Problemer med sikkerhed & Scripts i Intern~
Fra : Arek Zakonek

Dato : 20-10-09 09:35

Hej Gruppe!

Jeg er ved at udvikle et internt online værktøj, som skal bruges
af virksomhedens ansatte. Sitet indeholder lidt tekst, billeder,
dropdowns og rollovers. Det er en simel How-to-guide, intet hokus
pokus i det. ( Jeg er ny i HTML og bruger DreamWeaver CS4)

Problemet er at vi her i huset bruger IE7, som af
sikkerhedsmæssige grunde, ikke accepterer Scripts før man klikker
på den gule bar og tillader ”Blocket Content”.

Teksten i den gule bar er:
To help protect your security, IE has restricted this webpage
from running Scripts or ActiveX controls that could access your
computer. Click here for options..”

Man klikker på den og vælger ” Allow Blocked Content..”
Jeg er sikker på at I ved hvad jeg snakker om, da denne gule bar
tit popper op.

Sitet virker ikke før man klikker Allow Blocked Content (Rollover
og Drop-down)
Problemet er mærkeligt nok kun tilstede på IE7

Kan man ved hjælp af kode eller anden metode, få IE7 til
acceptere mine scripts uden at man skal klikke den gule bar væk?

Da dette er et værktøj til intern brug, kan jeg desværre ikke
dele koden med jer, håber vi kan finde en løsning alligevel.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anders

Dato : 20-10-09 12:28

Arek Zakonek skrev:
> [...]
>
> Da dette er et værktøj til intern brug, kan jeg desværre ikke
> dele koden med jer, håber vi kan finde en løsning alligevel.

Du skriver det er et *online* værktøj. Er det meningen siden skal
uploades og medarbejderne skal logge sig ind? I så fald er det
muligvis fordi du ikke har uploadet siden endnu. Jeg mener dog ikke
det kun er IE7, men derimod /alle/ versioner af IE der udviser den
opførsel.

Skal siden ligge lokalt er det en anden sag. Så skal man muligvis
ændre indstillingerne i den browser. Jeg kender ikke IE godt nok til
at kunne fortælle hvordan.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 20-10-09 13:41

Arek Zakonek <arekzakonek@gmail.com> skrev :

>Problemet er at vi her i huset bruger IE7, som af
>sikkerhedsmæssige grunde, ikke accepterer Scripts før man klikker
>på den gule bar og tillader ”Blocket Content”.

Internetindstillinger => Avanceret => Sikker => Tillad aktivt at
køre i filer på Denne Computer

Hvad det hedder i en engelsk IE ved jeg ikke, men det budre kunne
findes.
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-10-09 13:45

Som Anders skrev løser det sig når den uploades til serveren. Til
lokal test kan du sænke sikkerheden så du ikke får den prompt.
Internet Options | Advanced, under Security, Allow Active content on
this computer to run.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Arek Zakonek

Dato : 20-10-09 14:49

Jens Peter Karlsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> lokal test kan du sænke sikkerheden så du ikke får den prompt.
> Internet Options Advanced, under Security, Allow Active content on

Tak for jeres svar - jeg ser hvad der sker når jeg oploader. Jeg er
godt klar over at man i ens indstillinger kan ændre sikkerheden, men
vi har over 500 computere her i virksomheden og hvordan det lige
skulle klares ved jeg ikke?

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 20-10-09 17:22

Arek Zakonek skrev:

> Tak for jeres svar - jeg ser hvad der sker når jeg oploader.

Det er lige så sikkert som amen i kirken, at jeg får den meddelelse hvis
jeg åbner en html-fil med javascripts direkte på min egen computer, mens
selvsamme html-fil kører fint igennem når den ligger ude på www eller
jeg blot kalder den via http: // localhost/...

--
Philip - http://chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 20-10-09 17:59

Philip Nunnegaard <nunnenospam@hitsurf.dk> skrev :

>Det er lige så sikkert som amen i kirken, at jeg får den meddelelse hvis
>jeg åbner en html-fil med javascripts direkte på min egen computer

Du kan jo bare ændre det på den måde, som JKP og undertegnede har
anvist.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 20-10-09 18:32

Kerim Ellentoft skrev:

> Du kan jo bare ændre det på den måde, som JKP og undertegnede har
> anvist.

Min pointe var ikke at jeg havde problem med det, men at han nok kunne
regne med at det spillede fint, også hos de andre brugere, når han
uploadede det.

--
Philip - http://chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-10-09 22:55

Philip Nunnegaard wrote:

> Min pointe var ikke at jeg havde problem med det, men at han nok kunne
> regne med at det spillede fint, også hos de andre brugere, når han
> uploadede det.

Det er netop sagens kerne. IE tillader ikke umiddelbart, at et script på den
aktuelle computer aktiveres af en webside - uanset hvorfra den indlæses. Det
svarer i princippet til, at en fra nettet hentet webside starter et program
installeret på computeren.

I samme øjeblik webside og script er uploadet til nettet og derefter hentes
med en http-request, er det en helt normal situation med html og js - IE
brokker sig ikke over det.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk