vaffelis m. guf
Fra : Eva Thorup

Dato : 02-08-01 10:37

Hej
Er der nogen der har eksperimenteret, eller bare har set en opskrift
på det "guf" man får oven på kuglerne til en gammeldaws vaffelis.

m.v.h. Bjarne

Fra : Tina Andersen

Dato : 02-08-01 10:41

Eva Thorup <eva_thorup@mailme.dk> skrev i en
> Hej
> Er der nogen der har eksperimenteret, eller bare har set en opskrift
> på det "guf" man får oven på kuglerne til en gammeldaws vaffelis.
>
> m.v.h. Bjarne

Guf til isvafler:

Hvad skal du bruge
· 4 æggehvider
· 4 spiseskefulde sukker
· Jordbær eller anden saft
· 1 spiseske rød frugtfarve eller anden farve
· ½ teskefuld eddike

Sådan gør du
1. Pisk æggehviderne
2. Tilsæt sukker
3. Tilsæt eddike
4. Tilsæt jordbærsaft efter smag
5. Tilsæt 1 spiseskefuld frugtfarve
6. Blandingen piskes, indtil konsistensen er cremet.

Du kan bruge andre former for saft og frugtfarve alt efter temperament. -
Hvis du er bange for salmonella, så benyt altid pasteuriserede æggehvider.
Salmonella-bakterierne kan både sidde på ægge-skallen og inde i ægget.
Skyller du rå æg i kogende vand i 2 - 3 sekunder før brug, fjerner du de
salmonella-bakterier, der sidder på skallen, men ikke de bakterier, der er
inde i ægget.

Husk: Vask hænder, når du har rørt ved æggene.

Fra : Gerner

Dato : 02-08-01 12:48

On Thu, 2 Aug 2001 11:41:12 +0200, in dk.kultur.mad+drikke, "Tina Andersen"
<pwr2me_dk@yahoo.dk>:

>Eva Thorup <eva_thorup@mailme.dk> skrev i en

>Guf til isvafler:

Man kan da bare smække en flødebolle oveni.

Fra : Hauge

Dato : 02-08-01 21:39

Hejsa

"Gerner" <gm@telefona.dk> wrote in message
> Man kan da bare smække en flødebolle oveni.

Ja, men det er ikke "guf", men en flødebolle.

Mvh Hauge

Fra : Gerner

Dato : 02-08-01 23:05

On Thu, 2 Aug 2001 22:38:41 +0200, in dk.kultur.mad+drikke, "Hauge"
<hauge@CUThrcnet.dk>:

>Hejsa
>
>"Gerner" <gm@telefona.dk> wrote in message
>
>Ja, men det er ikke "guf", men en flødebolle.

En flødebolle kunne fede mindre, og har samme virkning.

Hvem fandt forresten på at smække en flødebolle oven i en iskage, for
kombinationen er jo genial ?

"guf" er blot en efterligning der kom langt senere.

Fra : Hauge

Dato : 02-08-01 23:22

Hejsa

> En flødebolle kunne fede mindre, og har samme virkning.

Hmmm nå.. Se på deklarationen på en flødebolle, og så den opskrift på "guf"
der er givet i denne tråd, så er jeg helt overbevist om at "guf" er mindre
fedende, da der intet fedt er i, det er der i chokoladen på flødebollen.

> "guf" er blot en efterligning der kom langt senere.

Det gør den vel ikke ringere? Toilettet blev jo også opfundet en del senere
end hullet i jorden, men er dog en del mere behageligt at bruge, end hullet
i jorden (beklager min latterlige sammenligning).

Mvh Hauge