Nyt liv til gamle viskere:-)
Fra : Langgaard

Dato : 04-10-09 03:39

Hej

Jeg fik et tip om hvordan man forlænger levetiden på de dyre
viskerblade (Passat). Tag noget ruderens eller anden affedtning på en
klud eller et stykke papir, og gnub/gnid viskergummiet "voldsomt", det
fjerner voksrester og andet snavs der er ophobet på siderne af
gummiet, rens også ruden for voks og anden film, det virker bare.

Så jeg skal alligevel ikke have nye (endnu)

God søndag!

--
Langgaard

Fra : Mogens

Dato : 04-10-09 10:44

"Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i meddelelsen

> dyre viskerblade (Passat)

Hvad er "dyrt" ?

Fra : Brian H

Dato : 04-10-09 11:43

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> "Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad er "dyrt" ?

Vel omkring 300,- for et sæt til forruden...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-10-09 14:07

Brian H skriver:

> Vel omkring 300,- for et sæt til forruden...

Er det så dyrt, når man køber uorginalt?

Mener at jeg gav 230 for et koplet sæt til Golfen hos den autoriserede.

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 04-10-09 15:58

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Brian H skriver:

> Er det så dyrt, når man køber uorginalt?
>
> Mener at jeg gav 230 for et koplet sæt til Golfen hos den
> autoriserede.

I Prøjs koster de knap 200,-

Altså AEROTWIN modellen.

Der tager de så forøvrigt højst 5 sek at skifte visker.

--
/Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 04-10-09 12:52

Langgaard wrote:
> [...]
> gummiet, rens også ruden for voks og anden film, det virker bare.
>
> Så jeg skal alligevel ikke have nye (endnu)

Det er sgu da det man gør når man vasker bil.

Dvs cirka en gang om ugen. Intet nyt under solen der.

--
/Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 04-10-09 12:53

Langgaard wrote:
> [...]
> gummiet, rens også ruden for voks og anden film, det virker bare.
>
> Så jeg skal alligevel ikke have nye (endnu)

Vintersprinklervæske er for øvrigt fint til det. Ellers ruderens.

--
/Frank

Fra : Mikael

Dato : 04-10-09 11:43

On 4 Okt., 11:43, "Mogens" <n...@mail.com> wrote:

> Hvad er "dyrt" ?

Til min Mazda koster de 650,-kr. hos Mazda

Mikael

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 04-10-09 20:51

Langgaard wrote:
> [...]
> fjerner voksrester og andet snavs der er ophobet på siderne af
> gummiet, rens også ruden for voks og anden film, det virker bare.

Hvis det kan genoplive viskere hvor gummiet er ved at føles
hårdt/udtørret. Jeg plejer at gøre mine egne rene får jeg alligevel har
fat i rudeskraberen eller vasker ruder, så jeg skal da ud at prøve.

I øvrigt kan man købe Alaska viskere med spoiler hos Jem & Fix til så
vidt jeg husker omkring 75,- pr stk, hos Silvan er det det halve og for
tiden har Fakta et tilbud på 19,- kr pr stk. Det sidste lyder næsten for
godt til at være sandt. Jeg kan godt forestille mig at de er
"salgsdagstruet" til den pris.

/Lars

Fra : Frank Leegaard

Dato : 04-10-09 21:04

Lars Peter Larsen wrote:

> [...]
> for tiden har Fakta et tilbud på 19,- kr pr stk. Det sidste lyder
> næsten for godt til at være sandt. Jeg kan godt forestille mig at de

Alaska viskere egner sig ikke til andet end at lukke op og træde på.

--
/Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 04-10-09 21:06

Lars Peter Larsen wrote:

> [...]
> for tiden har Fakta et tilbud på 19,- kr pr stk. Det sidste lyder
> næsten for godt til at være sandt. Jeg kan godt forestille mig at de

Jeg er temmelig sikker på at de nævnte viskere er den "gamle" model med
clips og fjedre på viskerbladet.

Nyere viskere er en hel elastisk enhed og helt anderledes fæste på
viskerarmen

--
/Frank

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 04-10-09 21:15

Frank Leegaard wrote:

> Jeg er temmelig sikker på at de nævnte viskere er den "gamle" model med
> clips og fjedre på viskerbladet.

Det har du ret i - det er nok derfor de er så billige.

/Lars

Fra : Langgaard

Dato : 05-10-09 06:46

On 4 Okt., 13:52, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk> wrote:

> Det er sgu da det man gør når man vasker bil.
>
> Dvs cirka en gang om ugen. Intet nyt under solen der.

Mener du at indlægget er idiotisk, fordi du ikke kan drage nytte af
det?

Jeg har kørt bil i 35 år, og har ved bilvask også "tørt" bladene rene,
men jeg blev alligevel meget overrasket over resultatet af den
grundige rengøring, og ser nu at jeg har skiftet mange viskerblade der
ikke var slidte, men bare beskidte!

I en gruppe som denne, er der jo altid nogle der er klogere end andre.

--
Langgaard

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-10-09 22:45

Langgaard wrote:

> [...]
> ikke var slidte, men bare beskidte!
>
> I en gruppe som denne, er der jo altid nogle der er klogere end andre.

Jeg tog det som almen viden. Lidt som man ved at man starter med at vaske en
bil ovenfra og nedefter.

--
/Frank