USB Gps og DLSK
Fra : HH

Dato : 15-10-09 05:02

Jeg har lige købt en Globalsat ND-100 GPS USB Dongle fra dette sted:

Til en pris af godt 150kr - sendt portofrit - kunne det vel ikke være
noget legetøj som jeg kunne undvære.
Modtog i dag, installerede driver og forsøgte at få skidtet til at
virke i Det Levende Søkort, 2009 version.
Det virkede ikke umiddelbart, idet der skulle foretages nogen
korrektioner i portindstillinger.
Den benytter en hastighed på 38400 på porten, og denne hastighed
sættes også i DLSK. Men det virkede ikke i første omgang, her skulle
der rettes i portindstillingerne.
I Windows XP: Denne computer -> højklik og vælg egenskaber ->
enhedshåndtering -> COM og Lpt _> Portindstillinger _> Avanceret. Her
skal hastigheden på sende- og modtagebuffer sættes ned, jeg valgte det
første fjerdedelspunkt.

Og så virkede det i DLSK, jeg kan sidde her midt inde i huset og se at
det står som det skal i Nordsjælland. Til gengæld ser det ikke ud til
at virke i mit gamle "Det levende Danmarkskort" - det ser ud til kun
at kunne håndtere hastigheder på 4800 Baud.

Til 150kr - Dansk Sejlunion sælger en tilsvarende dims til over
400kr!!!!!

Hans-Henrik

Fra : Jakob_K

Dato : 16-10-09 14:52