Ny 16-årig sangstjerne på stjernehimlen
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-10-09 19:29

Til stort bifald gav hun dette nummer i Herbstfeste der volksmusik

http://www.youtube.com/watch?v=KDeVdMAw8bs

Dette nummer er heller ik`k så rin`g endda
http://www.youtube.com/watch?v=sBJRHtc7OEc

Det er svært at komme udenom at hun satser på en lyd der er sikker. Det er
som en ny Dorthe, Gitte eller Stefani. Hun skal nok få enorm succes. Den lyd
kan dårligt slå fejl.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-10-09 19:36

meddelelsen news:4adcafe8$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

HOV! - Den her med hende har saft suseme karakteristisk tysk lyd, så det
forslår noget.
http://www.youtube.com/watch?v=uSPHpnclEA8

Det kan da dårlig gi´ve andet en kanon succes. Og det har hun da også

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 19-10-09 20:56

meddelelse news:4adcafe8$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> som en ny Dorthe, Gitte eller Stefani. Hun skal nok få enorm succes. Den

Ja, er enig med dig i at det er rigtig godt. Men det kan jo heller ikke gå
helt galt, når hun tager sange der allerede er hits i forvejen.

Førstnævnte er i øvrigt oprindeligt med vores egen Gitte Hænning fra 1963.
Se den oprindelige version her: http://www.youtube.com/watch?v=zHd32MGl_tg

Sidstenævnte er oprindeligt med Connie Francis:
http://www.youtube.com/watch?v=mmIk26pfRQA

Men Vanessa giver virkelig disse klassikere nyt liv, og hun gør den
fremragende.

Lidt ligesom Danmarks Louise, der har indspillet en CD med gamle Gitte
Hænning-numre. Og hun lyder faktisk næsten som Gitte Hænning! Selv Gitte
selv synes dette! Se f.eks. http://www.youtube.com/watch?v=A9eEwVN__80, hvor
Gitte faktisk selv synger med.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-10-09 14:51

"V" <videovideo@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Førstnævnte er i øvrigt oprindeligt med vores egen Gitte Hænning fra 1963.
> Se den oprindelige version her: http://www.youtube.com/watch?v=zHd32MGl_tg

Hvis man ikke lige ved det, er det faktiskumuligt at høre hvilken udgave der
er fra 1963 og hvilken der er fra 2009. de er fuldstændig ens i spillestil
og sangmåde. Typisk tysk lyd.

Hilsen Åge

Fra : Edward Jensen

Dato : 19-10-09 23:35

"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote in message
> Til stort bifald gav hun dette nummer i Herbstfeste der volksmusik
>
> http://www.youtube.com/watch?v=KDeVdMAw8bs

Det var dog på grænsen til det tarveligste, jeg har hørt i lang tid.

Fra : Ralph

Dato : 20-10-09 00:01

"Edward Jensen" <edward@jensen.invalid> skrev i en meddelelse
> Det var dog på grænsen til det tarveligste, jeg har hørt i lang tid.

Hvad mener du? Playback, mænd der aldrig har siddet på en hest, som leger
cowboys (og iøvrigt ikke kan danse), tyskere som ellers nægter at lytte til
engelsk, synes pludseligt det er smart at bruge engelske ord?
En sød pige, som næsten kunne være under den seksuelle lavalder der optræder
i et show der ses af et +60 årigt sekment. Eller er det fyrværkeriet, eller
de dårlige musikere - sådan ER schlager - eller stjernehimlen som de siger
på Fur.
Men pigen - Vanessa - ser da sød ud, nogen der ved hvem der sang?

--
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-09 08:36

> Hvad mener du? Playback, mænd der aldrig har siddet på en hest, som leger
> cowboys (og iøvrigt ikke kan danse), tyskere som ellers nægter at lytte
> til engelsk, synes pludseligt det er smart at bruge engelske ord?

Hmm... du fik lige ufrivilligt beskrevet den danske produktion af "lystspil"
i 50'erne og 60'erne -"Løb nu til, Ibrahimmmmm...."