Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kelbytraining.com
Fra : Bo Hellum

Dato : 21-10-09 14:47

Hej alle

Er der nogen der bruger www.kelbytraining.com? Må sige jeg er yderst
tilfreds. Der er både kurser i LR, Photoshop, de forskellige dslr huse der
kommer frem, og så har jeg brugt et par dage på at følge Joe Mcnally i
forskellige situationer.

Jeg har intet med siden at gøre, men synes lige det skulle nævnes hvis der
er flere som mig, der kunne trænge til et "kursus" en gang i mellem.

Hygge

Hellum

Fra : Michaelbs

Dato : 21-10-09 15:00

"Bo Hellum" <bo@hellums.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg har intet med siden at gøre, men synes lige det skulle nævnes hvis der
> er flere som mig, der kunne trænge til et "kursus" en gang i mellem.

Jeg har brugt Kelbytraining.com de sidste par år og er også en tilfreds
bruger af sitet.

mvh Michaelbs

Fra : Mogens Hansen

Dato : 21-10-09 15:00

"Bo Hellum" <bo@hellums.dk> wrote in message
> Hej alle
>
> Er der nogen der bruger www.kelbytraining.com?

Jeps - der mange gode ting.
Lige for tiden har jeg ikke abonnement på det - men det er ikke fordi jeg er
utilfreds.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Robert Piil

Dato : 21-10-09 16:08

Bo Hellum skrev:
> [...]
>
> Jeg har intet med siden at gøre, men synes lige det skulle nævnes hvis der
> er flere som mig, der kunne trænge til et "kursus" en gang i mellem.

Jeg kender ikke Kelbytraining.com, men har hans lightroom-bog, set en
del at dtown-videoerne, og nogle podcasts og tutorials på Adobe med ham.

Hvis det er samme niveau ville jeg blive irriteret over det. Det er alt
for amerkiansk til mig. Alt for mange ord, og platte jokes, for meget
begynderstof og for lidt reel information.

Bogmæssigt er Martin Evenings Lightroom-bog meget mere min stil.

Jeg har Nikons to videoer om creative lightning, hvoraf den ene er ren
Joe McNally og det er rigtig godt, synes jeg - på trods af at han også
har nemt til de vandede vitigheder. Jeg har også hans "Hot Shoe Diaries"
og følger hans blog http://www.joemcnally.com/blog/ - det synes jeg også
godt om.

--
Robert Piil

Fra : Robert Piil

Dato : 21-10-09 16:29

Robert Piil skrev:
> og for lidt reel information.

Det mener jeg faktisk ikke helt. Han ved uden tvivl hvad der er værd at
vide om de ting han udbreder sig om, men det er bare pakket ind i for
meget irrelevant.

--
Robert Piil

Fra : Bo Hellum

Dato : 22-10-09 06:12

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> McNally og det er rigtig godt, synes jeg - på trods af at han også har
> nemt til de vandede vitigheder. Jeg har også hans "Hot Shoe Diaries" og

Nu har jeg fulgt en session bl.a. med backup af LR, og genetablering af
systemet. Jeg har set en fyldestgørende gennemgang af alle funktioner og
menuer i D3 og så en del foto sessions. Jeg er i hvertfald imponeret over
kvaliteten og den måde ting bliver forklaret på.

Hygge

Bo

Fra : Robert Piil

Dato : 22-10-09 09:22

Bo Hellum skrev:

> [...]
> menuer i D3 og så en del foto sessions. Jeg er i hvertfald imponeret over
> kvaliteten og den måde ting bliver forklaret på.

Som sagt har jeg ikke set nogle af videoerne fra kelbytraining.com, jeg
har blot ikke haft samme gode indtryk af nogle af hans andre materialer.

--
Robert Piil

Fra : Michaelbs

Dato : 26-10-09 00:07

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Som sagt har jeg ikke set nogle af videoerne fra kelbytraining.com, jeg
> har blot ikke haft samme gode indtryk af nogle af hans andre materialer.
>
> --
> Robert Piil

Robert nu skal du jo huske at Kelbytraining ikke kun har Kelby som tutor.
Der er en lang række tutorer, nogle middelmådige, andre fremragende.

mvh Michaelbs

Fra : Robert Piil

Dato : 26-10-09 00:11

Michaelbs skrev:

> Robert nu skal du jo huske at Kelbytraining ikke kun har Kelby som
> tutor. Der er en lang række tutorer, nogle middelmådige, andre fremragende.

Ok, det hjælper. Det er ham (og Matt Kloskowski) jeg synes skyder lidt
for bredt med målgruppen. De gør sig lige vel umage med at få alle med -
hver gang.

--
Robert Piil.