Stjerner eller ej..
Fra : Kent Glerup

Dato : 11-10-09 19:41

Hej med jer

Vi går netop og venter på vores nye vogn, rygterne siger at de flinke
folk i Tjekkiet går i gang med den i næste uge :)
Blev så lige spurgt af forhandleren om vi ville have EU-plader på den!
Det kunne jeg ikke lige svare på.. Hvad synes I man skal vælge?
Er frygten for vestjyske anti EU ekstremister begrundet? Nogle folk har
jo lidt svært ved at holde deres Ruko'er på rette sted.. :(

Hvad ville I vælge? Og hvorfor.

/Kent Glerup

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-10-09 19:50

Kent Glerup skriver:

> Hvad ville I vælge? Og hvorfor.

Jeg fik ikke valget, men ville klart vælge den "nye gammeldags"
nummerplade.

Hvorfor?

Hvad i alverden skal den blå og gul firkant på en nummerplade der gerne
skal være sådan lidt diskret?

Jeg planter sku da heller ikke "svenskerklistermærker" (ja, jeg ved det,
farven er integreret på nummerpladen), andre steder på min bil.

Klaus

Fra : Brian

Dato : 11-10-09 20:01

"Kent Glerup" <kent@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad ville I vælge? Og hvorfor.

Jeg ville vælge den gamle, men det er meget præget udfra min mening om EU
samarbejdet. Eneste fordel ved de nye plader, er at man slipper for DK
skiltet - men det har jeg nu ikke haft på de seneste 5 biler alligevel.

Tillykke med bilen, forøvrigt

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-10-09 20:42

Brian skriver:

> Jeg ville vælge den gamle, men det er meget præget udfra min mening om EU
> samarbejdet.

Jeg ville vælge den gamel, til trods for min mening om EU nok er mere
positiv end din.

> Eneste fordel ved de nye plader, er at man slipper for DK
> skiltet - men det har jeg nu ikke haft på de seneste 5 biler alligevel.

Jeg tror heller ikke at jeg har haft det på mange andre end den
nuværende i de sidste 10 år. Den de så har sat i bagruden af den lille
ny, er meget diskret, men intet værd, hvis man skal følge reglerne.

Klaus

Fra : Kent Glerup

Dato : 11-10-09 20:47

Brian skrev:

> Jeg ville vælge den gamle, men det er meget præget udfra min mening om
> EU samarbejdet. Eneste fordel ved de nye plader, er at man slipper for
> DK skiltet - men det har jeg nu ikke haft på de seneste 5 biler alligevel.

Hvis man drister sig udenfor EU skal man alligevel have et DK skilt på..

> Tillykke med bilen, forøvrigt

Takker! Vi glæder os skam også, bliver skønt med en spritny vogn igen.
Nu har man så prøvet at være Mazda-ejer. Teknisk meget god vogn, men den
siger altså ikke én ret meget....

/Kent Glerup

Fra : Brian

Dato : 11-10-09 21:01

"Kent Glerup" <kent@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis man drister sig udenfor EU skal man alligevel have et DK skilt på..

Okay - typisk opsummering af EU-land og det's vilkår

/Brian

Fra : Niels Bengaard

Dato : 11-10-09 20:05

> [...]
> Er frygten for vestjyske anti EU ekstremister begrundet? Nogle folk har jo
> lidt svært ved at holde deres Ruko'er på rette sted.. :(

Tak den nye type, typisk dansk skal der være en overgangsordning hvor man
kan vælge begge dele, om et par år har alle brokrøvene vænnet sig til den
nye type plade, og så udgår den valgmulighed alligevel.

Mvh Niels

Fra : Tom

Dato : 11-10-09 20:32

Kent Glerup skrev:
> [...]
> Er frygten for vestjyske anti EU ekstremister begrundet? Nogle folk har
> jo lidt svært ved at holde deres Ruko'er på rette sted.. :(

Jeg ville vælge den ny smølfeblå plade fordi den ikke ser så gammeldags
ud som dem vi har i dag 11/10
Hvad det være gratis at skifte gjorde jeg det også, men vil ikke bløde
1100 kr for dem.

--
Tom

Fra : Armand

Dato : 11-10-09 20:37

Kent Glerup skrev:
> [...]
> Er frygten for vestjyske anti EU ekstremister begrundet? Nogle folk har
> jo lidt svært ved at holde deres Ruko'er på rette sted.. :(

Eftersom at jeg, ligesom ca. halvdelen af landets stemmeberettigede,
endnu ikke har stemt pro ved nogen EU afstemning, kan jég ikke se nogen
grund til selv at vælge en blå plade.

Hvor dit sindelag ligger og hvorledes du handler ud fra dét er helt din
egen sag!

--
Armand.

Fra : Martin [6000]

Dato : 11-10-09 20:37

> Hvad ville I vælge? Og hvorfor.

Heeelt klart den nye uanset om men er for/imod EU.

Hvorfor? Jeg slipper for DK-skilt ..

--
Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-10-09 20:40

"Martin [6000]" skriver:

> Hvorfor? Jeg slipper for DK-skilt ..

Hvilket DK skilt?

Klaus

Fra : Mogens

Dato : 11-10-09 20:39

> Hvad ville I vælge? Og hvorfor.

Jeg har valgt nr. pladen med den blå stribe, fordi "tiden" er til den. Jeg
overvejede ikke engang pladen uden striben :)

Fra : Martin [6000]

Dato : 11-10-09 20:46

Den Sun, 11 Oct 2009 21:39:32 +0200 skrev Klaus D. Mikkelsen:

> "Martin [6000]" skriver:

> Hvilket DK skilt?

Er det en typisk usenet-test?

--
Martin

Fra : Brian

Dato : 11-10-09 20:59

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Er det en typisk usenet-test?

Jeps... om lidt poster Klaus et billede af hvor smukt skiltet kan
integreres - på en Golf

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-10-09 21:51

Brian skriver:

> Jeps... om lidt poster Klaus et billede af hvor smukt skiltet kan
> integreres - på en Golf

Nej, for det kan ikke lade sig gøre.

Blå er ikke min nummerpladefarve og et stort grimt hvidt DK skilt er
heller ikke min favorit.

Det lille skilt som forhandleren har placeret diskret i bagruden er lige
så meget/lidt et DK skilt som den man kan få i alu/rustfri osv - altså
intet værd.

Vent lige 3 min, jeg napper et billede, så du kan blive glad

Klaus

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-10-09 21:56

"Klaus D. Mikkelsen" skriver:

> Vent lige 3 min, jeg napper et billede, så du kan blive glad

Kan du se hvor håbløst det er?

http://moppe.dk/Images/dkskilt.jpg

Klaus

Fra : Brian

Dato : 12-10-09 07:16

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Kan du se hvor håbløst det er?
>
> http://moppe.dk/Images/dkskilt.jpg

Jeg kender ikke reglerne for skiltets udformning i detaljer, men skulle jeg
køre med et DK skilt, ville det være af dén type.

Har du købt vognen i Horsens ?

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 12-10-09 00:42

On 12 Okt., 08:16, "Brian" <n...@tak.du> wrote:

> Jeg kender ikke reglerne for skiltets udformning i detaljer, men skulle jeg
> køre med et DK skilt, ville det være af dén type.

Et lovligt Dk skilt skal mindst være 11,5x17,5 cm, med hvid baggrund
og kun nationalitetsmærket indenfor "rammen.

Det vil sige at det jeg har bagpå bilen er lige så meget værd som et
grønt papskilt i forruden.

Læs evt:
http://www.fyens.dk/article/353367:Bil--b-d--camping--Der--noget-galt-i-DK

> Har du købt vognen i Horsens ?

Jeps.
De kunne levere til den rigtige pris og forholdsvis hurtigt.

Klaus

Fra : Mogens

Dato : 12-10-09 14:49

"Klaus D. Mikkelsen (google groups)" <moppemail@gmail.com> skrev i
meddelelsen

> De kunne levere forholdsvis hurtigt.

Så er den standard uden tilvalg?
(7-10 ugers levering normalt)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-10-09 15:10

Mogens skriver:

> Så er den standard uden tilvalg?

Tilvalg i forhold til den i forvejen producerede bil var aftageligt træk
og mobiltelefoni.

> (7-10 ugers levering normalt)

Hvilket jeg ikke kan eller vil vente på. Så ahvde jeg først fået den til
jul.

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 12-10-09 19:01

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
> træk og mobiltelefoni.

> Hvilket jeg ikke kan eller vil vente på. Så ahvde jeg først fået den

Havde gladeligt ventet til feb 10 for at få fx org. Xenon. Det duer bare.

--
/Frank

Fra : Mogens

Dato : 12-10-09 19:12

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Havde gladeligt ventet til feb 10 for at få fx org. Xenon. Det duer bare.

Ja, jeg ventede jo over 10 uger (nærmere 12 uger) på min Leon, og det var
sgu lang tid at gå og vente. Forstår godt Klaus' holdning til det...

Fra : Brian

Dato : 12-10-09 20:37

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Ja, jeg ventede jo over 10 uger (nærmere 12 uger) på min Leon, og det var
> sgu lang tid at gå og vente. Forstår godt Klaus' holdning til det...

Ventetiden, samt det indledende værditab, er grunden til at jeg aldrig
kommer til at købe fabriksny bil.
Jeg ville nødig smide en relativ stor sum penge, uden at få lige nøjagtig
det udstyr jeg vil have. På den anden side vil jeg heller ikke gå og vente
flere måneder, på at få bilen leveret.

Situationen ændrer sig dog muligvis, hvis jeg vinder i Lotto, og de ikke
lige har min 911 holdende klar på lageret

/Brian

Fra : Jensen

Dato : 13-10-09 09:58

On Mon, 12 Oct 2009 21:37:15 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Situationen ændrer sig dog muligvis, hvis jeg vinder i Lotto, og de ikke
>lige har min 911 holdende klar på lageret

En sådan vogn henter man vel ab fabrik og kører den hjem selv.
I know, I would if...

--
Thomas

Fra : Mogens

Dato : 13-10-09 13:45

"Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> En sådan vogn henter man vel ab fabrik og kører den hjem selv.
> I know, I would if...

Ja, det krydser man blot af, når man konfigurerer bilen.

Dette kan man iøvrigt gøre ved en række tyske fabrikater, hvis man bor
dernede...

Fra : Henrik B.

Dato : 13-10-09 13:53

> Ja, det krydser man blot af, når man konfigurerer bilen.
>
> Dette kan man iøvrigt gøre ved en række tyske fabrikater, hvis man bor
> dernede...

Hos MB også hvis man bor i DK. )
Dette tilbyder Saab i øvrigt også.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : alexbo

Dato : 11-10-09 20:51

"Kent Glerup" skrev i

> Er frygten for vestjyske anti EU ekstremister begrundet? Nogle folk har jo
> lidt svært ved at holde deres Ruko'er på rette sted.. :(

Hvis frygten skal bestemme så vælg de gamle, du risikerer ikke at
EU-tilhængere vil ridse din bil.

Personligt ville jeg vælge de nye, jeg er for EU og vil gerne vise det.

mvh
Alex Christensen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 11-10-09 21:00

> Hvad ville I vælge? Og hvorfor.

Nu da vi desværre ikke kan skifte kronen ud med euroen, så må vi jo nøjes
med nummerpladen - selvfølgelig skal der EU plader på den næste bil.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Martin [6000]

Dato : 11-10-09 21:02

> Jeps... om lidt poster Klaus et billede af hvor smukt skiltet kan
> integreres - på en Golf

*ROFL*

--
Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-10-09 21:47

"Martin [6000]" skriver:

> Er det en typisk usenet-test?

Den er en sarkastisk bemærkning, som du langt fra fattede kan jeg se.

Til trods for min 2 forrige biler i til sammen +11 år kørte uden DK
skilt og var over grænsen utallige gange, har jeg aldrig fået en
bemærkning for det.

Klaus

Fra : Brian Lund

Dato : 12-10-09 06:25

> [...]
> Er frygten for vestjyske anti EU ekstremister begrundet? Nogle folk har jo
> lidt svært ved at holde deres Ruko'er på rette sted.. :(

Jeg takkede nej da sælger spurgte mig, jeg var faktisk ikke klar over at
EU-pladerne allerede var indført!

Om det er med eller uden EU mærket gør mig egentligt ikke det store, men det
blev uden i denne omgang.

Brian

Fra : Fly Christensen

Dato : 12-10-09 07:11

On Sun, 11 Oct 2009 20:40:30 +0200, Kent Glerup
<kent@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk> wrote:

> [...]
>Er frygten for vestjyske anti EU ekstremister begrundet? Nogle folk har
>jo lidt svært ved at holde deres Ruko'er på rette sted.. :(

Vestjyske Anti EU ekstremister? Det er nok her, at du finder de største
tilhængere. Landbrugsstøtten tilfalder næppe nogen i København, og
fiskerne er der ikke nogen af mere. Hvis du kører udenfor byerne skal du
ikke være bange for ridser med en EU-plade.

Fly

Fra : Kent Glerup

Dato : 12-10-09 20:14

Fly Christensen skrev:

> [...]
> fiskerne er der ikke nogen af mere. Hvis du kører udenfor byerne skal du
> ikke være bange for ridser med en EU-plade.

Det kan godt være at der er mange herude som trawler støtte hjem, men
jeg tror ikke nødvendigvis det gør specielt pro-EU :)

Men hvad. Jeg ta'r chancen, så sælgeren har fået ordre på at skaffe
EU-plader til vognen. Bliver alligevel cool at få "A" som startbogstav :)

/Kent Glerup

Fra : Ivan Madsen

Dato : 12-10-09 20:16

On Mon, 12 Oct 2009 21:14:05 +0200, Kent Glerup

Du skal nok forvente FA eller GA

Fra : Kent Glerup

Dato : 12-10-09 20:28

Ivan Madsen skrev:

> Du skal nok forvente FA eller GA

Synes jeg så nogle EU-plader i TV i dag, mener de startede med A.. Men
hvad, det går skam nok alt sammen :)

/Kent Glerup

Fra : Frank Leegaard

Dato : 13-10-09 00:29

Ivan Madsen wrote:

> Du skal nok forvente FA eller GA

Er det gøjebil?

--
/Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 13-10-09 00:29

Kent Glerup wrote:

> [...]
>
> Men hvad. Jeg ta'r chancen, så sælgeren har fået ordre på at skaffe
> EU-plader til vognen. Bliver alligevel cool at få "A" som

Såsom AR eller AW?

:-I

--
/Frank

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-10-09 01:36

On Oct 11, 8:40 pm, Kent Glerup <k...@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk>
wrote:
> [...]
> Det kunne jeg ikke lige svare på.. Hvad synes I man skal vælge?
> Er frygten for vestjyske anti EU ekstremister begrundet?

Nej, der er vel en stor overvægt af folk som er afhængige af EUs
overførselsindkomster som hektarstøtte etc. ovre vestpå ?

--
Christian

Fra : Kent Glerup

Dato : 12-10-09 20:15

Christian B. Andresen skrev:

> Nej, der er vel en stor overvægt af folk som er afhængige af EUs
> overførselsindkomster som hektarstøtte etc. ovre vestpå ?

Som skrevet andetsteds så tror jeg ikke nødvendigvis der er sammenhæng
mellem støttekroner og placering af kryddet..

/Kent Glerup

Fra : Martin [6000]

Dato : 12-10-09 13:15

> Den er en sarkastisk bemærkning, som du langt fra fattede kan jeg se.

Du vidste udemærket godt hvad jeg mente med DK-skilt så jeg forstår ikke
"testen" hvad enten bemærkningen er sarkastisk eller ej.

> Til trods for min 2 forrige biler i til sammen +11 år kørte uden DK
> skilt og var over grænsen utallige gange, har jeg aldrig fået en
> bemærkning for det.

Og? Jeg har også utallige gange kørt for stærkt, men det bliver det jo
ikke mere lovligt af...

--
Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-10-09 14:27

"Martin [6000]" skriver:

> Og? Jeg har også utallige gange kørt for stærkt, men det bliver det jo
> ikke mere lovligt af...

Det er lovligt at køre i Danmark uden skiltet.

Det kan være uheldigt at køre uden i udlandet.

Klaus

Fra : Martin [6000]

Dato : 12-10-09 15:16

> Det er lovligt at køre i Danmark uden skiltet.
>
> Det kan være uheldigt at køre uden i udlandet.

Lige præcis.. jeg kommer "tit" i udlandet.

Bortset fra det så er jeg ikke mindre Rasmus Modsat end at vores DK-skilt
ikke er helt efter bogen... skal ikke have et stort hvidt klistermærke
smækket bagpå- hvis prøjserne ikke fatter DK betyder DK bare fordi det
er med sølv, så skulle de måske overveje at parkere Vectraen og hænge
kasketten tilbage...

Nå.. sidespring Det kunne bare være rart at køre uden dk-skilt helt
efter bogen i det store EU. Det må blive næste bil.

--
Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-10-09 15:33

"Martin [6000]" skriver:

> Bortset fra det så er jeg ikke mindre Rasmus Modsat end at vores DK-skilt
> ikke er helt efter bogen... skal ikke have et stort hvidt klistermærke
> smækket bagpå

Ergo er du ikke en skid bedre end mig der har kørt uden......

Klaus

Fra : Martin [6000]

Dato : 12-10-09 15:54

> Ergo er du ikke en skid bedre end mig der har kørt uden......

Siger jeg det?

--
Martin

Fra : P

Dato : 12-10-09 16:31

> [...]

>Er frygten for vestjyske anti EU ekstremister begrundet? Nogle folk har
>jo lidt svært ved at holde deres Ruko'er på rette sted.. :(

Sjovt at tjekkerne så skal lave både din og min nye vogn i uge 43. Så
er der i hvert fald lige to gange de bedes være oppe på mærkerne

Hvad er det for en model du venter på?

Og jeg har frivilligt valgt at få EU plader på bilen, da jeg er
allergisk overfor mærker på bilen. Den er bestilt uden modelbetegnelse
og uden 'reklamer' på diverse steder (f.eks. rammerne omkring
nummerpladen)

/P

Fra : Kent Glerup

Dato : 12-10-09 20:21

P skrev:

> Sjovt at tjekkerne så skal lave både din og min nye vogn i uge 43. Så
> er der i hvert fald lige to gange de bedes være oppe på mærkerne

Næste uge blev skrevet i går, ergo bliver vores lavet i denne uge :)

> Hvad er det for en model du venter på?

En Skoda Octavia 1,6 TDI CR Combi Greenline (pyhh..)
Vi nåede at sætte kløerne i én af introduktions modellerne, hvor der
medfølger dobbeltzone klima, MaxiDot, midterarmlæn, læder på rat og
håndbremse plus måske noget mere jeg ikke kan huske :)
Får så sat nogle gode vinterdæk på original aluerne plus skjult
aftageligt træk (vestjylland..)

> [...]
> allergisk overfor mærker på bilen. Den er bestilt uden modelbetegnelse
> og uden 'reklamer' på diverse steder (f.eks. rammerne omkring

Vi har så også lige valgt EU-pladerne af samme årsag. Eneste sted
forhandleren får lov at reklamere lidt er på nummerplade holderen bagpå.
Jeg har frabedt mig holder foran, da jeg synes det ser temmelig dumt ud
når kofangeren har en integreret skål der passer til selve pladen.

/Kent Glerup

Fra : P

Dato : 12-10-09 20:40

On Mon, 12 Oct 2009 21:20:48 +0200, Kent Glerup
> [...]

>håndbremse plus måske noget mere jeg ikke kan huske :)
>Får så sat nogle gode vinterdæk på original aluerne plus skjult

Den Greenline køre jo også en million kilometer på literen, og med det
ekstra udstyr bliver den jo rigtig lækker.
Var selv lige ved at vælge Superb'en i Greenline udgaven, men valgte
elegancen i stedet på grund af udstyret med bl.a. Bi Xenon med
kurvelys

Jeg venter så på en Superb 1.9 TDI Elegance med business pakke som
udover det i forvejen righoldige udstyr betyder Parkeringssensorer for
og bag, 4-eget læderrat m/styring af radio, Skoda RDS radio "Bolero",
6CD skifter og MP3 afspiller med touchskærm samt Soundsystem - 10
højtt. med digital Equalizer

> [...]
>Jeg har frabedt mig holder foran, da jeg synes det ser temmelig dumt ud
>når kofangeren har en integreret skål der passer til selve pladen.

Måske skulle jeg bede om at få skruet pladerne direkte på bilen .. så
er det også sværere at 'løbe' med dem

/P

Fra : Kent Glerup

Dato : 12-10-09 20:48

P skrev:

> [...]
> Var selv lige ved at vælge Superb'en i Greenline udgaven, men valgte
> elegancen i stedet på grund af udstyret med bl.a. Bi Xenon med

Nu får vi se hvor langt den reelt går.. Men at dømme efter de ture jeg
har prøvet, så er potentialet (iflg computeren) der. Mest imponeret blev
jeg dog over den nye CR motor. Den går altså dejligt :)

> [...]
> og bag, 4-eget læderrat m/styring af radio, Skoda RDS radio "Bolero",
> 6CD skifter og MP3 afspiller med touchskærm samt Soundsystem - 10

Fed gang udstyr :)
Vi har dog valgt at vente med de sjove ting, og så finde en RNS510 + en
Fiscon Basic Plus Bluetooth boks. Så kan telefonen integrere med både
radions display og MaxiDot.

> Måske skulle jeg bede om at få skruet pladerne direkte på bilen .. så
> er det også sværere at 'løbe' med dem

Den forreste på vores bliver skruet direkte på. Langt det pæneste IMHO.

/Kent Glerup

Fra : P

Dato : 12-10-09 21:12

>Nu får vi se hvor langt den reelt går.. Men at dømme efter de ture jeg
>har prøvet, så er potentialet (iflg computeren) der. Mest imponeret blev
>jeg dog over den nye CR motor. Den går altså dejligt :)

desværre er det kun den helt store model der har CR motor i Superb
programmet, og jeg valgte udstyr fremfor motor, fordi jeg synes den
kører hurtigt nok med 1.9 motoren i forhold til mit behov, og jeg
elsker fedt udstyr, og det får jeg masser af. Rolig fremfærd i luksus
og med mange kilometer pr dråbe er blevet sjovere end hurtig fremfærd
i skrabet karosse .. det var i de unge dage den prioritering var
fremherskende

/P

Fra : Kent Glerup

Dato : 12-10-09 22:18

P skrev:

> [...]
> og med mange kilometer pr dråbe er blevet sjovere end hurtig fremfærd
> i skrabet karosse .. det var i de unge dage den prioritering var

Kan godt mærke den følelse snige sig ind på mig også..
Har altid sværget til omdrejningsvillige 16V benzin motorer og overladt
diesel til erhvervskøretøjer, så der er et par kameler der skal sluges nu :)

/Kent Glerup

Fra : P

Dato : 12-10-09 21:16

>Vi har dog valgt at vente med de sjove ting, og så finde en RNS510 + en
>Fiscon Basic Plus Bluetooth boks. Så kan telefonen integrere med både
>radions display og MaxiDot.

Så vidt jeg kan se, er det noget som skal indbygges. Det ser lækkert
ud
Superb'en kan fåes med bluetooth indbygget så telefonen kan køres ind
over maxidot osv, men det var dog en af de ting jeg ikke synes jeg
havde brug fior, men smart er det bestemt.
Jeg satser på at den løse navigation jeg skal have købt, kan håndtere
telefonen også.

/P

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-10-09 21:27

Kent Glerup skriver:

> Vi har dog valgt at vente med de sjove ting, og så finde en RNS510 + en
> Fiscon Basic Plus Bluetooth boks. Så kan telefonen integrere med både
> radions display og MaxiDot.

RNS510 er dyr. Styr udenom efterligningerne.

Fiscon er okay, det er en Parrot med ekstra kredsløb omkring. Den
medfølgende mic er dog ikke meget ved. Har allerede bygget om (du ved
værkstedet, hvor jeg købte bilen er ikke verdens skarpeste). Måske ryger
svanehalsen i på et tidspunkt, jeg ved det ikke.

Klaus

Fra : Mogens

Dato : 12-10-09 22:05

> RNS510 er dyr. Styr udenom efterligningerne.

Sådan een sidder der i min Leon - den er jeg sgu meget imponeret over !

> Fiscon er okay, det er en Parrot med ekstra kredsløb omkring.

Parrot go home - havde jeg i Peugeot'ene. Det skal væree den originale vare
fra VAG (IMO) med ratbetjening og hele mollevitten. Jeg synes, at pengene
til det originale udstyr er givet meget godt ud i min Leon (OG i
privatvognen). Funker ganske perfekt - tlf., stereo, navi osv. Great :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-10-09 22:10

Mogens skriver:

> Sådan een sidder der i min Leon - den er jeg sgu meget imponeret over !

Jeg har fundet den for dyr. Overvejede en eftermontering.

> Parrot go home - havde jeg i Peugeot'ene. Det skal væree den originale vare
> fra VAG (IMO) med ratbetjening og hele mollevitten.

Hvilket der er med Fiscon'en. Som jeg skriver er den bygegt op _omkring_
en parrot.

> Jeg synes, at pengene
> til det originale udstyr er givet meget godt ud i min Leon (OG i
> privatvognen). Funker ganske perfekt - tlf., stereo, navi osv. Great :)

Hvordan med mikrofonen, hvor er den placeret?

Klaus

Fra : Kent Glerup

Dato : 12-10-09 22:22

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Mogens skriver:
>
> Jeg har fundet den for dyr. Overvejede en eftermontering.

Den ER dyr ja, men hvis man selv eftermonterer den, sammen med Fiscon
BT, så kan det holdes omkring de 10K. Synes jeg er acceptabelt, specielt
i betragtning af de muligheder som RNS510'eren giver.

> Hvilket der er med Fiscon'en. Som jeg skriver er den bygegt op _omkring_
> en parrot.

I følge diverse omtale, så kan Fiscon'en fuldt ud leve op til original
VAG BT, så jeg tror jeg vover pelsen.

> Hvordan med mikrofonen, hvor er den placeret?

Kan også godt bruge lidt staldtips her :)

/Kent Glerup

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-10-09 22:27

Kent Glerup skriver:

> Kan også godt bruge lidt staldtips her :)

http://www.fiscon-mobile.eu/products/mic.php

Klaus

Fra : Kent Glerup

Dato : 12-10-09 22:47

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Kent Glerup skriver:
>
> http://www.fiscon-mobile.eu/products/mic.php

Tak! Kunne se ud som om der skal monteres ved kabinebelysningen, hvis
muligt.
Hvor har du fået det klaret?

/Kent Glerup

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-10-09 05:13

Kent Glerup skriver:

> Tak! Kunne se ud som om der skal monteres ved kabinebelysningen, hvis
> muligt.

Ja og nej. Når du pakker den op der, bliver lyden ringere, end med en
"fritstående" microfon.

> Hvor har du fået det klaret?

Hvor jeg købte bilen. De monterede det hele.

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 13-10-09 11:26

> Ja og nej. Når du pakker den op der, bliver lyden ringere, end med en
> "fritstående" microfon.

Men stadig bedre end den sædvanlige montering ved dørstolpen...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-10-09 16:18

"Henrik B." skriver:

> Men stadig bedre end den sædvanlige montering ved dørstolpen...

Ikke med den medfølgende mic.

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 13-10-09 00:31

Mogens wrote:
> [...]
> Jeg synes, at pengene til det originale udstyr er givet meget godt ud
> i min Leon (OG i privatvognen). Funker ganske perfekt - tlf., stereo,

Såsom Pioneer?

--
/Frank

Fra : Mogens

Dato : 13-10-09 05:13

?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-10-09 05:17

Frank Leegaard skriver:

> Såsom Pioneer?

Kan Pioneers produkter integrere i en VW med funktionsknapper i rat og
visning i MFA.

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 13-10-09 16:03

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Frank Leegaard skriver:

> Kan Pioneers produkter integrere i en VW med funktionsknapper i rat og
> visning i MFA.

Mig bekendt ja.

http://www.pioneer.dk/dk/products/25/111/241/AVIC-F9110BT/specs.html

Hard wired remote ready - Yes

Så køber man adapterkablet til ratbetjeningen og jeg mener også info følger
med over hvis du har integreret FIS i spedometeret.

--
/Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-10-09 16:41

"Martin [6000]" skriver:

> Siger jeg det?

Tjah, du påstår at du ved en EU nummerplade slipper for at have et DK
skilt.

Vi har nu fundet ud af at du med en EU plade slipper for at motere et
rigtigt DK skilt, for det du selv betegner som et DK skilt er ikke et DK
skilt, men et tilfældigt klistermærke.

Klaus

Fra : Martin [6000]

Dato : 12-10-09 17:32

> Skal det forstås sådan, at du nærer et ønske om at se d'herrer
> Mikkelsens og Johansens urineringsaggregater? Og så på en rasteplads af
> alle steder?

*LOL*

Klasse...

--
Martin

Fra : Martin [6000]

Dato : 12-10-09 17:33

> Tjah, du påstår at du ved en EU nummerplade slipper for at have et DK
> skilt.

Ja - så vidt jeg har forstået altså.

> Vi har nu fundet ud af at du med en EU plade slipper for at motere et
> rigtigt DK skilt, for det du selv betegner som et DK skilt er ikke et DK
> skilt, men et tilfældigt klistermærke.

Men jeg har stadig ikke sagt jeg er et eller to hak bedre end dig.

--
Martin

Fra : Henrik B.

Dato : 12-10-09 18:07

> Hvad ville I vælge? Og hvorfor.

EU-pladen.

Hvorfor? Fordi jeg slipper for DK-skiltet.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Kent Glerup

Dato : 12-10-09 20:21

Henrik B. skrev:
> "Kent Glerup" <kent@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk> skrev i meddelelsen

> EU-pladen.
>
> Hvorfor? Fordi jeg slipper for DK-skiltet.

Nåede selv til samme konklusion.

/Kent Glerup

Fra : Martin [6000]

Dato : 12-10-09 19:04

> Jeg løste problemet ved at smide 25,- i nærmeste Bildillen, og har nu et
> magnetisk DK-skilt, som opfylder lovens bogstav, og som kun sidder på
> smækken, når de krydser grænsen. )

Det var bestemt en mulighed!

--
Martin

Fra : perhag

Dato : 12-10-09 18:51

On 12 Okt., 21:15, Ivan Madsen <karinogi...@gmail.com> wrote:
> Du skal nok forvente FA eller GA

Stik modsat. Det bliver AF eller AG, når det er en Skoda med
personbils-EUplader. Derefter bruges AW og BF.

Blandt de nu udleverede EU-plader er kun papegøjepladerne med FA, FB
og måske FC. Personbiler uden EU-mærke går også snart i gang med FA