schlager der virker :-)
Fra : Ralph

Dato : 19-10-09 23:25

Jeg tager alle mine ord i mig igen, lyt og bli' glad:

Trommer, trompeter, tyskere og sjovt tøj, så bli'r det næppe mere schlager

http://www.youtube.com/watch?v=n4cAt894HSQ&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=fuyKidHXhiE&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=fULkSnwK5gE&feature=related

Nej jeg har ikke glemt Bryan Adams og Mettalica, søg og find selv ud af
hvorfor.

--
Ralph

Fra : P.Petersen

Dato : 19-10-09 23:31

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=fULkSnwK5gE&feature=related
>
> Nej jeg har ikke glemt Bryan Adams og Mettalica, søg og find selv ud af

Måske ikke et særligt holdbart argument. Men må trods alt gi' dig Ralph, du
har fat i et eller andet. Lol.

Hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-09 08:22

> Jeg tager alle mine ord i mig igen, lyt og bli' glad:
>
> Trommer, trompeter, tyskere og sjovt tøj, så bli'r det næppe mere schlager

Hehe, det er sgu ok.

Meeeeen, vi er altså lidt langt væk fra de 3 traditionelle schlagerakkorder
og den hulkende sentimentale melodi her. Det beviser dog at der kan spilles
god musik på alle instrumenter, også selv om de traditionelt kun bruges til
noget l... :)

Fra : Edward Jensen

Dato : 20-10-09 13:17

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message news:hbiovh$qmi$1@aioe.org...
> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=fULkSnwK5gE&feature=related
>
> Nej jeg har ikke glemt Bryan Adams og Mettalica, søg og find selv ud af

Instrumentvoldtægt! Magen til blæs-igennem-og-håb-på-det-bedste-attitude...

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-09 13:24

"Edward Jensen" <edward@jensen.invalid> skrev i en meddelelse

> Instrumentvoldtægt! Magen til
> blæs-igennem-og-håb-på-det-bedste-attitude...

Musik skal da ikke være så perfekt som et tysk urværk. Der må gerne være
noget vildskab og skævhed synes jeg.

Fra : Max

Dato : 20-10-09 13:43

Hej Alex

> Musik skal da ikke være så perfekt som et tysk urværk. Der må gerne
> være noget vildskab og skævhed synes jeg.

Ja, sådan noget skal der til, ellers bliver det kedeligt og
fantasiforladt.
Jeg er glad for folk som Poul Dissing og Niel Young der giver os sjæl
mere end vellyd.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-09 14:14

> Ja, sådan noget skal der til, ellers bliver det kedeligt og
> fantasiforladt.
> Jeg er glad for folk som Poul Dissing og Niel Young der giver os sjæl
> mere end vellyd.

Præcis. Bob Dylan ville heller ikke have en chance, hvis vi kun gik efter
det perfekte :)

Fra : Max

Dato : 20-10-09 15:36

Hej Alex

> Præcis. Bob Dylan ville heller ikke have en chance, hvis vi kun gik
> efter det perfekte :)

Bob Dylan er da perfekt, men ikke til det glimmerværk :)

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-09 20:27

> Bob Dylan er da perfekt, men ikke til det glimmerværk :)

Ja ok, men ikke altid perfekt "stemt" ;)

Fra : Edward Jensen

Dato : 20-10-09 13:45

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> wrote in message
> "Edward Jensen" <edward@jensen.invalid> skrev i en meddelelse

> Musik skal da ikke være så perfekt som et tysk urværk. Der må gerne være
> noget vildskab og skævhed synes jeg.

Jae men det dér var måske lige i overkanten, synes jeg. Specielt basunerne
overstyrer jo helt vildt klangmæssigt, fordi de blæser med et alt for
voldsomt tryk.

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-09 14:06

> Jae men det dér var måske lige i overkanten, synes jeg. Specielt basunerne
> overstyrer jo helt vildt klangmæssigt, fordi de blæser med et alt for
> voldsomt tryk.

Mon ikke det kan tilskrives den elendige mikrofon, sådan en mobiltelefon som
det er optaget med har?

Fra : Sv-e

Dato : 20-10-09 14:52

Alex Linaa skrev:
> "Edward Jensen" <edward@jensen.invalid> skrev i en meddelelse

> Mon ikke det kan tilskrives den elendige mikrofon, sådan en mobiltelefon som
> det er optaget med har?

Det lyder klart som om mikrofonen er på et job med for mange db i luften
man kan også tydeligt høre det på bæknerne.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-10-09 14:59

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i meddelelsen

> Mon ikke det kan tilskrives den elendige mikrofon, sådan en mobiltelefon
> som det er optaget med har?

Det kan tilskrivet at det var en omgang organiseret larm, næsten værre end
pop og rock

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-09 17:47

meddelelse news:4addc22b$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det kan tilskrivet at det var en omgang organiseret larm, næsten værre end
> pop og rock

Hold nu din kæft Åge, du har længe overskredet din lortekvota.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-10-09 18:05

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4addc22b$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hold nu din kæft Åge, du har længe overskredet din lortekvota.

Nånånå nånå - Nu er det vist tid til den daglige stesolid kan vi høre.

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-09 18:33

meddelelse news:4addedad$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Nånånå nånå - Nu er det vist tid til den daglige stesolid kan vi høre.

I guder. Hver gang jeg tror at tiden dog måtte have fået bragt dig over
børnehavestadiet, og slipper dig ud af filtret, så ender du alligevel som en
utilpasset 5-årig der står og råber "Idioter" midt i skolegården.

Beklager, men du dumper igen på alle punkter, og ryger tilbage hvor du kom
fra.

Fra : Max

Dato : 20-10-09 18:38

Hej Åge

> Nånånå nånå - Nu er det vist tid til den daglige stesolid kan vi høre.

Er det her du for en gang skyld taler om noget du har kendskab til ?

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-10-09 19:03

> Er det her du for en gang skyld taler om noget du har kendskab til ?

Ja det er det, jeg mener jeg har kendskab til at han plejer at tage en hver
dag - måske han har en i overskud du kan få.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-10-09 14:57

"Edward Jensen" <edward@jensen.invalid> skrev i meddelelsen
hvorfor.

> Instrumentvoldtægt!

Hørt!

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-10-09 14:57

> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=fULkSnwK5gE&feature=related
>
> Nej jeg har ikke glemt Bryan Adams og Mettalica, søg og find selv ud af

HJÆLLPPP! og ARGHH! - Det var dog gyseligt. Hvordan kan det lade sig gøre
at finde sådan noget organiseret alrm.

Hilsen Åge

Fra : Cykellapper

Dato : 31-10-09 18:25

Ralph wrote:
> Jeg tager alle mine ord i mig igen, lyt og bli' glad:
>
> Trommer, trompeter, tyskere og sjovt tøj, så bli'r det næppe mere
> schlager

Vi har jo også vores helt eget Vejgaard Tårnblæserlaug (Strassenhof
turmblasgesellshaft GMBH)

http://www.youtube.com/watch?v=XjlGdx3zMUk&feature=related

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-10-09 21:19

"Cykellapper" <preben_xfjernx_@cykellapper.dk> skrev i meddelelsen

> Vi har jo også vores helt eget Vejgaard Tårnblæserlaug (Strassenhof
> turmblasgesellshaft GMBH)
>
> http://www.youtube.com/watch?v=XjlGdx3zMUk&feature=related

Huuu ha. Dem er der da godt nok gang i. Fandt lige den her også
http://www.youtube.com/watch?v=PsuNCyIQL4Q&feature=related

Hold da helt fest hvor der er mange pensionister oppe på forreste række. De
holder sig godt. de ser ud til at være 15-20 år gamle. Danske pensionister
er begyndt at holde sig lige så godt om de tyske pensionister. Sjovt når de
pjatter sådan under musikken. Der er "Klaus" i musikken. Det må man sandelig
sige.

Der her er også god
http://www.youtube.com/watch?v=NCSUgxXKn9U

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-09 11:25

"Cykellapper" <preben_xfjernx_@cykellapper.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har jo også vores helt eget Vejgaard Tårnblæserlaug (Strassenhof
> turmblasgesellshaft GMBH)
>
> http://www.youtube.com/watch?v=XjlGdx3zMUk&feature=related

Haha nice. Det er sgu da humor :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-11-09 11:29

> Haha nice. Det er sgu da humor :)

Jeg er ikke helt tryg ved det, men jeg er helt enig.
Det er sån noget med fest og humor i slagermusikken vi skal have mere
frem her i landet. Ikke så meget med at jeg elsker dig for evigt og vi skal
gå sammen gennem livet til vores dages ende og kæle lille søde oldemor og
bwaddrrrrrrrrr........

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-09 11:37

meddelelse news:4aed62e5$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> frem her i landet. Ikke så meget med at jeg elsker dig for evigt og vi
> skal gå sammen gennem livet til vores dages ende og kæle lille søde

Highway to Hell bliver sgu da ikke til schlagermusik ved at spille den på
blæseinstrumenter, og give den en sjov tekst.
Her er "ophavet": http://www.youtube.com/watch?v=aQIxn7s3ym8

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-11-09 13:34

> Highway to Hell bliver sgu da ikke til schlagermusik ved at spille den på
> blæseinstrumenter, og give den en sjov tekst.
> Her er "ophavet": http://www.youtube.com/watch?v=aQIxn7s3ym8

Det lyder da meget mærkeligt, det du skriver der ? ? ?
Alting kan da laves om, så det kommer ind under en anden genre. Det
kommer da an på spillemåden.
"Warst du doch i Düsseldorf geblieben" er f.eks. kendt af alle som
slagersang.
Så spiller man den på en anden måde - og VUPTI dot com. - Så er det
pludselig blevet tryllet om til en heawy-metal eller noget i den retning.

Her er den som slager sang:
http://www.youtube.com/watch?v=-07gdGjN3bY

Her er den i haeawy metal-udgave - eller noget i den retning:
http://www.youtube.com/watch?v=F6cayjOZ36s

Det er meget nemt at lave en sang om til en helt anden genre.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-09 09:40

meddelelse news:4aed8036$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det lyder da meget mærkeligt, det du skriver der ? ? ?
> Alting kan da laves om, så det kommer ind under en anden genre. Det
> kommer da an på spillemåden.

Som sædvanlig har du misset pointen.
Vejgaard Tårnblæserlaug er en parodi. Et morsomt indslag der spiller grimme
udgaver af rocknumre, og tilsætter deres egne morsomme tyske tekster. Hvis
man ikke forstår teksterne, ja så glipper joken da totalt.

De skriver selv på deres hjemmeside:
"Vejgaard Tårnblæserlaug blev dannet i 1998 som et humoristisk indslag til
en temafest på Aalborg Universitet. Indslaget var tænkt som en
engangsforeteelse, men skæbnen ville det anderledes. I dag er Vejgaard
Tårnblæserlaug kendt landet over som Danmarks førende (og eneste)
tyrolerrockorkester."

Altså en joke, og intet andet.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-11-09 11:37

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Haha nice. Det er sgu da humor :)

Ikke helt tryg ved at sige det, men Enig, det er nemlig wældig når det er
pjat og fis og halløj i slagermusikken.
Glemmer aldrig denne her: http://www.youtube.com/watch?v=xOdr8Yw9WrQ

og denne http://www.youtube.com/watch?v=43v8Y_yHB7E

Humor på højt plan

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-11-09 10:00

"Cykellapper" <preben_xfjernx_@cykellapper.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har jo også vores helt eget Vejgaard Tårnblæserlaug (Strassenhof
> [...]

Hej Preben

Ja Vejgaard Tårnblæserne er bare overfede....

De skal nok få sat liv i kludene....

Og med deres utroligt flotte Vejgaard Tysk...

Gad vide om det er det man lærer på Filstedvejens skole )

M.V.H....Benny..