/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Så kom reglerne for partikelfilter.
Fra : Henrik B.


Dato : 21-10-09 23:46

Den danske regering har endnu engang demonstreret sin gennemsyrede
latterlige miljøpolitik.
De endelig krav til eftermonterede partiekfiltre ligger nu fast, og
Færdselsstyrelsen har valgt at følge de tyske krav. Den vil bl.a. sige
at man har sænkte rensningskravet fra 90% til 30% (hhv. 50%):

De tyske godkendelseskrav

For at opnå godkendelse i Tyskland skal producenten af filteret
dokumentere følgende:

• at partikelfilteret nedbringer partikeludslippet med mindst 30 % for
personbiler og mindre varebiler,

• at partikelfilteret nedbringer partikeludslippet med mindst 50 % for
store varebi-ler,

• at partikeludslippet efter montering af partikelfilter ligger under
en nærmere angi-vet værdi, der er bestemt af Euro-normerne og afhænger
af bilens størrelse og al-der,

• at bilen efter montering af partikelfilter opfylder de øvrige krav
til luftforurening, der gjaldt da bilen var ny.

• at brændstofforbruget maksimalt må stige med 4 % og

• at partikelfilteret er effektivt under praktiske driftsforhold

--
http://www.saabklub.dk/

 
 
Anders Majland (22-10-2009)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 22-10-09 06:50

> Den danske regering har endnu engang demonstreret sin gennemsyrede
> latterlige miljøpolitik.

Troede at vi var enige om at dette ikke handler om miljø men skatteindtægter

> De endelig krav til eftermonterede partiekfiltre ligger nu fast, og
> Færdselsstyrelsen har valgt at følge de tyske krav.

Det er da en fornuftig og pragmatisk løsning. Så er der da i mindste udsigt
til at markedet er stort nok at der kommer et udvalg i filtre. Ulempen er så
blot at det jo giver mindre skatteindtægter end hvis man havde krævet at
specielle danske krav skulle opfyldes - og som ingen producenter gad lave
filtre til ....

/A


Henrik B. (22-10-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 22-10-09 00:26

On 22 Okt., 07:49, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> Det er da en fornuftig og pragmatisk løsning. Så er der da i mindste udsigt
> til at markedet er stort nok at der kommer et udvalg i filtre. Ulempen er så
> blot at det jo giver mindre skatteindtægter end hvis man havde krævet at
> specielle danske krav skulle opfyldes - og som ingen producenter gad lave
> filtre til ....

Tjah, alt i alt er løsningen ubrugelig. Jeg har set priserne på
filtrene - de ligger mellem 10k og 20k. Plus montering + mormor....
Så der er nok ca. minus fem, som får dem monteret. Det er da kun hvis
ens katalysator går til og alligevel skal skiftes, at det overhovedet
er relevant...

--
http://www.saabklub.dk/

Benny (22-10-2009)
Kommentar
Fra : Benny


Dato : 22-10-09 14:41
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste