som cav vil reparere uden
beregning, grundet CCD fejl, men der blev der ikke sagt noget om
kvittering...
Så ind til CAV direkte, så kan det jo være...

Fra : Jakob Griffel

Dato : 10-11-09 09:20

Hej med jer

Jeg har lige fået kameraet retur fra Visual Service i Valby, som har
repareret det på kulance for Canon helt uden beregning!
I like Canon

Og tak for tipsene her i tråden!

--
Hilsen Jakob