Årets Bil i DK 2010 blev...
Fra : Henrik B.

Dato : 07-10-09 06:41

Fra : Henrik B.

Dato : 07-10-09 06:43

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-10-09 17:37

> On 7 Okt., 14:41, "Henrik B." <saab95aeroest...@gmail.com> wrote:
>> 1. VW Polo.
>> 2. Opel Astra
>> 3. Citroen C3 Picasso
>> 4. Renault
>> 5. Mazda 3.
>>
>> --http://www.saabklub.dk/
>
> Og 4. pladsen er Renault Scénic...

Hvad var det nu en vis skribent havde lovet hvis ikke det blev Astra?

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 07-10-09 17:58

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

>>> 1. VW Polo.
>
> Hvad var det nu en vis skribent havde lovet hvis ikke det blev Astra?

Nu var der så ingen som tog mig op på væddemålet. )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-10-09 18:50

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Nu var der så ingen som tog mig op på væddemålet. )

Var det ikke et ensidigt løfte svjh?

--
/Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-10-09 16:14

"Henrik B." skriver:

> 1. VW Polo.

Det var da en stor overraskelse.

Ud fra Fords kvaliteter havde jeg da regnet med at det blev en Ford der
vandt????

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 07-10-09 17:10

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Det var da en stor overraskelse.

Jep. Som tidligere skrevet havde jeg regnet med Astra'en. Da den er tættere
på en familiebil, end Polo'en er...

> Ud fra Fords kvaliteter havde jeg da regnet med at det blev en Ford der
> vandt????

Huh? Hvor? Hvordan? Hvad mener du?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-10-09 19:15

"Henrik B." skriver:

> Jep. Som tidligere skrevet havde jeg regnet med Astra'en. Da den er tættere
> på en familiebil, end Polo'en er...

Jeg overvejede at nævne Polo da i diskuterede det. Men undlod det, da
jeg llers bare ville få skudt i skoen at jeg er VW fanatiker. Det er
faktisk en fil lille halvstor bil.

> Huh? Hvor? Hvordan? Hvad mener du?

"FÅRD værdens bæst våwn"
Det må pine og plage Olesen at Ford belv valgt fra allerede inden
slutrunden. Overgået af både Mazda og VW......

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 07-10-09 19:26

> Jeg overvejede at nævne Polo da i diskuterede det. Men undlod det, da
> jeg llers bare ville få skudt i skoen at jeg er VW fanatiker. Det er
> faktisk en fil lille halvstor bil.

Vores reference er tydeligvis meget forskellig. I min verden kommer en Polo
ikke i nærheden af at være halvstor...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens

Dato : 07-10-09 19:35

> Vores reference er tydeligvis meget forskellig. I min verden kommer en
> Polo ikke i nærheden af at være halvstor...

Præcis - jeg kører af og til i een. Den ér bette :)

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-10-09 18:51

Mogens wrote:
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Præcis - jeg kører af og til i een. Den ér bette :)

Den nye model?

--
/Frank

Fra : Brian

Dato : 07-10-09 21:44

> Vores reference er tydeligvis meget forskellig. I min verden kommer en
> Polo ikke i nærheden af at være halvstor...

Nææ, men den er blevet/opleves væsentlig større end forrige model - ligesom
f.eks nyeste aftapning af Corsa/207 føles større, end deres respektive
forgængere.

Om de kun opleves større ved jeg ikke, jeg gider ikke begynde at grave i
tal. Jeg har dog prøvet både forgænger og nuværende, af de tre modeller jeg
nævner.

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 07-10-09 23:25

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> Nææ, men den er blevet/opleves væsentlig større end forrige model -
> ligesom f.eks nyeste aftapning af Corsa/207 føles større, end deres
> respektive forgængere.

Ligesom stort set alle bilmodeller gør (lige på nær skiftet fra Saab 9000
til Saab 9-5).

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Brian

Dato : 08-10-09 00:02

> Ligesom stort set alle bilmodeller gør (lige på nær skiftet fra Saab 9000
> til Saab 9-5).

Lige nøjagtig, men at bilerne i de enkle klasser er større idag end for 10
år siden, gør jo ikke ligepludselig 9000 eller 9-5 til en lille
melleklassebil.

/Brian

Fra : Leo_Jensen

Dato : 07-10-09 10:12

On 7 Okt., 17:13, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> "Henrik B." skriver:

> Det var da en stor overraskelse.
>
> Ud fra Fords kvaliteter havde jeg da regnet med at det blev en Ford der
> vandt????

Årets bil vælges af en flok gamle mænd, der godt kan lide noget
traditionel mekanik og design uden for megen nytænkning. Valget af VW
er dermed indlysende.

Leo

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-09 17:22

"Leo_Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse
On 7 Okt., 17:13, "Klaus D. Mikkelsen"

Årets bil vælges af en flok gamle mænd, der godt kan lide noget
traditionel mekanik og design uden for megen nytænkning. Valget af VW
er dermed indlysende.

Ford har været der mange gange, så lad
dog et konservativt mærke få æren.
Og ja, designet af den nye Polo og Golf
er sku' for konservativt.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-10-09 17:38

> [...]
>
> Årets bil vælges af en flok gamle mænd, der godt kan lide noget
> traditionel mekanik og design uden for megen nytænkning. Valget af VW

Hvorfor ændre noget der funker?

Det problem har Ford så ikke haft ..

--
/Frank

Fra : KASO

Dato : 08-10-09 07:16

> Hvorfor ændre noget der funker?
>
> Det problem har Ford så ikke haft ..

Det kan være, at de får det efterhånden som de køber mere og mere udefra -
f.eks. Ford (Fiat) Ka, Ford (Mazda) Fiesta, dieselmotorer fra PSA etc.

Statistisk set 4-dobler det jo Fords chance for at blive årets bil, at de
køber færdige biler fra Fiat

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-10-09 18:53

KASO wrote:
> [...]
>>

> Det kan være, at de får det efterhånden som de køber mere og mere
> udefra - f.eks. Ford (Fiat) Ka, Ford (Mazda) Fiesta, dieselmotorer

Det der så bare er ærgeligt er de stakkels PSA ejere så til gengæld skal
døje med elektrik fra Ford.

--
/Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-10-09 19:32

">>Eque<<" skriver:

> Ford har været der mange gange

1 gang i løbet af 24 år?
I selvsamme perisode har FIAT 4, Peugeot 3, Citroen 3, Mazda 3,

VAG har nu 4 biler på kun 14 år.

Jeg kan se mønstret, når du overfor gutterne på arbejde, påstår at du
har fået sex mange gange - 1 gang på 24 år.......

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 07-10-09 20:09

> Jeg kan se mønstret, når du overfor gutterne på arbejde, påstår at du
> har fået sex mange gange - 1 gang på 24 år.......

*ROFL*

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens

Dato : 07-10-09 20:11

> *ROFL*

LOL - det bli'r en klassisker

Fra : Armand

Dato : 07-10-09 20:52

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> [...]
>

> Jeg kan se mønstret, når du overfor gutterne på arbejde, påstår at du
> har fået sex mange gange - 1 gang på 24 år.......

- - - - Imens at tre af naboerne "P"; "C" og "M" hver har være på konen
3 gange i samme periode

--
Armand.

Fra : Z

Dato : 07-10-09 19:39

> Og ja, designet af den nye Polo og Golf
> er sku' for konservativt.

Ja det bekymrer mig ikke at begge modeller ligner min Fabia fra 2001
ganske meget. Mine passagerer tror jo min bil er helt ny

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-10-09 19:43

Z skriver:

> Ja det bekymrer mig ikke at begge modeller ligner min Fabia fra 2001
> ganske meget. Mine passagerer tror jo min bil er helt ny

LOL

http://www.mytown.ie/images/classified/carlister/666377731_1.jpg
http://moppe.dk/golf6/golf.jpg ( ja ja, jeg skal se om ikke jeg kan få
taget et billede af den)

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 07-10-09 20:10

"Z" <svari@gruppen.invalid> skrev i meddelelsen

> Ja det bekymrer mig ikke at begge modeller ligner min Fabia fra 2001
> ganske meget. Mine passagerer tror jo min bil er helt ny

Hvem har dog bildt dig dét ind? )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 07-10-09 18:19

"Leo_Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Årets bil vælges af en flok gamle mænd, der godt kan lide noget

Du skal vist kigge lidt nærmere på pågældende motorjournalister....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-10-09 19:19

Leo_Jensen skriver:

> Årets bil vælges af en flok gamle mænd, der godt kan lide noget
> traditionel mekanik og design uden for megen nytænkning. Valget af VW
> er dermed indlysende.

Det er derfor de hat valgt Ford biler flere gange end VW?

Nå nej, Ford har kun kunnet svinge sig op som årets bil 1 sølle gang
siden 1986, hvor Scorpio (du ved den pæne udgave - ikke
"FordFiskemund")vandt.

Klaus