Nye vinterhjul fra reifenversand
Fra : Kragelund

Dato : 11-10-09 11:58

Hejsa,

Jeg skal have nogle nye vinterhjul til min astra, og har bestemt mig for
Continental TS830 på stålfælge

Jeg skal have dem i 205/55 R16 (91H), og umiddelbart har reifenversand dem
til en fornuftig pris.

Meeeen, så kommer spørgsmålene

1. Reifenversand foreslår en fælg der hedder 9045 Felgengroesse 6½Jx16 LK
5x110x65 ET 37 . Er der en der kan tyde det for mig? Jeg aner ikke hvordan
jeg skal afgøre om de passer til min astra, og de dæk jeg har valgt. Det er
jo også væsentligt at der er huller til 5 bolte

2. Websitet giver ikke rigtigt et klart svar på hvad det vil koste mig at få
leveret i danmark (inden jeg indtaster mine personlige detaljer) - Er der
nogen der har erfaring med hvad fragten ender i?

På forhånd tak,

Jakob

--

2009 Opel Astra 1,7 CDTi Ecoflex Wagon

Fra : alexbo

Dato : 11-10-09 14:48

"Kragelund" en

> [...]
> jeg skal afgøre om de passer til min astra, og de dæk jeg har valgt. Det
> er jo også væsentligt at der er huller til 5 bolte

På nendenstående side kan du finde typegodkendelsen til din bil,
godkendelsesnummeret står på din reg.attest.
http://www.fstyr.dk/sw22275.asp

Men 6½Jx16 som er bredden og diameteren i tommer, passer med Astra.

5x110x65 ET 37, er antal bolte, diameteren af boltcirklen, hullet i midten
og forsætningen, (dybden af den tallerken fælgen er)
Forsætningen ET37-39 findes også på hjemmesiden, men hullet i midten og
cirkeldiameteren, må du finde andre steder eller måle på din bil.

Tag dit reservehjul ud, mål hullet i midten, mål fra midten af fælgen, til
midten af et bolthul, det skal så være 55mm.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kragelund

Dato : 11-10-09 19:21

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message

snip

> mvh
> Alex Christensen

Hej Alex,

Tusinde tak for svaret! Det var lige det jeg skulle bruge!

/Jakob

Fra : alexbo

Dato : 11-10-09 20:52

"Kragelund"skrev

> Tusinde tak for svaret! Det var lige det jeg skulle bruge!

Velbekomme.

mvh
Alex Christensen