Rart at vide om reservedunkens størrelse.
Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 20-10-09 11:53

- Når brændstofpriserne i perioder kører op og ned som en anden
elevator. Faldt lige over denne artikel på TV2's hjemmeside..
http://nyhederne.tv2.dk/krimi/brevkasse/article.php/id-24261300.html

Om det så er dumt eller smart at køre med en jerrycan fuld af dieselolie
i bagagerummet efter tankning istedet for en 5-liters dunk kan
diskuteres, men nu kan jeg da gøre det med god samvittighed hvis det
igen bliver nødvendigt eller kan svare sig.

/Lars

Fra : Armand

Dato : 20-10-09 13:25

Lars Peter Larsen skrev:
> [...]
> diskuteres, men nu kan jeg da gøre det med god samvittighed hvis det
> igen bliver nødvendigt eller kan svare sig.

Det er vel mindst ligeså besværligt som at tanke oftere á hver gang du
øjner prisen i rette prisleje :-/
Diesel stinker endvidere af helvede til og blot et par dråbers "løber"
på ydersiden af jerrycan'en vil forurene bilens indre miljø - Også længe
efter at dunken er måtte være fjernet fra bagagerummet. Hvis du f.eks.
går meget op i ikke at ryge i bilen står den risiko for stank i skarp
silhuet!

--
Armand.

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 20-10-09 13:53

Armand wrote:

> [...]
> efter at dunken er måtte være fjernet fra bagagerummet. Hvis du f.eks.
> går meget op i ikke at ryge i bilen står den risiko for stank i skarp

Jeg er Ikke-ryger og jeg ved at Diesel stinker og Lupoen skal bare holde
4 - 5 år endnu eller til jeg har råd til den nye VW Polo Bluemotion
eller Up. (til den tid vil den have kørt over 600.000 km.og have været
en formidabel arbejdshest)

Dengang prisen kunne svinge med en krone pr liter om det var mandag
eller torsdag kunne der spares en halvtredser om ugen. For tidne tanker
jeg til omkring 7.30 literen og så kan det ikke svare sig når jeg kan
arbejde hjemme en a' to dage om ugen.
- men det va ikke den vej jeg ville dreje diskussionen.

Jeg synes mere at det var en interessant information om hvad man legalt
kan køre med i bagagerummet. Men så er der lige det med hvad man må have
stående hjemme, hvor mine jerrycans står, idet både min kones bil og min
bil kører på diesel.

/Lars

Fra : Allan F

Dato : 20-10-09 13:38

"Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i en
meddelelse news:4add969e$0$279$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> bagagerummet efter tankning istedet for en 5-liters dunk kan diskuteres,
> men nu kan jeg da gøre det med god samvittighed hvis det igen bliver

Jerrycans er notorisk ikke tætte (dem jeg har haft fingre i, ihvertfald), og
diesel stinker og er ikke rart at have i kabinen. Bedre løsning: Tank når du
har brug for det.

Allan F

Fra : Anders Majland

Dato : 20-10-09 15:36

> Jerrycans er notorisk ikke tætte (dem jeg har haft fingre i, ihvertfald),
> og diesel stinker og er ikke rart at have i kabinen.

Og heller ikke nemme at tanke fra.

Jeg var på et tidspunkt træt af "hele tiden" at tanke mine 2 5liters dunke
til havetraktor og plænkeklipperen og fik så foræret en jerrycan af en der
ikek brugte den. Det har jeg droppet igen - det er for besværligt at hælde
fra den uden at spilde. Jeg har endda købt en tragt til at clipse på den ...
Så jeg er tilbage til at tanke 2x5liter ad gangen igen ... Kunne
selvfølgelig også bare tanke dem fra mc'en. Den har 30liter tank så der er
lidt af tage af og den er nemt at tanke... Det er bare langsommelig at tanke
havetraktoren fra den ....

> Bedre løsning: Tank når du har brug for det.

Det gør jeg også - og gerne på den sidste tank inden jeg kører tør. Derfor
har jeg også en flowmåler på mc'en.
- C5'en har 65liter tank og der har vi i snit tanket 60,5 liter (Gns over
60000km)
- Smart'en har 33 liter tank og der har jeg i snit tanket 30,0 liter (Gns
over 10000km)
- Yamahaen har 26liter tank og der har jeg i snit tanket 25,6liter (Gns over
sidste 23000 - efter flowmåleren)

På yamahaen har jeg prøvet at køre den tør og så er der til kant plads til
30liter. Bilerne har jeg ikke villet køre tør blot for at måle hvad der er
plads til ....

/A