Uponor eller Roth gulvvrame
Fra : Torben Brøndum

Dato : 16-10-09 20:18

Hej igen,

Jeg har set på forskellige producenter og er kommet frem til to, som jeg
(nok) vil vælge imellem: Uponor eller Roth.

Design af termostater samt design af betjeningsenhed har jeg set meget på.
Har ikke fysisk set dem, men Uponor virker til at have større display, men
her kan jeg så ikke så godt lide termostaterne. Roth har nogle pæne
termostater - betjeningsenheden har dog et mindre display.

Nu ved jeg godt, at det ikke er designet, som fortæller noget om kvalitet,
men det betyder noget for mit valg.

Men inden jeg vælger vil jeg gerne høre jer derude: har I praktisk erfaring
med de to produkter - i givet fald høber jeg i vil bruge et par minutter til
at videregive dem - tak

Jeg ved heller ikke om der er nogen funktionsforskel på de to
betjeningsenheder, men det betyder da også noget.

Og til slut vil jeg spørge, om det er vigtig, at jeg kan se på
kontrolenheden meget nemt - spørger, da vi desværre bliver nød til at
placere monteringen i bunden af et skab....dog kan kontroleheden placeres
synlig et andet sted - skal jo så bare have trukket nogle kabler.

mange hilsener Torben Brøndum

Fra : Kragelund

Dato : 16-10-09 20:55

"Torben Brøndum" <tbr@Xtorben-broendumX.dk> wrote in message
> [...]
>

> Men inden jeg vælger vil jeg gerne høre jer derude: har I praktisk
> erfaring med de to produkter - i givet fald høber jeg i vil bruge et par

Jeg installerede styring af min gulvvarme sidste år. Gulvvarme
installationen i mit hus var beregnet til upnor grej, men jeg valgte danfoss
styring. Dette betyder at jeg har upnor telestater, men masterenhed, og
rumfølere/styring i Danfoss.

Danfoss valgte jeg blandt andet pga af det simple design. Nu googlede jeg
lige roth betjeningsenhederne, og de ligner da Danfoss enhederne helt
fantastisk.

Jeg har været superglad for den løsning jeg valgte, og den var forholdsvis
simpel at installere.

Som svar til dit andet indlæg kan jeg lige tilføje at jeg desuden har et par
rumfølere med ir-gulvføler. Dem bruger jeg på badeværelset for at sikre et
lunt gulv - fantastisk opfindelse

/Jakob

Fra : Torben Brøndum

Dato : 16-10-09 21:24

"Kragelund" <usenet@_REMOVE_kragelund.com> skrev i

> [...]
> danfoss styring. Dette betyder at jeg har upnor telestater, men
> masterenhed, og rumfølere/styring i Danfoss.

Danfoss styringen er det den der fjernbetjeningsenhed? Jeg har ikke lige
været inde på danfoss´hjemmeside, men kan man på styringen eks.
tidsstyringer, ferieplaner m.v.?

> [...]
> par rumfølere med ir-gulvføler. Dem bruger jeg på badeværelset for at
> sikre et lunt gulv - fantastisk opfindelse

Jeg ville blive glad om du vil kunne fortælle hvordan man styrer
gulvtemperaturen i forhold til rumtemperaturen i praksis - tak.

Hilsen Torben

Fra : TJ

Dato : 19-10-09 19:20

"Torben Brøndum" <tbr@Xtorben-broendumX.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg har set på forskellige producenter og er kommet frem til to, som jeg
> (nok) vil vælge imellem: Uponor eller Roth.

Jeg har Roth. Det fungerer fint med følgende kommentarer

Bad, toilet og entre er beton/klinker, men alle værelser er trægulve

De steder der er beton/klinker er varmen tændt hele tiden og det fungerer
perfekt.
Apropos din anden tråd er det med IR føler og det holder hele vejen!!

Jeg har dog et problem med et komfortprogram, i de områder vi har trægulv
vil jeg gerne regulere over døgnet.

Det betyder, at jeg f.eks gerne vil slukke varmen cirka 18.00 i vores
datters værelse og igen tænde det cirka 06.00
Så kan det blive køligt om natten og hun kan stå op på et dejligt varmt
gulv.
Men til tider svigter styringen og jeg kan ikke finde ud af hvad der er galt

Jeg skal gøre opmærksom på, at det kan godt være at Roth's virker og jeg
fejlbetjener, men i skrivende stund mener jeg det lejligheds fejler

mvh TJ