Hjælp til køb af brugt bil
Fra : Rasmus

Dato : 20-10-09 22:02

Jeg har kik på en Ford Focus 1.6 Trend st. car fra 1999. Da jeg ikke
aner en dyt om biler, vil jeg gerne vide hvad jeg skal være obs på.
Den har kørt ca. 190.000, døre og tandrem skiftet - hvad er en rimelig pris?

Mvh Rasmus

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-10-09 21:56

Rasmus skriver:

> Jeg har kik på en Ford Focus 1.6 Trend st. car fra 1999. Da jeg ikke
> aner en dyt om biler, vil jeg gerne vide hvad jeg skal være obs på.

Rust!

Klaus

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-10-09 22:02

Hej!

Rasmus wrote:
> [...]
> aner en dyt om biler, vil jeg gerne vide hvad jeg skal være obs på.
> Den har kørt ca. 190.000, døre og tandrem skiftet - hvad er en rimelig

Tja, personligt ville jeg ikke købe Ford igen pga. rustproblemer. Men
hvis du alligevel vil have den, så kig den _grundigt_ igennem efter rust
i samtlige sealinger i døre/klapper etc. og undersøg om den stadig har
filt-inderskærme bagi. Disse suger vand (flot igen, Ford) og det ruster
bagved disse.

Og få en mekaniker til at gennemgå den for "normale" fejl såsom slør i
bøsninger, oliespild etc.

Du behøver iøvrigt ikke ofre en formue på en FDM-attest. Brug en time af
din lokale mekanikers tid (en som kan se objektivt på bilen!) og lyt til
hvad han siger.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Rasmus

Dato : 21-10-09 13:07

Kim Voss Schrader skrev:
> [...]
>
> Du behøver iøvrigt ikke ofre en formue på en FDM-attest. Brug en time af
> din lokale mekanikers tid (en som kan se objektivt på bilen!) og lyt til

Der er en Tilstandsattest fra Applus der siger alt OK, men at
bremseskiver og klodser står foran udskiftning, ligesom bærekugler og
bøsninger i hjulophæng. Overfladerust i bagskærmkanter, samt Dinitrol
anbefales. Hvad kan det koste at udbedre? Skal jeg bare løbe skrigende væk?

Mvh Rasmus

Fra : søren brix

Dato : 21-10-09 16:07

"Rasmus" <dont_use@invalid.vaek> skrev i meddelelsen

> [...]
> hjulophæng. Overfladerust i bagskærmkanter, samt Dinitrol anbefales. Hvad
> kan det koste at udbedre? Skal jeg bare løbe skrigende væk?

Du kan jo tjekke prisen på bilen via www.bilpriser.dk også få et bud fra en
mekanikker på hvad det vil koste at få lavet manglerne

mvh

Søren

Fra : Anders Majland

Dato : 21-10-09 16:24

> Skal jeg bare løbe skrigende væk?

JA

Kombinationen af 10år gamle biler og ringe viden på området kan gå hen og
blive en dyr fornøjselse da du så vil være nødt til at køre til mekanikker
med de mindste ting ...

Man kan sagtens være heldig at købe en gammel bil og køre stort set
problemfrit i den (Jeg har engang købt en 10år gammel mazda der havde gået
250.000km. Den kørte vi 4år og 100.000km uden de helt store problemer)
Jeg var så heller ikke bange for at få sorte fingre og lavede selv det meste
service på den.

Den anden vej rundt - Hvis du først finder en lokal mekanikker som du stoler
på vil han sikkert kunne hjælpe med at finde en god brugt bil til en
fornuftig pris. Og han vil også kunne servicere den for dig...

Renten er lav for tiden - også på billån. Overvej om ikke det måske kunne
svare sig med en ny eller næsten ny bil hvor du ihvertfald i
reklamationsperioden kan være nogenlunde sikker på ikke at få extra
udgifter. Kunne f.eks være en fabia kombi der vel næsten er sammenlignelig i
størrelsen. Prisen starte ved 139000kr for en fabriksny.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 21-10-09 11:12

"Rasmus" <nej@invalid> wrote in message
> [...]
> en dyt om biler, vil jeg gerne vide hvad jeg skal være obs på.
> Den har kørt ca. 190.000, døre og tandrem skiftet - hvad er en rimelig

Et brugtblischeck hos FDM kunne være en mulighed...