Gennemsnitlig levetid for dit mærke
Fra : Ukendt

Dato : 07-10-09 22:54

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-10-09 23:52

> http://www.business.dk/article/20070728/transport/70726013/

Æder du virkelig sådan en statistik råt?

--
/Frank

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-09 15:00

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Æder du virkelig sådan en statistik råt?

Den gennemlæses med rimelig tilfredshed, ja.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 09-10-09 15:38

> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Den gennemlæses med rimelig tilfredshed, ja.

Fordi de utallige gamle Ford A og Ford T forvrænger billedet?

--
/Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-10-09 15:58

Frank Leegaard skriver:

> Fordi de utallige gamle Ford A og Ford T forvrænger billedet?

Nej, fordi gennemsnitslevealderen for en Lada er næsten det samme som
for en Ford.

Men statistikken viser jo også at en Ford er ringere end en VW......

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 09-10-09 17:56

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Frank Leegaard skriver:

> Nej, fordi gennemsnitslevealderen for en Lada er næsten det samme som
> for en Ford.
>

> Men statistikken viser jo også at en Ford er ringere end en VW......

Hvilket Olsen så godt var klar over. Han stillede sig jo tilfreds med den
ydmyge placering.

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 07-10-09 23:54

">>Eque<<" <-> skrev i meddelelsen
> http://www.business.dk/article/20070728/transport/70726013/

Ubrugelig statistik. Specielt fordi den ikke siger en ski' om, hvordan
dagens biler vil klare sig.
Min påstand er, at om 15 - 20 år, vil det f.eks. vise sig at dagens Chrysler
er nogle skrammel biler....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Nicolai

Dato : 08-10-09 00:01

> http://www.business.dk/article/20070728/transport/70726013/

Fra sommeren 2007 gør det endnu mere ubrugeligt.

Fra : Armand

Dato : 08-10-09 12:18

Nicolai skrev:

> Fra sommeren 2007 gør det endnu mere ubrugeligt.

Kia ejere kan trøste sig med at dengang havde Kia vel ikke været på
markedet andet end 9 års tid, så en Kia holder "100%"

--
Armand.

Fra : Gitte

Dato : 08-10-09 07:53

">>Eque<<" <-> skrev i en meddelelse
> http://www.business.dk/article/20070728/transport/70726013/

Jeg kan ikke finde gennemsnitsleve tiden for min FORD Anglia, mon ikke den
er lav, da der ikke er så mange tilbage mere ?

Det er ihvertfald svært at skaffe reservedele

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 08-10-09 09:07

">>Eque<<" <-> skrev i en meddelelse
> http://www.business.dk/article/20070728/transport/70726013/

Chevrolet ind på 1. pladsen med 24 års levetis - så har de da vidst ikke
indregnet Chevrolet Matiz i deres statistikker ;)

/Hans

Fra : Nicolai

Dato : 08-10-09 11:18

> Chevrolet ind på 1. pladsen med 24 års levetis - så har de da vidst ikke
> indregnet Chevrolet Matiz i deres statistikker ;)

Det var præcis min tanke!

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-10-09 18:49

Hans Mouridsen wrote:
> ">>Eque<<" <-> skrev i en meddelelse
>
> Chevrolet ind på 1. pladsen med 24 års levetis - så har de da vidst
> ikke indregnet Chevrolet Matiz i deres statistikker ;)

Problemet med statistikken er jeg helt sikker på forstyrres af mærker med
mange veteranbiler. Det tæller jo godt i statistikken at have en Ford A fra
29 kørende.

--
/Frank

Fra : alexbo

Dato : 08-10-09 12:05

">>Eque<<" <-> skrev

> http://www.business.dk/article/20070728/transport/70726013/

Fuldstændig ligegyldigt, navnlig tydeligt når man ser på vinder og taber.

Chrevrolet er nogle gamle amerikanere, hvis der sidste år blev skrottet 5 af
dem hvoraf de 3 er fra halvtredserne, giver det en høj snitalder.
Kia har slet ikke været på markedet længe nok til at opnå en høj alder.

Nu er Morris ikke med så ville den have vundet, jeg ved at en Morris 1000
fra 1951 blev skrottet sidste år, formentlig den eneste Morris, så Morris
ville have vundet med en gennemsnitalder på 58 år.
Ssang Young har formentlig en gennemsnitalder på 3 år for de skrottede
biler.

Så Morris er 20 gange mere holdbare end Ssang Young.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-09 15:00

> Så Morris er 20 gange mere holdbare end Ssang Young.

Danmarks Statistik siger, at de danske biler har en
gennemsnitsalder på 9,1 år. Det er den samme alder, som bilparken havde i
1994,
så statistikken kan godt anvendes til at sammenligne med over flere år.

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-09 15:02

alexbo wrote:
> Nu er Morris ikke med så ville den have vundet, jeg ved at en Morris
> 1000 fra 1951 blev skrottet sidste år, formentlig den eneste Morris,
> så Morris ville have vundet med en gennemsnitalder på 58 år.

Kan man lave statistik ud fra én bil?

Men rart at vide, at jeg kan beholde min bil i 21,9 år endnu

Fra : Armand

Dato : 08-10-09 13:01

> http://www.business.dk/article/20070728/transport/70726013/

Shit!
Braking news!!

Og har du læst videre på siden: General Motors kører mod konkurs med
speederen i bund

--
Armand.