/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Partikelfilter spm 2 (motorskift)
Fra : JBH


Dato : 12-10-09 19:09

Når nu eftermontering af et partikelfilter ikke er en mulighed, hvad så med
at skifte motor (Til bensin) ?

Kan det rent papirmessigt lade sig gøre. ? modellen findes i flere
varianter i både bensin og diesel. og en brugbar totalskadet kan hittes for
få penge.



mvh
JBH



 
 
Klaus D. Mikkelsen (12-10-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 12-10-09 21:29

JBH skriver:
>
> Når nu eftermontering af et partikelfilter ikke er en mulighed, hvad så med
> at skifte motor (Til bensin) ?

Så ændrer du identitet på bilen og den ska revuderes afgiftmæssigt.

> Kan det rent papirmessigt lade sig gøre. ? modellen findes i flere
> varianter i både bensin og diesel. og en brugbar totalskadet kan hittes for
> få penge.

Og så skal du til at ændre pumpe og elektronik og og og.

Jo har du et halvt års tid du kan gå og hygge dig med sådan et projekt
er det ikke umuligt.


På den anden side, så 1000 kr om året i 10 år, så har du betalt, hvad
det koster at købe en skadet bil.


klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

JBH (12-10-2009)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 12-10-09 23:30

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4AD391A9.9DE91D98@du.kan.finde.den...
> JBH skriver:
>>
>> Når nu eftermontering af et partikelfilter ikke er en mulighed, hvad så
>> med
>> at skifte motor (Til bensin) ?
>
> Så ændrer du identitet på bilen og den ska revuderes afgiftmæssigt.


Jaa, det er jo det jeg er i tvivl om hvordan foregår. Skal der betales ny
afgift ?
Jeg kunne forestille mig at dieselmodellen afgiftmessigt var dyrere end
bensinmodellen så kunne man forestille sig at bilen skulle en tur over
grænsen, export/import og så går det ca. lige op. ?


>
>> Kan det rent papirmessigt lade sig gøre. ? modellen findes i flere
>> varianter i både bensin og diesel. og en brugbar totalskadet kan hittes
>> for
>> få penge.
>
> Og så skal du til at ændre pumpe og elektronik og og og.
>
> Jo har du et halvt års tid du kan gå og hygge dig med sådan et projekt
> er det ikke umuligt.
>

Det kan sgu ikke tage mere end en week-end

>
> På den anden side, så 1000 kr om året i 10 år, så har du betalt, hvad
> det koster at købe en skadet bil.
>


Pegøj partner som i forvejen koster 5000kr i "grøn skat". Det bliver 6000kr
om året......En tilsvarende 1,4i koster det halve. Brændstofbesparelsen med
nuværende kørselsbehov kan slet ikke retfærdiggøre diesel også forurener den
formodentligt for meget til at måtte køre i f.eks flere tyske byer.

Man kunne sælfølgelig også vælge at køre på "alternativ" brændstof, som her
for nylig hvor vi kom kørende ude midt på bøhlandet og det pludselig stank
af pomfritter, selvom der ikke var noget som bare lignede en grill-bar i
miles omkreds. Lugten forsvandt straks den forankørende drejede fra.......

mvh
JBH



Frank Leegaard (13-10-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 13-10-09 00:21

JBH wrote:
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:4AD391A9.9DE91D98@du.kan.finde.den...
>> JBH skriver:
>>>
>>> Når nu eftermontering af et partikelfilter ikke er en mulighed,
>>> hvad så med
>>> at skifte motor (Til bensin) ?
>>
>> Så ændrer du identitet på bilen og den ska revuderes afgiftmæssigt.
>
>
> Jaa, det er jo det jeg er i tvivl om hvordan foregår. Skal der
> betales ny afgift ?

Nej Ikke hvis motoren er tilsvarende den den udskifter


> Jeg kunne forestille mig at dieselmodellen afgiftmessigt var dyrere
> end bensinmodellen så kunne man forestille sig at bilen skulle en tur
> over grænsen, export/import og så går det ca. lige op. ?

Det samme er gældende med modsat fortegn - det accepterer man.
>
>
>>
>>> Kan det rent papirmessigt lade sig gøre. ? modellen findes i flere
>>> varianter i både bensin og diesel. og en brugbar totalskadet kan
>>> hittes for
>>> få penge.
>>
>> Og så skal du til at ændre pumpe og elektronik og og og.
>>
>> Jo har du et halvt års tid du kan gå og hygge dig med sådan et
>> projekt er det ikke umuligt.
>>
>
> Det kan sgu ikke tage mere end en week-end

Så vil jeg gætte på at du er Peugeot mekaniker. Som fritidsmekaniker tager
det en efterårsferie.



>
>>
>> På den anden side, så 1000 kr om året i 10 år, så har du betalt, hvad
>> det koster at købe en skadet bil.
>>
>
>
> Pegøj partner som i forvejen koster 5000kr i "grøn skat". Det bliver
> 6000kr om året......En tilsvarende 1,4i koster det halve.
> Brændstofbesparelsen med nuværende kørselsbehov kan slet ikke
> retfærdiggøre diesel også forurener den formodentligt for meget til
> at måtte køre i f.eks flere tyske byer.
> Man kunne sælfølgelig også vælge at køre på "alternativ" brændstof,
> som her for nylig hvor vi kom kørende ude midt på bøhlandet og det
> pludselig stank af pomfritter, selvom der ikke var noget som bare
> lignede en grill-bar i miles omkreds. Lugten forsvandt straks den
> forankørende drejede fra.......


Sådan er det.


--
/Frank




Armand (13-10-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-10-09 16:23

JBH skrev:
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
> news:4AD391A9.9DE91D98@du.kan.finde.den...
>> JBH skriver:
>>> Når nu eftermontering af et partikelfilter ikke er en mulighed, hvad så
>>> med
>>> at skifte motor (Til bensin) ?
>> Så ændrer du identitet på bilen og den ska revuderes afgiftmæssigt.
>
>
> Jaa, det er jo det jeg er i tvivl om hvordan foregår. Skal der betales ny
> afgift ?
> Jeg kunne forestille mig at dieselmodellen afgiftmessigt var dyrere end
> bensinmodellen

Det kommer især an på hvor gammel bilen er: Er den fra efter
afgifts-omlægningen for (var det?) 3 år siden, er den jo blevet
begunstiget med lavere afgift (lige i skellet viste en Peugeot 1,4HDi
sig billigere end en 1,4'er bensin; men dét skel hár Peugeot jo rettet
til i prissætningen siden) og skal efterreguleres til den højere
bensin-afgift!

Om det ligefrem var modast inden da kan jeg ikke huske

--
Armand.
(med en velovervejet næsten ny økonomisk HDi'er, indkøbt lige inden
afgiftomlægningen og før nogen talte om partikelfilter)

Frank Leegaard (13-10-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 13-10-09 00:18

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> JBH skriver:
>>
>> Når nu eftermontering af et partikelfilter ikke er en mulighed, hvad
>> så med at skifte motor (Til bensin) ?
>
> Så ændrer du identitet på bilen og den ska revuderes afgiftmæssigt.

Nixen. Bare du har en lignende motor kan du gøre det.

Dvs samme hk osv. Bilen skal synes. Det er det.

Ombygningen skal naturligvis ligesom benzin til diesel være forsvarlig og
efter fabrikkens foreskrifter. Men eller skulle der ikke være problemer.

>
>> Kan det rent papirmessigt lade sig gøre. ? modellen findes i flere
>> varianter i både bensin og diesel. og en brugbar totalskadet kan
>> hittes for få penge.
>
> Og så skal du til at ændre pumpe og elektronik og og og.
>
> Jo har du et halvt års tid du kan gå og hygge dig med sådan et projekt
> er det ikke umuligt.

Ombygningen er lige så let/svær som ombygningen fra benzin til diesel. Det
er adskillige der klarer den slags på et par dage.


>
>
> På den anden side, så 1000 kr om året i 10 år, så har du betalt, hvad
> det koster at købe en skadet bil.

Den grønne ejerafgift vil stige ved benzindrift - det er klart. Det skal man
også huske at medregne


--
/Frank




Klaus D. Mikkelsen (13-10-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-10-09 05:16

Frank Leegaard skriver:
>
> Den grønne ejerafgift vil stige ved benzindrift - det er klart.

Hvorfor vil den det?

Jeg er lige faldet til det halve ved skift fra diesel til benzin.

Forrige gang da jeg skiftede fra benzin til diesel var det nogenlunde
ens beløb.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Brian Lund (13-10-2009)
Kommentar
Fra : Brian Lund


Dato : 13-10-09 09:52

>> Den grønne ejerafgift vil stige ved benzindrift - det er klart.
>
> Hvorfor vil den det?
>
> Jeg er lige faldet til det halve ved skift fra diesel til benzin.
>
> Forrige gang da jeg skiftede fra benzin til diesel var det nogenlunde
> ens beløb.

Og jeg er lige steget til det dobbelte ved skift FRA benzin TIL diesel!

Og det er vel og mærke samme bil og samme model og dieselen går på papiret 4
km længere på en liter brændstof.


Brian



Anders Majland (13-10-2009)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 13-10-09 10:29

> Og det er vel og mærke samme bil og samme model og dieselen går på papiret
> 4 km længere på en liter brændstof.

Ja diesel må endelig ikke blive for attraktivt - Er det ikke
"udligningsafgift" de kalder det inde på borgen ...

/A
Med 2 dieselbiler til hendholdsvis ~750 og ~4000 i ejerafgift. Den forrige
benziner kostede ~1500.


Frank Leegaard (13-10-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 13-10-09 16:18

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Frank Leegaard skriver:
>>
>> Den grønne ejerafgift vil stige ved benzindrift - det er klart.
>
> Hvorfor vil den det?
>
> Jeg er lige faldet til det halve ved skift fra diesel til benzin.
>
> Forrige gang da jeg skiftede fra benzin til diesel var det nogenlunde
> ens beløb.

Naturligvis - du har ret.


--
/Frank




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste