Tilslutning af en Blaupunkt London MP35 i~
Fra : Kim

Dato : 14-10-09 03:37

Der er ikke en info seddel påklistret på radioen bagpå, der viser
eller fortæller hvor de forskellige ledninger skal påsættes.

Bilnøglen er i min Polo er indrettet således at første hak skulle
være Radio-spænding, uden spænding på bilen, og drejer
man igen så starter bilen.

I mit sidste indlæg blev skrevet:
De fleste af de bilradioer jeg har haft i hånden har, foruden
højttaler-ledningerne, haft flg. 5 kabler :
Rød - 12V fra tænding
Gul - 12V fra Batt.
Sort - Stel
Blå - styrestrøm til antenne eller forstærker
Grøn (eller Grå) - instrumentlys.

Og Alexbo dette:
http://www.iso.schimkat.dk/
Men VAG har valgt at bytte 12v og ignition.
Hvis din bil er bygget med fast strøm til "ignition" så gør
det ingen forskel.

Der står intet om det i manualen, kun:

"Installation
If you want to install your car sound system
yourself, please read the installation
and connection instructions that
follow these operating instructions."

Skal alle Blaupunkt radioer monteres på samme måde ?

Jeg mener min bil har Radio-tænding, hvad nogle ikke har,
og hvordan undersøger/måler jeg med et Multimeter om min
bil er bygget med fast strøm til "ignition" ?

Mvh Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-10-09 05:13

Kim skriver:

> Skal alle Blaupunkt radioer monteres på samme måde ?

Ja

> Jeg mener min bil har Radio-tænding, hvad nogle ikke har,
> og hvordan undersøger/måler jeg med et Multimeter om min
> bil er bygget med fast strøm til "ignition" ?

Hvis den ikke er bleivet lavet om, har den "ignition" og ikke fast
strøm.

Hvis du ser her:
http://www.iso.schimkat.dk/

Så kan du med dit multimeter måle 12 volt DC mellem pin 8 og 4, samt 12
volt mellem 8 og 7, når der er tænding på.

Klaus