Køre glæde kontra pris
Fra : Ukendt

Dato : 20-10-09 14:49

Hejsa
Har lige siddet og tænkt lidt på mine biler de sidste 4-5 år.

02 Toyota Yaris Verso d4d super praktisk og meget økonomisk, ungerne var
vilde med den da de var små, de kunne se ud af vinduerne.
01 Kia Carnival kanon behagehagelig at kører på Camping i med familien, og
god til en længre tur med "drengene"
04 Toyota Avensis 2,0d4d stc sol pæn bil kørte fint.
01 Toyota Avensis 1,8 L/B Terra rummelig rimeligt udstyr til prisen.
04 Clio Dci 82 hk. Kanon lille bil kørte virkeligt godt og billigt. vi kunne
være to voksne og tre børn med barnevogn. Bilen var rigtig sjov at "lege" i
på trods af diesel og standard hjul.
03 Toyota Avensis 2,4 aut. eksklusiv. dejlig flyder med ALT i udstyr. Dyr i
Benz. men relativ billig i alt andet.
04 Seat Cordoba 130hk tdi møgspand med stærk men meget rygende motor.
03 Peugeot 406 2.2 xs4 med fuld læder. dejlig bil, rimelig benzin økonomi.
smidig motor som dog mangler lidt "sjov" irreterende motor felj med lysende
motorlampe.
04 Peugeot 206 1,4 hdi sw super økonomisk og praktisk.
99 Lexus is 200 sport lidt dyr i Benz men kanon sjov og fed lyd. fint udstyr
og god komfort og baghjulstræk ;)

Hvor har jeg så følt at have fået mest for pengene.

406ern er dømt ude pga motorfejlen som blev ved at komme igen ellers rigtig
meget bil for pengene.
Clio mest sjov ift. kr. pr. km.
01 Avensis billig transport uden vrøvl.
Avensis 2,4 dejlig kvalitets fornemmelse meget udstyr til pengene.
Lexus kan man leve med benzin økonomien er det en kanon dejlig og sjov bil,
som samtidig ihvertfald for mig, er lidt mere eksotisk end en 320er

Mvh Ove

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 4526 (20091020) __________

http://www.eset.com

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-10-09 19:22

Hej!

Ove wrote:

> Har lige siddet og tænkt lidt på mine biler de sidste 4-5 år.

Sjovt, har siddet og tænkt over mine biler gennem de seneste 10 år.

1. Ford Escort 1.6i CLX ('96) fra '99 til '09.
2. BMW 528i ('98) '09-

Synes afgjort nummer to er sjovest/dyrest/mest forslugen

Men jeg ser frem til hver eneste køretur, uanset formålet. Så det er jo
sådan det skal være :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-09 21:51

> [...]
>
> Synes afgjort nummer to er sjovest/dyrest/mest forslugen
>
> Men jeg ser frem til hver eneste køretur, uanset formålet. Så det er jo

Jep mit mål er heller ikke at kører billigst muligt, men netop at få "noget"
for kronerne. Især om sommeren er det ok for mig med en sparegris, for der
kan jeg hygge mig på en af mcerne. Men det jeg også prøver at sige er at,
det altså ikke kun er pris og hk/udstyr der tæller. Havde i 94 en Lada
Samara 1,5 med stor udstødning weber kaburatorer spoiler 14" alifælge og
hele molevitten nøj den var fed, det var total griner når man gav en fin
Bxer eller Sirrea skærm fra krydset ;) den blev byttet til en ny Toyota
Starlet da de begyndte at true med periodisk syn. Den gav mig aldrig den
samme fornøjelse ved at køre, men var tilgængæld 100% stabil og gav mig
mange billige km.

Mvh Ove

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 4527 (20091020) __________

http://www.eset.com

Fra : Brian

Dato : 20-10-09 19:32

"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> skrev i meddelelsen
> Hejsa
> Har lige siddet og tænkt lidt på mine biler de sidste 4-5 år.

Jeg troede at jeg skiftede biler tit, men du er jo nærmest pervers!

> [...]
> Lexus kan man leve med benzin økonomien er det en kanon dejlig og sjov
> bil, som samtidig ihvertfald for mig, er lidt mere eksotisk end en 320er

Så du leder stadig efter den bil der giver dig mest for pengene... eller ?

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-09 21:40

> Jeg troede at jeg skiftede biler tit, men du er jo nærmest pervers!

Tak tak eller?
Har faktisk glemt en enkelt Skoda Octavia 130hk tdi Elegance stc også fuldt
udstyret med original navi und alles. Den havde jeg nu ikke så længe ;)

> Så du leder stadig efter den bil der giver dig mest for pengene... eller ?

Tjae hvor mange biler eller mcer har du haft der var sjove længre end 3mdr?
Og så har jeg forfærdeligt svært ved at lade en god handel fra mig. (selv om
det nu før har vist sig at handlerne ikke er så gode end da når det kommer
til stykket;))

Mvh Ove som også har haft det sjovt med en Lada 1200 Evergreen.

Fra : Brian

Dato : 20-10-09 22:02

> Tak tak eller?

Jojo, pervers på den sunde måde

> Har faktisk glemt en enkelt Skoda Octavia 130hk tdi Elegance stc også
> fuldt udstyret med original navi und alles. Den havde jeg nu ikke så længe
> ;)

Jeg har lige prøvet at tælle sammen. Inden for de sidste 5 år, har jeg "kun"
haft 7 biler - indtil jeg kom i tanke om den 8.

> Tjae hvor mange biler eller mcer har du haft der var sjove længre end
> 3mdr?

To styk, men siger vi 6 mdr, kan jeg svare nul.

> Og så har jeg forfærdeligt svært ved at lade en god handel fra mig. (selv
> om det nu før har vist sig at handlerne ikke er så gode end da når det
> kommer til stykket;))

Naa, at regne totaløkonomi på den slags, kan være skræmmende. Jeg plejer at
kunne holde tabet ved indkøbspris vs. salgspris på et minimum. Desværre har
jeg et gén der gør, at jeg ikke kan lade være med at rette de små fejl
bilerne måtte have, opgradere lidt udstyr, og den slags... men pyt med det,
sålænge man hygger sig med det

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-09 22:34

Desværre har
> jeg et gén der gør, at jeg ikke kan lade være med at rette de små fejl
> bilerne måtte have, opgradere lidt udstyr, og den slags... men pyt med
> det, sålænge man hygger sig med det
>
> /Brian

Ha ha du har jo også navnet med dig, til den slags;)

Fra : Brian

Dato : 21-10-09 08:55

"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> skrev i meddelelsen

> Desværre har
>

> Ha ha du har jo også navnet med dig, til den slags;)

Jow - men jeg kunne aldrig finde på at Brianficere mine biler. Det skal
holdes originalt, men lækkert

/Brian