Passaten skal "Bundsmøres", men med hvad?
Fra : Langgaard

Dato : 14-10-09 13:18

Hej

Hvilket produkt er bedst til det, og er der et center der kan
anbefales nær Aalborg.

Jeg har meget dårlige erfaringer med Pava centeret hos Kjærsgaard
Auto, Aalborg A/S Håndværkervej, de havde glemt at sprøjte hulrummene,
det blev dog bedre da de fik Pava DK på nakken!

Det er jo noget af en tillidssag!

--
Langgaard

Fra : Langgaard

Dato : 14-10-09 13:20

On 14 Okt., 21:17, Langgaard <langga...@klarupnet.dk> wrote:
> Hej
>
> Hvilket produkt er bedst til det, og er der et center der kan
> anbefales nær Aalborg.

Jeg tilføjer lige at den ikke har fået nogen behandling tidligere,
vognen er fra 2004.

--
Langgaard

Fra : Henrik B.

Dato : 14-10-09 20:29

"Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i meddelelsen

> Hvilket produkt er bedst til det, og er der et center der kan
> anbefales nær Aalborg.

Kan anbefale Dinitrol deroppe. De får i hvertfald varme anbefalinger fra den
gamle bilinspektion i Nr. Sundby.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : TDN

Dato : 14-10-09 20:47

[...]

Jeg bruger Dinitrol. VW er behandlet med samme type produkter fra fabrikken
som Dinitrol bruger i hulrum m.v. så Dinitrol vil være perfekt til din VW.

Mvh
Thomas

Fra : Kent Glerup

Dato : 14-10-09 22:59

Langgaard skrev:
> [...]
> Auto, Aalborg A/S Håndværkervej, de havde glemt at sprøjte hulrummene,
> det blev dog bedre da de fik Pava DK på nakken!

Hvis ikke jeg husker helt forkert så mister du din rustgaranti hvis du
bruger Pava, da dette ikke er godkendt af VW.
Dinitrol er så vidt jeg husker et godkendt produkt til VW. Dog mener jeg
ikke at VW tillader at der bores huller ifbm behandlingen.

> Det er jo noget af en tillidssag!

I den grad ja.. Men Dinitrol har generelt et godt ry.

/Kent Glerup

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-10-09 23:00

Langgaard wrote:
> [...]
> Auto, Aalborg A/S Håndværkervej, de havde glemt at sprøjte hulrummene,
> det blev dog bedre da de fik Pava DK på nakken!

Dinitrol.

Pava har i de senere år haft voldsomme kvalitetsproblemer med selve
produktet. Det krakelerer. Sker det - er du langt langt værre stillet end
den org. behandling.

--
/Frank

Fra : Langgaard

Dato : 15-10-09 16:56

> [...]
> Auto, Aalborg A/S Håndværkervej, de havde glemt at sprøjte hulrummene,
> det blev dog bedre da de fik Pava DK på nakken!

Tak!

Det bliver så Dinitrol.

--
Langgaard

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-09 08:08

"Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse

> Tak!

> Det bliver så Dinitrol.

www.suvo.dk er bedre.
De gir' op til 18 års garanti.
Dinitrol 15.

Fra : TDN

Dato : 17-10-09 09:43

">>Eque<<" <-> skrev i meddelelsen

> "Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse

> www.suvo.dk er bedre.
> De gir' op til 18 års garanti.
> Dinitrol 15.

Garantien er vel ikke et kvalitetsparameter, Mercedes giver 30 år
rustgaranti men ruster lystigt efter få år.

Mvh
Thomas

Fra : Kent Glerup

Dato : 17-10-09 17:17

> "Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse

> www.suvo.dk er bedre.
> De gir' op til 18 års garanti.
> Dinitrol 15.

Men med Suvo bortfalder VW's rustgaranti på bilen...

/Kent Glerup

Fra : KimH

Dato : 17-10-09 19:50

> Men med Suvo bortfalder VW's rustgaranti på bilen...
>
> /Kent Glerup

Er du sikker på det ? Suvo på voksbasis ville jeg da tro var en god
beskyttelse til Vag biler

Mvh. KimH

Fra : Kent Glerup

Dato : 17-10-09 20:17

KimH skrev:

> Er du sikker på det ? Suvo på voksbasis ville jeg da tro var en god
> beskyttelse til Vag biler

Jeg er ikke 100% sikker mht Suvo, men jeg mener bestemt at der er 3
produkter der er godkendt til VAG: Dinitrol, Mercasol og så en tredje
jeg ikke kan huske.

Det er jo ikke bare et spørgsmål om hvorvidt produktet er godt til
vognen, men også et spørgsmål om hvad VAG mener er godt til vognen...

/Kent Glerup

Fra : Leo Jensen

Dato : 17-10-09 13:25

On 17 Okt., 20:50, "KimH" <ki...@c.dk> wrote:

> Er du sikker på det ?    Suvo på voksbasis ville jeg da tro var en god
> beskyttelse til Vag biler
>
> Mvh.  KimH

Da jeg købte Jaguaren ville jeg undgå at vælge et forkert produkt i
forhold til den oprindelige behandling, så jeg spurgte FDM.
De sagde, at man ikke skulle spekulere på om produkterne er
voksbaserede eller ej, alt er kompatibelt, så det er bare at vælge dem
man tror mest på. Det blev så i mit tilfælde Dinitrol...

Problemerne opstår vel overvejende når man sprøjter det helt tykke på,
som tørrer helt op. Det kan revne og skalle af, og så kravler rusten
ind bagved, men det er vel noget fabrikkerne og (dårlige) malere
bruger som forsegling og beskyttelse mod slid. Undervognscentrene
bruger da betydeligt tyndere produkter. Eller har jeg bare aldrig
oplevet det... ??

Leo

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 17-10-09 20:48

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

bruger som forsegling og beskyttelse mod slid. Undervognscentrene
bruger da betydeligt tyndere produkter. Eller har jeg bare aldrig

Den sikreste, men også vanskeligste måde er at bruge det der ikke hærder
(tyk olie) inderst og så 'gummihud' udenpå.
Det er sværere at påføre og skal også tørre i længere tid.
Men beskyttelsen er bedre.
Har aldrig set det tilbudt ved undervogns centre, men har set mekanikere der
sværger til metoden.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Brian

Dato : 18-10-09 20:24

"Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Men beskyttelsen er bedre.
> Har aldrig set det tilbudt ved undervogns centre, men har set mekanikere

Jeg fik af vide af Anti-Rust ringen at de bruger ovennævnte metode, da jeg
spurgte ind til det. To lag af selve rustbeskyttelses sovsen, og så et
ikke-hærdende slidlag til at slutte af.

Da Dinitrol centeret her i Horsens er nogle små grissebasser, har jeg valgt
at prøve Anti-Rust ringen næsten gang. Så må jeg se om det holder i den tid
jeg ejer bilen.

/Brian

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-10-09 21:16

Leo Jensen wrote:

> [...]
> bruger som forsegling og beskyttelse mod slid. Undervognscentrene
> bruger da betydeligt tyndere produkter. Eller har jeg bare aldrig

De sprøjter da det tykke på også. Men afhænger af behandlingen på den
enkelte bilmodel. Ældre biler gives oftest meget tynd oliebaseret
behandling.

--
/Frank

Fra : Leo Jensen

Dato : 18-10-09 00:52

On 17 Okt., 22:15, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk> wrote:

> De sprøjter da det tykke på også. Men afhænger af behandlingen på den
> enkelte bilmodel. Ældre biler gives oftest meget tynd oliebaseret
> [...]

Jeg har da haft en enkelt ny bil (Honda Civic), men den var jeg så til
gengæld aldrig nede at kigge under efter den var blevet behandlet...
Min Pug 405 var 5 år da den fik Dinitrol, og jeg er ret sikker på at
den ikke fik et tykt lag plastikagtig masse. Kald det gummihud, jeg er
ret sikker på at der ikke er meget gummi i...
Det der sidder under Jaguaren ligner mest af alt en blanding af
spildolie og snavs, men det ser ud til at virke. Og nej, det kommer
ikke fra motorrummet...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-10-09 21:58

Leo Jensen wrote:

> [...]
> Det der sidder under Jaguaren ligner mest af alt en blanding af
> spildolie og snavs, men det ser ud til at virke. Og nej, det kommer

Det er vel bare noget snavs du får dig "tiltusket" på Jaguartræf?

--
/Frank

Fra : Leo Jensen

Dato : 19-10-09 02:10

On 18 Okt., 22:57, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk> wrote:

> Det er vel bare noget snavs du får dig "tiltusket" på Jaguartræf?

Næ nej, det er nogle noble biler stort set uden problemer af nogen
art... Ikke noget man taler om i hvert fald

Nu har jeg haft vinkelsliber, svejseapparat m.m. fremme her i
weekenden, og på 2CV'en er der et tykt lag HVID masse sprøjtet ud over
hele bunden. Det ser ret fabrikspåført ud. Under det er der vist bare
grundmaling. Det virker ekstremt godt, SLET ingen rust efter temmelig
mange år, bortset lige fra de steder hvor der er lidt bevægelse og
skidtet dermed revner. Det vil desværre sige temmelig mange steder på
sådan en blikpotte, til gengæld skal man så ikke mange cm væk for at
finde 'fodfæste' igen...

Leo

Fra : Frank Leegaard

Dato : 19-10-09 21:37

Leo Jensen wrote:

> [...]
> skidtet dermed revner. Det vil desværre sige temmelig mange steder på
> sådan en blikpotte, til gengæld skal man så ikke mange cm væk for at

Har en nevø der er Jaguar entusiast. Det er lidt grumme historier man hører
om de 12 benede motorer i hans E-type.

--
/Frank