Anders i finalen
Fra : Anders Sørensen

Dato : 30-09-09 20:40

Anders Majland er i finalen som Danmarks bedste bilist:
http://www.fdm.dk/public/nyheder/omfdm/nytfrafdm/2009/Semifinale.htm

Tillykke Anders

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 30-09-09 21:01

On Wed, 30 Sep 2009 21:40:03 +0200, Anders Sørensen
<anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote:

>Anders Majland er i finalen som Danmarks bedste bilist:
>http://www.fdm.dk/public/nyheder/omfdm/nytfrafdm/2009/Semifinale.htm
>
>Tillykke Anders

>--

Også tillykke herfra. Det er da totalt i orden.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-09-09 21:17

"Anders Sørensen" skriver:

> Anders Majland er i finalen som Danmarks bedste bilist:
> http://www.fdm.dk/public/nyheder/omfdm/nytfrafdm/2009/Semifinale.htm

Og Bo Velschow

Klaus

Fra : Martin Bak

Dato : 30-09-09 21:21

> "Anders Sørensen" skriver:

> Og Bo Velschow

Det er faktisk lidt skuffende at der ikke er flere her fra gruppen i
finalen, når vi nu _ved_ , at samtlige skribenter her nemt kunne hjemtage
prisen.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-10-09 06:04

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>>
> Det er faktisk lidt skuffende at der ikke er flere her fra gruppen i
> finalen, når vi nu _ved_ , at samtlige skribenter her nemt kunne hjemtage

Jeg havde en møj dårlig internetforbindelse da jeg skulle til 3. omgang, -
og siden glemte jeg alt om det :)

--
Per

Fra : Anders Majland

Dato : 01-10-09 07:43

Og Mikael Larsen (som han selv skrev i tråden fra 24/9)

> Det er faktisk lidt skuffende at der ikke er flere her fra gruppen i
> finalen, når vi nu _ved_ , at samtlige skribenter her nemt kunne hjemtage
> prisen.

Så vi er 3 der hænger ud herinde

Så kampen skal nok blive hård i finalen

Men vi 3 kan jo så argumentere for at vi ihvertfald er bedre bilister end
gennemsnittet ....

Ikke at den første udvælgelsen blandt 15000 online deltagere tæller så
meget, men der var 32 i semifinalerne Og vi er så 10 tilbage.

Det bringer os jo i den beste 1/3

--
anders dot majland at jyde dot dk
2009 Smart ForTwo 0,8 CDI Pure Komfort

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-10-09 22:26

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Ikke at den første udvælgelsen blandt 15000 online deltagere tæller så
> meget, men der var 32 i semifinalerne Og vi er så 10 tilbage.

De bedste til at læse og besvare nogle lette spørgsmål hurtigst :)

--
Per

Fra : Anders Majland

Dato : 02-10-09 08:20

> De bedste til at læse og besvare nogle lette spørgsmål hurtigst :)

Ja vi finalister er i blandt bedste to promille til at besvare spørgsmål,
men antages det at semifinalisterne evner i en bil er repræsenative er vi
stadig bedre end gennemsnittet bag rattet

Mine kollegaer mente dog at det må være en fejl at jeg kommet i finalen ...
Indtil de fik at vide at halvdelen af disiplinerne var på tid ...

/A

Fra : CL

Dato : 02-10-09 11:31

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> wrote in message

> De bedste til at læse og besvare nogle lette spørgsmål hurtigst :)

Rønnebærende er nok sure i år

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-10-09 14:50

"CL" <ffffffff@ffff.ff> skrev i meddelelsen

> "Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> wrote in message

> Rønnebærende er nok sure i år

Det kan da godt ske - har du smagt dem?
--
Per

Fra : CL

Dato : 02-10-09 17:50

> "CL" <ffffffff@ffff.ff> skrev i meddelelsen

> Det kan da godt ske - har du smagt dem?

Ikke nødvendigt .jeg kan jo se at det må de være,
siden at du har behov for at nedgøre, andres præstationer.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-10-09 20:51

CL skriver:

> Ikke nødvendigt .jeg kan jo se at det må de være,
> siden at du har behov for at nedgøre, andres præstationer.

Jeg ser ikke på noget tidspunkt Per nedgøre nogen.

Han "driller" og derfor forsøger han at sætte en smiely til sidst.
Desuden er jeg nu ret sikker på at Anders godt forstod joken, da han
selv svarer med en joke mere.

Klaus

Fra : Anders Majland

Dato : 08-10-09 16:37

> Så vi er 3 der hænger ud herinde

Og Michael er den bedste af os < Ihvertfald i dagens displiner. Han fik en
flot 3.plads.

Men der var langt fra både 2. og 3. op til Thomas Høybye fra Taastrup der
med 83,4 point af 100 mulige var helt suveræn...

http://fdm.dk/pressemeddelelser/sikkerhed/danmarks-bedste-bilist-kaaret

Det der virkelig gjorde forskellen var en "adfærdsbedømmelse" ude i
trafikken med en motorsagkyndig og en kørerlærer .... Den talte op til 50
point og de var nemme at sætte overstyr med dårlige vaner ...

Sjoveste var klart en prøve banen rundt på 10 der startede med acc. Så en
dobbeltundvigemanøvre. Ned til enden og rundt i svinget der bliver gradvist
skarpere. Vel ude af det skulle bilens stoppes helt henover en linie. Så
fart på igen og ned igennem en forlæns slalom, bilen rundt og så forstætte
baglæns. Vende tilbage til forlæns igen og god fart ned mod glatbane
svinget. Og så slutte af men en parallelparkering.

Men den *beep* toyota auris hoppede ud af gear når man ramte
omdrejningsbegrænseren i baggear ...

/A

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-10-09 18:58

Anders Majland wrote:

> [...]
> parallelparkering.
> Men den *beep* toyota auris hoppede ud af gear når man ramte

Din endelige placering?

--
/Frank

Fra : Anders Majland

Dato : 09-10-09 07:23

> Din endelige placering?

Ved jeg ikke helt - men i den tunge ende ... Tror det var en 6 eller 7
plads.

Men det var kun de første 3's point der blev fortalt sammen med talerne ...
(Mener at nummer to var noget med 51,? point.) Direktøren for FDM med lidt
om arrangementet og deres 100års jubilæum, Brian Mikkelsen skulle også lige
have fortalt lidt om sine nye tiltag og så slutteligt en tale af Anders
Rosbo, direktør for Rådet for Større Færdselssikkerhed. Mens vi pænt sad på
række og ventede på resultatet.

Men den adfærdsbedømmelse fejlede jeg grumt. Specielt tabte jeg mange point
på ikke at orientere mig grundigt nok inden manøvrer ... Efter turen vidste
jeg godt den ikke var helt god, men fik lige set et sæt af noterne, og det
var noget værre end jeg selv havde opfattet ...

Det var nok dagens virkeligt store øjenåbner, at det stod så grelt til ...
Og jeg var ikke den eneste "rutinerede bilist" der tabte rigtig mange point
der ...

Desværre fik jeg ikke set resultatet af kørslen på banen - den var
ihvertfald ikke helt skidt. Ingen kegler og rimelige tider. Jeg satte dog
noget til begge gange på at den røg ud af gear i baglæns slalom. I andet
forsøg forsøgte jeg at om jeg kunne holde den i gear med højre hånd men det
virkede heller ikke ....

Men det gav da et gavekort på et kursus i køreteknik... Så mon ikke jeg
inden vinter skal have smart'en med ud og lege... Der får jeg helt sikkert
hænderne fulde pga dens - skal vi sige alternative - køreegenskaber ...

(Er det god værkstedhumør at give alle finaledeltager i "danmarks bedste
bilist" et kursus i køreteknik ? Af resultaterne så det ud til at de fleste
mere havde behov for nogle køretimer med en kørelærer der kunne pille unoder
af adfærden)
/A

Fra : Frank Leegaard

Dato : 09-10-09 15:41

Anders Majland wrote:

> Ved jeg ikke helt - men i den tunge ende ... Tror det var en 6 eller 7
> plads.

Ok ... Det var synd for så kunne du jo have solgt det Citroenbras og
Tøjtabras og fået til een rigtig bil: En Audi eller en VW ...

--
/Frank

Fra : Mogens

Dato : 09-10-09 15:58

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

Tja - dét svarer de jo selv på i begrundelsen for gaven:
"Derudover fik alle finalisterne desuden et gavekort til et køreteknisk
kursus hos FDM køreteknik, da selv en god bilist skal vedligeholde
køretræningen..."

> Det var synd for så kunne du jo have solgt det Citroenbras og Tøjtabras og
> fået til een rigtig bil: En Audi eller en VW ...

Hva kender du til det?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 09-10-09 18:04

Mogens wrote:
> [...]
> "Derudover fik alle finalisterne desuden et gavekort til et
> køreteknisk kursus hos FDM køreteknik, da selv en god bilist skal

Som sagt før: Folk uden humoristisk sans er jeg villig til uden videre skal
tilkendes mellemste invalidepension.

PS - Nu er det nok ikke endelig op til mig, så det hjælper ikke du nævner
mit navn på komunen.

--
/Frank

Fra : Mogens

Dato : 09-10-09 19:26

> [...]

> skal tilkendes mellemste invalidepension.
> PS - Nu er det nok ikke endelig op til mig, så det hjælper ikke du nævner

LOL

Fra : Bo Velschow

Dato : 02-10-09 05:11

> "Anders Sørensen" skriver:

> Og Bo Velschow

Ja, det skal nok blive sjovt...!

--

Venlig hilsen

Bo Velschow (3540 Lynge)
Ved svar til mailadresse: Erstat "invalid" med korrekt landekode for
Danmark.

Fra : Henrik B.

Dato : 30-09-09 22:32

"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i
meddelelsen news:crc7c55qn59hc3bujph9bs5lj9khu0l2f9@4ax.com...
> Anders Majland er i finalen som Danmarks bedste bilist:
> http://www.fdm.dk/public/nyheder/omfdm/nytfrafdm/2009/Semifinale.htm
>
> Tillykke Anders

Jeppers.....et STORT tillykke! Vis dem nu hvem der bestemmer... )

--
http://www.saabklub.dk/