/ Forside / Interesser / Fritid / Dykning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Dykning
#NavnPoint
Arnvig 1184
LeifHansen 762
Teil 722
sorenw 460
Melander 460
PARKENSS 250
michaelmo.. 200
guffy 200
lawitt 200
10  TIMO_J 140
Vedlighold af Mares XL Octopus?
Fra : Henrik Rasmussen


Dato : 02-08-01 09:04

Hej, Jeg har en Mares Octopus XL. Den lækkede mere og mere under sidste dyk
hvilket er mindre sjovt. Jeg vil gerne selv kunne vedligholde det og søger
derfor en beskrivelse af hvordan det gøres. Har du en sådanne beskrivelse
eller kan du henvise til en hjemmeside?

Mvh. Henrik Rasmussen



 
 
Henrik Manley (02-08-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Manley


Dato : 02-08-01 09:24

Det kan være for højt mellem tryk pga. slidt/dårligt tryk sæde. Hvis den
holder op med at lække imens du trækker vejret ind så er det næsten helt
sikkert det. Hvis den lækker hele tiden er det muligvis generelt for højt
mellem tryk, sidst men også sandsynligt skal octoen bare renses for skidt,
sand og kalk.

Der ligger en mellem tryks måler i klubben.

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

"Henrik Rasmussen" <Henrik.rasmussen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:617711DE8FA6124F8DAA2DC4246677260F5942@www.bends.dk...
> Hej, Jeg har en Mares Octopus XL. Den lækkede mere og mere under sidste
dyk
> hvilket er mindre sjovt. Jeg vil gerne selv kunne vedligholde det og søger
> derfor en beskrivelse af hvordan det gøres. Har du en sådanne beskrivelse
> eller kan du henvise til en hjemmeside?
>
> Mvh. Henrik Rasmussen
>



Henrik Rasmussen (02-08-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Rasmussen


Dato : 02-08-01 09:53

Hej Henrik,

Tak for det. Octopusen lækker konstant og mere og mere. Jeg har ombyttet
tilslutning af octopus og andet trinnet på 1.trinnet og octopusen lækker
stadig. Derfor er jeg næsten sikker på det er en rensning af octopusen der
er nødvendig - 2. trinnet virker godt.

Pt. forsøger jeg at skille octopusen ad, men skjoldet sidder godt fast og
jeg vil helst ikke ødelægge det. Endvidere ville det være rart at vide om
der er noget specielt der skal tages hensyn til på netop den model jeg
sidder med. Derfor spørgsmålet om en guide.

Hilsen, Henrik

"Henrik Manley" <m@nley.dk> wrote in message
news:617711DE8FA6124F8DAA2DC4246677260F5987@www.bends.dk...
> Det kan være for højt mellem tryk pga. slidt/dårligt tryk sæde. Hvis den
> holder op med at lække imens du trækker vejret ind så er det næsten helt
> sikkert det. Hvis den lækker hele tiden er det muligvis generelt for højt
> mellem tryk, sidst men også sandsynligt skal octoen bare renses for skidt,
> sand og kalk.
>
> Der ligger en mellem tryks måler i klubben.
>
> --
> Henrik Manley
> m@nley.dk http://bends.dk
>
> "Henrik Rasmussen" <Henrik.rasmussen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:617711DE8FA6124F8DAA2DC4246677260F5942@www.bends.dk...
> > Hej, Jeg har en Mares Octopus XL. Den lækkede mere og mere under sidste
> dyk
> > hvilket er mindre sjovt. Jeg vil gerne selv kunne vedligholde det og
søger
> > derfor en beskrivelse af hvordan det gøres. Har du en sådanne
beskrivelse
> > eller kan du henvise til en hjemmeside?
> >
> > Mvh. Henrik Rasmussen
> >
>



Jesper Kjøller (02-08-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Kjøller


Dato : 02-08-01 10:36


"Henrik Rasmussen" <Henrik.rasmussen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:617711DE8FA6124F8DAA2DC4246677260F5993@www.bends.dk...
> Hej Henrik,
>
> Tak for det. Octopusen lækker konstant og mere og mere. Jeg har ombyttet
> tilslutning af octopus og andet trinnet på 1.trinnet og octopusen lækker
> stadig. Derfor er jeg næsten sikker på det er en rensning af octopusen der
> er nødvendig - 2. trinnet virker godt.
>
> Pt. forsøger jeg at skille octopusen ad, men skjoldet sidder godt fast og
> jeg vil helst ikke ødelægge det. Endvidere ville det være rart at vide om
> der er noget specielt der skal tages hensyn til på netop den model jeg
> sidder med. Derfor spørgsmålet om en guide.

Er der mon derfor der findes autoriserede Mares serviceteknikkere?
--
Jesper Kjøller
www.coursedirector.com



Henrik Rasmussen (02-08-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Rasmussen


Dato : 02-08-01 11:11

"Jesper Kjøller" <jesper-kjoller@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:9kb74m$2a3i$1@news.cybercity.dk...
> Er der mon derfor der findes autoriserede Mares serviceteknikkere?

Ja, men de arbejder osse efter nogle forskrifter

Mvh. Henrik




Johnny Christensen (02-08-2001)
Kommentar
Fra : Johnny Christensen


Dato : 02-08-01 12:11


"Henrik Rasmussen" <Henrik.rasmussen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:617711DE8FA6124F8DAA2DC4246677260F5A32@www.bends.dk...
> "Jesper Kjøller" <jesper-kjoller@vip.cybercity.dk> wrote in message
> news:9kb74m$2a3i$1@news.cybercity.dk...
> > Er der mon derfor der findes autoriserede Mares serviceteknikkere?
>
> Ja, men de arbejder osse efter nogle forskrifter
>
> Mvh. Henrik


Ja, og så har de erfaring, værktøj og testudstyr.
Det er fantastisk hvad de har.......




Henrik Rasmussen (02-08-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Rasmussen


Dato : 02-08-01 12:43

> Ja, og så har de erfaring, værktøj og testudstyr.
> Det er fantastisk hvad de har.......

Ja, og jeg har modet til at forsøge selv. Jeg er taknemlig for de gode råd,
men ønsker sådan set ikke at andre fumler rundt med det jeg selv kan.

Hilsen, Henrik Rasmussen



Allan Hansen (02-08-2001)
Kommentar
Fra : Allan Hansen


Dato : 02-08-01 13:36


Johnny Christensen <johnchri@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:tuaa7.345$PZ4.40212@news000.worldonline.dk...
> Ja, og så har de erfaring, værktøj og testudstyr.
> Det er fantastisk hvad de har.......

Og på trods af denne erfaring, værktøj og testudstyr har jeg gentagne gange
fået en regulator retur fra en autoriseret som var livsfarlig at dykke med.
Det gælder både for Spiro og Scubapro. Jeg har nu en Apeks Tx 50 som trænger
til service. Er der et bud på hvem man kan stole på ?

Allan Hansen




Johnny Christensen (02-08-2001)
Kommentar
Fra : Johnny Christensen


Dato : 02-08-01 16:34

"Allan Hansen" <enghans@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:9kbhj5$2se8$1@news.cybercity.dk...
>
> Johnny Christensen <johnchri@worldonline.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:tuaa7.345$PZ4.40212@news000.worldonline.dk...
> > Ja, og så har de erfaring, værktøj og testudstyr.
> > Det er fantastisk hvad de har.......
>
> Og på trods af denne erfaring, værktøj og testudstyr har jeg gentagne
gange
> fået en regulator retur fra en autoriseret som var livsfarlig at dykke
med.
> Det gælder både for Spiro og Scubapro. Jeg har nu en Apeks Tx 50 som
trænger
> til service. Er der et bud på hvem man kan stole på ?
>
> Allan Hansen


Smid den ud, køb en ny over internettet - så er man sikker.

Spøg til side.
Det er rigtigt at der nogen gange kan være et problem med service af udstyr
(uanset hvilken produkt vi her taler om)
Jeg har været et sted hvor servicemanden lavede arbejde som jeg ville være
FLOV over at levere retur. Jeg er selv oprindeligt uddannet automekaniker
og kan godt se hvad er kvalitets arbejde og hvad ikke er.
Grundlæggende er det en generel indikator på at markedet ikke er
proffecionelt nok.
Der er ikke incitament til at bruge penge på at uddanne kvalificerede
service teknikkere (og andet personel) og muligheden for at sikre dem
beskæftigelse bagefter, da de nu vitterligt er blevet dygtige til deres
arbejde.

Jeg har været i den kommercielle del af dykkerbranchen i de sidste 7 år.
Sjovt nok, når venner og bekendte spørger mig om "gider du ikke lige lære
mig at dykke / fixer du ikke lige den her for mig" så er det sku´ altsammen
gratis !!
Hvor mange gange har jeg ikke hørt sætningerne, "hvad koster det kursus.
Javel ja, hvor meget rabat kan JEG så få"
Havde jeg været gartner var spørgsmålende derimod " kan du klippe min hæk -
sort "
Hvilken service og kompetance forventer du for dine penge når den generelle
holdning ikke tillader en udvikling af kvalificeret personel ?
Hvis alle produkter / serviceydelser hele tiden skal være billigere -
faktisk med underskud for dem der udføre dem. Hvad tror du så det ender med
? ukvalificerede instruktører, sælgere der ikke kan levere varen fordi den
er for dyr at lægge på lager, inkompetente service teknikkere der har måtte
lære det selv da der ikke er penge til andet ?


JZC




Allan Hansen (02-08-2001)
Kommentar
Fra : Allan Hansen


Dato : 02-08-01 18:31


Johnny Christensen <johnchri@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Hoea7.402$PZ4.50856@news000.worldonline.dk...
> Hvilken service og kompetance forventer du for dine penge når den
generelle
> holdning ikke tillader en udvikling af kvalificeret personel ?
> Hvis alle produkter / serviceydelser hele tiden skal være billigere -
> faktisk med underskud for dem der udføre dem. Hvad tror du så det ender
med
> ? ukvalificerede instruktører, sælgere der ikke kan levere varen fordi den
> er for dyr at lægge på lager, inkompetente service teknikkere der har
måtte
> lære det selv da der ikke er penge til andet ?

Jeg vil lige nævne at jeg har givet 300, 700 og 1300 Kr for service på min
Spiro Artic. Sjovt nok var det kun den ene gang der kostede 300 Kr at
automaten var i orden ( der var godt nok byttet på 1.trin huset med en anden
automat ). Da jeg gav 700 Kr var der en o-ring i klemme og 2. trinnet var
ikke spændt ordentligt på slangen. Da jeg gav 1300 Kr vidste jeg godt nok at
indmaden i 2. trinnet skulle udskiftes men havde fået en mundtlig pris på få
hundrede Kr for dette. Jeg havde ydermere sagt at hvis det blev for dyrt
skulle det ikke laves, da jeg så ville købe en ny automat ( automaten var 10
år gammel ). Men jeg betalte og kunne konstatere at 2. trinnet blæste og
heller ikke var spændt ordentligt på slangen.
Jeg er faktisk parat til at betale så mekanikeren også kan leve af det.
Service kittet til Spiro Artic koster 150 Kr og der kan altså laves en del
automater på 1 time.
Hvis man har adgang til et ultralyd bad samt et manometer til at måle
mellemtrykket ja så er det åbenbart en 18 årig divemaster med 50 dyk der
foretager dette.
Men man kan jo også selv.

Allan Hansen



Michael T. Lancaster (02-08-2001)
Kommentar
Fra : Michael T. Lancaster


Dato : 02-08-01 20:07

Prøv Master Dive i Helsingør, de er uddannede både ved Spiro og Mares
Fabrikskurser www.masterdive.dk

Michael

"Allan Hansen" <enghans@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:9kc2rr$lmn$1@news.cybercity.dk...
>
> Johnny Christensen <johnchri@worldonline.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:Hoea7.402$PZ4.50856@news000.worldonline.dk...
> > Hvilken service og kompetance forventer du for dine penge når den
> generelle
> > holdning ikke tillader en udvikling af kvalificeret personel ?
> > Hvis alle produkter / serviceydelser hele tiden skal være billigere -
> > faktisk med underskud for dem der udføre dem. Hvad tror du så det ender
> med
> > ? ukvalificerede instruktører, sælgere der ikke kan levere varen fordi
den
> > er for dyr at lægge på lager, inkompetente service teknikkere der har
> måtte
> > lære det selv da der ikke er penge til andet ?
>
> Jeg vil lige nævne at jeg har givet 300, 700 og 1300 Kr for service på min
> Spiro Artic. Sjovt nok var det kun den ene gang der kostede 300 Kr at
> automaten var i orden ( der var godt nok byttet på 1.trin huset med en
anden
> automat ). Da jeg gav 700 Kr var der en o-ring i klemme og 2. trinnet var
> ikke spændt ordentligt på slangen. Da jeg gav 1300 Kr vidste jeg godt nok
at
> indmaden i 2. trinnet skulle udskiftes men havde fået en mundtlig pris på

> hundrede Kr for dette. Jeg havde ydermere sagt at hvis det blev for dyrt
> skulle det ikke laves, da jeg så ville købe en ny automat ( automaten var
10
> år gammel ). Men jeg betalte og kunne konstatere at 2. trinnet blæste og
> heller ikke var spændt ordentligt på slangen.
> Jeg er faktisk parat til at betale så mekanikeren også kan leve af det.
> Service kittet til Spiro Artic koster 150 Kr og der kan altså laves en del
> automater på 1 time.
> Hvis man har adgang til et ultralyd bad samt et manometer til at måle
> mellemtrykket ja så er det åbenbart en 18 årig divemaster med 50 dyk der
> foretager dette.
> Men man kan jo også selv.
>
> Allan Hansen
>
>



C-3PO (03-08-2001)
Kommentar
Fra : C-3PO


Dato : 03-08-01 10:33

> Og på trods af denne erfaring, værktøj og testudstyr har jeg gentagne
gange
> fået en regulator retur fra en autoriseret som var livsfarlig at dykke
med.
> Det gælder både for Spiro og Scubapro. Jeg har nu en Apeks Tx 50 som
trænger
> til service. Er der et bud på hvem man kan stole på ?


Dig selv !!!!!! ( et service kit koster 125 kr )

Søren Ravn



Rene Kofoed (04-08-2001)
Kommentar
Fra : Rene Kofoed


Dato : 04-08-01 20:35

I dag kan få serviceret sit 1.trin i mange dykker forretninger for ca. 300,-
og mange forretninger kan lave service på flere forskellige mærker. DET
UNDRE MIG LIDT.!!!!

Jeg er til daglig på en brandskole hvis vi selv skal kunne servicer trinnet
på Drager røgdykkerapperater er det et kursus til ca 25000,- + måleudstyr
til ca. 40000,- vi kan også sende den ind til Drager så de servicere den,
pris ca. 2000,- og hvis vi kikker på Aga så er priserne ca. de samme måske
lidt billiger. Det er over 100000,- hvis vi skal kunne servicere 2 mærker.
Dykkerbutikker kan klare mange flere mærker, og grundlæggende er der ikke
den store forskel på om det er til dykning eller røgdykning på de 2 typer
trin.
Så er det jeg tænker over, er sikkerheden meget større ved røgdykkerapp.
eller tjener de bare manger flere penge, eller måske tager dykkerbutikkerne
bare lidt mere let på tingene med lidt hokus pokus værktøj.?
Hvis det er det sidste så vil jeg selv servicere mit 1.trin næste gang.

Hilsen René



"C-3PO" <c3po@image.dk> skrev i en meddelelse
news:3b6a6fc9$0$52588$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Og på trods af denne erfaring, værktøj og testudstyr har jeg gentagne
> gange
> > fået en regulator retur fra en autoriseret som var livsfarlig at dykke
> med.
> > Det gælder både for Spiro og Scubapro. Jeg har nu en Apeks Tx 50 som
> trænger
> > til service. Er der et bud på hvem man kan stole på ?
>
>
> Dig selv !!!!!! ( et service kit koster 125 kr )
>
> Søren Ravn
>
>



Michael T. Lancaster (04-08-2001)
Kommentar
Fra : Michael T. Lancaster


Dato : 04-08-01 22:21

Det er ikke mit indtryk at dykkerbutikker ikke er seriøse, nogle er -
autoriserede service steder uddannes personalet af importørerne eller
direkte af fabrikanterne. Dette er gratis, dog betaler man selv transport og
ophold samt værktøjssæt. fpr Mares kan det enten være et kursus i Italien
eller et af CBM afholdt kursus. Spiro holder herhjemme kurser ved Scanhydro
(importøren i Korsør) Kurserne er grundige og uddanner i almindelig service
med standard service kit. det tager ca 2 timer at servicere et førstetrin
hvis det skal gøres ordentligt incl. justering af tryk mv. Der findes
selvfølgelig nogle der er mindre seriøse end andre, men sådan er det vel
også med bilmekanikere.
Michael

"Rene Kofoed" <r-kofoed@image.dk> skrev i en meddelelse
news:58Ya7.3089$xn.167602@news010.worldonline.dk...
> I dag kan få serviceret sit 1.trin i mange dykker forretninger for ca.
300,-
> og mange forretninger kan lave service på flere forskellige mærker. DET
> UNDRE MIG LIDT.!!!!
>
> Jeg er til daglig på en brandskole hvis vi selv skal kunne servicer
trinnet
> på Drager røgdykkerapperater er det et kursus til ca 25000,- + måleudstyr
> til ca. 40000,- vi kan også sende den ind til Drager så de servicere den,
> pris ca. 2000,- og hvis vi kikker på Aga så er priserne ca. de samme måske
> lidt billiger. Det er over 100000,- hvis vi skal kunne servicere 2 mærker.
> Dykkerbutikker kan klare mange flere mærker, og grundlæggende er der ikke
> den store forskel på om det er til dykning eller røgdykning på de 2 typer
> trin.
> Så er det jeg tænker over, er sikkerheden meget større ved røgdykkerapp.
> eller tjener de bare manger flere penge, eller måske tager
dykkerbutikkerne
> bare lidt mere let på tingene med lidt hokus pokus værktøj.?
> Hvis det er det sidste så vil jeg selv servicere mit 1.trin næste gang.
>
> Hilsen René
>
>
>
> "C-3PO" <c3po@image.dk> skrev i en meddelelse
> news:3b6a6fc9$0$52588$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Og på trods af denne erfaring, værktøj og testudstyr har jeg gentagne
> > gange
> > > fået en regulator retur fra en autoriseret som var livsfarlig at dykke
> > med.
> > > Det gælder både for Spiro og Scubapro. Jeg har nu en Apeks Tx 50 som
> > trænger
> > > til service. Er der et bud på hvem man kan stole på ?
> >
> >
> > Dig selv !!!!!! ( et service kit koster 125 kr )
> >
> > Søren Ravn
> >
> >
>
>



Henrik Manley (06-08-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Manley


Dato : 06-08-01 10:02

Måske du skulle undre dig den anden vej og tænke lidt på hvorfor det skal
koste 2000.- (plus moms) for at få efterset en ventil der ikke ligefrem er
raket videnskab. Jeg tror at det er på grund af monopol lignede tilstande og
at dem der skal betale bare kan sende regningen videre til kunder/brugere
uden der bliver stillet spørgsmål. Jeg ville tro at priserne blev anderledes
hvis diverse røgdykkere selv skulle betale for deres vedligehold af udstyr.

--
Henrik Manley
m@nley.dk, http://bends.dk
UV-billeder http://bends.dk/galleri/galleri.htm

"Rene Kofoed" <r-kofoed@image.dk> skrev i en meddelelse
news:58Ya7.3089$xn.167602@news010.worldonline.dk...
> I dag kan få serviceret sit 1.trin i mange dykker forretninger for ca.
300,-
> og mange forretninger kan lave service på flere forskellige mærker. DET
> UNDRE MIG LIDT.!!!!
>
> Jeg er til daglig på en brandskole hvis vi selv skal kunne servicer
trinnet
> på Drager røgdykkerapperater er det et kursus til ca 25000,- + måleudstyr
> til ca. 40000,- vi kan også sende den ind til Drager så de servicere den,
> pris ca. 2000,- og hvis vi kikker på Aga så er priserne ca. de samme måske
> lidt billiger. Det er over 100000,- hvis vi skal kunne servicere 2 mærker.
> Dykkerbutikker kan klare mange flere mærker, og grundlæggende er der ikke
> den store forskel på om det er til dykning eller røgdykning på de 2 typer
> trin.
> Så er det jeg tænker over, er sikkerheden meget større ved røgdykkerapp.
> eller tjener de bare manger flere penge, eller måske tager
dykkerbutikkerne
> bare lidt mere let på tingene med lidt hokus pokus værktøj.?
> Hvis det er det sidste så vil jeg selv servicere mit 1.trin næste gang.
>
> Hilsen René
>
>
>
> "C-3PO" <c3po@image.dk> skrev i en meddelelse
> news:3b6a6fc9$0$52588$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Og på trods af denne erfaring, værktøj og testudstyr har jeg gentagne
> > gange
> > > fået en regulator retur fra en autoriseret som var livsfarlig at dykke
> > med.
> > > Det gælder både for Spiro og Scubapro. Jeg har nu en Apeks Tx 50 som
> > trænger
> > > til service. Er der et bud på hvem man kan stole på ?
> >
> >
> > Dig selv !!!!!! ( et service kit koster 125 kr )
> >
> > Søren Ravn
> >
> >
>



Michael T. Lancaster (06-08-2001)
Kommentar
Fra : Michael T. Lancaster


Dato : 06-08-01 18:01

Trelleborg i Helsingør er berygtede for deres prispolitik. Når staten
handler på rammeaftaler koster det altid 3 gange så meget som når det er
andre. Jeg har været belemret med sådanne centralt indgåede aftaler de
sidste 30 år. Men pyt skatteborgerne betaler jo bare.
Jeg er enig hvis hver enkelt selv skulle betale så blev priserne nok
anderledes

"Henrik Manley" <m@nley.dk> skrev i en meddelelse
news:617711DE8FA6124F8DAA2DC4246677260F8182@www.bends.dk...
> Måske du skulle undre dig den anden vej og tænke lidt på hvorfor det skal
> koste 2000.- (plus moms) for at få efterset en ventil der ikke ligefrem er
> raket videnskab. Jeg tror at det er på grund af monopol lignede tilstande
og
> at dem der skal betale bare kan sende regningen videre til kunder/brugere
> uden der bliver stillet spørgsmål. Jeg ville tro at priserne blev
anderledes
> hvis diverse røgdykkere selv skulle betale for deres vedligehold af
udstyr.
>
> --
> Henrik Manley
> m@nley.dk, http://bends.dk
> UV-billeder http://bends.dk/galleri/galleri.htm
>
> "Rene Kofoed" <r-kofoed@image.dk> skrev i en meddelelse
> news:58Ya7.3089$xn.167602@news010.worldonline.dk...
> > I dag kan få serviceret sit 1.trin i mange dykker forretninger for ca.
> 300,-
> > og mange forretninger kan lave service på flere forskellige mærker. DET
> > UNDRE MIG LIDT.!!!!
> >
> > Jeg er til daglig på en brandskole hvis vi selv skal kunne servicer
> trinnet
> > på Drager røgdykkerapperater er det et kursus til ca 25000,- +
måleudstyr
> > til ca. 40000,- vi kan også sende den ind til Drager så de servicere
den,
> > pris ca. 2000,- og hvis vi kikker på Aga så er priserne ca. de samme
måske
> > lidt billiger. Det er over 100000,- hvis vi skal kunne servicere 2
mærker.
> > Dykkerbutikker kan klare mange flere mærker, og grundlæggende er der
ikke
> > den store forskel på om det er til dykning eller røgdykning på de 2
typer
> > trin.
> > Så er det jeg tænker over, er sikkerheden meget større ved røgdykkerapp.
> > eller tjener de bare manger flere penge, eller måske tager
> dykkerbutikkerne
> > bare lidt mere let på tingene med lidt hokus pokus værktøj.?
> > Hvis det er det sidste så vil jeg selv servicere mit 1.trin næste gang.
> >
> > Hilsen René
> >
> >
> >
> > "C-3PO" <c3po@image.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3b6a6fc9$0$52588$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > > Og på trods af denne erfaring, værktøj og testudstyr har jeg
gentagne
> > > gange
> > > > fået en regulator retur fra en autoriseret som var livsfarlig at
dykke
> > > med.
> > > > Det gælder både for Spiro og Scubapro. Jeg har nu en Apeks Tx 50 som
> > > trænger
> > > > til service. Er der et bud på hvem man kan stole på ?
> > >
> > >
> > > Dig selv !!!!!! ( et service kit koster 125 kr )
> > >
> > > Søren Ravn
> > >
> > >
> >
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste