Tingbjergpræsten & Anders Gadegaards himme~
Fra : Per Rønne

Dato : 21-10-09 04:18

I aftenens Deadline kunne man opleve en debat mellem Venstres Søren Pind
og domprovst Anders Gadegaard ved Københavns Domkirke.

Her talte Anders Gadegaard om at enhver ægte muslim nærer en stor
ærbødighed for »bogreligionerne«, herunder kristendom og jødedom.

Det virker ærligt talt som om han har fået dhimmi-begrebet galt i
halsen. Dhimmi-institutionen indebærer en begrænset tolerance over for
»bogens folk«, der dog ikke får de samme rettigheder som de
»rettroende«, men som i modsætning til kættere, hedninge og ateister til
en vis grad står under Lovens beskyttelse.

Men en kristen har altså begrænsede rettigheder i forhold til en
»rettroende«, og kan eksempelvis ikke vidne mod en sådan.

Og overalt i den islamiske verden finder man forfølgelser af kristne og
jøder, nogle gange udartende til egentlige kristen-pogromer. Disse kom
allerede da Muhamed erobrede den arabiske halvø - tænk blot på
folkemordet på jøderne i Medina. Og viste sig også senere under den 1.
jihad, hvor araberne erobrede store områder fra Atlanterhavet til Kina,
og under den 2. jihad, hvor tyrkerne erobrede store områder af det
sydøstlige Europa, og Indien.

Men Anders Gadegaard ønsker ganske simpelt ikke at se realiteterne på
Tingbjerg i øjnene, et socialt boligbyggeri hvor folkekirkens medlemstal
er ned på 25%, hvor kun 8% af børnene bliver døbt. Og hvor præsten
bortjages - mon det samme var sket hvis kirken havde været en moské og
præsten en imam?

PS. Kirken har i øvrigt en arkitektur så den let kunne omdannes til en
moské - fjern et kirketårn der står lidt adskilt, og byg en smal minaret
i hvert hjørne, så vil enhver kunne genkende bygningen som en moské.

Søren Pind opfordrede seerne til at komme i kirke i Tingbjerg på søndag
10:30. Kirken ligger i bunden af Ruten, der er bebyggelsens »hovedstrøg«
med butikscenter mv.

<http://www.krak.dk/kort/>

Og indtast Tingbjerg Kirke, Brønshøj.

Jeg har til hensigt at komme.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malene P

Dato : 21-10-09 06:33

> I aftenens Deadline kunne man opleve en debat mellem Venstres Søren Pind
> og domprovst Anders Gadegaard ved Københavns Domkirke.

Jeg brækkede mig næsten, da jeg hørte på den gadelort.

Malene P

Fra : Vidal

Dato : 21-10-09 07:56

Malene P skrev:
> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Jeg brækkede mig næsten, da jeg hørte på den gadelort.

Ja, Pind stinker.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : N_B_DK

Dato : 21-10-09 08:08

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Ja, Pind stinker.

Fordi han siger sandheden eller hvordan?

Hvorfor konverterer du ikke bare med et samme?

--
MVH. N_B_DK

http://www.sharenator.com/This_is_an_idot_of_a_year/

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 21-10-09 08:18

N_B_DK skrev:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message
> Fordi han siger sandheden eller hvordan?
> Hvorfor konverterer du ikke bare med et samme?

Så kan han jo ikke være under-cover mere, vel?

Henrik Blunck - www.twitter.com/henrikblunck_dk
Kristendommens Mangler
http://www.blunck.dk/kristendommens_mangler

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 21-10-09 08:17

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Fordi han siger sandheden eller hvordan?
>
> Hvorfor konverterer du ikke bare med et samme?

> [...]

nå - så marcherer han igen - gab - tag dog til greve. Der er sgu nok en
tosse der skal ha repareret sit rækværk

narrøv

Fra : N_B_DK

Dato : 21-10-09 08:29

"Benny Bomstærk" <benny.bomst@e.rk> wrote in message

> narrøv

Sikke et navn du har.

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-10-09 14:20

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse

> "Benny Bomstærk" <benny.bomst@e.rk> wrote in message

> Sikke et navn du har.

Tja. Bæ fortrød jo sit tidligere nick, fordi nogle pludselig tog ham på
ordet. Jeg er sikker på, narrøv har en helt særlig betydning i Bogense og
omegn, så der er nok en god forklaring på navneskiftet.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 21-10-09 15:03

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> ordet. Jeg er sikker på, narrøv har en helt særlig betydning i Bogense og
> omegn, så der er nok en god forklaring på navneskiftet.

du snakker - og om noget du ikke ved noget om - bogense....... lol

Fra : Vidal

Dato : 21-10-09 08:35

N_B_DK skrev:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Fordi han siger sandheden eller hvordan?

Hvilken sandhed?

> Hvorfor konverterer du ikke bare med et samme?

Til hvad?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : ;@

Dato : 21-10-09 13:51

On Wed, 21 Oct 2009 09:35:05 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Hvilken sandhed?

>Til hvad?

at præsterne er en bande skinhellige hyklere

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-09 08:10

On Wed, 21 Oct 2009 08:55:41 +0200, Vidal wrote:

> Ja, Pind stinker.

Hvilken planet bor du på ?

Anders Gadegaard var så pinligt langt væk fra virkeligheden, at Pind
fremstod som et geni og SÅ er det fandeme slemt.

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 21-10-09 08:19

"S. A. Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com"> skrev i meddelelsen

> Hvilken planet bor du på ?
>
> Anders Gadegaard var så pinligt langt væk fra virkeligheden, at Pind
> fremstod som et geni og SÅ er det fandeme slemt.

hehe - tjow - minder mig om en pind i en lort.......

Fra : Vidal

Dato : 21-10-09 08:36

S. A. Thomsen skrev:

> Pind
> fremstod som et geni og SÅ er det fandeme slemt.

Hehe.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Per Rønne

Dato : 21-10-09 08:10

Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> Ja, Pind stinker.

Der er vist to der har et problem med debatniveauet her ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-10-09 14:18

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, Pind stinker.

Nej. Pind er lynende skarp, og kan som få skære ind til benet og sige det,
der skal siges.

Du når ikke Pind til sokkeholderne mht. intellekt. Dyrk nu bare din
enfoldighed. Dét er du tydeligvis bedst til.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Vidal

Dato : 21-10-09 15:45

Jens Bruun skrev:
> [...]
>
> Du når ikke Pind til sokkeholderne mht. intellekt. Dyrk nu bare din
> enfoldighed. Dét er du tydeligvis bedst til.

Det tror jeg heller ikke, men politiske holdninger vinder
ikke ofte på det menneskelige område ved at være bestemt
af intellekt.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 21-10-09 21:41

"Vidal" skrev i en meddelelse

> Det tror jeg heller ikke, men politiske holdninger >vinde ikke ofte på det
> menneskelige område ved >at være bestemt af intellekt.

Heller politiske holdninger der er bestemt af
intellekt end bestemt af religion !

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Vidal

Dato : 21-10-09 21:57

Michael Meidahl Jensen skrev:

> Heller politiske holdninger der er bestemt af
> intellekt end bestemt af religion !

Lovgivningen er præget af den kristne religion og det
er godt.

Men ellers vi er enige.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 21-10-09 08:12

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Jeg brækkede mig næsten, da jeg hørte på den gadelort.
>
> Malene P

charmin'

Fra : P.N.

Dato : 21-10-09 09:25

> [...]
> »rettroende«, men som i modsætning til kættere, hedninge og ateister til
> en vis grad står under Lovens beskyttelse.

Det som Gadegaard så korrekt sagde var at de socialt utilpassede unge i
kvarteret ikke var drevet at religiøs fanatisme og islam har stor respekt
for bogens religion. Det her er endnu et forsøg på at gøre kriminelles
handlinger til Islams handlinger. Er kristendommen skyld i HA´s gerninger?
nej vel.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 21-10-09 09:32

P.N. wrote:

> Det som Gadegaard så korrekt sagde var at de socialt utilpassede unge
> i kvarteret ikke var drevet at religiøs fanatisme og islam har stor
> respekt for bogens religion.

Det er da slet ikke noget imod deres store respekt for hedninge. De er i
det hele taget kendt og berømmet for deres store respekt og fredelige
sindelag.

Fra : P.N.

Dato : 21-10-09 09:42

"Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Det er da slet ikke noget imod deres store respekt for hedninge. De er i
> det hele taget kendt og berømmet for deres store respekt og fredelige
> sindelag.
Ja deres respekt for Hinduer og Buddhister er en helt anden historie. Her
viser uhyret tænder. Men der er ikke mange Hinduer i DK

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 21-10-09 09:46

P.N. wrote:
> "Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Ja deres respekt for Hinduer og Buddhister er en helt anden historie.
> Her viser uhyret tænder. Men der er ikke mange Hinduer i DK

Jeg vidste ikke hinduer og buddhister har oplevet problemer med
Respektens Folk. Hvad skyldes det? Har hinduer og buddhister været onde
overfor Respektens Folk?

Fra : Per Rønne

Dato : 21-10-09 10:18

Henrik Svendsen <hrsvendsen@msn.com> wrote:

> Jeg vidste ikke hinduer og buddhister har oplevet problemer med
> Respektens Folk. Hvad skyldes det? Har hinduer og buddhister været onde
> overfor Respektens Folk?

Ifølge:

<http://www.historyofjihad.org/india.html>

myrdede de islamiske erobrere i de første 1000 år efter deres komme til
det indiske subkontinent op til 200 millioner hinduer.

Hertil skal så lægges antallet af buddhister; buddhismen er totalt
udryddet i de områder arabere og tyrker [»stormogulerne«] satte sig på.

Der er en grund til at Pakistan og Afghanistan er fuld af gamle
Buddha-statuer, i de omfang de ikke er tilintetgjort, men uden et eneste
fungerende buddhistisk tempel.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : P.N.

Dato : 21-10-09 10:43

> [...]
>
> Der er en grund til at Pakistan og Afghanistan er fuld af gamle
> Buddha-statuer, i de omfang de ikke er tilintetgjort, men uden et eneste

Jamen holocaust er jo det perfekte propagandamiddel at bruge imod muslimer

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 21-10-09 12:00

"Per Rønne" wrote:

> [...]
>
> Der er en grund til at Pakistan og Afghanistan er fuld af gamle
> Buddha-statuer, i de omfang de ikke er tilintetgjort, men uden et

Det kan ikke passe! De flinke mennesker!?

Nåmen alle andre steder opfører de sig i hvert fald eksemplarisk og er
en fornøjelse at leve iblandt. Jeg forstår simpelthen ikke alle de
mennesker, der ikke vil have, at deres børn skal dele skole med dem.
Okay, sandt at sige - mine børn gør det heller ikke; men somme tider
forstår jeg heller ikke mig selv.

Fra : Bo Warming

Dato : 21-10-09 18:18

"Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> der ikke vil have, at deres børn skal dele skole med dem. Okay, sandt at
> sige - mine børn gør det heller ikke; men somme tider forstår jeg heller

Siden hinduuer fik deres nordindiske lande erobret af barbariske muslimske
krigerhor, og det har de kæmpet en intens frihedskamp imod altid siden da,
selvom Gandhi var dum og søgte' at lade muslimerne for magt over hinduer

I Afghanistan så jeg nær Mazar Sharif nogle enormt smukke mega-storre
Buyddhaskulpturer som for tusinder af år sidien huggedes ind i bjergsiden

Få år senere sprængte de intolerante blindt budhisthadende demi stykker,
selvom de _havde_ udryddet den buddhisttiske befolkning og nedlagt dens fine
vandirngsanlæg mange århundreder tiudligere

Fra : Per Rønne

Dato : 21-10-09 10:13

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> I aftenens Deadline kunne man opleve en debat mellem Venstres Søren Pind
> og domprovst Anders Gadegaard ved Københavns Domkirke.

Jeg kan nu se at jeg skulle have lavet en followup til dk.politik; der
er alt for meget støj fra den gruppe i forhold til
dk.livssyn.kristendom.

Men for denne tråds vedkommende er det desværre for sent ;-(.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 21-10-09 14:20

Per Rønne skrev:
> [...]
> Men for denne tråds vedkommende er det desværre for sent ;-(.

Af skade bliver man klog, men sjældent rig.