Knap i FP?
Fra : sfc

Dato : 02-08-01 10:07

Hej NG!!

Jeg har lavet en rund knap i Adobe Photoshop 6, (har også prøvet med et
andet prg.)
Jeg har lavet knappen på en transperant baggrund, og lagt den på min side,
men når jeg viser siden i en browser (IE5.5) så er knappen ikke transperant,
men på hvid firkantet baggrund??
Hvad gør jeg forkert??

Mvh sfc

Fra : jopa

Dato : 02-08-01 10:48

sfc skrev bla...
> men når jeg viser siden i en browser (IE5.5) så er knappen ikke
transperant,
> men på hvid firkantet baggrund??

Nu gætter vi du har formentlig lavet den i JPEG. Hvis den skal være
gennemsigtig (baggrunden) skal du gemme din knap som GIF.

Den flotteste knap får du med JPEG og samme farve baggrund som dine sider.
hej

jopa

www.jp-web.dk

Fra : sfc

Dato : 02-08-01 10:46

> Nu gætter vi du har formentlig lavet den i JPEG. Hvis > den skal være
gennemsigtig (baggrunden) skal du
> gemme din knap som GIF

Knappen er gemt som GIF, den er også transperant i FP, det er først i IE, at
man kan se den hvide baggrund..

Mvh sfc

Fra : jopa

Dato : 02-08-01 11:14

sfc skrev
> Knappen er gemt som GIF, den er også transperant i FP, det er først i IE,
at
> man kan se den hvide baggrund..

Et eller andet er der gået galt. Har du ikke en URL så man kan se det,
ellers bliver det gætværk.

--
jopa

www.jp-web.dk

Fra : sfc

Dato : 02-08-01 12:00

"> Et eller andet er der gået galt. Har du ikke en URL så > man kan se det,
ellers bliver det gætværk.

Har desværre ikke fået lagt siden op endnu...
Men knappen er lagt ind på en pegefølsom knap, det er måske derfor? Kan
pegefølsome knapper kun være firkantet?

Mvh sfc