JBH wrote:
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:4AD391A9.9DE91D98@du.kan.finde.den...
>> JBH skriver:
>>>
>>> Når nu eftermontering af et partikelfilter ikke er en mulighed,
>>> hvad så med
>>> at skifte motor (Til bensin) ?
>>
>> Så ændrer du identitet på bilen og den ska revuderes afgiftmæssigt.
>
>
> Jaa, det er jo det jeg er i tvivl om hvordan foregår. Skal der
> betales ny afgift ?
Nej Ikke hvis motoren er tilsvarende den den udskifter
> Jeg kunne forestille mig at dieselmodellen afgiftmessigt var dyrere
> end bensinmodellen så kunne man forestille sig at bilen skulle en tur
> over grænsen, export/import og så går det ca. lige op. ?
Det samme er gældende med modsat fortegn - det accepterer man.
>
>
>>
>>> Kan det rent papirmessigt lade sig gøre. ? modellen findes i flere
>>> varianter i både bensin og diesel. og en brugbar totalskadet kan
>>> hittes for
>>> få penge.
>>
>> Og så skal du til at ændre pumpe og elektronik og og og.
>>
>> Jo har du et halvt års tid du kan gå og hygge dig med sådan et
>> projekt er det ikke umuligt.
>>
>
> Det kan sgu ikke tage mere end en week-end
Så vil jeg gætte på at du er Peugeot mekaniker. Som fritidsmekaniker tager
det en efterårsferie.
>
>>
>> På den anden side, så 1000 kr om året i 10 år, så har du betalt, hvad
>> det koster at købe en skadet bil.
>>
>
>
> Pegøj partner som i forvejen koster 5000kr i "grøn skat". Det bliver
> 6000kr om året......En tilsvarende 1,4i koster det halve.
> Brændstofbesparelsen med nuværende kørselsbehov kan slet ikke
> retfærdiggøre diesel også forurener den formodentligt for meget til
> at måtte køre i f.eks flere tyske byer.
> Man kunne sælfølgelig også vælge at køre på "alternativ" brændstof,
> som her for nylig hvor vi kom kørende ude midt på bøhlandet og det
> pludselig stank af pomfritter, selvom der ikke var noget som bare
> lignede en grill-bar i miles omkreds. Lugten forsvandt straks den
> forankørende drejede fra.......
Sådan er det.
--
/Frank