Bug i jdk1.1.7?
Fra : Brian Matzon

Dato : 02-08-01 09:24

Hejsa folkens

Jeg har et problem med noget kode som ikke gider at virke i
1.x/Netscape - men fint i 1.3.x og IE.

Problemet har et eller andet at gøre med kombinationen af
image filtre og offscreen buffers...

Dette virker fint:
---------------
Image originalImage = getImage("testimage.gif");
trackImage(originalImage);

Image transparentImage = new FilteredImageSource(
originalImage.getSource(), new TransparentColorFilter(
new Color(255,0,255)));
trackImage(transparentImage);
---------------

Mens dette ikke virker (og det er det jeg har brug for, da
jeg skal have mulighed for at tegne på det loadede billede)
---------------
Image originalImage = getImage("testimage.gif");
trackImage(originalImage);

Image temporaryImage = createImage(
originalImage.getWidth(this),
originalImage.getHeigth(this));
trackImage(temporaryImage );
Graphics g = temporaryImage.getGraphics();
g.drawImage(originalImage, 0, 0, this);
g.dispose();
trackImage(temp);

Image transparentImage = new FilteredImageSource(
temporaryImage.getSource(), new TransparentColorFilter(
new Color(255,0,255)));
trackImage(transparentImage);
---------------

Det der sker, er at billedet bliver gråtonet i det nederste
eksempel - jeg har en ide om at det har et eller andet med
en fucket ColorModel at gøre, men hvis jeg kalder setColorModel
på mit TransparentColorFilter crasher programmet (NPE) - I API'et
står der også man ikke må kalde setColorModel.

Nogen der har nogen ide om hvad der går galt?

/Brian Matzon

Fra : Brian Matzon

Dato : 02-08-01 12:11

"Brian Matzon" <brian@matzon.dk> wrote in message
> Hejsa folkens
>
> Jeg har et problem med noget kode som ikke gider at virke i
> 1.x/Netscape - men fint i 1.3.x og IE.
[SNIP]

Ach det er en bug:
Bug id: 4106066
Bug id: 4229186

Fra : Jacob Møller

Dato : 02-08-01 13:55

> "Brian Matzon" <brian@matzon.dk> wrote in message

> [SNIP]
>
> Ach det er en bug:
> Bug id: 4106066
> Bug id: 4229186

Okay, rart nok at få bekræftet eftersom jeg også har rodet med tilsvarende
colormodel problem...

Med venlig hilsen,
Jacob Møller
www.kiloo.dk