Efterårsmusik
Fra : Ukendt

Dato : 16-10-09 21:29

På sådan en kold stormfuld regnvejrsaften, er musik et godt valg.

Mit valg er musik der understøtter stemningen udenfor, nemlig "Tales Of
Mystery And Imagination - Edgar Allan Poe" med Alan Parsons Project. Fandens
uhyggelig stemning i den musik, samtidig med et totalt melodiøst album.

Et par eksempler: http://www.youtube.com/watch?v=ugipBxA8zcg
http://www.youtube.com/watch?v=UAWbS1KkNnA

Prøv selv at lytte til hele albummet, det er bedre end godt i alle
henseender.

Hvad er jeres musikvalg til regn og rusk?

/Alex

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-10-09 21:32

Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> [...]
>
> Prøv selv at lytte til hele albummet, det er bedre end godt i alle
> henseender.
>
> Hvad er jeres musikvalg til regn og rusk?

Saturnus - Martyre ... Isole - Silent Ruins ... og det meste med
Amorphis

/thomas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-10-09 22:11

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> Hvad er jeres musikvalg til regn og rusk?

Stille regn m. Steffs
Regndråber dypper i mit hår, Pedro Biker
Slentre gennem regn, Grethe Ingmand

Hvad ellers?

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 17-10-09 00:18

> [...]
>
> Prøv selv at lytte til hele albummet, det er bedre end godt i alle
> henseender.
>
> Hvad er jeres musikvalg til regn og rusk?

Hvad med November Rain:
http://www.youtube.com/watch?v=Bwu7ixmQk0c

Fra : Henrik Laursen

Dato : 04-11-09 03:19

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> wrote in

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse

> Hvad med November Rain:
> http://www.youtube.com/watch?v=Bwu7ixmQk0c

Godt nok kun musikken på "Tuben", men: Rady Dee Ohh - Efterår
http://www.youtube.com/watch?v=588fj0WpndI

--
Henrik Laursen

Fra : TL

Dato : 17-10-09 03:50

On Fri, 16 Oct 2009 22:29:17 +0200, in dk.kultur.musik "Alex Linaa"
<www.linaa.com> wrote:

>Hvad er jeres musikvalg til regn og rusk?

Elgars cellokoncert

Fra : Jan Kronsell

Dato : 17-10-09 10:10

Alex Linaa wrote:
> [...]
>
> Prøv selv at lytte til hele albummet, det er bedre end godt i alle
> henseender.
>
> Hvad er jeres musikvalg til regn og rusk?

Melanie. Hendes stemme er tilpas melankolsk

Jan

Fra : Sv-e

Dato : 17-10-09 11:54

Alex Linaa skrev:
> Hvad er jeres musikvalg til regn og rusk?
>
> /Alex

Jethro Tull The Clasp

http://www.youtube.com/watch?v=FAhwlpWASwA

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-10-09 12:10

"Sv-e" <sv-e@sv-e.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

Nu er oktoberfesten med slagerorkester og slagerdiskotek jo slut på Fur, så
efterårsmusikken må vel være at tage en tur til den næste koncert på Fur.
Og den næste koncert (dobbelt-koncert) finder sted den 21. november.
Først på aftenen bliver det IB GRØNBECH og sidst på aftenen fortsætter
ROLLERCOASTERS.
http://www.furnyt.dk/furnyt/index.php?option=com_content&task=view&id=1118&Itemid=1

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-10-09 12:41

meddelelsen news:4ad9a610$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Først på aftenen bliver det IB GRØNBECH og sidst på aftenen fortsætter
> [...]

Men pyhhhhhh........ det er jo ikke til at nå alle de live-koncerter der er
på Fur.

Oktoberfest på Fur Bryghus
http://www.furnyt.dk/furnyt/index.php?option=com_content&task=view&id=1065&Itemid=1
Koncert på Fur strandhotel
http://www.furnyt.dk/furnyt/index.php?option=com_content&task=view&id=425&Itemid=38
Teltkoncerterne på havnen i forbindelse med Fur Rundt og træskibssejladsen
http://www.annonce-bladet.dk/artikler.asp?mode=full&id=794
Live-musik på havnen
http://www.furnyt.dk/furnyt/index.php?option=com_content&task=view&id=1102&Itemid=1
Dansktopkoncert i Fur Forsamlingshus
http://www.furnyt.dk/furnyt/index.php?option=com_content&task=view&id=1118&Itemid=1
Countrymusik på Ældrecentret
http://www.furnyt.dk/furnyt/index.php?option=com_content&task=view&id=929&Itemid=185
Harmonikamusik på Fur-lejren http://www.furlejren.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-09 12:45

meddelelse news:4ad9ad65$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Men pyhhhhhh........ det er jo ikke til at nå alle de live-koncerter der
> er på Fur.

Og det har hvor meget at gøre, med musikvalg på en kold stormfuld
regnvejrsaften?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-10-09 13:22

> Og det har hvor meget at gøre, med musikvalg på en kold stormfuld
> regnvejrsaften?

Det har så meget med det at gøre,
at jeg vælger koncerten i forsamlingshuset til en kold stormfuld
regnvejsaften i oktober.
Man ved jo at det altid regner i oktober.

Hilsen Åge

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 18-10-09 09:13

On Sat, 17 Oct 2009 13:45:16 +0200, "Alex Linaa" <www.linaa.com>
wrote:

> [...]
>meddelelse news:4ad9ad65$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>Og det har hvor meget at gøre, med musikvalg på en kold stormfuld

Der var vi altså meget smartere i Randers.

Her blev Oktober festen afholdt i august (Randers Ugen), medens vejret
var lunt, og øllet koldt.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Kate

Dato : 31-10-09 13:40

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in

> [...]
>
> Prøv selv at lytte til hele albummet, det er bedre end godt i alle
> henseender.
>
> Hvad er jeres musikvalg til regn og rusk?

Hæhæhæ, Alan Parsons er i mine ører altid et godt valg, dog er lige
præcis Tales..... ikke mit første valg, da jeg synes det er en af deres
dårligste albums, sådan er vi så forskellige Oftest vælger jeg
Ammonia Avenue eller Stereotomy til en kedelig og trist efterårsdag.
Altså hvis det skal være Parsons. Igennem et stykke tid nu har Back To
Back's Popfiction ramt min cd'afspiller oftere end andre albums i det
hele taget.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-10-09 21:23

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]

Jeg synes denne her er rigtig god
http://www.youtube.com/watch?v=f9njq0q_8hM

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-09 11:22

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse

> Hæhæhæ, Alan Parsons er i mine ører altid et godt valg, dog er lige
> præcis Tales..... ikke mit første valg, da jeg synes det er en af deres
> dårligste albums, sådan er vi så forskellige

Jeps, heldigvis.
Tales kunne jeg heller ikke lide de første gange jeg hørte det, men der er
så mange detaljer i musikken at jeg stadig finder nyt, her efter 200 gange
:)

> Oftest vælger jeg
> Ammonia Avenue eller Stereotomy til en kedelig og trist efterårsdag.

Også gode albums.

..