Færdselsloven og åben bagklap
Fra : langemand1311@hotmai~

Dato : 12-10-09 12:48

Hej

Er der nogle der kender til færdselsloven mht fart på motorvej og det
at have en halvåben bagklap? Hvis man f.eks har et stort møbel med....
gælder der samme regler som ellers?

Og hvad med Skat og gulplade biler - vil de have en mening om det?

Kan ikke lige finde noget om det på nettet.

Tobias

Fra : Anders Majland

Dato : 12-10-09 20:20

> Er der nogle der kender til færdselsloven mht fart på motorvej og det
> at have en halvåben bagklap? Hvis man f.eks har et stort møbel med....
> gælder der samme regler som ellers?

Sålænge er stuvet forsvarligt _og_ det ikke dækker for lygter, nummerplade
eller lign kan jeg ikke se nogen problemer (andet end at man skal være
opmærksom på ikke at trække for meget udstødning ind i bilen ...)

Men der er lovkrav til hvor lodret en nummerplade skal sidde (maks 15 grader
ude af lod ?) så mange stationcars vil jo nemt få problemer med at overholde
det med en halvåben bagklap