Hvad kører en Polo 1,6 normalt ?
Fra : Kim

Dato : 12-10-09 10:09

Har været en tur på Lolland, fra kbh og tilbage.
Udregnede at jeg havde kørt tilfældigt 400 km på 29,56 liter.

Lå på mellem 100 og 130-140 km/time, det gik lidt hurtigere
da jeg skulle hjem.

Det giver efter min udregning 400 / 29,56 = 13,53 km pr liter

Bilen har fået komplet service og motoren står meget meget pæn,
og er helt tæt.Den har kun haft 1 ejer, en ældre dame fra Skodsborg,
ikke ryger.

Har bla udskiftet, tandrem, vandpumpe, multirem, motorolie, oliefilter,
øverste toppakning, luftfilter, tændrør, gearkasseolie, forreste udstødning
incl kat,
4 nye sommerdæk, komplet undervognsbehandling bare for at nævne nogle få
ting.

Er 13,53 km pr liter normalt for denne bil, hvad er Jeres erfaring ?

Mvh Kim
WV Polo Model 1,6
1. gang indregistreret: 16/10-1995
Antal døre 3
Stel nr. WVW2226N2TW026554

Fra : Z

Dato : 12-10-09 10:52

> Er 13,53 km pr liter normalt for denne bil, hvad er Jeres erfaring ?

Mon ikke det er turen hjem som har brændt de sidste liter?

Fra : ThomasT

Dato : 12-10-09 03:56

Det lyder helt rigtigt, siger mine erfaringer. Det er endda bedre end
min tidligere Polo kunne præstere. Det lå omkring 12 km/l med samme
motor.

Fra : KASO

Dato : 12-10-09 15:00

"Kim" <nææææ@xxxxxxxxx1234.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> ting.
>
> Er 13,53 km pr liter normalt for denne bil, hvad er Jeres erfaring ?

Prøv samme tur med 110km/t - så skal du se en markant forbedret økonomi.....

Iøvrigt kan evt. modvind have større betydning, end man umiddelbart ville
tro - specielt ved motorvejskørsel.

Til sammenligning: På ferieturen sydpå kørte jeg 110-120km/t med et forbrug
på lige under 13km/l.
Det foregik i en MB Viano Marco Polo (199cm høj, 225cm bred (med spejle),
vægt med brændstof, bagage og passagerer omkring 2.600kg)