Checkpoint SecuRemote VPN
Fra : FH

Dato : 02-08-01 10:19

Hej

Jeg har adgang til mit firma's Lotus Notes server via VPN. De bruger
en løsning fra Checkpoint (www.checkpoint.com) - SecuRemote.
Mailsystemet er Lotus Notes 4.5.3 Intl
Dette fungerer også perfekt - når jeg bruger mit 56k-modem.

Nu har jeg midlertid fået Pro@ccss 256/256 fra TDC. Jeg har bestilt
åbning af porte for at kunne benytte SecuRemote.

Fra firmaet har jeg fået at vide, at port 500 skal åbnes. Dette har
TDC også gjort; men det virker ikke.
Det "ser ud som om" SecuRemote går igennem; men jeg kan ikke hente
mail på Lotus Notes-serveren (unable to find path).
Når jeg så prøver at pinge serveren får jeg en time-out - SecuRemote
ser igen ud til at virke. Det er ikke mailservere, der er gået ned,
for jeg kan replikere vha. mit analoge modem.

Er der nogen, der har en idé om, hvor jeg skal starte med at lede
efter fejlen?
Bruger Lotus Notes nogen speciel port til kommunikation? eller bruger
SecuRemote flere porte til kommunikation?

Undskyld den lidt "rodede" forklaring og på forhånd tak for hjælpen!

--
Flemming H.
[remove 2 spaces in mail)

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 02-08-01 10:48

FH <flemming @ fmnet.dk> wrote:

> [...]
>
>Nu har jeg midlertid fået Pro@ccss 256/256 fra TDC. Jeg har bestilt
>åbning af porte for at kunne benytte SecuRemote.

Der står en masse om disse problemer på
http://www.phoneboy.com/faq/0141.html .

--
Jesper Dybdal, Denmark.