Helene Fischer giver koncert i Danmark!
Fra : V

Dato : 14-10-09 13:36

Hej!

Til alle fans af Helene Fischer, kan det oplyses at Danmark er med på hendes
store solo-turné i efteråret 2010.

Hun giver koncert i Forum Horsens, 6/10 2010. Billetter kan købes allerede
nu på http://www.billetlugen.dk/

Hun er åbenbart opmærksom på sine danske fans også. På
http://www.dk4.dk/butik/catalog/product_info.php?products_id=205 giver hun
endda en hilsen til sine danske fans.

Hun kommer i øvrigt til Danmark inden. Nemlig 1/11 2009, hvor hun vil være
med i Poul Erik Andersson's "Dans Under Kuplen" på DK 4.
http://www.dk4.dk/?p=plug-side-item;id=99. 2 udsendelser vil blive sendt i
slutningen af november.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-10-09 16:49

"V" <videovideo@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>

> Hun kommer i øvrigt til Danmark inden. Nemlig 1/11 2009, hvor hun vil være
> med i Poul Erik Andersson's "Dans Under Kuplen" på DK 4.

Tak for informationen

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-10-09 19:16

"V" <videovideo@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Hun giver koncert i Forum Horsens, 6/10 2010. Billetter kan købes allerede
> nu på http://www.billetlugen.dk/

Okay. Jeg vidste godt at interessen for at se de tyske slagershows er
voldsom i Danmark, men at den lige frem skulle være SÅ stor at de
medvirkende sangere tager Danmark med på turneplanen, det overrasker mig
meget.

> Hun kommer i øvrigt til Danmark inden. Nemlig 1/11 2009, hvor hun vil være
> med i Poul Erik Andersson's "Dans Under Kuplen" på DK 4.
> [...]

Jamen dog, jamen dog. Slagermusik er da vist på fremmarch her i landet. Jeg
googlede lige om andre tyske slagernavne også kommer til Danmark. Tysk
slager er åbenbart ved at blive endnu mere populær i Danmark, så det er ved
at blive en hel trend, at grupperne giver koncerter i Danmark. Jeg fandt at
ENZIANER fra Østrig også beærer os med et besøg. Der er koncert hele 2
gange, begge gange i Sønderborg:
http://www.enzianer.at/index.php?id=termine&act=all
Man kan se i turneplanen at de kommer både den 9. og 10. juli 2010

Mon man kan finde flere navne som kommer ?

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-09 22:18

meddelelse news:4ad61557$0$36562

> Mon man kan finde flere navne som kommer ?

Mon ikke et enkelt arrangement i Horsens, og 2 gange i en skurvogn til
ringriderfesten er ved at have mættet behovet

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-10-09 07:22

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mon ikke et enkelt arrangement i Horsens, og 2 gange i en skurvogn til
> ringriderfesten er ved at have mættet behovet

Man burde jo næsten være ondskabsfuld nok, til at hyre Alex, til at tage
billeder under begge koncerterne.... Hvad mener i andre, kunne det ikke være
vanvittigt sjovt.... ???? ))) Han må virkeligt være et ømt syn, med
5 Kilo vat ud af begge ører )

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-09 11:11

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> wrote in message

> [...]
> billeder under begge koncerterne.... Hvad mener i andre, kunne det ikke
> være vanvittigt sjovt.... ???? ))) Han må virkeligt være et ømt

Nu er jeg heldigvis i den situation, at jeg kun behøver at tage de billeder
jeg har lyst til at tage. Og ingen af disse arrangementer falder under dette
kriterium.
Men faktisk så hører jeg slet ikke musikken når jeg arbejder med kamaraet Så
er jeg 100% fokuseret på billederne, og kan nemt abstrahere fra lyden, godt
hjulpet af nogle gode ørepropper :)

Fra : Allan Krautwald

Dato : 15-10-09 11:59

> Men faktisk så hører jeg slet ikke musikken når jeg arbejder med kamaraet
> Så er jeg 100% fokuseret på billederne, og kan nemt abstrahere fra lyden,
> godt hjulpet af nogle gode ørepropper :)

kan huske for nogle år siden, at jeg var ude og demonstrere forskellige
netradio kanaler ved musikarrangementer. Jeg var bl.a. i Århus, hvor jeg var
glad for at kunne have anden musik i ørerne, da Tude West jamrede fra scenen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-10-09 10:29

> [...]
> Så er jeg 100% fokuseret på billederne, og kan nemt abstrahere fra lyden,
> godt hjulpet af nogle gode ørepropper :)

Pokkers osse.... Så kan jeg ikke irritere dig der

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-10-09 16:23

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> [...]

Haha. ja vat ud af ørerne og så kunne man føre en ledning fra hans næsering
og til en stikkontakt og se om der går ild i vattet når man tænder på
kontakten.

> Pokkers osse.... Så kan jeg ikke irritere dig der

Shit!

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-10-09 19:12

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i meddelelsen

> Mon ikke et enkelt arrangement i Horsens, og 2 gange i en skurvogn til
> ringriderfesten er ved at have mættet behovet

Her kan man forresten mætte behovet hvis man ikke så FESTE DER VOLKSMUSIK
fra ARD.
Det klip hvor hun gav to numre i lørdags er allerede lagt ud på Youtube
http://www.youtube.com/watch?v=yOxvyFwDgk0

Fandt ikke lige det klipå hvor man tændte ild til programværten

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 15-10-09 09:21

> [...]
> voldsom i Danmark, men at den lige frem skulle være SÅ stor at de
> medvirkende sangere tager Danmark med på turneplanen, det overrasker mig

Ja, jeg blev også meget overrasket da jeg så hendes turnéplan på
hjemmesiden. Havde godt hørt det med Cirkusbygningen i København. Her kan
man også komme til at møde hende personligt efter koncerten.

Flensburg er også med turnéen, det er da også "næsten" i Danmark

Jeg tror at der nok skal blive fyldt i Horsens. Der er 3.000 pladser. Der er
solgt omkring 300 billetter, men der er jo også næsten et år til koncerten!

Fra : Martin Bak

Dato : 15-10-09 13:23

"V" <videovideo@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg tror at der nok skal blive fyldt i Horsens. Der er 3.000 pladser. Der
> er solgt omkring 300 billetter, men der er jo også næsten et år til

Ja, og vi går jo ind i en sæson for drillenisser og hadegaver.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : J.Madsen

Dato : 16-10-09 14:38

V wrote:

> [...]
> man også komme til at møde hende personligt efter koncerten.
>
> Flensburg er også med turnéen, det er da også "næsten" i Danmark

Horsens er "næsten" i Tyskland

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-10-09 16:43

"J.Madsen" <pjm@grumail.com> skrev i meddelelsen

> Horsens er "næsten" i Tyskland

Der bor da stort set ingen tyskere i Horsens. Så dert er ikke "næsten"
Tyskland.
MEN Flensborg ER næsten Danmark.
Der er 25% danskere i byen og antallet stiger. Der er masser af danskere i
Flensborgs kommunalbestyrelse. Jeg mene at have hørt noget om at byskiltene
skal til at være to-sprogede, så der kommer til at stå både "Flensburg" og
"Flensborg". Husker ikke om det også skulle gælde vej-skilte.
Snart bliver byen nok helt dansk. Modsat kan tyskerne kun prale af at have
25% tyskere i Tinglev-området.

Hilsen Åge

Fra : J.Madsen

Dato : 18-10-09 16:13

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
> vej-skilte.
> Snart bliver byen nok helt dansk. Modsat kan tyskerne kun prale af at

Nå, de snakker da "næsten" tysk (ligesom på resten af odden), så det gør
dem vel til "næsten" tyskere, hvorved byen bliver "næsten" tysk.

Fra : Ralph

Dato : 18-10-09 12:22

> [...]
> Jeg tror at der nok skal blive fyldt i Horsens. Der er 3.000 pladser. Der
> er solgt omkring 300 billetter, men der er jo også næsten et år til

Ja, hold da op interessen ER da godt nok stor, U2 solgte sine 3.000
billetter på 1½ time sidste gang de var i horsens - hva' si'r I, var det
ikke 3.000, nårh nej det var 35.000, ekstra koncert OGSÅ 35.000, også var
der 30.000 der gik skuffede hjem uden billet - det er da lige før de er
ligeså populære som Helene Fischer. Så kan I selv finde tallene for
Madonnas, MJ, Reginald Kenneth Dwight, Metallica, mon ikke de også er næsten
ligeså populære som verdensberømte Helene (men køn det er hun da)

--
Ralph

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-10-09 12:41

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, hold da op interessen ER da godt nok stor

Ja, det må man sige. Men husk nu at pladesalg, koncertbilletter, tv-seere,
radiopladeønsker er forskellige måder at måle populariteten på. Hvem skal
bedømme hvilken metode der er den rigtige.

I de lande der sender tv-musikshow er det tydeligt at slagermusik-show er
langt mest populær. De har langt flere seere end pop- og rockmusik-show.
Angående pladesalg sælges der nok mest pop og rock

Hvilken måde er den rigtige til at tjekke popularitet ? - Jeg hælder mest
til hvor mange der ser tv-shows-ene. Der er nemlig ingen der siger at man
SKAL købe en koncert-billet for at vise sin interesse.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-09 12:51

meddelelse news:4adafecc$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hvilken måde er den rigtige til at tjekke popularitet ? - Jeg hælder
> mest til hvor mange der ser tv-shows-ene. Der er nemlig ingen der siger at
> man SKAL købe en koncert-billet for at vise sin interesse.

Så alt det vås du har lukket ud omkring hvor mange mennesker der hører
Kandis live i Vilsund, kan altså ikke bruges til en skid, målt med din egen
målestok.
Nu er der jo altså heller ingen der ser schlagershows på tv i Danmark, ud
over en håndfuld fans med dig i spidsen, så hermed er terorien om at
schlagermusik overhovedet har nogen popularitet i Danmark, endegyldigt
sæknet.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-10-09 13:59

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Så alt det vås du har lukket ud omkring hvor mange mennesker der hører
> Kandis live i Vilsund, kan altså ikke bruges til en skid, målt med din
> egen målestok.

Det ved jeg ikke hvad du mener med. Min mening har jo intet med antal talte
deltagere at gøre. Den er som der er, uanset hvad jeg mener. Når teltet er
fyldt fortæller arrangørerne at der er ca. 3.500 i dobbelt-teltet

> [...]
> over en håndfuld fans med dig i spidsen, så hermed er terorien om at
> schlagermusik overhovedet har nogen popularitet i Danmark, endegyldigt

Det kan man jo ikke sige. Fordi DR og TV2 kører slagerboycot er interessen
der jo alligevel.
DR HAR sendt sådan noget og seertallene tangerede de tyske seertal.
"Fællessang på bakken", "Tv ved søen" eller hvad de hed.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-09 14:31

meddelelse news:4adb110a$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> talte deltagere at gøre. Den er som der er, uanset hvad jeg mener. Når
> teltet er fyldt fortæller arrangørerne at der er ca. 3.500 i

Det jeg mener er, at når 35.000 til U2-koncert i Horsens ifølge dig selv,
ikke kan bruges til at afgøre deres popularitet, så kan 3.500 i et øltelt
hvor Kandis spiller vel heller ikke?
Nu må du bestemme dig Åge, enten kan antallet af tilhørere bruges til at
sige noget om polulariteten, eller også kan det ikke.

> Det kan man jo ikke sige. Fordi DR og TV2 kører slagerboycot er interessen
> der jo alligevel.

Hvis interessen havde været der, så var det nok også programsat. Man skulle
være en dum TV-direktør hvis man ikke smedede med det jern der var varmt.
Men intet tyder på at penetrationen i andet end mormor-generationen er noget
at skrive hjem om, som flere kompetente TV-folk i TV-gruppen har forsøgt at
forklare dig i årevis.

> DR HAR sendt sådan noget og seertallene tangerede de tyske seertal.
> "Fællessang på bakken", "Tv ved søen" eller hvad de hed.

Nu bor der 60 millioner i Tyskland, så mon dog

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-10-09 15:01

> Nu bor der 60 millioner i Tyskland, så mon dog

Kunne det tænkes at jeg mente procentvis ?

Mener at have skåret ud i karton at jeg mener at seertal til musikshow viser
den mest reelle interesse for musikgenrer.
Grunder er at der i det tilfælde ikke stilles krav til at man køber noget
for at vise sin interesse.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-09 15:24

meddelelse news:4adb1f8d$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Kunne det tænkes at jeg mente procentvis ?

Næh, hvis vi ud over at afkode det du faktisk skriver, også skal til at
gætte på hvad du mener, så er du helt ude over at give mening.

> Mener at have skåret ud i karton at jeg mener at seertal til musikshow
> viser den mest reelle interesse for musikgenrer.

Det kan godt være du mener det, men jeg mener stadig det er noget forblommet
vrøvl. Den eneste måde at afgøre hvad folk lytter til derhjemme i stuerne er
pladesalg, eller downloads, alternativt solgte koncertbilletter.
Det giver sgu da ingen mening at "de mest populære" sælger 5% af de
billetter som de upopulære sælger, for nu at bruge U2 og Helene som
eksempler. Det må selv du med din tågede logik kunne få øje på.

> Grunder er at der i det tilfælde ikke stilles krav til at man køber noget
> for at vise sin interesse.

Jeg hører sgu da meget bæ på tv, som jeg aldrig ville drømme om at give
penge for. Men når der skal lyttes til musik, så er det godt nok det der
står på CD-hylden der definerer min smag, og hvad jeg kan lide at lytte til.

Hvad blev der forresten af svaret på:

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-10-09 15:51

> [...]
> forblommet vrøvl. Den eneste måde at afgøre hvad folk lytter til derhjemme
> i stuerne er pladesalg, eller downloads, alternativt solgte

Hvis det opgøres på pladesalg og konceetbilletter så viser det kun hvad dem
der har råd til at købe
plader og koncertbilletter er interesserede i.
Hvis man opgør det på hvad folk vitterligt ser, så er musikshows det
mest reelle. Her stilles ikke økonomiske krav.
Et fjernsyn har næsten alle folk - endda flere.

> "når 35.000 til U2-koncert i Horsens ifølge dig selv,
> ikke kan bruges til at afgøre deres popularitet, så kan 3.500 i et øltelt
> hvor Kandis spiller vel heller ikke?

Nej, jeg hælder til at tv-sening er mest realistisk - fordi der ingen
økonomiske krav stilles.

> Nu må du bestemme dig Åge, enten kan antallet af tilhørere bruges til at
> sige noget om polulariteten, eller også kan det ikke."

Jeg har bestemt mig for mange år siden. Behøver jeg gentage "tv-sening".

Hlsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-09 16:17

meddelelse news:4adb2b54$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> mest reelle. Her stilles ikke økonomiske krav.
> Et fjernsyn har næsten alle folk - endda flere.

Alle har sgu da råd til at købe en cd.
Men jeg opgiver, det er slet og ret for idiotisk at påstå at det "mest
populære" navn sælger 300 billetter på en uge, mens det "upopulære" sælger
70.000 på nogle timer. Beklager Åge, men du har bevæget dig så langt
hinsides al fornuft, at det ingen mening giver at diskutere med dig.

> Jeg har bestemt mig for mange år siden. Behøver jeg gentage "tv-sening".

Det er virkelig dit problem Åge, at når du en gang her bestemt dig, har du
afskrevet at blive klogere. Så du må leve i uvidenhed.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-10-09 11:57

> [...]
>
> Det er virkelig dit problem Åge, at når du en gang her bestemt dig, har du
> afskrevet at blive klogere. Så du må leve i uvidenhed.

Hej Alex

Tja, normalt vil man jo sige... At alle har råd til at købe en CD....

Men hvis nu interesserne spænder bredt... bliver det jo som regel
til mange....

Har alle så stadig råd ?????

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-10-09 14:23

> Tja, normalt vil man jo sige... At alle har råd til at købe en CD....
>
> Men hvis nu interesserne spænder bredt... bliver det jo som regel
> [...]

Men det er jo sån set ikke bare det der med om man har råd til at købe cd-er
med de grupper man kan lide. Det har faktisk yderligere også at gøre med om
man overhovedet gider at købe cd-er med sine favoritgrupper. Der er jo intet
lovkrav om at man SKAL købe cd-er med sine favoritgrupper, for at man kan
tælle med som deres fans. Derfor er det faktisk fuldstændig misvisende at
opgøre noget på pladesalg. Det er også muligt at forskellige musikgenrers
tilhængere viser meget stor forskellighed angående at købe cd-er med deres
favoritgrupper. De kan også vise enorm forskellighed angående om de gider
tage med til store koncerter med deres favoritgrupper.
For mit eget vedkommende kan jeg da fortælle at jeg aldrig har været til
een eneste af de mange sommerkoncerter med dansktopgrupper, som finder sted
i Jebjerg og Durup. Selv om byerne ligger tæt ved hvor jeg bor. Jeg er
yderligere holdt op med at købe cd-er med Kandis, selv om det er en af de
grupper som jeg vil give 3 stjerner.
I Alex`s opgørelse ville jeg derfor ikke tælle med som
slager-interesseret. Det holder ikke en meter at opgøre noget på pladesalg.
Jeg tror ikke slager-tilhængerne gider købe mange cd-er, men
slager-tilhængerne er der jo alligevel. Det er der kæden springer af for
Alex.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-10-09 17:07

meddelelse news:4adc6854$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> pladesalg. Jeg tror ikke slager-tilhængerne gider købe mange cd-er, men
> slager-tilhængerne er der jo alligevel. Det er der kæden springer af for

Hej Åge

Man bestemmer selv, om man vil købe CD'er, eller DVD'er med sine
favoritter, eller om man møder op, der hvor de spiller...
Men statistikker laves ud fra " Noget " og er det musik, er det jo
oftest salgstallet, der bruges. Hvilket vel også er rimeligt retfærdigt.

Der er jo ingen der siger, at fordi du kommer til bal, på Pigernes Kro,
at det var fordi Kandis spillede der... Du var måske også kommet
hvis det var Erling Rask Band der spillede... Så det kan ikke rigtigt
bruges til målinger af popularitet.... Det skulle lige være en måling
om, hvor populær " Pigernes Kro " er

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-10-09 17:41

> Der er jo ingen der siger, at fordi du kommer til bal, på Pigernes Kro,
> at det var fordi Kandis spillede der... Du var måske også kommet
> hvis det var Erling Rask Band der spillede...

Jeg kunne nu altså ikke drømme om at komme, hvis jeg ikke kunne lide
musikken. Jeg ville vælge en aften hvor favoritorkesteret spillede.
......men som du skriver kan den metode heller ikke bruges til at måle
popularitet. Der er jo igen noget med penge . Man skal købe noget.
Angående pladesalgs-hitliste, så viser de bare hvad dem der køber cd-er
foretrækker. Man kunne også lave en hitliste med musikdownload.
Den ville så kun vise hvad dem der downloader foretrækker. På
public-service-tv tænder man bare. Der måles hvad folk gider lytte til,
uanset alt andet med pladesalg, download, koncertbilletter og hvad ved jeg.
Det er derfor jeg mener at det er mest reelt. Men man kan selvfølgelig
ikke lige måle på gruppenavne, men på musikshows-genrer.
En reel hitliste på hvad folk kan lide er nok ret svær at fremstille. Så
skal man ligefrem ringe på døren hos folk og spørge hvilke grupper folk
kan lide. Men det er jo også urealistisk at forestille sig.
Selv DRs "Danssktoppen" viser kun hvad dem der har gidet at stemme
foretrækker. Jeg gider for eksempel ikke at stemme. Jeg stemmer ikke
engang på LIMFJROD PLUS`s Dansktop, selv om jeg kan lide dansktop.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-10-09 11:08

meddelelse news:4adc9691$0$36567$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> foretrækker. Jeg gider for eksempel ikke at stemme. Jeg stemmer ikke
> engang på LIMFJROD PLUS`s Dansktop, selv om jeg kan lide dansktop.

Hej Åge

Førhen, valgte man ud fra, om det F.eks var pigtråd, eller hvad,
eller om det var " For de unge på 40 " eller " Enkebal "
For det bestemte lige som musikstilen....

De fleste kom for at danse, og have det sjovt, og hvem ved...
Egentligt var ideen ved Enkeballer vist, at selv de generte fyre
havde en chance, ved det at det var damerne der inklinerede...

Hvem der leverede musikken, var mindre betydende....
Bare den var rimeligt OK... Hvad den for det meste var.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-09 16:18

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Tja, normalt vil man jo sige... At alle har råd til at købe en CD....
>
> Men hvis nu interesserne spænder bredt... bliver det jo som regel
> til mange....
>
> Har alle så stadig råd ?????

Alle har råd til at købe en cd. Det kan godt være at alle ikke har råd til
at købe alle de cd'er som de har lyst til, men de køber altså stadig de få
cd'er som de anskaffer sig, inden for den eller de genrer de lytter til.
Så uanset hvor mange cd'er folk køber, så er cd-salget alligevel den bedste
pegepind på hvad der er populært.

At påstå at folk der lytter til bestemte genrer ikke køber cd'er er ren
gætværk, og et "designer-argument" uden hold i virkeligheden, fordi alle de
andre argumenter går ham imod.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-10-09 08:34

> [...]
>
> At påstå at folk der lytter til bestemte genrer ikke køber cd'er er ren
> gætværk, og et "designer-argument" uden hold i virkeligheden, fordi alle

Jamen deri har du jo egentligt ganske ret... At det er virkeligt rent
gætværk. Det er så meget gætværk, så samtlige pladeselskaber, sidder helt
nede på deres knæ, med hænderne rakt mod himlen, og råber på et mirakel....
Pladeselskaberne satsede vel i grove træk, hele butikken på rock og
børneværelser, og får nu lov til at svede for deres fejltagelser... For de
sprøjtede plader ud, til de børn, der aldrig blev født... Og ved at råbe og
skrige på Pirateri, fik de hele det offentlige raseri med på ideen. I stedet
for at indse deres fejl, og igen sprede sig, sådan som de gjorde før....
Faktisk vil jeg da sige, at Åge har vist aldrig tidligere skrevet noget,
som er så rigtigt.... Hvilket da også helt klart bevises ved, at CD salget
formodentligt aldrig nogen sinde, har været så lavt, og sikkert igen i år
sætter absolut ny bundrekord....

Hvordan mon det dog kan være ????....

Jeg kan huske, hvordan det var at komme i en pladebutik i 1970... Sagt på
Dansk, det var sgu en ikke så lidt sjovere oplevelse, end det er i dag. Man
mødte en ekspedient, der havde en personlig interesse i sit arbejde... Og
det var kundens musiksmag, der var det vigtigste.. Ikke om det var noget,
som faldt i ekspedientens smag. Og ekspedienten, skulle ikke lige først,
gøre op med sig selv, om han gider ekspedere kunden.

Pudsigt nok, i stort set alle andre brancher, har de kunnet finde ud af, at
grossisten sætter varerne i udvalg, som butikken så afregner for ved salg,
eller efter repræsentanten har været der, og igen fyldt kasserne... Bare
ikke inden for musikken.

Husker jeg ikke helt galt, så passer denne udlægning vist kun alt for godt,
med den omtale der blev, sidst der blev talt om en pladeforretnings
endeligt, her i gruppen....

Så altså slutteligt, sagt på Dansk.... Uanset om ekspedienten kan lide
Dansktop, eller Tysk Schlager, så er det Dansktop, eller Tysk Schlager, der
er det vigtige, når
det er den musik, kunden kommer efter... Alt andet er noget så forfærdeligt
irrelevant.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-09 09:08

> [...]
> raseri med på ideen. I stedet for at indse deres fejl, og igen sprede sig,
> sådan som de gjorde før.... Faktisk vil jeg da sige, at Åge har vist

Sikke da noget vås. Hvor i alverden får du fra, at pladeselskaberne har
problemer på grund af for smal en satsning genremæssigt?

> Hvilket da også helt klart bevises ved, at CD salget formodentligt aldrig
> nogen sinde, har været så lavt, og sikkert igen i år sætter absolut ny
> bundrekord....
>
> Hvordan mon det dog kan være ????....

Det beviser så absolut intet. CD-salget er på vej ned, det er rigtigt, men
ene og alene på grund af at salget er flyttet over på download fra nettet,
hvilket TDC Play er et lysende eksempel på. Der var en periode hvor pirateri
var ved at slå musikbranchen ihjel, men stille og roligt har de igen fundet
fodslag omkring de elektroniske medier.

Øhhh hvad?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-10-09 11:49

> [...]
> pirateri var ved at slå musikbranchen ihjel, men stille og roligt har de
> igen fundet fodslag omkring de elektroniske medier.

Hej Alex

Jeg elsker din underdrivelse... CD-salget er på vej ned ))
Det rammer Rock solid buttom, hvert eneste år...

Tja, jeg havde nær sagt, du kunne spørge dem...
Men igen, når de ikke har fattet det endnu,
kan de jo heller ikke svare dig.

Jeg ved ikke, om det går så pokkers godt for musikken...
Når man kan få fri adgang til musikken i 24 timer,
bare ved at købe en Tuborg. Lyder det så for dig,
som en lukrativ branche. For mig, lyder det som et knæfald.

Downloads... Nå ja, jeg har da godt nok fri adgang til TDC,
men jeg foretrækker nu, at stå med pladen i hånden.

Hvad var der i det sidste, du ikke kunne forstå ???

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-09 11:55

> Tja, jeg havde nær sagt, du kunne spørge dem...
> Men igen, når de ikke har fattet det endnu,
> kan de jo heller ikke svare dig.

Jamen hvis du har løsningen på alle pladebranchens problemer, så synes jeg
da du skulle skrive til dem og fortælle dem hvor meget de tager fejl i den
musik de udgiver. Det bliver de sikkert glade for ;)

> Downloads... Nå ja, jeg har da godt nok fri adgang til TDC,
> men jeg foretrækker nu, at stå med pladen i hånden.

Du er en dinosaur hvad det angår. Fremtiden ligger i downloads, hvad enten
vi vil det eller ej.
Og tro ikke at musikerne er taberne på dette, for de får deres royalties fra
bl.a. TDC Play, hvilket de ikke gjorde fra piratdownloads.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-10-09 13:20

> [...]
> da du skulle skrive til dem og fortælle dem hvor meget de tager fejl i den
> musik de udgiver. Det bliver de sikkert glade for ;)

Det skulle man jo tro, men det er åbenbart ikke tilfældet.

> [...]
> Og tro ikke at musikerne er taberne på dette, for de får deres royalties
> fra bl.a. TDC Play, hvilket de ikke gjorde fra piratdownloads.

Det er muligt, at jeg er en dinosauer, men jeg foretrækker stadig den faste
vare.
De enkelte gange, jeg har haft lysten til at købe et download, har
muligheden
ikke været der.... Der har man kun kunnet få det pågældende nummer, ved at
købe CD'en... Som i øvrigt var 100% identisk med den, man allerede havde
stående, bortset fra, at den var tilført dette ene nummer, og så lige
bortset fra
det, så var prisen blevet firedoblet... Det var lige rigeligt, når man nu
ville købe
samme album, for tredie, fjerde eller femte gang.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-09 13:22

> [...]
> ville købe
> samme album, for tredie, fjerde eller femte gang.

På TDC Play kan du da hente alle numre som enkeltnumre

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-10-09 14:21

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> På TDC Play kan du da hente alle numre som enkeltnumre

Det er muligt, Kan den finde noget med Terry Jacks ?

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-09 14:36

> Det er muligt, Kan den finde noget med Terry Jacks ?

Det ligger ét nummer, som også er hans eneste hit:
http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspinclude?file=.%2Findex.jsp&tplDir=web&page=viewartist&artistid=58104

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-10-09 08:41

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Det ligger ét nummer, som også er hans eneste hit:
> [...]

Hej igen Alex

Det er garanteret Seasons in the sun...

Men det var nu ikke lige den jeg ville have
Men det havde du jo nok gættet

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-10-09 15:28

> [...]

> når man nu ville købe samme album, for tredie, fjerde eller femte gang.

Præsis. Netop derfor gad jeg ikke købe Kandis cd-er længere. Jeg stoppede
simpelthen. Det kan pladebrancen takke sig selv for. Hvis de havde ladet
være med det pjatteværk, så havde jeg nok fortsat med at købe deres cd-er.
de valgte så bare at være for grådige. Det er nemlig den egentlige grund til
det går som det går. Nemlig nedad.
Jeg husker nøjagtig samme situation fra da jeg var barn. Jeg købte
altid Anders And-bladet hver uge. Så begyndte der at komme en syndflod af
ekstra-hæfter og jumbo og mandelgave og gavehæfte og sommersjov og
vintersjov og den store anders and og fedtmule ekstra og Mickey Mause ekstra
og super ekstra og jubilæums ekstra og Ekstra super og jeg ved snart ikke
hvad - bwaddrrrrrrrrrr..... Til sidst hang det mig ud af halsen. Jeg
stoppede totalt med at købe bladet. Og det går kun nedad for bladet.
Kan de takke sig selv for det ? - JA! - hvis de havde ladet være med det
pjat, så havde jeg fortsat med at købe bladet. Jeg ville jo gerne have alle
numre. Til sidst blev det for dyrt.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-10-09 15:21

> [...]

> da du skulle skrive til dem og fortælle dem hvor meget de tager fejl i den
> musik de udgiver. Det bliver de sikkert glade for ;)

Næh. Jeg tror de er lige så summe i nakker som DRs og Tv2s musikfolk

> Du er en dinosaur hvad det angår. Fremtiden ligger i downloads, hvad enten
> vi vil det eller ej.

Vrøvl fra ende til anden. Der er altid et marked til de folk som ikke gider
al det klik og vælg og download.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-10-09 15:34

meddelelsen news:4addc769$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Næh. Jeg tror de er lige så summe i nakker som DRs og Tv2s musikfolk

Shit! "summe i nakker"
Det kræver en nærmere forklaring. Det betyder "dumme i nakken".

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-10-09 15:19

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i meddelelsen

> Det beviser så absolut intet. CD-salget er på vej ned, det er rigtigt, men
> ene og alene på grund af at salget er flyttet over på download fra nettet,

Sån noget vrøvl. Jeg har tidligere købt mange cd-er. Købte altid med Kandis
og Kim og Hallo for at have alle deres cd-er. Så begyndte de at sende cd-er
ud hvor kun 4 numre var nye. De andre 10 numre var fra tidligere cd-er. Så
sagde jeg STOP! - det gider jeg ikke. De skal ikke udnytte situationen her.
Og jeg er da ikke gået over til at downloade musik. Det gider jeg ikke.

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 20-10-09 20:19

> [...]
> udnytte situationen her.
> Og jeg er da ikke gået over til at downloade musik. Det gider jeg ikke.

Sådan noget fis! De CD'er du nævner er opsamlingsalbums! Det udgiver de
fleste kunstnere vel? Dem kan du jo bare lade være med at købe! Du kan jo så
nøjes med CD'erme med helt nye numre!

I Kandis' tilfælde har de bl.a. udgivet "Gold" og "Gold 2", som er
opsamlingsalbums med deres største hits, nogle nyindspillede og evt. et par
nye numre.

Men hvis du holder dig til der bare hedder "Kandis" efterfulgt at et nr. Den
sidste nye er "Kandis 12", og i november kommer så "Kandis 13". Numre på
disse CD'er har med garanti ikke været ude før, måske bortset lige fra en
frigivet radiosingle?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-10-09 15:14

> I Kandis' tilfælde har de bl.a. udgivet "Gold" og "Gold 2", som er
> opsamlingsalbums med deres største hits, nogle nyindspillede og evt. et
> par nye numre.

Netop netop. Der var vist 4 nye derpå. Men hvordan skal jeg så få de nye
sange, når de ligger på et Satans opsamlingsalbum ?. Jeg ville gerne have
haft alle Kandis`s nye sange. Så bliver jeg jo nødt til at købe det
forbistrede gold-værk, hvor jeg kun får 4 nye sange og en masse jeg har i
forvejen. De 4 nye sange kommer jo ikke på det efterfølgende ordinære album.
Bjørn Og Okay Da gjorde det også. der var et album med 8 nye og vist
nok lige så mange gamle. Hvis jeg vil have alle deres sange så skal jeg også
købe det album.

> [...]
> på disse CD'er har med garanti ikke været ude før, måske bortset lige fra

Det er nok rigtigt - og dog, man skal nok ikke være for sikker. Men hvad med
de 4 nye numre på den gold-cd. De fire sange får jeg aldrig uden jeg køber
det album. Det er sådan noget der er irriterende. Derfor sagde jeg "Så
stopper legen". Nu optager jeg nokj tyske musikshow i stedet og glemmer alt
om Kandis cd-er. '
Tror du ikke mange vil tænke sådan, at nu bliver det for dyrt, hvis vi
vil have alle deres sange - når nogle ligger på opsamlingsalbum?

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-10-09 09:44

meddelelse news:4addc6ca$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> udnytte situationen her.
> Og jeg er da ikke gået over til at downloade musik. Det gider jeg ikke.

Hej Åge

Du kan jo bare undgå opsamlingsalbums... Så burde det problem jo være
løst....

Jamen det har slet ikke noget med at " Gide " at gøre et eller andet....

Downloads ville set med mine øjne, være en god ting... Forudsat at
det var de ting, som musikselskaberne, af uransagelige årsager, har
valgt at holde væk fra markedet... Man kunne hente som downloads.
Ja det kunne selvfølgelig hjælpe, hvis de bare kom med....
Men de er på ingen måder, blevet lettere at finde, til trods for, at
musikselskaberne nu kan udsende alt, uden på nogen måder, at
løbe en økonomisk risiko....

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-10-09 15:18

> Du kan jo bare undgå opsamlingsalbums... Så burde det problem jo være
> løst....

j4g synes da langt fra problemet er løst. De 4 nye sange som kun var på det
opsamlingsalbum,hvad med dem ?- Dem får jeg aldrig. Jeg ville jo gerne have
haft alle deres sange i min samling. Hvis de laver det nummer alt for tit,
så lænser de min bankkonto.

> Jamen det har slet ikke noget med at " Gide " at gøre et eller andet....
> Downloads ville set med mine øjne, være en god ting...

Helt klart en god ting. Det er som Det er som bare min dovenskab der gør sig
gældende der. Jeg gider simpelthen ikke.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-10-09 08:21

meddelelse news:4adf17fa$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> have haft alle deres sange i min samling. Hvis de laver det nummer alt for

Bare rolig, de kommer på den næste i nummerrækken....
Så lidt tålmodighed vil løse problemet

> Helt klart en god ting. Det er som Det er som bare min dovenskab der gør
> sig gældende der. Jeg gider simpelthen ikke.

Nå ja, men her er det altså meget lettere, at downloade et stykke musik,
end det er at skulle køre herfra, og til en af de omliggende byer, for at
købe pladen, eller selvfølgelig postordre, som man jo ofte må ty til,
for de lidt smallere udgivelser... Men indrømmet, en MP3 har ikke den
samme værdi som selve skiven.... Og da kun originale skiver, findes i
min database.... Så kommer MP3 lige som til at virke lidt out of place.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-10-09 14:30

> Bare rolig, de kommer på den næste i nummerrækken....
> Så lidt tålmodighed vil løse problemet

Hmmmmmmm........ her er vist noget jeg lige skal have tjekket.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-10-09 15:27

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Bare rolig, de kommer på den næste i nummerrækken....
> Så lidt tålmodighed vil løse problemet

Jeg må desværre sige at lidt tålmodighed ikke vil løse problemet. De er ikke
at finde på deres ordinære cd-er. herunder skal jeg fortælle dig om sange
som har været på nogle cd-er som ikke er i deres talrække-cder.

I 2007 lavede de "Gold2". Den indeholdt 3 nye sange. Det var: Det bedste der
er hændt mig, Hey hey Alanya "på dansk" og Lev nu livet. Desuden var der 7
sange i nyindspilninger. Ingen af de ialt 10 sange har været at finde på
deres ordinære cd-er.

Samme år lavede de en single-cd. Den indehold kun een sang og den hed "Hey
hey Alania". Det var en engelsksproget udgave af samme sang, som var på
deres "Gold2". Til radiostationerne.

I 2005 lavede de også en single-cd. Den indeholdt en ny udgave af
"Linedancebølgen går" og desuden en engelsk udgave af samme sang. Den var
vist kun til radiostationerne.

Samme år lavede de en sang der hed "Jeg savner min pige". Den var på en cd
med Skandinviens bedste danseband.

Samme år var der yderligere en cd som var en hyldest til Gustaw Winkler.
Kandis var med på denne cd med et nummer som de kaldte "Der er intet der kan
få mig til at glemme dig".

Det er det samme med BJØRN OG OKAY. De lavede en opsamlings-cd som hed "40
år og 40 hits". Der var en ny sang som hed "Sommer sommer" og "Okay okay".
Desuden 7 sange i nyindspilninger.

Og jeg kunne blive ved og ved og ved, men jeg kan jo ikke blive øhhh....
ved. Det er selvfølgelig ikke kun Kandis og farmands skyld. Udover det
bøvværk som de selv laver med deres opsamlings-cder med et par nye numre, så
har de jo også nogle nye sange med på cder som de ikke selv har noget med at
gøre. Men alt dette lagt sammen så er det blevet træls.
De sange jeg nævnte her kan du ikke finde på deres ordinære cd-er + mange
flere eksempler flere år tilbage.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-10-09 10:26

meddelelse news:4ae06b9a$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> med at gøre. Men alt dette lagt sammen så er det blevet træls.
> De sange jeg nævnte her kan du ikke finde på deres ordinære cd-er +

Hej Åge

Tja, den slags forekommer.... Man kan også undre sig, men ofte er det jo et
spørgsmål om... Hvem har og hvordan er rettighederne til / på sangen....

Gold 2... flere nye, og en del genindspilninger... Jamen så var det jo en ny
CD.... Sådan løseligt, kommer jeg frem til 11 nye numre... Det er jo omtrent
hele pladen, eller hvad ???? Som i praksis er " NY "

40 År - 40 Hits, lyder for mig som et jubilæums album, og er man fan, er en
sådan vel et Must Have... Og mon ikke de så syntes, at Sorte Sally trængte
til at blive støvet lidt af, før hun blev hevet ud i solskinnet igen.
Den gule flyver, har da vist også fået en opstrammer et par gange eller tre
gennem årene.... Og sådan i takt med at Bjørn og Co... Er blevet ældre,
lavet dem sådan, at elektronikken klarer mere og mere, Så Bjørns stemme
har lidt større chance for at kunne holde en hel aften....

Sådan er det... Der skal sommetider noget nyt til... Uden man egentligt
laver noget nyt.... Så hvem ved, måske skulle du høre Gold 1 igen...
Der er måske også et par overraskelser gemt på ....

Det er normalt ikke det, jeg kalder et problem...
Sådan lige for tiden, indskrevet i databasen, er der vel hvad der vil
svare til 20 LP / CD'er med F.eks Gustav Winckler.... Og der står
stadig plader på venteliste, og det til trods, er der stadig nogle fæle
huller.... Det er problemer... Med 47.140 enkeltnumre, kan det vel
næppe undgås, at der vil være en del gengangere...

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-10-09 11:25

> [...]
> viser den mest reelle interesse for musikgenrer.
> Grunder er at der i det tilfælde ikke stilles krav til at man køber noget

En lille rettelse :
Population provides latest Demography World News from the most comprehensive
global news ... Germany: 82,509,367

En lille opgradering på ca 30% er vel ikke helt urealistisk....
Og dermed også sagt, at hvis 10% af Tyskerne hører Tysk musik.... Har den
allerede flere lyttere, end vi har Danskere. Og med det antal shows, der
kører på Tysk TV.... Ja så må man jo antage, at de skal nok have fat i
mindst 10% af Tyskerne.

Tjente de ikke penge på det, ville det nok selv, rimeligt hurtigt, finde en
ende... Så altså, må der være penge i skidtet.
Altså igen den gamle snak om 13% af Tyskerne, mod 80 - 90% af Danskerne....

Det er altså stadig, meget bedre at sælge plader til 13% af Tyskerne, end
det vil være at sælge plader til 100% af Danskerne.

M.V.H....Benny..

Fra : Ralph

Dato : 18-10-09 13:06

meddelelse news:4adafecc$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Ja, det må man sige. Men husk nu at pladesalg,

U2 har solgt 150 mill., helene 700, nej ikke millioner, men tusinde

koncertbilletter, Horsens 70.000 vs. 3.000 (hvor det kun er de 10% der er
solgt - altså trehundrede)

tv-seere, Live 8 (arrangeret af Bono) 3 milliARDER, jeg TROR ikke Helene
hun kommer derop.

> radiopladeønsker er forskellige måder at måle populariteten på. Hvem skal
> bedømme hvilken metode der er den rigtige.

Bedøm selv.

--
Ralph

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-10-09 14:02

> tv-seere, Live 8 (arrangeret af Bono) 3 milliARDER, jeg TROR ikke Helene
> hun kommer derop.

Nu ved jeg ikke hvad Live8 er for noget, men hvis man tager nationale
tv-stationer i enkeltlande, så blegner U2 i sammenligning med hansi
Hinterseer. Popshow på tv har meget få seere. RTL laver noget
pop-shows-halløj og seertallene kommer ikke op på niveau med slagershow.

Hilsen Åge

Fra : Ralph

Dato : 18-10-09 14:26

meddelelse news:4adb11d5$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Nu ved jeg ikke hvad Live8 er for noget, men hvis man tager nationale
> tv-stationer i enkeltlande, så blegner U2 i sammenligning med hansi

Fortæl du mig hvilket slagershow der kommer i nærheden af bare en tusindedel
af de seere der så Live 8.
Til orientering så var Live 8 en koncert der skulle åbne G8-landenes
lederes øjne for elendigheden i Afrika og få dem til at eftergi' en del af
de fattigste landes gæld til G8
Til orientering er G8 IKKE en rockgruppe, men de 8 rigeste lande i verden.
Læg dertil at koncerten blev vist midt i sommerferien, hvilket nok ikke er
den tid på året folk ser mest fjernsyn - vi var fem der IKKE så koncerten
fordi vi sad stuvet sammen i en Ford Mondeo på vej til Kroatien. Men jeg
havde heldigvis købt en harddisk og fik nevøen til at optage den.
Læg så også mærke til at HALVDELEN af jordens befolkning så koncerten, men
det har Åhe ikke hørt om. (det var egentlig en slåfejl, men jeg tror jeg la'
den stå).

--
Ralph

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-10-09 14:31

> men jeg tror jeg la' den stå).

> Ralph

Jamen så lad du den stå så længe den kan.

Er det ikke lidt grinagtigt hvis du taler om noget tv der blev sendt i hele
verden ?

Hvor mange så med i Danmark ? - en håndfuld folk, eller ?

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-09 14:58

meddelelse news:4adb18a6$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Er det ikke lidt grinagtigt hvis du taler om noget tv der blev sendt i
> hele verden ?

Det eneste grinagtige er, at du ikke ved hvad Live8 er

Fra : Ralph

Dato : 18-10-09 15:13

> [...]
> hele verden ?
> Hvor mange så med i Danmark ? - en håndfuld folk, eller ?

Det kan jeg faktisk ikke finde, men uge 26 i 2005, var det det næstmeste
sete program på DR2 med 117.000 seere - det er vel meget godt gået af en
"hemmelig" kanal, den blev også vist på DR1 om eftermiddag og sidst på
aftenen, men der kan jeg ikke finde nogen tal.

--
Ralph

Fra : Ralph

Dato : 18-10-09 23:59

meddelelse news:4adb18a6$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Så prøvede jeg lige noget nyt, det skal jo være gratis før det har nogen
betydning siger du jo.

Youtube

Helene Fischer: 1300 hits, mest besøgte een hel million, imponerende.

Dire Straits: 13.000 hits, 1-2-3 mill.

Pink Floyd: 118.000 hits, 22 mill, 18mill., 12 mill., 10 mill.

U2: 128.000 hits, de mest besøgte ligger på 7-8-3-4 millioner hits.

AC/DC 126.000 hits, 25 mill. 17 mill. 25 mill. 11 mill.

MJ, knap en mill. hits; ½ mill. 9½ mill. 24 mill, 8 mill, 7½ mill. 8 mill.

fortsæt selv, eller er det ikke sjovt mere?

Og så lidt for sjov:

Paul Pots, 2650 hits, 57 mill.

Monthy Python: 50.000 hits, 1½ mill, 2 mill., 3½ mill, 2½ mill.
Anbefalelsesværdig: http://www.youtube.com/watch?v=Xe1a1wHxTyo

i had to get up in the morning at 10:00 at night, half an hour before i went
to bed, eat a lump of cold poison, work 29 hours a? day down at the mill and
pay the mill owner for permission to come to work and when we got home, our
dad would kill us and dance about on our graves singing "Hallelujah"

EOD

--
Ralph

Fra : Ralph

Dato : 19-10-09 00:22

Med fare for at blive beskyldt for at snakke med mig selv - som visse
andre - ta'r jeg chancen og prøver på at rette op på mit tidligere indlæg:

Youtube:

Kandis: 11.700 hits, bedste 77.000, et par stykker på 50K, ellers ser det
ikke så godt ud - lad dig ikke snyde af videoen med 219K views, det er IKKE
Kandis, men Kandi

Kim og Hallo, der er s'gu vist kun een, men den er så set over 5.000 gange,
tillykke - og det er ikke stavemåden, Kim & Hallo giver samme resultat.

FESTE DER VOLKSMUSIK, det ser ikke godt ud Åge, Der er under 250 hits,
Helene og en anden ligger NÆSTEN på 100K views, men resten..... vi kommer
helt ned på 8 - hverken millioner eller tusinde, nej OTTE views.

--
Ralph

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-10-09 14:40

> FESTE DER VOLKSMUSIK, det ser ikke godt ud Åge, Der er under 250 hits,
> Helene og en anden ligger NÆSTEN på 100K views, men resten..... vi kommer
> helt ned på 8 - hverken millioner eller tusinde, nej OTTE views.

1: Hvordan harmonerer det med at showet ses af 21% af tv-seerne i Tyskland
og 25% i Østrig.

2: Er det muligt at mange af seerne ikke gider købe så meget af gruppernes
musik, når de er i fjernsynet konstant +

3: Er punkt 1 ikke en meget god måde at opgøre interessen på. Hvorfor er den
metode dårligere end en opgørelse på pladesalg?

Hislen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-09 16:25

> Så prøvede jeg lige noget nyt, det skal jo være gratis før det har nogen
> betydning siger du jo.

> fortsæt selv, eller er det ikke sjovt mere?

Opgiv! Det er ingen magt i verden der kan overbevise Åge om, at der findes
andre og bedre målemetoder end fjernsynskigning.
Jeg tror faktisk jeg vil give dig ret i, at Youtube er en af de bedre, for
den afspejler hvad folk aktivt har opsøgt på nettet, og ikke bare hvad de
tilfældigvis har haft fjernsynet stillet ind på, bare fordi der ikke var
andet at se.

Men nu skal Åge jo nok tåge videre omkring, at den typiske dansktoplytter
ikke kan finde ud af at bruge nettet, og derfor ikke ser på YouTube. Jeg
tror sgu egentligt det er rigtigt, hvis Åge er målestokken

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-10-09 16:32

> Opgiv! Det er ingen magt i verden der kan overbevise Åge om, at der findes
> andre og bedre målemetoder end fjernsynskigning.

Nemmerlig Grinå. Vi er alle med angående tv - uanset om køber cd-er eller
koncertbilletter.

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-09 16:34

meddelelse news:4adc865c$0$36586$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Nemmerlig Grinå. Vi er alle med angående tv - uanset om køber cd-er eller
> koncertbilletter.

Indtil videre er der vist kun dig, Tåge Åge - Eller kan du se andre som
støtter dig?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-10-09 17:05

> Indtil videre er der vist kun dig, Tåge Åge - Eller kan du se andre som
> støtter dig?

Jeg har ikke æren for at så mange ser slagermusikshow.

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-09 17:27

meddelelse news:4adc8e24$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg har ikke æren for at så mange ser slagermusikshow.

Der er stadig ingen der er enige med dig i, at det er nogen specielt god
måde at måle popularitet på.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-10-09 17:56

> Der er stadig ingen der er enige med dig i, at det er nogen specielt god
> måde at måle popularitet på.

Det ved jeg ikke. Jeg kan kun sige at adskillige millioner mennesker ser og
lytter til slagermusikshowene.
For normalttænkende folk ville det vise at det er meget populært. Mellem 21
og 25 % af tv-serne ser det.
Det var dog en grusom og urealistisk form for selv-sadisme, hvis de ser det
uden at kunne lide det.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-09 19:29

meddelelse news:4adc9a18$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det ved jeg ikke. Jeg kan kun sige at adskillige millioner mennesker ser
> og lytter til slagermusikshowene.

Det er stadigvæk kun i Tyskland, så det har ikke noget der ligner relevans i
Danmark

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-09 22:16

meddelelse news:4adc9a18$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Mellem 21 og 25 % af tv-serne ser det.

Det svarer visr egentlig meget godt til andelen af befolkningen over 60 ;)

Fra : Ralph

Dato : 19-10-09 22:24

befolkningen over 60 ;)

Dvs. at om 13 år er vi da to der er over 60 som IKKE ser schlager

--
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-09 22:32

> Dvs. at om 13 år er vi da to der er over 60 som IKKE ser schlager

Du er jo heller ikke tysker ;)
Men det samme kommer til at ske i Tyskland. Dem jeg kender, og det er
faktisk en hel del, lytter absolut ikke til schlagermusik, men deres
forældre gør. Musikken vil stille og roligt uddø sammen med dem.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-10-09 15:40

> Men det samme kommer til at ske i Tyskland. Dem jeg kender, og det er
> faktisk en hel del, lytter absolut ikke til schlagermusik, men deres
> forældre gør. Musikken vil stille og roligt uddø sammen med dem.

Jeg ser ikke mange over 60 år til de dansktoparrangementer jeg har været
til. Til Vildsund festivitassen er det mest unge og midaldrende man ser. Det
er dæleme svært at finde nogen over 60 deroppe. jeg tror mere der er tale om
en ønskedrøm

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-10-09 15:36

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Det svarer visr egentlig meget godt til andelen af befolkningen over 60 ;)

Og hvad kommer det lige sagen ved. Måske svarer det også den den andel af
befolkningen som ikke bruger hjemmesko.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-09 12:47

> [...]
> Madonnas, MJ, Reginald Kenneth Dwight, Metallica, mon ikke de også er
> næsten ligeså populære som verdensberømte Helene (men køn det er hun da)

Hehe. Bare ærgeligt det ikke trænger ind, jeg tror ikke man kan regne med så
store tal deroppe på den lille ø i Limfjorden :)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-10-09 10:29

> [...]
> Madonnas, MJ, Reginald Kenneth Dwight, Metallica, mon ikke de også er
> næsten ligeså populære som verdensberømte Helene (men køn det er hun da)

Tja, nu skal jeg ikke kunne udtale mig om, hvor stor Helene Fischer er i
Tyskland.... For det har jeg ingen ide om....

Men OK, jeg kan da godt se Ironien, når nu Ralph vil sammenligne hende,
med hvad DR kaldte " Verdens største rockband ".... Og for lige som, jeg
ved ikke, om det var for at gøre det værre, eller sig selv dummere, når han
tilføjer " Madonna ".... " Michael Jackson "..... "Reginald Dwight " .....
" Metallica "....

Men OK.... Lad os da så høre... Det vækker harme, at Åge måske i sin
begejstring, sætter Helene Fischer højere, end de fleste andre, her i
gruppen.

Præcist det samme, bare med modsat fortegn, man nærmest fnyste af
foragt, da DR kaldte U2 for Verdens største rockband.....

Så nu kommer spørgsmålet.... Hvordan skal man egentligt være,
for at være korrekt ???????

Og når nu det IKKE ER U2... Hvem er så " Verdens største rockband ".

Men når alt kommer til alt... Er det spørgsmål så ikke umuligt at svare
entydigt på ????....

M.V.H....Benny..

Fra : Ralph

Dato : 19-10-09 10:37

> Så nu kommer spørgsmålet.... Hvordan skal man egentligt være,
> for at være korrekt ???????
>
> Og når nu det IKKE ER U2... Hvem er så " Verdens største rockband ".

Her er et bud:

http://www.msnbc.msn.com/id/4595384/

--
Ralph

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-10-09 12:52

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Her er et bud:
>
> http://www.msnbc.msn.com/id/4595384/
>
> --
> Ralph

Hej Ralph

Det var nu lettere, hvis du besvarede spørgsmålet....

Men OK, nok min fejl, at jeg ikke udtrykte mig klart nok...

Selv om jeg godt nok spurgte, Hvem ER verdens største rockband.

Men det må jo så blive The Rolling Stones....

Halvdelen af listen, kan jo kasseres direkte, da de ikke er et
rockband, men et forhenværende rockband....

Her må man måske endda, drage Rolling stones lidt i tvivl.
Da de jo vist alle, har andre karrierer ved siden.

M.V.H...Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-10-09 14:49

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Her er et bud:
>
> http://www.msnbc.msn.com/id/4595384/

Nå, det var netop som jeg lige skrev i et tidligere indlæg. "Jeg tror det er
Rolling Stones som er nr. 1, nu da Beatles er ophørt".
Det er klart at det er Beatles som er nr. 1, hvis man også tager nedlagte
grupper med.
"U2" på en 3.plads ser dog mærkeligt ud. Mange ville ikke ane hvad det er
for en gruppe, men Beatles og Rolling Stones kender enhver.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-10-09 14:46

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Men når alt kommer til alt... Er det spørgsmål så ikke umuligt at svare
> entydigt på ????....

Jo, som nævnt i et tidligere indlæg, er der faktisk mange forskellige måder
at opgøre sådan noget på.
Jeg har dog først her i NG fået kendskab til en gruppe som hedder U2.
Jeg tror aldrig jeg har hørt noget med dem. Jeg aner simpelthen ikke hvem de
er. Og det tror jeg gælder mange folk. Blandt den brede befolkning tror jeg
helt afgjort at Rolling Stones betragtes som det største, mest kendte og
mest populære rockband - endda uden nogen form for konkurrence, nu da
Beatles er ophørt.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-10-09 18:12

meddelelse news:4adc6d7e$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> og mest populære rockband - endda uden nogen form for konkurrence, nu da

Hej Åge

Jeg har nu haft flygtigt kendskab til U2 i mange år....
Men indrømmet, de har heller ikke vundet det store indpas her...
Så jeg er helt med på, at sætte The Rolling Stones over U2...
Umiddelbart, ville jeg jo nok ikke engang have U2 med på min
Top 10 liste.

Men som du siger, der er mange måder at opgøre det på...
Alle med deres fejler og mangler... Så salgstal, ville jo være
en god måde at finde frem til, hvad der sælger mest, men
det betyder jo ikke, at det også er det mest populære.
Den gamle Smedie med Teddy Edelmann har været populær
i årtier, men været ude af handlen, stort set lige så længe.
Det samme gælder for A summer prayer for peace med
The Archies... Så de bekræfter da, om ikke andet, at
popularitet og salg, ikke altid følges ad... For de har ikke
kunnet købes i rigtigt mange år... Men altid været populære.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-09 16:31

> [...]

> Men OK.... Lad os da så høre... Det vækker harme, at Åge måske i sin
> begejstring, sætter Helene Fischer højere, end de fleste andre, her i

Du tager helt fejl Benny.
Det vækker absolut ikke harme at Åge har andre musikpræferencer end de
fleste, og heller ikke at han er begejstret for sin musik.
Det der som regel får sindene i kog, er at han vedholdende påberåber sig at
tale for "den brede befolkning", og at han uden ophold nedgør stort set alt
andet end schlagermusik, i sine vanvittige korstog for at det han lytter til
pinedød SKAL være det mest populære, og at alt andet blegner ved siden af.
Fakta er at Åge er totalt smalt musikalsk funderet, og når dette kombineres
med påståelighed, faktaresistens, og manglende lydhørhed, så pisser han
faktisk en hel del mennesker af.

Form og indhold harmonerer slet og ret ikke med et offentligt forum

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-10-09 10:39

> [...]
> pisser han faktisk en hel del mennesker af.
>
> Form og indhold harmonerer slet og ret ikke med et offentligt forum

Jamen hvordan skal jeg opfatte det som forkert ???

Jeg selv, der er lige så meget til Rock som dig...
Jeg selv, der er lige så meget til Dansk top, som du er til Rock
Jeg selv, der er lige så meget til Tysk Schlager, som du er til Rock...

Hvordan kan du forestille dig, at jeg skulle kunne være uenig med Åge
i ret meget andet, end en del af hans opfattelse af Rock musik.....

Er du bare et øjeblik i tvivl om, at det er sandt, så skal du da være
velkommen til, selv at studere samlingen, og konstatere, at ingen
af stilarterne, er sådan en pludselig indskydelse...

Det er da lige som dig, der egentligt fornægter....
At selv om der er mange mennesker der kan lide Rock musik...
At der ikke også kan være bred opbakning til Tysk Schlager.

Åge, har ofte benævnt meget Rock, som næsering....
Men sådan som jeg opfattede det, var det hans mening...
Og ikke lagt som udtryk for den brede befolkning, som han
F.eks gør med Schlager.... Eller Dansktop....
Så egentligt tror jeg ikke, han er så forfærdeligt meget fra
sandheden, som du måske tror.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-09 12:03

> Det er da lige som dig, der egentligt fornægter....
> At selv om der er mange mennesker der kan lide Rock musik...
> At der ikke også kan være bred opbakning til Tysk Schlager.

Du læser ikke hvad jeg skriver.
Jeg baserer mig på fakta, og de siger at der IKKE er bred opbakning til Tysk
schlager i Danmark. Åge baserer sig på korstog og påståelighed mod fakta.
Jeg har intet problem med, hvis der faktisk skulle være opbakning til
sclager og dansktop, men jeg har et problem med at Åge påberåber sig at tale
for "de fleste" i sin blinde tro på det forholder sig sådan, når alle fakta
viser det modsatte.

Jeg kan nemt acceptere at der skal være plads til dansktop, men jeg kan ikke
acceptere at en enøjet øbe kæfter op med at det er det alle vil have, så det
skal fylde hele programfladen på DR. Hvis nu den pågældende øbo ville
indskrænke sig til at tale på egne vegne, så ville mange diskussioner aldrig
opstå. Men så længe han bliver ved med at vrøvle om, at han er oraklet på
hvad der er populært, og er både nedladende og fordømmende over for alt
andet, ja så får han klask efter noder.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-10-09 14:18

> [...]
> at han er oraklet på hvad der er populært, og er både nedladende og
> fordømmende over for alt andet, ja så får han klask efter noder.

Jamen igen, er du bedre end Åge... ?

Her igen tænkt på " Dansepiger i alle aldre "
Det passede ikke dig, så vi skulle nøjes med at se billedet...
Og så undlade at læse, hvad journalisten havde skrevet.

Meget kan man sige om Den enøjede Øbo....
Men det har han alligevel aldrig forlangt af os

Der foruden, har han da af og til, linket til avisartikler,
der faktisk dokumenterede hans påstande...

Så altså var det ikke grebet helt ud af luften....
Og det var ikke bare en helt ublu påstand, født i en
febersyg enøjet øbo's overophedede hjerne.

Dem har der sikkert været nok af, gennem tiderne.
Men mon ikke det er lidt fælles for os alle...

Engang annoncerede jeg faktisk selv, Johnny Cash's død...
Bare 90 dage for tidligt.... Ikke særligt heldigt, at jeg
ikke lige kunne sortere denne radioavis fra, hvor jeg
hørte det. Folk som har det lidt i samme retning som jeg,
ved hvad jeg mener.....

Men at han somme tider, er lidt pompøs i sine ordvalg...
Tror jeg end ikke engang Åge vil benægte.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-09 18:30

> Her igen tænkt på " Dansepiger i alle aldre "
> Det passede ikke dig, så vi skulle nøjes med at se billedet...
> Og så undlade at læse, hvad journalisten havde skrevet.

Når der er uoverensstemmelse mellem billede og tekst, hvad tror du så selv
på ikke er påvirket?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-10-09 09:05

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Når der er uoverensstemmelse mellem billede og tekst, hvad tror du så selv
> på ikke er påvirket?

Hej Alex

Tja, jeg ville nu udlægge det således....

Journalistens tekst, dækker F.eks en hel optræden...

Et billede, viser en brøkdel af et sekund af samme...

Derfor lægger jeg langt større vægt på teksten, og lader billedet
støtte denne. Hvilket jeg også ville mene, er den eneste rigtige
måde, F.eks at læse avis på...
Ellers er der jo næppe nogen grund til at lære børn at læse...
Hvis vi fremover mener, at de bare skal kigge billeder....

Der er to muligheder her....

Enten er journalist og fotograf, en og samme person...
Altså dermed klar til Psyk, for han lider af
personlighedsspaltning.

Eller at journalist og fotograf, er to personer...
Og en af dem, skal absolut være fuld af løgn...

Helt ærligt, syntes du ikke selv....

Det lyder en anelse søgt ?????

M.V.H....Benny..

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-10-09 15:45

> [...]

> ikke acceptere at en enøjet øbe kæfter op med at det er det alle vil have,
> så det skal fylde hele programfladen på DR.

Nej et helaftens-slager show 12 lørdag aftener pr. år ville være fint. Man
skal jo ikke overdrive det.
Desuden ER slager ligeså populært i Danmark som i Tyskland. Som nævnt
mange gang (men ikke registreret af Alex) har DR sendt slagershow og
seertallene viste at de havde lige så stor procentvis seerskare som de tyske
show har. det var FÆLLESSANG PÅ BAKKEN og SOMMER VED FJORDEN (hed det vist
nok)

Hilsen Åge

Fra : perhag

Dato : 15-10-09 09:12

On 15 Okt., 10:21, "V" <videovi...@mail.dk> wrote:

> Ja, jeg blev også meget overrasket da jeg så hendes turnéplan på
> hjemmesiden. Havde godt hørt det med Cirkusbygningen i København. Her kan
> man også komme til at møde hende personligt efter koncerten.

Helene Fischer markedsføres intensivt på DK4. Når en TV-station med en
nogenlunde dækning af en eller anden grund gør så meget ud af en
enkelt artist, er det oplagt at populariteten følger med, medmindre
der var tale om ubehagelig musik.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-10-09 16:46

"perhag" <per.hagemann@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

......... hvilket der jo ikke er tale om her.

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 15-10-09 17:25

> ........ hvilket der jo ikke er tale om her.

Lige præcis! Helenes musik er noget i særklasse. Der findes uhyggeligt meget
dårligt slagermusik, men Helene er det ypperligste i øjeblikket. Desuden
leverer hun altid et fantastisk sceneshow, og hun er meget naturlig!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-10-09 18:34

> Lige præcis! Helenes musik er noget i særklasse. Der findes uhyggeligt
> meget dårligt slagermusik, men Helene er det ypperligste i øjeblikket.

Hvilket kan konstateres på hendes megahit her:
http://www.youtube.com/watch?v=8_xgef1Mi58
......men også denne her. Synes de er lige gode.
http://www.youtube.com/watch?v=XsrFh2L_j6s
Den her får bronce-medaljen http://www.youtube.com/watch?v=EcuVL6miIQY

Spændende hvad hun byder på, når hendes mand præsenterer hende lørdag aften.
Der skal nok være mange seere over hele landet.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-10-09 18:37

meddelelsen news:4ad75d0f$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Spændende hvad hun byder på, når hendes mand præsenterer hende lørdag
> aften. Der skal nok være mange seere over hele landet.

..........men HOV!

Hvordan kan vi tillade os at glemme hende der med ... øhhh. hende med Kaj.
hvad er det nu hun hedder. Nårh jo, Andrea, hedder hun. Hehe.
Andrea Berg http://www.youtube.com/watch?v=ZjhjMkjvBNw&feature=fvw
Dette hit synes jeg nu også er så godt og fanstastisk,at man får
kuldegysninger af det.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-10-09 19:03

meddelelsen news:4ad75dde$0$36572$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Franziska må vi da heller ikke glemme. Hun har nu også en del Helene over
sine hit, synes jeg.
http://www.youtube.com/watch?v=xaeeNu15Ucc&NR=1

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 16-10-09 08:05

> [...]
> Andrea Berg http://www.youtube.com/watch?v=ZjhjMkjvBNw&feature=fvw
> Dette hit synes jeg nu også er så godt og fanstastisk,at man får

Jeg har aldrig været særlig begejstret for Andrea Berg, selvom jeg ved gud
har prøvet

Det er nok det tunge beat, der findes i alle hendes sange der gør det.

Så er Helene Fischer 100 gange bedre! Ellers er navne som Franziska,
Stefanie Hertel, Simone og Uta Bresan også gode!

Fra : V

Dato : 15-10-09 20:17

> Hvilket kan konstateres på hendes megahit her:
> http://www.youtube.com/watch?v=8_xgef1Mi58
> .....men også denne her. Synes de er lige gode.
> [...]

Jeg har svært ved at vælge hvad jeg synes er de bedste. Der er jo ikke nogen
deciderede dårlige

"Mitten In Paradies" og "Und Morgen Früh Küss Ich Dich Wach" er nogle af de
allerbedste.
"Mal Ganz Ehrlich" og
http://www.youtube.com/watch?v=CUNs1utu804&feature=related
"Lass Mich In Dein Leben" http://www.youtube.com/watch?v=M6EVjkIfU6c hører
også til blandt mine favoritter. Sidstnævnte præsenteret af Hansi Hinterseer
som en bonus .

I øvrigt er DK4 også begyndt at forhandle nogle af hans plader. Se
http://www.dk4.dk/butik/catalog/product_info.php?cPath=40&products_id=193,
hvor Hansi selv præsenterer sin nye CD.

Og så har jeg altid været ret vild med "Im Reigen Der Gefühle"
http://www.youtube.com/watch?v=31JcGv3z0PM

På det nye album er "Ich Will Immer Wieder ... Dieses Fieber Spür'n"
http://www.youtube.com/watch?v=QwlBUtv-59o og "Hundert Prozent" nok de
bedste!

> Spændende hvad hun byder på, når hendes mand præsenterer hende lørdag
> aften. Der skal nok være mange seere over hele landet.

Ja, her komme der nok mest fra hendes nye album, som udkom i fredags. Men
det er også et fantastisk album.

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-09 17:30

meddelelse news:4ad743b1$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> nogenlunde dækning af en eller anden grund gør så meget ud af en
> enkelt artist, er det oplagt at populariteten følger med, medmindre

Nogenlunde dækning? DK4 er en mormorkanal med så lave seertal, at Gallup kun
har dem med under "Andre"
Så ja, det afspejler nok nogenlunde populariteten af begge dele :)

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 15-10-09 19:44

Alex Linaa skrev:

> DK4 er en mormorkanal med så lave seertal, at Gallup kun har dem med
> under "Andre"

Du tror ikke bare, det er fordi de ikke er med til at betale for
målingerne?

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-10-09 20:19

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
news.u1uucfv8csbt41@peter...

> Du tror ikke bare, det er fordi de ikke er med til at betale for
> målingerne?

Det tror jeg ikke han tror. Men det er nok lige som store popradioer der
heller ikke vil betale. Radio 100Fm, Soft Fm og Radio Limfjord

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-09 22:05

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news.u1uucfv8csbt41@peter...

> Du tror ikke bare, det er fordi de ikke er med til at betale for
> målingerne?

DK4 oplyser selv, at de har mellem 10.000 og 100.000 seere, så mon ikke
100.000 er peak på f.eks. Speedway, og 10.000 er nærmere normalen.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-10-09 10:28

> [...]
>
> DK4 oplyser selv, at de har mellem 10.000 og 100.000 seere, så mon ikke
> 100.000 er peak på f.eks. Speedway, og 10.000 er nærmere normalen.

Det hænger nok lidt sammen med, hvilke antenneforeninger, der vælger den
til eller fra, og hvilke der har den som prøve kanal....

En stor forening i Århus, kan jo nemt 3 eller 4 doble de 10.000 seere.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-09 11:09

> Det hænger nok lidt sammen med, hvilke antenneforeninger, der vælger den
> til eller fra, og hvilke der har den som prøve kanal....

Det hænger jo omvendt sammen. Hvis medlemmerne i en antenneforening har
nogen interesse for kanalen, stemmer de den ind. Længere er den ikke.

> En stor forening i Århus, kan jo nemt 3 eller 4 doble de 10.000 seere.

Næh, for som jeg skrev, så afspejler udbredelsen i antenneforeningerne helt
og aldeles interessen.
Men YouSee har den da med i deres store pakke, så der er allerede ret mange
der kan se den hvis de vil.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-10-09 14:32

> [...]
> helt og aldeles interessen.
> Men YouSee har den da med i deres store pakke, så der er allerede ret

Jamen i så fald, er der nok også flere end 10.000 seere....

Så må DK4 jo fælle seere, med så mange andre kanaler.

Da jeg havde den, var jeg på Stofa.... Så hvis den stadig er med
der, så er de 10.000 Seere vist meget lavt sat.....

Hvis både Stofa & YouSee har den med... Tja, så er de 100.000
da vist langtfra realistisk.....

Jeg vil ikke påstå, at jeg så noget på den hver dag, da jeg havde den.
Men der var adskillige kanaler jeg hellere ville have undværet...

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-09 16:54

> Da jeg havde den, var jeg på Stofa.... Så hvis den stadig er med
> der, så er de 10.000 Seere vist meget lavt sat.....

Seere er jo ikke folk der har mulighed for at se det, men folk der faktisk
ser det. Jeg tror at 10.000 er meget godt skudt på en gennemsnitsdag på DK4

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-10-09 14:43

> [...]
> ser det. Jeg tror at 10.000 er meget godt skudt på en gennemsnitsdag på

Hej Alex

Det er da en god ting, at det er tilladt at tro, hvad man vil

Det er også muligt, at DK4 er en Bedstemor kanal....

Men se nu ligger landet jo så pudsigt, at min kone jo så tilfældigvis, er en
af de der, hvordan var det du kaldte dem... Nåh jo... " Overgemte bondekoner
" og jeg er jo så selv, en lidt mere " Overgemt bondemand ".... Om ikke
andet, bor vi i hvert fald, langt ude på landet.... Og havde vi haft DK4,
ville vi helt sikkert se lidt på den.... Om det så gør os til DK4 seere
eller ej.... Det bekymrer jeg mig næppe om.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-10-09 10:25

> [...]
news.u1uucfv8csbt41@peter...

> Du tror ikke bare, det er fordi de ikke er med til at betale for

Nu er det nogle år siden jeg har haft den, så den kan have ændret form
siden.

Men dengang, var det da en sjov lille kanal, med nogle udsendelser, som de
fleste større kanaler næppe ville spilde mange sekunder på.... Da de som
regel
var baseret på geografisk små interesse områder....

Hvilket nemt kunne være så begrænset, som til kun at have interesse i F.eks
Himmerland eller Vendsyssel.... Somme tider endda, helt ned på et plan, der
kunne snakke helt ned på et plan, der kunne kaldes " Landsby "....
Så på det punkt, var DK4 en ener, for jeg har ikke set nogle af de andre,
sende så smalle programmer... Til gengæld, kunne man dengang, være helt
sikker på, at de ikke sendte en nok så slidt Amerikansk genbrugs serie.

Så det alene, gav den sin ret til at eksistere.... Faktisk syntes jeg slet
ikke,
at den var så dårlig... Men som sagt, det er mindst 5 år siden, jeg har haft
den, så den kan jo have ændret sig meget.

M.V.H....Benny..

Fra : perhag

Dato : 15-10-09 17:36

On 15 Okt., 23:05, "Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote:

> DK4 oplyser selv, at de har mellem 10.000 og 100.000 seere, så mon ikke
> 100.000 er peak på f.eks. Speedway, og 10.000 er nærmere normalen.

Stationen sender døgnet rundt, mest genudsendelser, så 10.000 i
gennemsnit er et ret imponerende tal, hvis det passer.

Det passer vist ikke helt at der kun er mormorprogrammer på DK4.
Ellers har bedstemødrene skiftet præferancer de senere år og ser nu
speedway og sengekantsfilm.

http://www.tvnyt.com/artikel/default.asp?Start=45&mode=subcat&kategori=AR&year=2008&month=3

Onsdag 12. marts 2008
Flotte seertal til erotik på dk4
dk4 sendte fredag den 7. marts kl. 22 det danske, erotiske lystspil
’Mazurka på sengekanten’, og dk4 opnåede ret pæne seertal til filmen.
dk4 ligger i skyggen af større kanaler som fra DR, TV 2, TV3 m.fl.,
men tiltrak alligevel 73.569 seere i snit fra kl. 22-23.26 ifølge tal
fra TNS Gallup TV-Meter. Da der var flest inde at se Mazurka-filmen
havde dk4 108.000 seere. Den næste sengekantsfilm ’Tandlæge på
sengekanten’ vises på dk4 fredag den 11. april kl. 22. Medvirkende er
bl.a. Ole Søltoft, Annie Birgit Garde, Carl Ottosen, Birte Tove og
Otto Brandenburg. (KJ)

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-09 09:57

"perhag" <per.hagemann@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Stationen sender døgnet rundt, mest genudsendelser, så 10.000 i
>gennemsnit er et ret imponerende tal, hvis det passer.

Jeg tror nu ikke det er 10.000 i gennemsnit man mener, men 10.000 i døgnet.

>Det passer vist ikke helt at der kun er mormorprogrammer på DK4.
>Ellers har bedstemødrene skiftet præferancer de senere år og ser nu
>speedway og sengekantsfilm.

DK4 har ganske rigtigt nogle enkelte guldkorn, men hovedparten af
udsendelserne ligger i mormor-segmentet.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-10-09 16:45

> "perhag" <per.hagemann@gmail.com> skrev i en meddelelse

> DK4 har ganske rigtigt nogle enkelte guldkorn, men hovedparten af
> udsendelserne ligger i mormor-segmentet.

Nu skal det lige siges at i Alex`s univers er bedstemødre lig med
teenagepiger på 15-20 år.
Her er et lille klip med en slagersanger og hvor vi ser nogle af dem han
kalder bedstemødre.
http://www.youtube.com/watch?v=L5YkHkSjy0U

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-09 16:54

meddelelse news:4ad89515$1$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Her er et lille klip med en slagersanger og hvor vi ser nogle af dem han
> kalder bedstemødre.
> http://www.youtube.com/watch?v=L5YkHkSjy0U

Og det har hvad med DK4 og Danmark at gøre?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-10-09 17:08

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4ad89515$1$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Og det har hvad med DK4 og Danmark at gøre?

At når Alex taler om bedstemødre-segment på DK4 er der tilsyneladende tale
om folk på 15-20 år. Folk der hører slagermusik er også bedstemødre, har vi
hørt til bevidstløshed, fra den kant. Derfor lige, for informationens skyld,
et lille slagerklip hvor vi ser disse personer som Alex også kalder
bedstemødre. De ligner ikke bedstemødre, men ser meget yngfre ud.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-09 17:16

meddelelse news:4ad89a5a$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> skyld, et lille slagerklip hvor vi ser disse personer som Alex også kalder
> bedstemødre. De ligner ikke bedstemødre, men ser meget yngfre ud.

Jeg spørger igen: Hvad har det med DK4 eller Danmark at gøre?

En flok opstillere hollændere, er vist ikke det mest typiske for Danmark.
Det der ville aldrig kunne forekomme her.
Som alle har kunnet forvisse sig om på DR2's dokumentar fra
Vilsund-festivalen, så er der ikke andet end pensionister og overgemte
bondekoner der lytter til schlagermusik her i landet.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-10-09 17:34

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4ad89a5a$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg spørger igen: Hvad har det med DK4 eller Danmark at gøre?

Svar står øverst

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-09 17:45

meddelelse news:4ad8a085$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Svar står øverst

Der står ikke noget øverst, så jeg antager at du ikke har noget logisk svar
på hvorfor du viser en video af hollændere, når vi snakker Danmark og en
dansk TV-kanal. Jeg tænkte det nok. Ikke noget nyt under solen her, at du
tåger og ikke har argumenterne i orden.

Ellers kan man bare se på billedet nederst her, for at forvisse sig om at
det ER bedstemødre der lytter til schlagermusik i Danmark:
http://ekstrabladet.dk/musik/dkmusiknyt/article1211397.ece

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-10-09 19:01

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

Altså Bette Grinå. Jeg ville jo bare vise hvordan bedsteforældre ser ud. Der
blev jo talt om bedsteforældre.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-09 19:06

meddelelse news:4ad8b4e8$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Altså Bette Grinå. Jeg ville jo bare vise hvordan bedsteforældre ser ud.
> Der blev jo talt om bedsteforældre.

Jamen det eneste vi kan udlede af det, er at du ikke kan kende forskel på
bedstemødre og teenagere. Det forklarer mange af dine udtalelser :)

Fra : Allan Krautwald

Dato : 16-10-09 19:28

> Jamen det eneste vi kan udlede af det, er at du ikke kan kende forskel på
> bedstemødre og teenagere.

Det har du givetvis ret i...selvom det skaber nogle grimme billeder

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-10-09 13:14

> [...]
>
> Ellers kan man bare se på billedet nederst her, for at forvisse sig om at
> det ER bedstemødre der lytter til schlagermusik i Danmark:

Tja, hvis du læser din egen dokumentation... Så skriver EB

" Dansepiger i alle aldre "....

Så er det reelt ikke dig, der bare vælger at udlægge det sådan som
du helst vil se det.... ??????

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-10-09 13:29

> " Dansepiger i alle aldre "....
>
> Så er det reelt ikke dig, der bare vælger at udlægge det sådan som
> du helst vil se det.... ??????

Det han ikke rigtigt kan fortstå, det er at når der står nogle "gamle"
dansepiger" et sted, så kan der absolut ikke stå nogen "unge" dansepigeren
lidt derfra. Sandheden er jo reelt at der er mange flere "unge" dansepiger
lidt derfra. Og når han ser en bedstemor og bedstefar gynge ved et af
bordene, så kan der absolut ikke stå nogle unge mennesker som hopper rundt
oven på et bord, lidt derfra.
Sandheden er at de er i alle aldre til sådan noget festivitas-halløj,
lige fra 7-8 år alderen og op i pensionistalderen. det kan vi altså ikke få
han til at forstå. Selv ikke med links der viser der det. Sådan er det
forøvrigt også til dansktop-halløjværket i Vildsund. Han focuserer på en
barmfager bayersk kone, men ser ikke de unge, der står lidt derfra.'
Vi må nok opgive ham.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-10-09 14:47

meddelelse news:4ad9b88a$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> forøvrigt også til dansktop-halløjværket i Vildsund. Han focuserer på en
> barmfager bayersk kone, men ser ikke de unge, der står lidt derfra.'

Hej Åge

Det skal jeg jo ikke kunne sige....

Men EB skrev " I Alle aldre "

Jeg var der jo ikke, men er dog temmeligt tæt på bedstefar alderen...
Så jeg må godt lytte til Kandis, og gøre det med glæde....

Så fremover, skal jeg måske i stedet, søge om tilladelse til at lytte
til Led Zeppelin.... ?

M.V.H...Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-09 20:10

> [...]

> Sådan er det forøvrigt også til dansktop-halløjværket i Vildsund. Han
> focuserer på en barmfager bayersk kone, men ser ikke de unge, der står

Jamen lev du bare videre i din forvildelse om at dansktopmusik er populært
ude i det virkelige liv, bare jeg slipper for at høre det.

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-09 20:09

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Så er det reelt ikke dig, der bare vælger at udlægge det sådan som
> du helst vil se det.... ??????

Er du blind, eller kan du bare ikke se? Billedet viser altså noget andet,
uanset hvad journalisten skriver?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-10-09 20:14

> Er du blind, eller kan du bare ikke se? Billedet viser altså noget andet,
> uanset hvad journalisten skriver?

Jeg var til stede på pladsen da DR var der. Der var masser af unge til
stede. Og i teltet var der rigtig mange unge og faktisk ikke mange over ca.
40

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-09 20:39

meddelelse news:4ada1796$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg var til stede på pladsen da DR var der. Der var masser af unge til
> stede. Og i teltet var der rigtig mange unge og faktisk ikke mange over
> ca. 40

Og af det kan vi kun udlede, at du som før ikke kan se forskel på teenagere
og bedstemødre. Det var i hvert tilfælde ikke det som kameraet havde fanget.
Du var nok lige så fuld som de andre.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-10-09 21:09

> Og af det kan vi kun udlede, at du som før ikke kan se forskel på
> teenagere og bedstemødre.

Det må altså være fordi de holder sig godt. Som du ser på adskillige
youtube-klip, så ser mange af de bedstemødre altså ud til at være 15-20 år
gamle.
---men folk lever jo også længere idag og lever sundere.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-09 22:11

meddelelse news:4ada245c$0$36567$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det må altså være fordi de holder sig godt. Som du ser på adskillige
> youtube-klip, så ser mange af de bedstemødre altså ud til at være 15-20 år
> gamle.

Ja sikkert.
Men egentlig er det totalt ligegyldigt. Det eneste der betyder noget er, at
påstå at den gennemsnitlige dansker under 60 år er til dansktop, grænser mod
total idioti.
Men hav du bare dine vrangforestillinger om den virkelige verden i fred,
derude i den yderste plovfuge.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-10-09 22:28

> Men hav du bare dine vrangforestillinger om den virkelige verden i fred,
> derude i den yderste plovfuge.

Men det er da dejligt at vi ser så unge ud os der kan lide slager, selv om
vi er så gamle. Det er jeg rigtigt glad for.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-09 08:15

meddelelse news:4ada36f4$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Men det er da dejligt at vi ser så unge ud os der kan lide slager, selv om
> vi er så gamle. Det er jeg rigtigt glad for.

Hvad var det i ordet "gennemsnitlig" du ikke forstod?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-10-09 09:06

> [...]
> grænser mod total idioti.
> Men hav du bare dine vrangforestillinger om den virkelige verden i fred,

Det hedder altså plovfure ))

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-10-09 09:44

> Det hedder altså plovfure ))
>
> M.V.H....Benny..

Den kan manden (Alex) jo ikke vide. Han er jo født ude i den yderste
plovfure
http://www.landbrugslauget.dk/pics/joergenPlovStor.jpg

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-10-09 10:23

meddelelse news:4adad555$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Den kan manden (Alex) jo ikke vide. Han er jo født ude i den yderste
> [...]

Hej Åge

Jeg ved ikke, hvor han er fra, og intet kunne være mig mere
intetsigende ))

Men som før nævnt, jeg er jo også bare en overgemt bonde,
der bor herude i det vestjydske, med min overgemte bondekone.

Jamen set herfra, må den yderste plovfure, jo også være den,
der er tættest på byen....

Selv om jeg næppe kan få øje på, hvad musik og plovfurer
har med hinanden at gøre.....

Okay, jeg boede lidt udenfor byen, da Dansktop interessen
tog sin start... ( I dag er selvsamme sted, nærmest i byen )
Tysk Schlager interessen, i Aalborgs centrum....
Rock interessen, blev født samme sted, som Dansktop
interessen. Hvordan alle de andre, er kommet med ind i
varmen, kan jeg vist ikke lige gøre rede for.....
Bare konstatere, at de er der, samt at dem kan jeg også
godt lide....

Men at det skulle gøre mig til " Overgemt " har jeg svært ved at se.

Men jeg kan til gengæld nemt se, at Alex nemt kommer til at ligne
en indtørret rosin, med sine holdninger... Nu ikke bare til musik,
men også de forskellige genrers publikum.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-10-09 10:26

> [...]
> en indtørret rosin, med sine holdninger... Nu ikke bare til musik,
> men også de forskellige genrers publikum.

Ja, når han kalder publikum på 15-20 år for gamle pensionister, hvor unge
skal publikum så være, 2-3 år gamle ? ? ?

Hilsen Åge

Fra : N/A

Dato : 18-10-09 12:51

Fra : Allan Krautwald

Dato : 18-10-09 12:51

> Har jeg ret, eller har jeg ret ????
>
> M.V.H....Benny..

Du vrøvler.
Til Stones koncerter er der folk fra 15 til +60.
Rockmusikken dør i modsætning til schlagerhelvedet aldrig.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-10-09 12:19

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Du vrøvler.
> Til Stones koncerter er der folk fra 15 til +60.
> Rockmusikken dør i modsætning til schlagerhelvedet aldrig.

Hej Allan

Jamen det har jeg vist aldrig udtalt mig om.
Jeg skrev at Jagger var født i 1943.....
Så spurgte jeg, hvor gamle er hans oprindelige Fans...
Har da vist også nævnt et sted.... At Rullestenene dør,
men ikke deres musik.

Se nu har Schlager jo til dato, levet længere end Rocken.
Og sådan lige et hurtigt blik ud på den... Så ser den faktisk
ud til at trives, ganske udmærket....

Men jeg vil da håbe, de begge kan finde ud af at overleve.
For jeg vil nødigt undvære nogen af dem....

Men jeg har til gengæld skrevet.... At det er de gamle fans,
der holder liv i en gruppe... Ikke de nye....
Og det står jeg ved.... Helt og holdent.

M.V.H....Benny..

Fra : N/A

Dato : 18-10-09 11:54

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-10-09 11:54

meddelelse news:4adadf2a$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Ja, når han kalder publikum på 15-20 år for gamle pensionister, hvor unge
> skal publikum så være, 2-3 år gamle ? ? ?
>
> Hilsen Åge

Hej Åge

Tja, men lad os sige, at til sammenligning, så er F.eks
Mick Jagger født i 1943....

Så gad vide hvilken aldersklasse hans oprindelige Fans er ))))

I hvert fald en slat ældre end Alex....

Har jeg ret, eller har jeg ret ????

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-10-09 12:13

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Har jeg ret, eller har jeg ret ????
>
> M.V.H....Benny..

Begge del. Rockmusikken er nok snart uddød, når Rullestenene er væk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-10-09 12:16

meddelelsen news:4adaf841$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Begge del. Rockmusikken er nok snart uddød, når Rullestenene er væk

...... og hvis Jaggeren er 66 år, så er mange blandt publikum nok i 80-erne.
Så rockmusikken synger på sidste vers. Om 10 år er den væk.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-10-09 09:58

meddelelse news:4adaf912$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> ..... og hvis Jaggeren er 66 år, så er mange blandt publikum nok i
> 80-erne. Så rockmusikken synger på sidste vers. Om 10 år er den væk.

Se du fattede pointen....

De gamle, er de vigtige.... De nye, er fortsættelsen...
Uden de gamle, kommer der ingen nye....
Det er de gamle, der holder liv i grupper....
Hvor havde Deep Purple været, uden deres gamle fan's
da de lige holdt sig 10 års pause....
Jeg tør godt sige... Ude i kulden.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-09 12:45

meddelelse news:4adaf841$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Begge del. Rockmusikken er nok snart uddød, når Rullestenene er væk

Rocken har aldrig været mere levende, som du kan se her på billedet fra
AC/DC i Parken: http://www.steenolsen.dk/wp-content/acdc-i-parken.jpg

Lidt noget andet end 8 campister i joggingtøj i Vilsund

Fra : Ralph

Dato : 18-10-09 13:07

> Rocken har aldrig været mere levende, som du kan se her på billedet fra
> AC/DC i Parken: http://www.steenolsen.dk/wp-content/acdc-i-parken.jpg

Arh, der er da vist kun et par hundrede

--
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-09 13:31

> Arh, der er da vist kun et par hundrede

Nå ja, og de er alle mellem 70 og skindød :)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-10-09 09:56

> [...]
>
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Begge del. Rockmusikken er nok snart uddød, når Rullestenene er væk

Tja, Rullestenene dør jo på et tidspunkt... Det siger naturens orden..
Men deres musik, den dør aldrig.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-10-09 09:50

> [...]
> grænser mod total idioti.
> Men hav du bare dine vrangforestillinger om den virkelige verden i fred,

Der er jeg til gengæld enig med Åge....

Men nok set på en lidt anden måde end den måde du ser det på..

For jeg tror ikke på, at de fleste skelner... De lytter bare på
musikken, for musikkens skyld, og så skidt være med, hvilken
genre det så end måtte være....

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-10-09 10:15

> Der er jeg til gengæld enig med Åge....

Det kan du også rolig være. Der var masser af unge ved Kim Og Hallo til
fankomsammen på Vildsund Campingplads.
Her ser vi Alex`s barmfagre gamle koner på over 80 år.

http://www.kim-og-hallo.dk/Tourfotos/2009/Vildund%20Marked/Fan-Eftermiddag/data/images/IMG_3628.jpg

http://www.kim-og-hallo.dk/Tourfotos/2009/Vildund%20Marked/Fan-Eftermiddag/data/images/IMG_3629.jpg

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-09 10:58

meddelelse news:4adadc99$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det kan du også rolig være. Der var masser af unge ved Kim Og Hallo til
> [...]

Jamen fred være med det. Hvis du mener at et foto af en håndfuld campister
er udtryk for den generelle musikpræference i landet, så bliv du bare i din
drøm.

Jeg har lige været med til at arrangere halfest her i vores lille forstad
til Århus på 5.000 sjæle, og et af kritikpunkterne fra sidste år var netop
musikken. I 2008 var der et band der spillede 60'er-musik, hvilket
hovedparten af deltagerne syntes var for gammelt, så i år har vi opgraderet
25 år rent musikalsk.
Dansktopmusik ville være dødfødt her, og vi har altså deltagere fra 18 til
70.

Men der er angiveligt en stor forskel på vestjylland og resten af landet, så
I må gerne have jeres musik i fred for min skyld. Bare lad være med at tro
at I på nogen måde er repræsentative for resten af landet. Jeg har færdes så
meget i musiklivet i hele landet, at jeg godt ved hvad folk vil have, og det
er godt nok ikke dansktop.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-10-09 11:27

> [...]
> fankomsammen på Vildsund Campingplads.
> Her ser vi Alex`s barmfagre gamle koner på over 80 år.

Hej Åge

Jeg behøver ingen dokumentation....

Sommetider lykkes det da at få startet den gamle Astra...
Så det hænder da, jeg kommer lidt ud.....

Og jeg mener da, at jeg er gammel nok, til at kunne danne
min egen mening.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-10-09 10:11

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Og af det kan vi kun udlede, at du som før ikke kan se forskel på
> teenagere og bedstemødre.

Beklager. Jeg pudser lige brillerne. Jeg har lige tjekket billeder fra der
hvor jeg selv var til stede. Du har nok ret.
Billederne her viser at det var ene beboere fra det lokale plejehjem i
Vildsund, som var på besøg hos Kim og Hallo på Vildsund Campingplads.

Billede 1:
http://www.kim-og-hallo.dk/Tourfotos/2009/Vildund%20Marked/Fan-Eftermiddag/data/images/IMG_3628.jpg
Midt i billedet ser vi en ældre mand i grøn-hvidstribet t-shirt og til højre
for ham en ældre dame med fotografiapparat. Hun er så gammel at huin ikke
aner hvad en mobiltelefon er. Yderst til højre i gul t-shirt og ligeledes
med fotografiapparat en ældre gangbesværet kone, som er mor til 10 børn. Hun
tumler også med gammeldags fotografiapparat. Lige bag hende står to
oldefædre. Forrest ude til venstre står to husmødre, hvoraf den ene har et
alkoholproblem og er så gammel at hun snart ikke kan skubbe støvsugeren.
Hvad vi IKKE ser på billedet er de mange gangstativer, som opbevares i
det blå telt bagerst.

Billede 2: Her er oceaner af gamle barmfagre koner.
http://www.kim-og-hallo.dk/Tourfotos/2009/Vildund%20Marked/Fan-Eftermiddag/data/images/IMG_3629.jpg

Alex og journalisten har ret. Det var en slem oplevelse. Jeg var nok den
yngste der var på campingpladsen. Som man kan se, også på degtte billede,
var de alle nok over 80 år gamle. Underligt hvordan de er nået frem.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-10-09 09:04

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Er du blind, eller kan du bare ikke se? Billedet viser altså noget andet,
> uanset hvad journalisten skriver?

Hej Alex

Tja, ser man den ene vej, ser man en husmoder forening...
Ser man den anden vej, er det en flok fra ungdomsskolen.
Kigger jeg et tredie sted hen, ser jeg en anden gruppering.

Tilskuere, er altså dem alle, og ikke bare dem i de første 3 rækker.

Og jeg har altså været ude at både se & høre Kandis,
Så jeg har altså også set deres publikum, og må derfor give
journalisten ret... Pigerne er der i stort set, alle aldre...
Nogle har Mor, eller Bedstemor med, andre har deres ven
eller veninde med... Det gælder for så vidt også drengene...

Hvorfor i alverden skulle jeg antage at Journalisten lyver ?.
Han var trods alt tilstede, hvilket er mere end jeg var.

M.V.H....Benny..

Fra : perhag

Dato : 18-10-09 18:07

On 19 Okt., 00:59, "Ralph" <r...@post6.tele.dk> wrote:
> [...]
>
> MJ, knap en mill. hits; ½ mill. 9½ mill. 24 mill, 8 mill, 7½ mill. 8 mill.
>
> fortsæt selv, eller er det ikke sjovt mere?

Sjovt nok omtales næsten ikke her i gruppen de artister med de største
hits på youtube, som ellers ganske som i DK er domineret af det anglo-
amerikanske. Ranglisten er:

Avril Lavigne - Girlfriend 127 mio
Miley Cyrus - 7 Things 103 mio
Rihanna - Don't Stop The Music 101 mio