Hvordan får jeg en div (eller andet) til a~
Fra : Stig Johansen

Dato : 21-10-09 05:47

Så er html/css tumpen her igen.

I mit fortsatte fumleri med:
<http://w-o-p-r.dk/gallery/gallery.show.this.asp?GalleryOwner=Stig+Johansen&GalleryName=wdg2009&Picturenumber=6>
har jeg en div (id=main), som jeg godt kunne tænke mig antog en højde
svarende til det højeste billede.

Jeg har lagt grå og blå baggrund for at se hvad der sker, tag jeg ikke af de
forskellige højder på billederne.
Det er med vilje, så jeg bedre kan overskue tingene.

Uha - jeg er ked af at sige det her, men det virker i IE6, hvorimod FF kun
lave en 'tynd' div, formentlig svarende til højden på ul/a'erne.

Kan det bringes til at virke i FF (og sikkert andre)?
(Jeg kender ikke højderne af billederne på forhånd).

Det virker heller ikke i min Konqueror, men den er så gammel, så det er
ligegyldigt.

Stig Johansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-10-09 09:59

Stig Johansen skrev:

> [...]
> har jeg en div (id=main), som jeg godt kunne tænke mig antog en højde

Hvis du floater container-div'en og floater billed-div'erne inden
i den, så tilpasses containeren automatisk.

--
Bertel

Fra : Stig Johansen

Dato : 21-10-09 14:50

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
>
> Hvis du floater container-div'en og floater billed-div'erne inden
> i den, så tilpasses containeren automatisk.

Nu har jeg lavet det om fra ul/li til div'er, og float: left, men det virker
altså stadig ikke i min FF.

Det virker fint i IE6, men ikke i FF - hvilken browser bruger du?
(Ud over Opera).

Stig Johansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-10-09 15:41

Stig Johansen skrev:

> Det virker fint i IE6, men ikke i FF - hvilken browser bruger du?
> (Ud over Opera).

Jeg udvikler i Opera og tjekker i FF og IE. Jeg laver ikke noget
browserspecifikt, og jeg har ikke noget conditional ud over evt.
nogle gamle sider.

På denne her side kan du se hvad jeg gør.

http://bertel.lundhansen.dk/historiske_billeder/historiske_billeder.php

CSS'en er ganske simpel.

--
Bertel