ATV'er
Fra : Thomas

Dato : 05-10-09 08:20

Hej :) Sådan en ATV er der nogle regler for hvor mange man må sidde på
sådan ene altså om man må have kæresten med bagpå den ?

Fra : Anders Majland

Dato : 05-10-09 20:24

> Hej :) Sådan en ATV er der nogle regler for hvor mange man må sidde på
> sådan ene altså om man må have kæresten med bagpå den ?

Nu er de jo trafikalt noget af et misfoster... Nogen af dem er
indregistreret som bil, andre som traktor og så alle dem der kører offenligt
uden nummerplader ....

Men jeg vil tro at du kan rette dig efter at såfremt ATV'en er typegodkendt
med et dobbeltsæde og der er fodhvilere til en passager vil jeg antage at
det er lovligt

(Men husk lige noget ordenligt udstyr. Min hjelm og solidt tøj. ATV'er er
farligere end mc'er selvom de umiddelbart virker nemmere at køre. Men
køreegenskaberne er ikke til at spøge med og hvis man vælter er der stor
risiko for at komme i klemme under dem)

/A
PS Finder det "ufatteligt" at man her i regeldanmark tillader at de kan
indregisteres som bil og føres uden hjelmkrav ...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-10-09 23:14

Anders Majland wrote:

> [...]
> PS Finder det "ufatteligt" at man her i regeldanmark tillader at de
> kan indregisteres som bil og føres uden hjelmkrav ...

Har prøvet sådan een i terrænet. Efter et kvarters kørsel er man jo nærmest
udmattet. Og jow. Den fik noget håndtag.

PS: Det var med styrthjelm ...

--
/Frank