Hvad er det/kaldes det ? Billedvisning på ~
Fra : Bo

Dato : 21-10-09 12:00

Hej

Sidder og roder lidt med noget hjemmeside til konen, og har på diverse
sider set at man kan gøre således at man når man klikker på et billed
bliver heleskærmen mørk og billedet kommer op centreret. Brugeren skal
herefter klikke på billedet eller trykke ESC for at komme tilbage.

Nogen der kan nogle ord/begreber for hvad dette kaldes så jeg kan google
mig til funktionerne i det

Hilsen Bo

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 21-10-09 13:18

Bo skrev:
> [...]
> herefter klikke på billedet eller trykke ESC for at komme tilbage.
>
> Nogen der kan nogle ord/begreber for hvad dette kaldes så jeg kan google

Der er mange forskellige former for billedvisning, se
for eksempel
http://webdesign101.dk/galleri/galleri.php
eller
http://webdesign101.dk/slideshow/
eller
http://webdesign101.dk/slideshow/sequencer.php

Men den JavaScript løsning, du konkret efterlyser,
hedder Lightbox. Scriptet kan downloades fra
http://www.huddletogether.com/projects/lightbox2/

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Bo

Dato : 21-10-09 16:13

Jørgen Farum Jensen skrev:

> [...]
> http://webdesign101.dk/slideshow/sequencer.php
>

> Men den JavaScript løsning, du konkret efterlyser,
> hedder Lightbox. Scriptet kan downloades fra

Det var lige det, tusind tak for hjælpen

Hilsen Bo