Hvilket damixa amatur er dette?
Fra : TGJ

Dato : 17-10-09 20:48

http://peecee.dk/upload/view/120537

Tror det er enten 45 eller 47 serien, men jeg ved ikke hvad forskellen er
/Thomas

--
Hvis du vil have SPAM - Køb et produkt hos ashampoo.com

Fra : CC

Dato : 17-10-09 21:17

"TGJ" skrev i meddelelsen ...
> http://peecee.dk/upload/view/120537
>
> Tror det er enten 45 eller 47 serien, men jeg ved ikke hvad forskellen er
> /Thomas

Jeg ved heller ikke hvilken serie det er, men er det fordi du skal have et
termostatblandingsbatteri på i stedet for "knoppen", er det ganske let.
Skru plastiktingen af, og kik på pinden. Er det en rund pind, skal du have
en batterie til rund kugletap.
Er pinden oval skal du have en til firkantet kugletap.
Læs evt. montagevejledningen her:
http://www.vvs-shoppen.dk/pi/Damixa_Termostatbatt_komplet_termostatsæt_27880_17718_275.aspx
Når du montere det nye blandingsbatteri kan det hænde, at omløberen ikke
passer, så kan du få en speciel omløber hos Damixa.
(så skil ikke mere ad, end du kan samle og det virker igen - Til du får
omløberen...)

Fra : TGJ

Dato : 18-10-09 15:15

"CC" <CC@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> passer, så kan du få en speciel omløber hos Damixa.
> (så skil ikke mere ad, end du kan samle og det virker igen - Til du får

Rent faktisk er det fordi at det drypper en del og jeg var helt overbevist
om at jeg ikke kunne få et
nyt termostat bl batteri hvor der kun er en tilgang. De fleste har seperat
tilgang for varmt og koldt vand.

Ved du om det er nødvendigt at finde nye pakninger etc, hvis jeg køver
ovenstående ?
/Thomas

Fra : CC

Dato : 19-10-09 00:02

"TGJ" skrev i meddelelsen ...

> [...]
> tilgang for varmt og koldt vand.
>
> Ved du om det er nødvendigt at finde nye pakninger etc, hvis jeg køver
Du kan prøve, at skille bl. batteriet ad, og kikke på pakningerne. Er kanten
hel, hele vejen rundt i den del der vender mod kuglen, kan du måske stoppe
drypperiet ved, atrense det hele af og give det en gang hanefedt
(silikonefedt).

Køber du et termostat bl. batterie følger der nye pakninger etc. med. Det er
fordi, at i det nuværende sidder der en fjeder + en gummipakning.
Det skal du ikke bruge hvis du udskifter batteriet. Prøv at løse
monteringsvejeledningen som du har adgang til via tidligere link.
Det eneste der ikke følger med er den specielle omløber som du kan læse om i
monteringsvejledningen

Fra : TGJ

Dato : 19-10-09 20:08

> [...]
> monteringsvejeledningen som du har adgang til via tidligere link.
> Det eneste der ikke følger med er den specielle omløber som du kan læse om

Ok har kigget på tegningerne.
jeg synes at der kan være et problem mht at sætte det til pga afstanden fra
væggen og ud til det evt nye termo bland batt.
Afstanden fra væg til der hvor "pinden" starter er ca 30 mm, så spørgsmålet
er om det nye termo bland batt overhovedet kan være der.
Kender du afstanden som på måltegningen er markeret til 90 mm ( fra omløber
til yderside), men kun til indersiden så jeg får et mål for hvor langt termo
bl batt stikker ud ad væggen?

Thomas

Fra : CC

Dato : 19-10-09 21:20

"TGJ" skrev i meddelelsen ...

> [...]
> omløber til yderside), men kun til indersiden så jeg får et mål for hvor
> langt termo bl batt stikker ud ad væggen?

Det nye bla. batteri kan sagtens være der.
Du skal huske på, at det eksisterende drejehåndtag, kuglen med pinden,
dæksler samt omløber ikke skal anvendes mere.
Alt dette er indbygget i det nye bl. batteri.
Umiddelbart vil jeg skyde på at de "sorte drejeting" for enderen er 3 cm
(Det er standardting som på andre Damixabatterier).
Derfor bliver afstanden fra omløber og ud til indersiden ca. 6 cm.

Fra : TGJ

Dato : 19-10-09 22:39

> [...]
> (Det er standardting som på andre Damixabatterier).
> Derfor bliver afstanden fra omløber og ud til indersiden ca. 6 cm.

Ok så prøver jeg at bestille et sådant.

Tak for hjælpen

Fra : TGJ

Dato : 24-10-09 19:23