|
| Gæt en bil. Fra : JBH |
Dato : 04-10-09 03:36 |
|
http://ekstrabladet.dk/112/article1233455.ece
Nu melder historien intet om hastigheden, men umiddelbart vil jeg ikke mene
man har kørt efter forholdene, som på tidspunktet var kraftig regn. Er der
kørt efter forholdene, kan jeg kun komme på en 2CV som ville blive så
smadret af af at rulle rundt og ramme et autoværn.......
R.I.P.
mvh
JBH
| |
Herman Persson (04-10-2009)
| Kommentar Fra : Herman Persson |
Dato : 04-10-09 03:55 |
|
"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4ac80a25$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> http://ekstrabladet.dk/112/article1233455.ece
>
> Nu melder historien intet om hastigheden, men umiddelbart vil jeg ikke
> mene man har kørt efter forholdene, som på tidspunktet var kraftig regn.
> Er der kørt efter forholdene, kan jeg kun komme på en 2CV som ville blive
> så smadret af af at rulle rundt og ramme et autoværn.......
Næh, det er ikke en 2CV. Dels ser det ud til at være en hatch back, og det
var 2CV ikke - og dels ser man greb til op/ned rulning af siderude. 2CV
havde en finurlig løsnig, således at man klappede den nederste del af ruden
ud/op.
Helt ukvalificeret gæt: Fiat Tipo.
Hilsen Herman.
| |
Brian H (04-10-2009)
| Kommentar Fra : Brian H |
Dato : 04-10-09 09:11 |
|
"Herman Persson" <Mr.Man@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:4ac80e7b$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Helt ukvalificeret gæt: Fiat Tipo.
Ja det ligner da meget godt...
| |
Leo_Jensen (04-10-2009)
| Kommentar Fra : Leo_Jensen |
Dato : 04-10-09 00:19 |
|
On 4 Okt., 04:36, "JBH" <skodkont...@hotmail.com> wrote:
> http://ekstrabladet.dk/112/article1233455.ece
>
> Nu melder historien intet om hastigheden, men umiddelbart vil jeg ikke mene
> man har kørt efter forholdene, som på tidspunktet var kraftig regn. Er der
> kørt efter forholdene,
Mener du at forholdene = fartgrænsen ??? Hvis det ellers er regnen,
der er skyld i ulykken, så har de kørt for stærkt, også selv om de har
overholdt fartgrænsen. Skaderne tyder nu på, at de har haft fart på....
kan jeg kun komme på en 2CV som ville blive så
> smadret af af at rulle rundt og ramme et autoværn.......
En 2V er ikke stærk, hvis den vælter. Det gør den til gengæld kun
modvilligt....
Og en 2CV er det ikke.
MVH Leo
| |
Peter_C (04-10-2009)
| Kommentar Fra : Peter_C |
Dato : 04-10-09 07:49 |
|
> kan jeg kun komme på en 2CV
Ikke en 2CV .. men det er dog en Citroën tror jeg.
Jeg mener at kunne genkende en ZX (på C-stolpe-ruden)
MVH Peter C:
| |
Martin Bjerre (04-10-2009)
| Kommentar Fra : Martin Bjerre |
Dato : 04-10-09 08:26 |
|
"Peter_C" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4ac84568$0$36586$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> kan jeg kun komme på en 2CV
>
> Ikke en 2CV .. men det er dog en Citroën tror jeg.
> Jeg mener at kunne genkende en ZX (på C-stolpe-ruden)
>
> MVH Peter C:
>
2CV er det ihvertifald ikke, ZX tror jeg heller ikke det er, bagenden er alt
for kort og stejl.
Martin
| |
Peter_C (04-10-2009)
| Kommentar Fra : Peter_C |
Dato : 04-10-09 10:08 |
|
> 2CV er det ihvertifald ikke, ZX tror jeg heller ikke det er, bagenden er
> alt for kort og stejl.
Prøv at google lidt på billeder af interiør af en ZX og fortæl mig at de
dørsider ikke underbygger min påstand
Jeg er sikker på det er en ZX
MVH Peter C:
| |
Martin Bak (04-10-2009)
| Kommentar Fra : Martin Bak |
Dato : 04-10-09 10:18 |
|
"Peter_C" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4ac865da$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>
>> 2CV er det ihvertifald ikke, ZX tror jeg heller ikke det er, bagenden er
>> alt for kort og stejl.
>
> Prøv at google lidt på billeder af interiør af en ZX og fortæl mig at de
> dørsider ikke underbygger min påstand
>
> Jeg er sikker på det er en ZX
>
>
Der er slet ingen tvivl. Se på håndtagenes udformning der tegner et < hvor
armlæn og åbnemekanismen mødes, og på selve apteringens design, der har en
skrå sort flade. Begge dele ses på den forulykkede bil og kan også ses her:
http://www.tinyurl.dk/10714 (klik på billedet i artiklen for at forstørre)
På billedet af den forulykkede bil sidder der et ekstra håndtag ved siden af
rudemekanismen. Hvad er det til?
--
Martin
www.martinbak.dk/
| |
JBH (04-10-2009)
| Kommentar Fra : JBH |
Dato : 04-10-09 10:23 |
|
"Peter_C" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4ac865da$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>
>> 2CV er det ihvertifald ikke, ZX tror jeg heller ikke det er, bagenden er
>> alt for kort og stejl.
>
> Prøv at google lidt på billeder af interiør af en ZX og fortæl mig at de
> dørsider ikke underbygger min påstand
>
> Jeg er sikker på det er en ZX
http://www.nordjyske.dk/frederikshavn/forside.aspx?ctrl=10&data=29%2c3386636%2c5%2c3
Jeg tror du har ret. Motorrummet ligner noget Pegøj/Citroen med den
luftfilterkasse og batteriets placering samt den åbne bagdør kan jeg kun
komme på skulle være fra en 4 (5) dørs ZX
mvh
JBH
| |
Kent Oldhøj (04-10-2009)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 04-10-09 10:47 |
|
"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> wrote in
news:4ac80a25$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
> Er der kørt efter forholdene, kan jeg kun komme på en
> 2CV som ville blive så smadret af af at rulle rundt og ramme et
> autoværn....
2CV er på ingen måde en sikker bil, men.... den krøller ikke sammen på
den måde.
En 2Cv opfører sig nærmest som en tom konservesdåse. Den bliver bulet
ad helvede til og ryger så langt pokker i vold.
Jeg har den praktiske erfaring....
Fandt lige en kopi af min gamle hjemmeside:
http://web.archive.org/web/20011028092716/www.oldhoj.dk/grafik.htm
--
I remember when sex was safe and flying dangerous
I miss those days
| |
Mogens (04-10-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 04-10-09 12:08 |
|
"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i meddelelsen
news:Xns9C9A7806837C2kentoldhojdk@130.225.247.90...
> 2CV er på ingen måde en sikker bil, men.... den krøller ikke sammen på
> den måde.
> En 2Cv opfører sig nærmest som en tom konservesdåse. Den bliver bulet
> ad helvede til og ryger så langt pokker i vold.
Hmm - www.doctordriver.dk/05ddnew/ubd/crash/crash04_kort.mpeg
| |
Kent Oldhoj (06-10-2009)
| Kommentar Fra : Kent Oldhoj |
Dato : 06-10-09 07:58 |
|
Mogens wrote:
>> En 2Cv opfører sig nærmest som en tom konservesdåse. Den bliver bulet
>> ad helvede til og ryger så langt pokker i vold.
> Hmm - www.doctordriver.dk/05ddnew/ubd/crash/crash04_kort.mpeg
Filmen illustrerer jo netop min pointe. 2CV'en presses ud af bilrækken som
en anden tom konserves dåse, og overlever forbavsende hel.
Iøvrigt er dit link en gentagelse af en gammel test fra 70'erne, hvor 2CV'en
også opfører sig som en tom konservesdåse, dog på den ufede måde: Den
trykkes helt sammen og forsvinder faktisk. Scary...
Som sagt er en 2CV på ingen måde en sikker bil, men den ødelægges ikke på
den måde ZX'eren i OP's indlæg gør.
--
Oldhoj
| |
Armand (06-10-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 06-10-09 19:10 |
|
Kent Oldhoj skrev:
> Mogens wrote:
>
>>> En 2Cv opfører sig nærmest som en tom konservesdåse. Den bliver bulet
>>> ad helvede til og ryger så langt pokker i vold.
>> Hmm - www.doctordriver.dk/05ddnew/ubd/crash/crash04_kort.mpeg
>
> Filmen illustrerer jo netop min pointe. 2CV'en presses ud af bilrækken som
> en anden tom konserves dåse, og overlever forbavsende hel.
>
> Iøvrigt er dit link en gentagelse af en gammel test fra 70'erne, hvor 2CV'en
> også opfører sig som en tom konservesdåse, dog på den ufede måde: Den
> trykkes helt sammen og forsvinder faktisk. Scary...
>
Efter alt at dømme så er det overhovedet ikke sjovt at holde blandt de
bageste i dén situation - Polo'en (synes jeg det ligner) allerbagest
klarer det da mindst ligeså forskrækkende taget i betragtning at der
ikke er meget modstand i den første af de foranværende biler =
--
Armand.
| |
Leo_Jensen (04-10-2009)
| Kommentar Fra : Leo_Jensen |
Dato : 04-10-09 07:36 |
|
On 4 Okt., 13:08, "Mogens" <n...@mail.com> wrote:
> "Kent Oldhøj" <k...@oldhoj.dk> skrev i meddelelsennews:Xns9C9A7806837C2kentoldhojdk@130.225.247.90...
>
> > 2CV er på ingen måde en sikker bil, men.... den krøller ikke sammen på
> > den måde.
> > En 2Cv opfører sig nærmest som en tom konservesdåse. Den bliver bulet
> > ad helvede til og ryger så langt pokker i vold.
>
> Hmm - www.doctordriver.dk/05ddnew/ubd/crash/crash04_kort.mpeg
Tja, førerpladsen er da ikke komprimeret særlig meget. Der er en god
chance for at føreren ville være død af at slå hovedet imod bagenden
af bilen foran eller sådan noget, men ellers er det vist mest fra
knæene og nedefter der bliver pladsmangel.
De fleste biler bliver voldsomt ødelagt af sådan en tur. Porsche, Seat
eller 2CV.
Jeg holdt for 20 år siden for vejarbejde på den gamle Lillebæltsbro.
Bag mig var en Ascona, 1 eller 2 biler jeg har glemt og bagerst en
Skoda 105. Så kom der en beruset Peugeot 205 bagfra uden at bremse.
Skodaens bagende var HELT væk, motoren lå inde på bagsædet. Forenden
var også godt pakket sammen. Asconaens bagagerum var godt pakket
sammen, og fronten fik også nogle knubs. Min Citroën BX var der ikke
engang ridser i, selv om den havde bulet Asconaens front...
Nå, hvor vil jeg hen med det ? En Pug 205 vejer stort set ikke noget,
men totalskader alligevel en stribe biler fra ca. 1980. En lastbil
ville have udraderet os, også selv om vi ikke kørte 2CV...
Leo
| |
Armand (04-10-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 04-10-09 21:06 |
|
JBH skrev:
> http://ekstrabladet.dk/112/article1233455.ece
>
> Nu melder historien intet om hastigheden, men umiddelbart vil jeg ikke mene
> man har kørt efter forholdene, som på tidspunktet var kraftig regn. Er der
> kørt efter forholdene, kan jeg kun komme på en 2CV som ville blive så
> smadret af af at rulle rundt og ramme et autoværn.......
>
Billedligt talt, ja.
Men 2CV er nu ikke sådan en foliebakke som folk i almindelighed regner med!
Eks:
< http://www.youtube.com/watch?v=nu8XwWFTz6o>
--
Armand.
| |
Henrik B. (04-10-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 04-10-09 21:10 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4ac9000f$0$36580$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Billedligt talt, ja.
> Men 2CV er nu ikke sådan en foliebakke som folk i almindelighed regner
> med!
> Eks:
> < http://www.youtube.com/watch?v=nu8XwWFTz6o>
Alligevel bliver folk slået ihjel, da fronten er for blød, og
"sikkerhedsburet" for hård..
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Frank Leegaard (04-10-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 04-10-09 22:05 |
|
Henrik B. wrote:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
> news:4ac9000f$0$36580$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Billedligt talt, ja.
>> Men 2CV er nu ikke sådan en foliebakke som folk i almindelighed
>> regner med!
>> Eks:
>> < http://www.youtube.com/watch?v=nu8XwWFTz6o>
>
> Alligevel bliver folk slået ihjel, da fronten er for blød, og
> "sikkerhedsburet" for hård..
En 2CV har aldrig kunnet indregistreres i Sverige svjv.
Netop pga elendig sikkerhed.
--
/Frank
| |
Henrik B. (04-10-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 04-10-09 22:17 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4ac90e04$0$56775
>> Alligevel bliver folk slået ihjel, da fronten er for blød, og
>> "sikkerhedsburet" for hård..
>
> En 2CV har aldrig kunnet indregistreres i Sverige svjv.
>
> Netop pga elendig sikkerhed.
Den blev kasseret p.g.a. den simpelthen væltede ved slalomkørsel...
Som kommetatoren sagde dengang: " Neeeeej, neeej, nejjj,.......nu trimlar
den....!
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Armand (05-10-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 05-10-09 00:33 |
|
Henrik B. skrev:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4ac90e04$0$56775
>>> Alligevel bliver folk slået ihjel, da fronten er for blød, og
>>> "sikkerhedsburet" for hård..
>>
>> En 2CV har aldrig kunnet indregistreres i Sverige svjv.
>>
>> Netop pga elendig sikkerhed.
>
> Den blev kasseret p.g.a. den simpelthen væltede ved slalomkørsel...
> Som kommetatoren sagde dengang: " Neeeeej, neeej, nejjj,.......nu
> trimlar den....!
>
Aha - "elg-testen"!
Dén er ikke alene om at dumpe dér :-|
--
Armand.
| |
Jesper Hedegaard (05-10-2009)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 05-10-09 13:15 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4ac93093$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Henrik B. skrev:
>> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
>> news:4ac90e04$0$56775
>>>> Alligevel bliver folk slået ihjel, da fronten er for blød, og
>>>> "sikkerhedsburet" for hård..
>>>
>>> En 2CV har aldrig kunnet indregistreres i Sverige svjv.
>>>
>>> Netop pga elendig sikkerhed.
>>
>> Den blev kasseret p.g.a. den simpelthen væltede ved slalomkørsel...
>> Som kommetatoren sagde dengang: " Neeeeej, neeej, nejjj,.......nu trimlar
>> den....!
>>
> Aha - "elg-testen"!
> Dén er ikke alene om at dumpe dér :-|
>
> --
> Armand.
Netop Elg-testen (som den vist først rigtigt kom til at hedde i folkemunde
efter den historie) medførte jo en del skoser til Smart - og Mercedes.
Den mest udspekulerede var vel da en af konkurrenterne på en international
bil-udstilling kort efter havde hængt et elg-gevir op meget synligt på deres
stand.
Det faldt straks i øjnene på journalisterne - men faldt vist ikke i helt god
jord hos tyskerne
--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder
| |
Henrik B. (05-10-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 05-10-09 15:23 |
|
"Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.dk> skrev i meddelelsen
news:4ac9e341$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
>> Aha - "elg-testen"!
>> Dén er ikke alene om at dumpe dér :-|
>>
>> --
>> Armand.
>
> Netop Elg-testen (som den vist først rigtigt kom til at hedde i folkemunde
> efter den historie) medførte jo en del skoser til Smart - og Mercedes.
Bortset fra at dét ikke er en elgtest, men slalom eller dobbelt-undvige
manøvre.
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Armand (05-10-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 05-10-09 19:01 |
|
Henrik B. skrev:
> "Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.dk> skrev i meddelelsen
> news:4ac9e341$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>> Aha - "elg-testen"!
>>> Dén er ikke alene om at dumpe dér :-|
>>>
>> Netop Elg-testen (som den vist først rigtigt kom til at hedde i
>> folkemunde efter den historie) medførte jo en del skoser til Smart -
>> og Mercedes.
>
> Bortset fra at dét ikke er en elgtest, men slalom eller dobbelt-undvige
> manøvre.
>
Ligger det ikke i elg-testen at man skal undvige en elg på vejen samt
holde sig på vejen og derved såvel undvige, som oprette - Hvilket i
almindelighed kaldes "dobbelt undvigemanøvre" :-/
--
Armand.
| |
Henrik B. (05-10-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 05-10-09 19:37 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4aca343d$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Bortset fra at dét ikke er en elgtest, men slalom eller dobbelt-undvige
>> manøvre.
>>
> Ligger det ikke i elg-testen at man skal undvige en elg på vejen samt
> holde sig på vejen og derved såvel undvige, som oprette - Hvilket i
> almindelighed kaldes "dobbelt undvigemanøvre" :-/
Dette er den rigtige elg-test:
http://www.lafferty.ca/photos/Things/Saab_9-3/saab_moose_test.jpg
Som den har været udført siden 60'erne/70'erne. )
--
http://www.saabklub.dk/
| |
ShutEye (07-10-2009)
| Kommentar Fra : ShutEye |
Dato : 07-10-09 17:27 |
| | |
Henrik B. (07-10-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 07-10-09 17:54 |
| | |
Armand (07-10-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 07-10-09 20:36 |
|
Henrik B. skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
> news:4aca343d$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>> Bortset fra at dét ikke er en elgtest, men slalom eller
>>> dobbelt-undvige manøvre.
>>>
>> Ligger det ikke i elg-testen at man skal undvige en elg på vejen samt
>> holde sig på vejen og derved såvel undvige, som oprette - Hvilket i
>> almindelighed kaldes "dobbelt undvigemanøvre" :-/
>
> Dette er den rigtige elg-test:
> http://www.lafferty.ca/photos/Things/Saab_9-3/saab_moose_test.jpg
> Som den har været udført siden 60'erne/70'erne. )
>
Ups!
Jamen så blev (også?) jég da så meget klogere!
--
Armand.
| |
Armand (05-10-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 05-10-09 00:31 |
|
Frank Leegaard skrev:
> Henrik B. wrote:
>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
>> news:4ac9000f$0$36580$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>>> Billedligt talt, ja.
>>> Men 2CV er nu ikke sådan en foliebakke som folk i almindelighed
>>> regner med!
>>> Eks:
>>> < http://www.youtube.com/watch?v=nu8XwWFTz6o>
>> Alligevel bliver folk slået ihjel, da fronten er for blød, og
>> "sikkerhedsburet" for hård..
>
> En 2CV har aldrig kunnet indregistreres i Sverige svjv.
>
> Netop pga elendig sikkerhed.
>
Nu er aldrig et stort ord, uanset om det skulle være tilfældet for nyere
tid(*), så er netop 2CV så gammel en konstruktion at den har kunnet
købes før Sverige nåede op på deres nuværende sikkerheds-opfattelse!
(*):
Forsikrings-selskaberne blacklistede bl.a. på et tidspunkt en BMW-model
p.g.a. overrepresentation i ulykkesstatistikkerne, og dét gav
myndighederne øjen for om det måske ikke var det fornuftigste for
normalforbrugeren med en bil der var så godt afbalanceret at den ofte
kom i skred over alle hjul på én gang i grænse/krise situationer!
--
Armand.
| |
Mogens (05-10-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 05-10-09 05:30 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4ac90e04$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> En 2CV har aldrig kunnet indregistreres i Sverige svjv.
Nu er "aldrig" et stort ord at anvende:
www.blocket.se/skaraborg/Citroen_2CV_Charleston_18515011.htm?ca=23_11&w=3&last=1
Ovennævnte er ikke den eneste, så jeg på een af sommerens bilmæssige
samlinger i Sverige, ligesom der findes en svensk Citroén 2CV-klub mv.
| |
Ukendt (05-10-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 05-10-09 20:57 |
|
On Mon, 05 Oct 2009 04:30:14 GMT, Mogens wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4ac90e04$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> En 2CV har aldrig kunnet indregistreres i Sverige svjv.
> Nu er "aldrig" et stort ord at anvende:
> www.blocket.se/skaraborg/Citroen_2CV_Charleston_18515011.htm?ca=23_11&w=3&last=1
>
> Ovennævnte er ikke den eneste, så jeg på een af sommerens bilmæssige
> samlinger i Sverige, ligesom der findes en svensk Citroén 2CV-klub mv.
Jup, men rigtigt er det, at 2CV'en en kort tid ikke kunne indregistreres i
Sverige på grund af manglende lygteviskere Mere interessant er den
historie såmænd ikke.
Aner man en smule handelshindring....
--
mvh
Orla Pedersen
http://www.tfv-org.dk
http://www.tfv-org.dk/general/clearout oprydning, opdateret 2-11-08
| |
Seth (07-10-2009)
| Kommentar Fra : Seth |
Dato : 07-10-09 11:27 |
|
Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
news:rqbji789hlkt.2mrnm6u1g1hl$.dlg@40tude.net:
>
> Jup, men rigtigt er det, at 2CV'en en kort tid ikke kunne
> indregistreres i Sverige på grund af manglende lygteviskere Mere
> interessant er den historie såmænd ikke.
>
Lygteviskere?
Så er der jo mange biler der skulle have været afvist indregistrering i
Sverige.
Jeg tror baggrunden har været en anden.
_
Seth
| |
Ukendt (08-10-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 08-10-09 14:38 |
|
On 07 Oct 2009 10:26:31 GMT, Seth wrote:
> Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
> news:rqbji789hlkt.2mrnm6u1g1hl$.dlg@40tude.net:
>
>
>>
>> Jup, men rigtigt er det, at 2CV'en en kort tid ikke kunne
>> indregistreres i Sverige på grund af manglende lygteviskere Mere
>> interessant er den historie såmænd ikke.
>>
>
> Lygteviskere?
>
> Så er der jo mange biler der skulle have været afvist indregistrering i
> Sverige.
Den er go' nok. Selv Alfasud, og Citroën GS havde i svensk udgave
lygteviskere.
> Jeg tror baggrunden har været en anden.
Næeh :-/
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08
| |
Lars Peter Larsen (04-10-2009)
| Kommentar Fra : Lars Peter Larsen |
Dato : 04-10-09 21:10 |
|
JBH wrote:
> http://ekstrabladet.dk/112/article1233455.ece
>
> Nu melder historien intet om hastigheden, men umiddelbart vil jeg ikke mene
> man har kørt efter forholdene, som på tidspunktet var kraftig regn. Er der
> kørt efter forholdene, kan jeg kun komme på en 2CV som ville blive så
> smadret af af at rulle rundt og ramme et autoværn.......
>
>
> R.I.P.
En 4-dørs stationcar/hatchbach hvor bagruden ser ud til at have skrånet
omkring 60 grader, og forskudt splitbagsæde. Bagskærmen ved blodpølen
får mig til at tænke på en Citroen fra først i 1990'erne men jeg mener
deres bagruder skrånede mere?
Uanset hvor sikret bilen er skal et autoværn nok virke som dåseåbner når
man rammer det rigtigt, f.eks med taget først. Desuden har
redningsmandskabet nok også fjernet noget af taget for at kunne komme
til at hente personerne ud. (de arme mennesker der blev mast.)
/Lars
| |
Mikael (04-10-2009)
| Kommentar Fra : Mikael |
Dato : 04-10-09 15:40 |
| | |
Armand (05-10-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 05-10-09 00:40 |
| | |
JBH (05-10-2009)
| Kommentar Fra : JBH |
Dato : 05-10-09 07:42 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4ac9325d$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Mikael skrev:
>> On 4 Okt., 04:36, "JBH" <skodkont...@hotmail.com> wrote:
>>> http://ekstrabladet.dk/112/article1233455.ece
>>
>> Jeg kan ikke se hvilken bil det er, men der er flere billeder her.
>>
>> http://112-nord.dk//viewpage.php?page_id=411
>>
> Giver ikke mig flere clou's, men kan det virkelig passe at 112.dk
> ulejliger sig med at sløre blod-forekomsten??
>
Måske man var bange for nogle kunne gætte personen udfra DNA/blodtype.
Billederne må da være et klart bevis for den bil kørte meget stærkt, når man
ser HVOR meget der er smadret , ud over bilen, som må have rullet rundt på
langs. Op over autoværnet og smadre flere betonpiller i stakittet og
derefter tilbage i autoværnet. Det er mig en gåde at folk kører så råddent.
Vejstrækningen er en "sort plet" mht. ulykker, hvilket måske skyldes at der
er en tankstation i nærheden hvor de unge fartdjævle samles.
Når det nu skulle ende tragisk med dødsfald, var det en skam det ikke var
føreren som gik til, men han kan jo, ud over at køre ordentligt, overveje
at bruge pengene på nogle bedre dæk, istedet for seje alufælge, og hvide
"ur-skiver" , på hans næste bil. (den får jeg nok hug for)
mvh
JBH
| |
Anders Majland (05-10-2009)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 05-10-09 13:45 |
|
> Billederne må da være et klart bevis for den bil kørte meget stærkt, når
> man
> ser HVOR meget der er smadret , ud over bilen, som må have rullet rundt på
> langs. Op over autoværnet og smadre flere betonpiller i stakittet og
> derefter tilbage i autoværnet. Det er mig en gåde at folk kører så
> råddent.
Hvad er hastighedsbegrænsingen på stedet 110 ? Det tror jeg nu er mere end
rigeligt til at smade en 90'er hatchback (var der ikke konsensus om det var
en zx'er ?)
| |
Henrik B. (05-10-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 05-10-09 15:24 |
|
"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen
news:4ac9ea36$0$292$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvad er hastighedsbegrænsingen på stedet 110 ? Det tror jeg nu er mere end
> rigeligt til at smade en 90'er hatchback (var der ikke konsensus om det
> var en zx'er ?)
80 eller 70 km/t...
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Mikael (05-10-2009)
| Kommentar Fra : Mikael |
Dato : 05-10-09 04:55 |
|
On 5 Okt., 01:40, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Giver ikke mig flere clou's, men kan det virkelig passe at 112.dk
> ulejliger sig med at sløre blod-forekomsten??
Ja åbenbart, det er jo mere end ekstra bladet.
Synes måske ikke der er nogen grund til at slåre virkeligheden, måske
dem der kigger ville tænke lidt mere over tingene hvis de kan se
blodpletten.
Mikael
| |
Armand (05-10-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 05-10-09 14:24 |
|
Mikael skrev:
> On 5 Okt., 01:40, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
>
>> Giver ikke mig flere clou's, men kan det virkelig passe at 112.dk
>> ulejliger sig med at sløre blod-forekomsten??
>
> Ja åbenbart, det er jo mere end ekstra bladet.
>
> Synes måske ikke der er nogen grund til at slåre virkeligheden, måske
> dem der kigger ville tænke lidt mere over tingene hvis de kan se
> blodpletten.
>
For de pårørende, der som en trøst måske nok kunne finde på at se hvor
smadret bilen li'godt var, kan en sådan blodmængde være et chock at erfare!
Jeg kender til en anden sag med en motorcyklist der døde ved sammenstød
med en lastvogn, hvor knægtens bekendte fik tigget sig til at
billederne, der alt for tydeligt viste hvor grufuld en død knægten havde
lidt, blev taget helt af
Heldigvis er det tilsyneladende ikke alene den begejstrede fotograf
alene der bestemmer over 112's indhold!
--
Armand.
| |
N/A (05-10-2009)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 05-10-09 14:24 |
|
| |
N/A (05-10-2009)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 05-10-09 14:24 |
|
| |
Seth (07-10-2009)
| Kommentar Fra : Seth |
Dato : 07-10-09 11:28 |
|
"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> wrote in
news:4ac80a25$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
> http://ekstrabladet.dk/112/article1233455.ece
>
> Nu melder historien intet om hastigheden, men umiddelbart vil jeg ikke
> mene man har kørt efter forholdene, som på tidspunktet var kraftig
> regn. Er der kørt efter forholdene, kan jeg kun komme på en 2CV som
> ville blive så smadret af af at rulle rundt og ramme et
> autoværn.......
>
>
> R.I.P.
>
> mvh
> JBH
>
>
Jeg vil mene at det er en Citroën AX
_
Seth
| |
|
|