Fik 2 hastighedsbøder på 10 minutter
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-10-09 10:04

http://www.jv.dk/artikel/758365

Mon han har lært det?

:)
--
Per

Fra : Armand

Dato : 21-10-09 13:34

Per Henneberg Kristensen skrev:
> http://www.jv.dk/artikel/758365
>
> Mon han har lært det?

10 minutter er ca. 15 km's derudeaf!
Du mener ikke at det kunne være sket for dig?

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 21-10-09 14:01

> 10 minutter er ca. 15 km's derudeaf!
> Du mener ikke at det kunne være sket for dig?

Jo, men ikke 2 bøder så tæt på/over klippegrænsen .... Antager at de 105 /
112 er deres måling før fradrag for måleusikkerhed ...

De har jo meldt ud at de i denne uge også vil skrive for bagateller - hvad
de jo normalt ser igennem fingrene med ...

Så havde jeg kørt samme strækning (og der ikke havde været masser af
hurtigere fisk at måle på ) kunne jeg sikkert nemt være blevet skrevet for 2
overskridelser under 10%... Har engang fået et bødeforlæg for 54km/t hvor 50
var tilladt...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-10-09 14:19

Anders Majland wrote:

> [...]
> skrevet for 2 overskridelser under 10%... Har engang fået et
> bødeforlæg for 54km/t hvor 50 var tilladt...

Men du er så nok helt sikkert målt til 56 eller 57 og så passer det jo fint
med de 10% "tålerance"

--
/Frank

Fra : Anders Majland

Dato : 21-10-09 16:15

> Men du er så nok helt sikkert målt til 56 eller 57 og så passer det jo
> fint med de 10% "tålerance"

Yep - de har målt til 57 og min hastighed var således over de 50. Men det er
jo ikke uden grund at de laver et fradrag for måleusikkerhed inden de sendet
et bødeforlæg ud for at have kørt "mindst XX km/t"

Det var før jeg kørte med GPS, og jeg jeg havde rimeligt godt styr på
fejlvisningen på speedometeret så jeg var ret sikker på at jeg ikke kørte
<10% for stærkt (dvs maks 55km/t) Men det er jo også konsistent med det jeg
fik en bøde for ....

I bil er kombinationen af fartpilot/fartmaks og gps god til ikke uforvarende
at kommer til at køre for hurtigt ...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-10-09 23:59

Anders Majland wrote:

> [...]
>
> I bil er kombinationen af fartpilot/fartmaks og gps god til ikke
> uforvarende at kommer til at køre for hurtigt ...

Enig.

--
/Frank

Fra : Carsten

Dato : 21-10-09 19:20

> 10 minutter er ca. 15 km's derudeaf!
> Du mener ikke at det kunne være sket for dig?

blev engang stoppet på mc af en mc betjent. Han havde ikke en ordentlig
måling på mig så jeg fik bare en løftet pegefinger. Da han kørte igen blev
jeg holdende lidt for at tage udstyret på igen. 10 minutter senere var jeg
ved at indhente ham igen Jeg valgte at dreje fra hovedvejen og tage
nogle småveje istedet...

Carsten

Fra : Armand

Dato : 21-10-09 19:46

Carsten skrev:

> [...]
> jeg holdende lidt for at tage udstyret på igen. 10 minutter senere var jeg
> ved at indhente ham igen Jeg valgte at dreje fra hovedvejen og tage

Et tidligt forår blev vi, á en flok på syv motorcykler, stoppet mellem
Horsens og Silkeborg af en modkørende politibil. Stemningen var høj,
selvom er par knægte godt vidste at de endnu ikke havde været til
mc-køreprøve, og de to betjente tog også situationen med et blink i øjet.
Da de havde fået skrevet det ned de ville, tog de afsked med ordene "nu
kører vi mod Horsens; men husk lige at i der ikke har kørekort ikke må
køre videre mod Silkeborg" - Jow-jow var reaktionen og efter at den
hvide BMW var kørt trak alle i tøjet for at komme videre.
Pludselig opdager en af knægtene at der ligger et "bordtennisbat" på
hans sæde! Egentlig et fedt trofæ hjem til klublokalerne, men på den
anden side så vender brugerne sikkert tilbage når/hvis de opdagede
manglen, og at skulle stoppes af dem igen efter deres afsluttende
bredside fik en til at stoppe battet indenfor læderjakken og spurte mod
Horsens for at aflevere det - Og godt det samme, for da kom op bag den
hvide BMW ligesom de foretog en U-vending for at returnere.
Meget taknemmelige for leveringen valgte de uniformerede kun at riste
ham en smule for hvor hurtigt han havde måttet køre for at nå dem

--
Armand.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-10-09 21:04

> 10 minutter er ca. 15 km's derudeaf!
> Du mener ikke at det kunne være sket for dig?

Jeg overtræder de gældende hastighedsbegrænsninger så sjældent at en betjent
skal være meget vågen for at fange mig. Til trods for at jeg kører næsten 2
timer i bilen hver dag. Sådan har jeg kørt stort set siden 1974 - skadesfrit
... måske derfor.

--
Per

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-10-09 21:08

> 10 minutter er ca. 15 km's derudeaf!
> Du mener ikke at det kunne være sket for dig?

Glemte så lige at jeg fik 2 hastighedsbøder, en i 76 og en i 77. Dér var så
mere end 10 minutter i mellem, men så kunne jeg lære det :)

--
Per

Fra : Brian Lund

Dato : 21-10-09 15:05

> http://www.jv.dk/artikel/758365
>
> Mon han har lært det?

"I by-området kneb det gevaldigt for bilisterne at forstå, at der ikke måtte
køres mere end 50 Km/t. Ti biler blev noteret, og én af bilisterne kørte
ikke mindre end 91 Km/t. Af de ti bilister fik de to en betinget frakendelse
af kørekortet, og syv fik et klip i kortet."

Hold da op... 9 ud af ti som kørte for stærkt, kørte over 65 km/t i byen..!?

Brian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-10-09 16:51

"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> wrote in

> Hold da op... 9 ud af ti som kørte for stærkt, kørte over 65 km/t i
> byen..!?

De snuppede en her i Esbjerg, 127km/t på en 60km/t strækning.

Fra : Allan F

Dato : 21-10-09 17:45

"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> frakendelse af kørekortet, og syv fik et klip i kortet."
>
> Hold da op... 9 ud af ti som kørte for stærkt, kørte over 65 km/t i

Sad og lyttede på politiscanner - Rødegårdsvej i Odense om eftermiddagen -
121 km/t.

Fra : Jørgen L.

Dato : 21-10-09 22:14

> [...]
> frakendelse af kørekortet, og syv fik et klip i kortet."
>
> Hold da op... 9 ud af ti som kørte for stærkt, kørte over 65 km/t i

Som nogen måske husker bor jeg næsten ved siden af en de nye stærekasser,
den som står i 50 km zone i Kalundborg, og der er hastigheds recorden 160
km/t, rimeligt imponerende i forhold til det svage venstre sving der er
150-200 m efter stærekassen.

Men det er faktisk ret normalt at folk køre sindsygt, specielt for
udafgående, der køre mere end ½ delen af bilerne og lastbilerne mere end
65-70 km/t langt før de når ophævlese af byzonen.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : oz3bto

Dato : 21-10-09 23:24

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.jv.dk/artikel/758365
>
> Mon han har lært det?
>
> :)
> --
> Per
> Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.

Havde jeg en sjov oplevelse med

Fotovognen holdte lidt udenfor Vorbasse mod Hejnsvig og ca 5-6 km længere
ude stod de på rastepladsen med laser

Var lige kommet modsatte vej så vidste de var der
Da jeg køre retur har jeg en hængende helt oppe i røven og da jeg kommer ud
af byen får taxaen pedal indtil GPSen siger 78kmt.. Det var ikke nok for
gutten bagved så han kom forbi med en halv sidevind ca 150m før fotovognen
og han bliver jo klart blitzet... 6km længere ude på rastepladsen holdte
han så og snakkede med betjentene .. Det har ikke været en billig dag

Selv har jeg 2 fartbøder på samvittigheden.. Begge gav klip
først 112kmt på landevej kl 3 om natten hvor de indhentede mig bagfra
Siden opdagede de mig da jeg kørte mindst 170kmt men havde f¨ået en del fart
af inden de fangede mig så de fik mig målt til ca120kmt på 90km strækning

Med 90.000km i firmabil om året og 50.000 i privaten ja så tager jeg det
som en oplevelse

Fra : Brian

Dato : 22-10-09 10:11

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> Med 90.000km i firmabil om året og 50.000 i privaten ja så tager jeg det
> som en oplevelse

Det er da umådeligt dumt at tage det så roligt, når du lever af dit
kørekort.

/Brian

Fra : oz3bto

Dato : 22-10-09 16:11

> Det er da umådeligt dumt at tage det så roligt, når du lever af dit
> kørekort.
>
> /Brian

Det er på 8 år .. Tager det ganske roligt

ihvertfald 90% af de km jeg køre er med over hastigheds grænserne

Fra : Brian

Dato : 22-10-09 17:54

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> Det er på 8 år .. Tager det ganske roligt
>
> ihvertfald 90% af de km jeg køre er med over hastigheds grænserne

Så kan du da ikke have fået 2 klip, for det blev indført i 2005

Men stadigvæk - jeg kan sagtens se på vejene, at mange af dem som har brug
for pappet for at udføre deres job, er de samme som kører en del for stærkt.
Jeg forstår det ikke helt, men jeg har også altid været time eller
månedslønnet.

/Brian

Fra : oz3bto

Dato : 22-10-09 22:30

> [...]
stærkt.
> Jeg forstår det ikke helt, men jeg har også altid været time eller

Det er jo nok fordi vi vudere hvad der er forsvarligt

Skal lige siges at på de 8 år har jeg ikke lavet så meget som en ridse

Fra : Brian

Dato : 23-10-09 11:18

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> Det er jo nok fordi vi vudere hvad der er forsvarligt

Jeg ved ikke helt hvad du svarer på, men jeg håber da at du vurderer hvad
der er forsvarligt, når 90% af din tid i bilen, foregår i højere tempo end
tilladt.

> Skal lige siges at på de 8 år har jeg ikke lavet så meget som en ridse

Ridser bliver jo også typisk lavet af idioter på en p-plads. Enten folk i
gamle grimme smadderkasser, eller mødre der ikke kan holde styr på deres
afkom

/Brian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-10-09 04:11

> Det er jo nok fordi vi vudere hvad der er forsvarligt

Der ligger mange på kirkegården, som har vurderet, og som 3 sekunder senere
ikke vurderer mere ..

--
Per

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-10-09 22:42

oz3bto skriver:

> Det er på 8 år .. Tager det ganske roligt

Hvor mange fartbøder og hvor mange klip har du fået?

> ihvertfald 90% af de km jeg køre er med over hastigheds grænserne

Sådan noget ville jeg ikke prale med.....

Klaus