Afløb til vaskemaskine?
Fra : sls \(2770\)

Dato : 19-10-09 18:49

Hej Gruppe

Min far har netop installeret en vaskemaskine, men der hvor afløb skal på er
håndvasken fjernet.
Der er en vandlås, og lige op over den sidder et lille rør med studs til
vaskemaskines afløb.

Spørgsmålet er så om det rør med studsen, kan lukkes helt tæt i toppen,
eller om der skal kunne trækkes lidt luft der?

Mvh Sid

Fra : Armand

Dato : 19-10-09 19:04

sls (2770) skrev:
> [...]
>
> Spørgsmålet er så om det rør med studsen, kan lukkes helt tæt i toppen,
> eller om der skal kunne trækkes lidt luft der?

Der skal være luft, hvilket også er ligegyldigt (á lugtgene) når der er
en vandlås.
Røret bør endvidere befinde sig i en højde á en meters penge over gulv,
men dét nævnes vel også i vaskemaskinens brugsanvisning :-/

--
Armand.

Fra : sls \(2770\)

Dato : 19-10-09 22:10

> [...]
> Røret bør endvidere befinde sig i en højde á en meters penge over gulv,
> men dét nævnes vel også i vaskemaskinens brugsanvisning :-/

Tak for svaret.. Det var også hvad jeg havde regnet med, men grunden til at
han ville lukke lufthullet var at der var skummet lidt sæbevand op, men han
havde også lavet lufthullet 5 cm over studsen til afløbet. Jeg har sagt til
ham at han skal sætte et længere rør på, og beholde lufthullet i toppen.

Mvh Sid

Fra : S.B.

Dato : 20-10-09 12:09

"sls (2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> han havde også lavet lufthullet 5 cm over studsen til afløbet. Jeg har
> sagt til ham at han skal sætte et længere rør på, og beholde lufthullet i

Kunne jo sætte en "snøfte ventil" på toppen af røret

Søren