Stabilgrus
Fra : Jan B T Knudsen

Dato : 20-10-09 10:53

Hej
er der nogen der kan fortællemig hvor mange % stabilgrus svinder når det
bliver stampet, der skal være ca. 10cm når det er stampet, hvormange cm skal
der så ca. være før?

MVH Jan

Fra : S.B.

Dato : 20-10-09 12:01

"Jan B T Knudsen" <???@??.??> skrev i en meddelelse
> [...]
> er der nogen der kan fortællemig hvor mange % stabilgrus svinder når det
> bliver stampet, der skal være ca. 10cm når det er stampet, hvormange cm

Vil tro at det ved mig sank 10% +-
Så vel omkring 11 cm vil nok ikke være helt ved siden af

Søren

Fra : Jan B T Knudsen

Dato : 20-10-09 12:23

> Vil tro at det ved mig sank 10% +-
> Så vel omkring 11 cm vil nok ikke være helt ved siden af
>
> Søren

Ikke mere, jeg havde forestilt mig at det var mere.
Tak for det hurtige svar

Jan

Fra : Fynbo

Dato : 20-10-09 13:27

"Jan B T Knudsen" <???@??.??> skrev i meddelelsen

> Ikke mere, jeg havde forestilt mig at det var mere.
> Tak for det hurtige svar
>
> Jan

Du skal nok nærmere regne med ca. 18/20 % alt afhængigt
af hvor mange sten der er i.. Har lige støbt garagegulv på 45 kvm.
og det sank ca. 17% ved 3x med pladevibrator.. Husk nu, hellere lidt for
meget
end lidt for lidt..

Fynbo

Fra : S.B.

Dato : 20-10-09 14:49

"Fynbo" <clanusa@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> af hvor mange sten der er i.. Har lige støbt garagegulv på 45 kvm.
> og det sank ca. 17% ved 3x med pladevibrator.. Husk nu, hellere lidt for

Tror der er forskel på stabilgrus så
den støttemur jeg lavde i 30 cm, der sank det ca. 1½ cm
kommer måske også an på om det er våd eller tør stabilgrus
Våd sætter sig ikke så meget åbenbart

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 20-10-09 18:46

Jan B T Knudsen wrote:
> [...]
> er der nogen der kan fortællemig hvor mange % stabilgrus svinder når
> det bliver stampet, der skal være ca. 10cm når det er stampet,

Du skal udlægge 10 x 1,3 = 13 cm ved komprimering med pladevibrator.

Hvad er der under stabilen? Alm. jord vil måske også sætte sig lidt :-/

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed...