Jeg - et reaktionært gammelt brokhoved
Fra : Martin Bak

Dato : 05-10-09 14:56

Medina, -hende med "kun for mig" har lavet en engelsk version, og stormer
frem på hitlisterne i England. Således er hun i øjeblikket beæret med en
A-rotation på BBC-Radio1.
http://politiken.dk/kultur/article803279.ece

Det er det får mig til at føle mig som en anden Åge. Jeg kan simpelthen ikke
udholde den slags numre, med deres technolyde og -rytmer, for ikke at nævne
de enerverende gentagelser. Men hvis det er nutiden, at den populæreste
musik er fyldt med techno, breakbeats og stemmeforvrængere, så må jeg melde
mig i klubben af brokrøve, der synes at musikken var meget bedre i "gamle
dage" ;)

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-10-09 15:01

Martin Bak skrev:

>Det er det får mig til at føle mig som en anden Åge.

Jeg foretrækker Åge's valg af musik fremfor Medina's udgydelser.

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-09 15:56

> Jeg foretrækker Åge's valg af musik fremfor Medina's udgydelser.

Det er sgu ens, tynd pop eller schlager er det samme bras. Musik på
samlebånd uden variation eller sjæl.
Godt der findes masser af god velkomponeret musik derude.

Martin behøver ikke at være nervøs, for hverken Medina eller schlager er
nutiden, det er fortiden og et forbigående bøvs.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-10-09 15:42

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> Det er det får mig til at føle mig som en anden Åge.

Tak for de kønne ord og Velkommen

> Men hvis det er nutiden, at den populæreste musik er fyldt med techno,
> breakbeats og stemmeforvrængere, så må jeg melde mig i klubben af
> brokrøve, der synes at musikken var meget bedre i "gamle dage" ;)

Arrhhhh.... Kan du høre forskel stor forskel her, på trods af tæt på 50 års
mellemrum mellem disse to tyske tophits:
Gammel tysk slager:
http://www.youtube.com/watch?v=95EAGgWZf18&feature=related (1964)
Ny tysk slager: http://www.youtube.com/watch?v=riwvbsw7P_g&feature=related
(Ny)'
Jeg tror du í stedet skal focucere på hvilke genre du lytter til.

Hilsen Åge

Fra : Sv-e

Dato : 05-10-09 16:28

Martin Bak skrev:
> [...]
> mig i klubben af brokrøve, der synes at musikken var meget bedre i "gamle

Man kunne jo også vælge at være lidt glad og stolt på hendes vejne, jeg
syntes ikke man kan boxe en bestemt genre ned i uduelig eller ej, og
gentagelser er der jo mange af i de fleste værker som har noget med Rock
eller Pop eller især Blues at gøre, hvis melodien er god betyder genren
mindre syntes jeg.

Fra : Martin Bak

Dato : 05-10-09 16:56

"Sv-e" <sv-e@sv-e.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gentagelser er der jo mange af i de fleste værker som har noget med Rock
> eller Pop eller især Blues at gøre, hvis melodien er god betyder genren

Men jeg ønsker hende da gerne tillykke, og vil egentlig ikke bokse noget
ned. Jeg kan bare ikke holde ud at høre på det. Det er der tilsyneladende
mange andre der godt kan.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Hauge

Dato : 05-10-09 17:00

Martin Bak wrote:
> Jeg kan bare ikke holde ud at høre på det.

Jeg prøvede at lytte til et nummer der var på det link du har i din
signatur, og jeg har det lidt på samme måde med det, som det du skriver
her..
Så det har sikkert noget med smag at gøre..

> Det er der
> tilsyneladende mange andre der godt kan.

Ja sådan er det jo altid.

/Hauge

Fra : Martin Bak

Dato : 05-10-09 17:07

> [...]
> her..
> Så det har sikkert noget med smag at gøre..

Utvivlsomt. Du har, så vidt jeg husker, kommenteret det før.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-10-09 17:13

"Sv-e" <sv-e@sv-e.dk> skrev i meddelelsen

> Man kunne jo også vælge at være lidt glad og stolt på hendes vejne,

Jeg lyttede lige til linket. Jeg synes da godt nok det larmer agneske
frygteligt.
Jeg synes det gør det meget svært at finde ud af hvad det er man skal være
stolt over på hendes vegne.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-10-09 17:16

meddelelsen news:4aca1b07$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> agneske

> Hilsen Åge

KORS! - Mit tastatur er sgu for langsomt til mig. Det ændrer vi lige ganske
stille til "ganske"

Fra : Sv-e

Dato : 05-10-09 19:17

Åge Halldorsson skrev:
> [...]
> frygteligt.
> Jeg synes det gør det meget svært at finde ud af hvad det er man skal

Nej det kan jeg tænke du ikke kan.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 05-10-09 21:03

Martin Bak skrev:

> [...]

> simpelthen ikke udholde den slags numre, med deres technolyde
> og -rytmer, for ikke at nævne de enerverende gentagelser.

Jeg synes, det er et fantastisk nummer. At vi er uenige handler nok
mest om banale genrepræferencer. Men jeg synes, alle dele af nummeret
fungerer, og musik og vokal skaber en tone, som svarer til teksten.

> [...]
> techno, breakbeats og stemmeforvrængere, så må jeg melde
> mig i klubben af brokrøve, der synes at musikken var megetbedre i

Flere af klubbens ildsjæle holder til her i gruppen.

Er der stemmeforvrængning på Kun for mig? Kun almindelige
vokalharmonier, tror jeg. Det er et forholdsvis enkelt nummer.

--
Peter Brandt Nielsen