Dansk tekst til Elisabeth Serenade
Fra : Anders Hansen

Dato : 29-09-09 03:35

Hej mer jer,

Jeg leder efter den danske tekst til "Elisabth Serenade" som Raquel
Rastenni bl.a. har sunget. Google giver ikke rigtig nogen hjælp, men
måske en herinde kan?

Mvh.
Anders H

Fra : Bisse

Dato : 29-09-09 11:09

"Anders Hansen" <hansen.anders@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
[...]

Teksten er skrevet af Aase Gjødsbøl Krogh.
Prøv at kontakte biblioteksvagten på bibliotek.dk, de plejer at kunne den
slags.

Fra : Anders Hansen

Dato : 29-09-09 04:34

On 29 Sep., 12:08, "Bisse" <nos...@nospam.dk> wrote:
> [...]
>
> Teksten er skrevet af Aase Gjødsbøl Krogh.
> Prøv at kontakte biblioteksvagten på bibliotek.dk, de plejer at kunne den

Mange tak, det vil jeg prøve

Fra : Anders Hansen

Dato : 29-09-09 04:34

> [...]
>
> Teksten er skrevet af Aase Gjødsbøl Krogh.
> Prøv at kontakte biblioteksvagten på bibliotek.dk, de plejer at kunne den

Mange tak, det vil jeg prøve

Fra : Esben I.

Dato : 30-09-09 20:29

Anders Hansen wrote:
> [...]
>
> Jeg leder efter den danske tekst til "Elisabth Serenade" som Raquel
> Rastenni bl.a. har sunget. Google giver ikke rigtig nogen hjælp, men

Hør min sang, Elisabeth
Den har bud fra fordums tid
disse ældgamle træer i parkens allé
de de nynner om det, som de fik at se
vinden nynner nu en menuet, Elisabeth

og så kan jeg ikke huske mere
Har set den i en "lystige viser" i forrige århundrede.

mvh
Esben I.

Fra : Anders Hansen

Dato : 02-10-09 03:15

On 30 Sep., 21:28, "Esben I." <raggamuf...@invalid.get2net.dk> wrote:

> [...]
> vinden nynner nu en menuet, Elisabeth

> og så kan jeg ikke huske mere
> Har set den i en "lystige viser" i forrige århundrede.

Hej,

Så har jeg været på biblioteket og til de interesserede er her
teksten:

Hør min sang Elisabeth
Den har bud fra fordumstid
Disse ældgamle træ’r
i parkens allé fortæller dig her
hvad de fik at se
Vinden nynner nu en sød menuet
for Elisabeth

Hør de glemte sjæles røst
gi’r dig gode råd og trøst
De hvisker til dig:
”Brug tiden du får
De tilmålte år,
Før dagene går”

Og fra den gamle slotsbalkon
Til havens elskovspavillon
Er det som om man hører trin
Et tårnur slår og ringer midnat ind
Mens den samme måne i nat forgylder din kind
Hør min sang Elisabeth
Den har bud fra fordumstid
Kan dit hjerte forstå
De store, de små
Det sælsomme spil
Så ved jeg du vil finde livets lykke legende let
Min Elisabeth
For du ser et glimt af livets portræt
Min Elisabeth
Jeg synger for dig