Cylinder/stempel
Fra : Karkov

Dato : 02-08-01 10:45

Hej!

- jeg er ved at renovere min Yamaha 4G. Der sidder sod på toppen af
stempelet, og der er sort nogle steder ned langs stempelet... topstykket er
ligeledes sodet til... hvorfor det?
- stempel og cylinder har ikke kært ret mange timer... vil det hjælpe blot
at skifte stempelringe, eller hvad skal jeg gøre ved det?

--
Mvh.
Kris -

Fra : Harald Blaatand

Dato : 05-08-01 22:32

Karkov skrev i meddelelsen <9kb7e0$j5h$1@sunsite.dk>...
> [...]
>Mvh.
>Kris -
>
>Når du brænder benzin og olie skal der komme sod på stempeltop og
topstykke,hvis stemplet ikke er slidt op kan du polere toppen(ikke ridse)og
stempeltoppen,så sætter soden sig ikke så let fast,prøv at tage ringene af
og placer dem i cylinderen og check afstanden i åbningen,prøv derefter at
checke stemplet uden ringe i cylinderen,det kræver bare at du kender målene
eller har lidt erfaring!
Mon ikke din udstødning trænger til en afsodning indvendig ?

Mvh HB