Focus 1,8 TDCI
Fra : tiper

Dato : 11-10-09 03:24

Hey NG

Har i min søgen efter en rummelig diesel stødt på en Focus 1,8 YDCI
fra 2003 med 170.000km på klokken. Har dog fundet tilsvarende med
+400.000km så km-tallet bekymrer mig ikke synderligt.
Hvad skal jeg holde øje med af servicehistorie på sådan en?
Tænker på tandrem, dyser, mv.

Rust er vel dens største fjende?
Hvad kan jeg forvente ved alm dagligdagskørsel at brændstoføkonomien
er?

Mvh
Jesper

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 11-10-09 10:52

Hej

>"tiper" <tiper@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

SNIP

>Hvad kan jeg forvente ved alm dagligdagskørsel at brændstoføkonomien
>er?

Spritmonitor siger omkring 16 km/l i gennemsnit over 7 mill kilometer...
Nogle kører dog +20 km/l. Så et sted der i mellem, alt efter din højrefod ;)

Mvh
Hans

Fra : KASO

Dato : 11-10-09 11:45

"tiper" <tiper@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
[...]

Kør en tur i den før du spekulerer videre. Fords 1.8 TDCI motor er en gammel
Sierra motor med CR-topstykke. Den er støjende, ukultiveret og totalt uden
trækkraft ved lave omdrejninger - absolut ingen fornøjelse at køre med!

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 11-10-09 06:23

On 11 Okt., 12:45, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:
> [...]
> trækkraft ved lave omdrejninger - absolut ingen fornøjelse at køre med!

Ok, har bare andre steder læst mig til den er ganske god afløser for
den tidligere TDDI motor.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-10-09 16:56

tiper skriver:

> Rust er vel dens største fjende?

Også rust.

> Hvad kan jeg forvente ved alm dagligdagskørsel at brændstoføkonomien
> er?

At motoren larmer og lyder som en gammel traktor - ikke mindst når du
starter den i kold tilstand.

Selv en VW TDI lyder som et blidt lam ved siden af.

Klaus

Fra : Martin [6000]

Dato : 11-10-09 17:06

> Selv en VW TDI lyder som et blidt lam ved siden af.

PD vel og mærke.. og ja.. det siger ikke så lidt. Sådan en Ford 1,8
diesel støjer som ind i helvede..

--
Martin

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 11-10-09 13:10

On 11 Okt., 18:06, "Martin [6000]" <marti...@tiscali.dk> wrote:

> PD vel og mærke.. og ja.. det siger ikke så lidt. Sådan en Ford 1,8
> diesel støjer som ind i helvede..
>
> --
> Martin

Også når vi snakker om TDCI motoren ma common rail??

Fra : Martin [6000]

Dato : 11-10-09 20:14

> Også når vi snakker om TDCI motoren ma common rail??

En gammel kollega har sådan en.. synes den lyder som en gammel
skærgårdstraktor

--
Martin

Fra : Martin [6000]

Dato : 11-10-09 20:35

> Skærgårdstraktor - vil du lige holde Volvo udenfor

Sorry :)

--
Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-10-09 20:37

Jesper Pedersen skriver:

> Også når vi snakker om TDCI motoren ma common rail??

Ja, den har ikke kunnet fås med PD (så vidt jeg ved).

Klaus