Ide til Leo?
Fra : Frank Leegaard

Dato : 09-10-09 15:35

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 09-10-09 16:00

On Fri, 9 Oct 2009 16:34:47 +0200, "Frank Leegaard"
<frankFJERN@superbruger.dk> wrote:

>http://ekstrabladet.tv/biler/article1230550.ece

>--

Du er bagud.............igen. .o))

Den har jeg postet for en uges tid siden.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 09-10-09 16:18

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> Den har jeg postet for en uges tid siden.

9 dage - for at være helt præcis

Fra : Sode

Dato : 09-10-09 17:01

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> <folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> 9 dage - for at være helt præcis

Projektet er snart 2 år gammelt op postet på youtube utallige gange.......9
dage pftttt

STRAM OP....

vh/ sode hehe

Fra : Leo_Jensen

Dato : 09-10-09 10:14

On 9 Okt., 16:34, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk> wrote:
> http://ekstrabladet.tv/biler/article1230550.ece
>
> --
> /Frank

Det var da en mulighed, men jeg synes nu det er synd for begge
involverede biler...
Men sjovt er det garanteret. Også sjovere end den mathvide Pug 309
1.9, som en af mine venner en gag i fortiden havde lokket 170 HK ud
af, og den var ellers sjov. Folk blev en anelse overraskede når den
fik lov til at arbejde...

Leo

Fra : Mogens

Dato : 09-10-09 17:29

"Leo_Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det var da en mulighed, men jeg synes nu det er synd for begge
> involverede biler...

Jég syns nu, det er eet af de bedre indslag. Ser sgu meget gennemført ud på
billederne...

> [...]
> 1.9, som en af mine venner en gag i fortiden havde lokket 170 HK ud
> af, og den var ellers sjov. Folk blev en anelse overraskede når den

Var den P309 hurtig hele vejen op?

De 170 TDI hk jég bestyrer, er uden tvivl hurtige - UNDER 160 km/t. Over
begynder det at knibe, og aggressiviteten døer ud - det er i alt fald slet
ikke den samme som i de lavere gear. Dernede står de andre alm TDI/HDI/what
ever jo nærmest stille

He he det er sgu lidt morsomt ind imellem - at bøje arm med Volvo D5 (185
hk) og Alfa 259 2,4 JTDm TI (210 hk). De overraskes gevaldig af min Leons
potentiale, som også rækker til at "genere" en 287 hk's BMW 740i

Undskyld Folmer - jeg dæmper mig igen :)

Fra : /HB

Dato : 09-10-09 10:47

On 9 Okt., 18:29, "Mogens" <n...@mail.com> wrote:

> [...]
> potentiale, som også rækker til at "genere" en 287 hk's BMW 740i
>
> Undskyld Folmer - jeg dæmper mig igen :)

Du er jo lidt heldig med vægten der Mogens Jeg følger også
ovennævnte biler til trods for at min er en 140 TDI. Den vejer så bare
omkring de 1200kg.. hvor Alfaen og Bmw'n runder de 15~1700kg.
Mange 140 TDI'er er dog målt til lidt flere hk end opgivet ab fabrik -
fra 140 - 170 hk standard.

--
/HB

Fra : Mogens

Dato : 09-10-09 19:18

"/HB" <henrikub@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> omkring de 1200kg.. hvor Alfaen og Bmw'n runder de 15~1700kg.
> Mange 140 TDI'er er dog målt til lidt flere hk end opgivet ab fabrik -

1.300 kg vejer den så det...

Fra : Leo_Jensen

Dato : 09-10-09 11:05

> Jég syns nu, det er eet af de bedre indslag. Ser sgu meget gennemført ud på
> billederne...

> Var den P309 hurtig hele vejen op?

Aner det ikke, ejeren boede i Kbh og var bare på kort visit. Vi
pjattede bare lidt rundt i by og landevej omkring Odense, og det gik i
hvert fald voldsomt godt op til 120-130 km/t. Sådan en vejer
formentlig 900-1000 kg, så der var lidt overskud.
Lyden af 2 dobbelte Weber var heller ikke dårlig. Det var noget med
andre stempler, plejlstænger, portet top osv. Omkring 2000CC. Konen
havde krævet at den var brugbar til daglig, så det var den. Den kunne
køre helt stille og pænt uden en forkert prut og så ellers tage fuld
gas med et ordentligt woooarrppp.

> [...]
> hk) og Alfa 259 2,4 JTDm TI (210 hk). De overraskes gevaldig af min Leons
> potentiale, som også rækker til at "genere" en 287 hk's BMW 740i

Benzinbimmeren har vel heller ikke samme moment ? De andre burde vel
kunne gøre modstand og i det mindste køre nogenlunde lige op...

Leo

Fra : Frank Leegaard

Dato : 09-10-09 18:11

Leo_Jensen wrote:

> [...]
>
> Benzinbimmeren har vel heller ikke samme moment ? De andre burde vel
> kunne gøre modstand og i det mindste køre nogenlunde lige op...

Nu tror jeg man skal være særdeles varsom med at udpege vindere og tabere
ude på landevejen.

Nogen har bare ikke samme vilje til at udfordre grejet og trafiksikkerheden
som andre.

Kan jeg mærke at dem jeg kører med og mod, vil sætte alt på et bræt, bakker
jeg stille og rolig ud.

--
/Frank

Fra : Mogens

Dato : 09-10-09 19:25

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Nu tror jeg man skal være særdeles varsom med at udpege vindere og tabere
> ude på landevejen.

Det var ikke ud af lige landevej...

> Nogen har bare ikke samme vilje til at udfordre grejet og
> trafiksikkerheden som andre.

De nævnte duellerede - INGEN tvivl om det.
Vedr. Alfa'en var det på tværs af DK - vi fulgtes fra Fredericia til Kbh og
prøvede masser af gange i mellemaccelerationerne. Det var ganske morsomt for
mig og for ham - kunne jeg se.

Volvo'en var 2 gange fra 60 til 160 km/t - han prøvede hvad han kunne, men
en Leon er altså kvik, når man først har lært den at kende (2.500 - 4.200
omdr i alle gear)

BMW testen var en morgen ved betalingsanlægget (Øresund) mod DK. Det daglige
kik, hvor man er nede på 30 km/t, og så ellers derudaf, når bommen går op.
"Alle" er helt oppe på speederen dér

> Kan jeg mærke at dem jeg kører med og mod, vil sætte alt på et bræt...

Og hvor skriver jeg så det?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 10-10-09 02:14

Mogens wrote:
> [...]
> daglige kik, hvor man er nede på 30 km/t, og så ellers derudaf, når
> bommen går op. "Alle" er helt oppe på speederen dér

Nu skriver jeg intet til dig. Det er alt sammen generelle betragtninger.

--
/Frank

Fra : N/A

Dato : 10-10-09 03:51

Fra : N/A

Dato : 10-10-09 03:51

Fra : N/A

Dato : 10-10-09 03:51

Fra : Leo_Jensen

Dato : 09-10-09 12:37

On 9 Okt., 20:25, "Mogens" <n...@mail.com> wrote:

> [...]
> kik, hvor man er nede på 30 km/t, og så ellers derudaf, når bommen går op.

Nu er alle et stort ord. Jeg kommer der af og til, og ligesom ved
Storebælt får Jaguaren lige lov til at trække vejret der. Foreløbig er
der ingen der har trukket fra mig, og jeg er nu ret sikker på at der
er mange der kan hvis de giver gas for alvor. Mine 203
ketchupflaske-4V-heste rækker til 10.1 sek for 0-100, men jeg har
selvfølgelig automaten til at sikre perfekte gearskift HVER gang.

Leo

Fra : Mogens

Dato : 09-10-09 19:44

> Nu er alle et stort ord.

Derfor min 2 ""

> Jeg kommer der af og til, og ligesom ved Storebælt

Jeg kommer ofte begge steder - der er rimelig forskel på duellen. Dels er
pladsen LANGT mindre ved Stb end Øresund, og dels er "klientellet" et andet
ved Stb, IMO...

> [...]
> ketchupflaske-4V-heste rækker til 10.1 sek for 0-100, men jeg har
> selvfølgelig automaten til at sikre perfekte gearskift HVER gang.

Din Jag er ikke til ræs på den måde - den er til overlegen cruise uden at
blive sidst, IMO

Fra : Leo_Jensen

Dato : 09-10-09 13:17

On 9 Okt., 20:43, "Mogens" <n...@mail.com> wrote:

> [...]
> pladsen LANGT mindre ved Stb end Øresund, og dels er "klientellet" et andet

Du har nok ret. Jeg kommer ikke særlig tit nogen af stederne, og
selvfølgelig er der flere biler på Storebælt. Jeg har ikke lige bidt
mærke i hvor lang indslusningen er, man er jo i bødeland før man
rammer de 2 spor begge steder...

> Din Jag er ikke til ræs på den måde - den er til overlegen cruise uden at
> blive sidst, IMO

Jep, men det er nu rart lige at få blæst det værste sod væk af og til.
Bare for en sikkerheds skyld, og her er der masser af asfalt uden
fodgængere, rådyr og den slags...

Leo

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-10-09 21:08

Leo_Jensen skriver:

> [...]
> ketchupflaske-4V-heste rækker til 10.1 sek for 0-100, men jeg har
> selvfølgelig automaten til at sikre perfekte gearskift HVER gang.

Over 10 sekunder?

Damn den er sløv

Klaus

Fra : Leo_Jensen

Dato : 09-10-09 14:18

On 9 Okt., 22:08, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Leo_Jensen skriver:

> Over 10 sekunder?
>
> Damn den er sløv

Automatgear + tung + få gear + relativttsvagt bundtræk = Ikke særlig
hurtig. Den rykker meget godt f.eks fra 80-120, men helt nedefra går
der lidt tid med at komme fra land. Men som sagt, alle dem der er
hurtigere kører ikke fra den...
Jeg trak fra en Ford Focus dieselting den anden dag. Ikke noget
særligt, bortset fra at min trailer var fyldt med 5-700 kg
jord...

Leo

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-10-09 21:20

Leo_Jensen skriver:

> [...]
> hurtig. Den rykker meget godt f.eks fra 80-120, men helt nedefra går
> der lidt tid med at komme fra land. Men som sagt, alle dem der er

Jeg driller, blot fordi min er rated til 8 sekunder....

> Jeg trak fra en Ford Focus dieselting den anden dag. Ikke noget
> særligt, bortset fra at min trailer var fyldt med 5-700 kg
> jord...

LOL....

Klaus

Fra : Mogens

Dato : 10-10-09 03:51

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Jeg driller, blot fordi min er rated til 8 sekunder....

Det er ikke så længe siden, jeg kørte en 2001 XJ8. Forventningen til "raket"
var stor, men resultatet udeblev. Måske fordi alt foregik i stilhed...

Fra : Armand

Dato : 10-10-09 12:42

Mogens skrev:
> [...]
>
> Det er ikke så længe siden, jeg kørte en 2001 XJ8. Forventningen til
> "raket" var stor, men resultatet udeblev. Måske fordi alt foregik i

Jup!
Spørg bare motorcyklisterne: Der er intet som Db-hk's

--
Armand.

Fra : Brian

Dato : 10-10-09 10:37

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Jeg driller, blot fordi min er rated til 8 sekunder....

Det er rart endelig at have en bil der klemmer sig under 10, hva ?!

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-10-09 11:52

Brian skriver:

> Det er rart endelig at have en bil der klemmer sig under 10, hva ?!

Jeps - eller tjah, det er det vel. Har ikke forsøgt det endnu.

Klaus

Fra : N/A

Dato : 10-10-09 03:51

Fra : N/A

Dato : 10-10-09 03:51

Fra : Leo_Jensen

Dato : 10-10-09 02:11

On 10 Okt., 04:50, "Mogens" <n...@mail.com> wrote:

> Det er ikke så længe siden, jeg kørte en 2001 XJ8. Forventningen til "raket"
> var stor, men resultatet udeblev. Måske fordi alt foregik i stilhed...

Det er svært at fornemme farten, når man sidder i en bil, der bare
accelerer. Almindelige biler brøler, vibrerer og bumper over huller.
Ja, det med ikke at kunne køre over ujævnheder gælder selvfølgelig
ikke kun under acceleration...
Min 2CV er subjektivt vurderet hurtigere end Jaguaren. Man får i hvert
fald betydeligt flere sanseindtryk...

Leo